Kolbotn – LSK Kvinner 1-2: Kolbotn protesterer

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3927

    Kolbotn – LSK Kvinner 1-2: Kolbotn protesterer

    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    [B][SIZE=4]NB! Kolbotn har sendt inn protest etter at de tapte kvartfinalekampen mot LSK Kvinner.
    Hva har de protestert på?
    www.kfl.no/debatt
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #2
    Opprinnelig skrevet av rEPPA
    Hva har de protestert på?

    Fra Østlandets Blad:


    Uforståelig rødt kort


    Rebecca Angus skjønte ingenting da hun fikk se det røde kortet etter 50 minutter mot LSK Kvinner lørdag. – Det avgjorde kvartfinalen, mener hun. Kolbotn anker avgjørelsen.

    Av Knut Stenseth


    SOFIEMYR: – Linjedommeren må ha vært den eneste på hele stadion som så noe galt i den situasjonen. Jeg var ikke i nærheten av noen av spillerne deres, sier en lettere sjokkert Rebecca Angus etter kampen.
    Situasjonen hun sikter til oppsto i det 50. minutt. Runa Vikestad fikk frispark imot seg etter en takling. Deretter skal Angus ha kommet med en etterslenger eller takling etter at dommeren hadde blåst.
    – Jeg skjønte ingenting. Vi ventet på at frisparket skulle tas, så pratet dommeren med assistentdommeren. Da kom det gule kortet, sier Angus.
    Med gult kort fra før var det rett i dusjen.



    Avgjorde

    – For det første var det ikke frispark i første omgang. Jeg var på ball. Så sparket Becky ballen ut over sidelinjen. Det var ingen forseelse, sier en hoderystende Kolbotn-kaptein Runa Vikestad.
    Dommer Christina Westrum Pedersen kunne ikke kommentere situasjonen.
    – Jeg skulle gjerne kommentert det som skjedde, men vi har fått beskjed om at vi må snakke med forbundet før vi kan si noe i media. Jeg har prøvd å få kontakt, men ikke lykkes, sier Westrum Pedersen, som bortsett fra den kontroversielle episoden dømte en prikkfri kamp.
    Hovedperson Angus er ikke i tvil om at utvisningen var med på å vippe kampen i Lillestrøms favør.
    – Det avgjorde alt, og det er utrolig frustrerende. Slik dømming som dette er ødeleggende for fotballen, mener Angus.


    Kolbotn anker

    Søndag kveld ble det klart at Kolbotn anker det røde kortet til Rebecca Angus. Historien forteller imidlertid at det er svært lite trolig at en slik anke vil føre frem. Det meste KIL kan håpe på er sannsynligvis at Angus slipper å sone for kortet hun fikk.

    Tamt

    Frem til utvisningen skjedde det svært lite på Sofiemyr. 1. omgang var et gjesp, med to lag som tydeligvis kjente hverandre svært godt. Lillestrøm hadde imidlertid mest ball uten å produsere de store farlighetene. KIL var egentlig nærmest scoring de første 45. Camilla Christensens skudd til side for mål, alene med LSK-keeper Ingrid Bruserud var omgangens største sjanse.

    To raske

    Etter utvisningen tok LSK kommandoen, og i det 70. minutt ordnet Nasra Abdullah 1–0. Ni minutter senere doblet Rhian Wilkinson ledelsen. Kolbotn kom med en sluttspurt, men Ada Hegerbergs redusering i det 90. minutt var det siste som skjedde i kampen.


    – Vi kom ikke opp mot vårt beste nivå i det hele tatt, sier KIL-trener Dan Eggen.
    – Ble utvisningen avgjørende?
    – Man har jo sett tidligere at lag kan vinne med en spiller mindre, men det ga LSK en spillemessig fordel. Vårt fokus ble da i første omgang å tette igjen bakover, sier Eggen.

    Kampfakta

    Kolbotn 1 (0)
    LSK Kvinner 2 (0)

    Sofiemyr stadion
    Kvartfinale fotball-NM, kvinner

    Tilskuere: 256

    Dommer: Christina Westrum Pedersen, Åndalsnes

    Mål: 0-1, Nasra Abdullah (70), 0-2, Rhian Wilkinson (79), 1-2, Ada Hegerberg (90)

    KIL (4-4-2): Tinja-Riikka Korpela - Cecilie Liane (79: Ada S. Hegerberg), Runa Vikestad, Anja Sønstevold, Camilla Christensen - Ingvild Landvik Isaksen, Maureen Mmadu, Andrine S. Hegerberg, Ann-Mari Dovland - Line Smørsgård, Rebecca Angus.

    Gule kort: Rebecca Angus, KIL, Nasrah Abdullah, LSK
    Røde kort: Rebecca Angus (to gule)

    Kommentar

    • rEPPA
      *****istrator
      • Nov 2003
      • 3927

      #3
      Da blir det nok neppe noen omkamp, siden det var bare et lite gult kort.
      www.kfl.no/debatt

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Presedensen er vel ganske grei: dommeren har dømt etter hva hun eller assistentdommer har "sett". Så da kommer man ingen vei.
        Knurr...

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Det er ikke første gangen Rebecca Angus stiller seg "uforstående" til dommerens avgjørelser:




          Jeg var selv til stede på Sofiemyr stadion og la merke til Angus ganske tidlig i kampen. Det er greit å være tøff og knallhard, men unge Angus var i overkant engelsk i sin spillestil. Sett med gule og sorte briller var hun direkte ufin og stygg i sin oppførsel mot våre spillere med en rekke tacklinger bakfra hvor hun bevist gikk etter "kvinnen" og ikke ballen.


          PS: Det er mulig det ikke er lov til å diskutere i nyhetstråden, men skit au.

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎