Supporteroppmøte rundt damelaget.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Supporteroppmøte rundt damelaget.

    Hei hei, alle gule og svarte!

    Min hensikt med å lage denne tråden er for å få en klarhet og bevvisthet rundt hvorfor ikke fler tar turen for å se damene våre.

    I skrivende stund har damene våre smadra Grand Bodø 4-0 hjemme i LSK-Hallen. Journalist Per Straume for livetjenesten til bl.a Romerikes Blad beskrev 1-0 målet til Emilie Haavi som en het kandidat for årets mål i Toppserien. Og det skal sies, det var en utrolig lekker scoring! Matchen forøverig var preget av mye aggresivt, flytende og direkte spill. Mye en- og totouch, vegg og andre lekkerheter. Mye bra lagspill, men også individuelle ferdigheter.

    Nå tenker sikkert mange at dette bare er bull, eller at jaja, man må jo se det i sammenheng med at det faktisk er kvinnfolk det er snakk om. Så jævla bra kan det ikke være? Og da lurer jeg på, hva i alle dager gjør folk på Åråsen? Hvorfor ser folk på norsk fotball i det heletatt? Nivået er jo mye bedre i England, Spania og Italia? Man vil jo aldri sammenligne Tora Berger og Ole Einar Bjørndalen? Hvorfor skal man da sammenligne Marita Skammelsrud Lund og Frode Kippe?
    Folk hevder at nivået på damefotball er ræv, at det kryr av feilpasninger, dårlige keepere, pinglete dueller og snubling i skolisser. Get a realitycheck! Nivået på norsk damefotball har skutt iværet, bare de siste 4-5 åra. Bare ta turen og sjekk selv!

    Hvorfor tar ikke fler turen og ser damene våre? I dag, altså hjemme mot Grand Bodø, var matchen i LSK-Hallen, den starta klokka 17.00. Det var ingen herrekamp dagen før, samme dag eller dagen etter. LSK/KFL-medlemmer får alt ifra gratis til max 50kr inngang utifra hvilken match det er. Hvorfor tar ikke fler turen for å se damene spille?

    En siste ting jeg vil at alle som bryr seg om omdømmet til KFL og LSK skal tenke på en ting. I dag var det en TV-vist match mot Grand Bodø. Ville det ikke vært fett å vise fram Kanari-Fansen når man hadde mulighet? Vise fotballnorge av vi virkelig elsker klubben vår, stiller opp og synger for klubben? At vi virkelig er norges beste supportere? Eller er det ikke så viktig hva andre klubber syns om oss, hva fotballentusiaster syns om oss?

    Marita Skammelsrud Lund kom bort til meg etter kampen og takka pent for at jeg og et par til, hadde sunget iløpet av matchen. At vi skreik på dommern og støtta laget som best vi kunne. Hu sa at det betød utrolig mye for jentene å vite at det er noen der som faktisk bryr seg, at det er noen der som virkelig heier på dem. Vi var to KFL-medlemmer og 8-9 jenter fra fjellhamar jenter 11-12 ish som sang. Det sier noe om virkelig glede og ærefrykt for sine supportere! Tenk om vi hadde vært 100 mann som sang, støtta laget, flagga og skreik på dommern? Hva ville Skammelsrud Lund sagt da? Tenk litt på det folkens.. Hvorfor er ikke du på damematch når du kan?

    Ønsker alle synspunkter og meninger velkommen så lenge det er av en seriøs karakter
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    #2
    Flott tråd-initiativ!

    Det er liten tvil om at de fleste går rundt med et litt for negativt syn på kvinnefotball hva angår ferdigheter og prestasjoner på banen. Særlig våre LSK jenter har de 3-4 siste årene utviklet seg stort i takt med satsingen som er i klubben.
    Et lite ekspempel på dette er Haavi sitt kremmerhus av et mål igår, en type scoring jeg ikke har sett av våre mannlige kantspillere på Åråsen på en lang stund. Og Haavi har slike med jevne mellomrom.

    Jeg tror ikke det er inngangspris eller det faktum at folk ikke vet at det er kamp som gjør at de ikke stiller opp.
    Jeg tror at "dørstokkmila" er litt større for jentene enn for gutta.
    Drar man på Tippeligakamp på Åråsen så vet man at man treffer noen likesinnede, uansett motstander, vær og kampdag. Å dra på kamp til jentene har jeg inntrykk av avhenger mer av om kompisen(e) skal eller ikke.
    Det blir gjerne mer legitimt å dra da.

    Hva KFL angår så er det en heller blodfattig affære. At man ikke kan være like ivrig å pushe jentekampene som gutta på sosiale medier, her inne etc er for meg en gåte og et svar her har nok kun de selv.
    Grunnen til at jeg tror dette er viktig er økt engasjement. Med økt engasjement får man med seg flere av de som følger med på laget kun gjennom aviser, nettet, forumet her osv.

    Folk kan ikke tvinges på kamp og det er heller ikke meningen, de møter kun opp om de finner det interessant og om de ser vennene drar på kamper og kommer hjem fornøyd.
    I mellomtiden kan vi som liker å følge laget spre budskapet om at dette er verdt å prøve, jentene kan fortsette gjennom hver hjemmekamp å motbevise fordommer mot dårlige fotballprestasjoner, og KFL kan enten ta opp hansken eller finne opp nok en unnskyldning for hvorfor det skal være vanskelig å promotere jentene på lik linje med gutta.

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #3
      Jeg tror det kommer at folk ikke ser på de som LSK da de heter LSKKFK og stammer fra Setskog/Høland,Team Strømmen og ikke har jobbet seg oppover men har "kjøpt" seg til det. Jeg personlig føler 0 grunn til å følge de da jeg ikke ser på de som ett LSK lag.
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        #4
        Beklager å si det, men det er ingenting som tiltaler meg med det laget. Om det er bra fotball eller ikke, spiller ikke så stor rolle. Det blir som om jeg plutselig skal begynne å like Skeid eller Brumundal, null tilknytning og null interesse av laget. Sporten kvinnefotball tiltaler meg heller ikke.

        Forøvrig vært på en kamp, laget vant vel 3-0 mot et eller annet lag, men det var fryktelig kjedelige greier.
        Last edited by Uwes disippel; 27.04.2014, 20:30.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Ønsker kvinnelaget alt godt, men selv om jeg for så vidt holder med alle lagene klubben, prioriterer jeg både LSK 2 og juniorlaget over kvinnelaget de få gangene jeg ser noe annet enn A-laget.

          Skjønner ikke helt kritikken mot KFL. Styrets jobb er å tilfredsstille medlemmene sine, og medlemmene i KFL er ikke spesielt interessert i kvinnelaget. Det er prisverdig at PetterH og SuperT støtter opp om kvinnelaget, men dersom dere ønsker at KFL skal stille opp, kan dere jo melde dere inn i KFL (hvis dere ikke allerede er medlemmer) og spørre styret om dere får lov til å opprette en undergruppe for kvinnelaget (som en tifo-gruppe, tribunegruppe, turgruppe etc). Det har de nok ingenting imot. Hvis gruppa blir en suksess, kan det kanskje være naturlig med en styrerepresentant etter hvert?

          Alle supportergrupper har starta med at et par kompiser har stått på tribunen og vært litt høylytte. Sånn sett kan det jo virke som om det er noe på gang, ref. åpningsinnlegget. Man kan trygle KFL om å mobilsere til enkeltkamper, men den effekten er borte neste kamp, og dermed ikke noen varig løsning.

          Jeg ser altså ingen grunn til at KFL skal fronte kvinnelaget, akkurat som de ikke støtter opp om LSK 2 eller juniorlaget. Grunnen er den samme: Interessen finnes ikke.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #6
            Trist med denne reaksjonen. Disse jentene spiller i gult og svart i drakter med LSK på. Det er grunn nok til å gi støtte helt uavhengig av om en stiller på tribunen. Man prater ikke ned egen klubb. Punktum! Og egen klubb er det, uavhengig av hvordan de ble det.
            Damelaget gir LSK publisitet. Det burde også være en grunn til å gi dem støtte. Og når det gjelder kvalitet : ingen av oss følger LSK fordi de spiller drømmefotball og målet til Haavi er det ikke mange av gutta som har matcha.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • SuperT
              "Ladyboy"
              Forumonanist
              • Mar 2012
              • 174

              #7
              Opprinnelig skrevet av UltraFo
              Jeg tror det kommer at folk ikke ser på de som LSK da de heter LSKKFK og stammer fra Setskog/Høland,Team Strømmen og ikke har jobbet seg oppover men har "kjøpt" seg til det. Jeg personlig føler 0 grunn til å følge de da jeg ikke ser på de som ett LSK lag.
              Dette er et argument som går igjen ofte. Jeg vet ikke hvorvidt folk er klar over det, men det er en prosess på gang, starta av DNB, som fører til at LSK Kvinner skal inn i LSK. Resultatet av det er blant annet at de skal ut av LSK Hallen og inn på Åråsen. Hvis da blir en fullverdig del av klubben, betyr det da at alle som argumenterer slik som dette vil begynne å følge laget, eller er det andre årsaker også?

              Opprinnelig skrevet av Lars
              Det er prisverdig at PetterH og SuperT støtter opp om kvinnelaget, men dersom dere ønsker at KFL skal stille opp, kan dere jo melde dere inn i KFL (hvis dere ikke allerede er medlemmer) og spørre styret om dere får lov til å opprette en undergruppe for kvinnelaget (som en tifo-gruppe, tribunegruppe, turgruppe etc). Det har de nok ingenting imot. Hvis gruppa blir en suksess, kan det kanskje være naturlig med en styrerepresentant etter hvert?
              Dette er et godt tips som jeg vil ta med meg videre. Tusen takk!

              Jeg setter veldig pris på at det kommer respons. Personlig mener jeg damene virkelig fortjener vår støtte, men det er som PetterH sier, man kan ikke tvinge folk på kamp. Derfor vil jeg forstå hvorfor folk ikke vil være på disse kampene, for så å kunne komme med noen strategier som kan være med på å fremme interessen.
              Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #8
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Man prater ikke ned egen klubb. Punktum! Og egen klubb er det, uavhengig av hvordan de ble det.
                Det handler ikke om å prate ned egen klubb. SuperT spurte om hvorfor og det fikk han. Det er ikke dermed sagt at jeg rakker ned på LSK Kvinner.

                Blir som med Tottenham, jeg følger med på resultatene, men ser ingen kamper og kjenner til få spillere.

                Kommentar

                • PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

                  #9
                  Jeg tror folk misforstår mitt (og sikkert SuperT) sitt engasjement her.
                  Uwes disippel og UltraFo skriver at de ikke er interessert, og det er helt greit og fullt ut akseptabelt.
                  Man skal ikke kreve at selv om man er kanarifan så må man følge jentene også.

                  Mitt innlegg var mer ment mot de som faktisk er interesserte, og litt engasjerte. Men som hittil kun følger de via aviser, nettet etc og ikke ennå er noen faste tribuneslitere på kamp. Det er de jeg vil ha tak i og som var målgruppen her.

                  Hva angår mine ord om KFL så kan man sikkert si at interessen er for lav til at det skal lønne seg, eller er noen vits i å fronte de.
                  Nå har ikke jeg ment at noen fra KFL styre skal stå ute på stand eller andre ting som krever tid og krefter.
                  Jeg vil bare at jentene sine hjemmekamper blir nevnt og at medlemmer blir oppfordret til å dra å støtte de når slikt legges ut.

                  Nå i disse økonomisk trange tider der alle steiner blir snudd på Åråsen så kan man jo nevne at DNB satte som krav for om de skulle være med videre med betydelige beløp på herresiden så skulle jentene inn i klubben.
                  De, og visstnok en god del andre sponsorer ser verdien av jentene. Så helt betydelige er de ikke for gutta.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2526

                    #10
                    For min egen del handler det om en faktor: tid. Med to barn, krevende jobb og hus som det må gjøres noe ved hele tiden er tiden for knapp. Og tilhørlighet føler jeg til laget. Har i 30 av mitt snart 37 år lange liv vært bosatt kun 5 min med sykkel unna siste hjemmearenaen dem hadde før dem ble Team Strømmen (av økonomiske årsaker). Dessverre strekker ikke tiden til, men et par kamper skal det bli tid til.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1462

                      #11
                      Som utflyttet Romeriking vi jeg gjerne få understreke at for alle som ikke har inngående kjennskap til LSK, så er og forblir damelaget et ekte LSK innslag. Alt positivt og negativt vil linkes til LSK. Inklusiv resultater og ramme på kampene.
                      Da er det definitivt kjempebra at LSK ligger i norgestoppen også i år!

                      Kommentar

                      • nateh
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2004
                        • 264

                        #12
                        Håper så mange som mulig har anledning til å komme i LSK-Hallen torsdag 1. mai kl 18.00. Jentene spiller bra fotball, er i Norges-toppen. Scorer ofte og fine mål og det er vi jo ikke bortskjemt med...

                        Er i grunn litt merkelig at det er hos oss holdningene om at de ikke er en del av LSK er sterkest - de fleste utenfra tror det er en og samme klubb. Uansett er det slik at gjør jentene det bra så er det positivt for LSK som klubb!!!
                        Bli med, syng for og støtt jentene - de setter utrolig stor pris på det. Burde absolutt være mulig og doble lørdagens 265 tilskuere...
                        Mvh Renate
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av PetterH
                          Hva KFL angår så er det en heller blodfattig affære. At man ikke kan være like ivrig å pushe jentekampene som gutta på sosiale medier, her inne etc er for meg en gåte og et svar her har nok kun de selv.
                          (...) og KFL kan enten ta opp hansken eller finne opp nok en unnskyldning for hvorfor det skal være vanskelig å promotere jentene på lik linje med gutta.
                          Opprinnelig skrevet av PetterH
                          Nå har ikke jeg ment at noen fra KFL styre skal stå ute på stand eller andre ting som krever tid og krefter.
                          Jeg vil bare at jentene sine hjemmekamper blir nevnt og at medlemmer blir oppfordret til å dra å støtte de når slikt legges ut.
                          2. innlegget har nok en bedre inngang for å få til noe enn det første.

                          Jeg satt i KFL-styret for noen år siden, og tror ikke vi greide å synliggjøre hvor mye jobb det er med å organisere et skikkelig supporterliv rundt A-laget.
                          A-laget har hatt og får kamper 21., 24. og 28. april. 1., 4., 7., 11., 16., 19. og 24. mai.
                          Det tar enormt med ressurser å få til dette, og det er få å spille på.
                          Sjøl synes jeg det var blodfattig at det ikke var noen 40-års tifo i går, men hvem skulle gjort det. Jeg har ikke løfta en finger for å tilby hjelp eller tatt initiativ med noen friske ideer.

                          Med jevne mellomrom lurer alltid noen på hvorfor ikke KFL er tilstede på 2. lagets kamper, hvorfor vi ikke støtter juniorlaget, hvorfor KFL ikke er synlig på Ekebergsletta under Norway Cup og hvorfor ingen stiller opp for damelaget.

                          Lars har svaret i innlegg #5: Egen undergruppe for damene. Det som skal til for å øke engasjementet er at noen som allerede har det tar skikkelig tak i det, i stedet for å etterlyse det fra andre som allerede jobber livet av seg for å få tilbake engasjementet som en gang var rundt A-laget.

                          Tar noen på seg å skrive forsideinnlegg til kfl.no som pusher og promoterer damelaget vil jeg bli overraska om KFL-styret nekter å legge ut dette. Da er det grunn til en skikkelig diskusjon.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • PetterH
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2012
                            • 668

                            #14
                            Jeg har full forståelse for at tiden er knapp, oppgavene mange og at det sannsynligvis er harde prioriteringer allerede for hva man får gjort.
                            Det er også derfor jeg ikke synes det er uventet om man ikke kommer på andre kamper enn tippeligalaget sitt fordi man bruker så mye tid og energi på det. Så det er fullt ut forståelig.
                            Jeg tror imidlertid at det å være litt mer på hva gjelder forside innlegg og nevne hjemmekamper på Facebook er det som koster minst ift det man får igjen.
                            Nå er jeg ingen hardbarka syngende supporter, men en som ser alle hjemmekamper både til damer og herrer.
                            Må man sitte i styre etc for å skrive slike forside innlegg eller kan hvem som helst gjøre det og noen legge det ut?
                            Last edited by PetterH; 04.05.2014, 10:46.

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              #15
                              Ta det opp direkte.
                              Kom med konkrete forslag/tilbud/spørsmål.
                              styret@kanari-fansen.no
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • FUGlinho
                                KFL styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2454

                                #16
                                Hvis folk ønsker å skrive en tekst for å promotere kamper av lag i LSK familien så skal vi selvfølgelig klare å få dette publisert. Send oss en mail, som Vidar sier, så fikser vi det.
                                Kim
                                Styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • nateh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 264

                                  #17
                                  Jeg skal prøve så godt jeg å legge ut info om kamptidspunkter for jentene her på Forumet. Vi informerer også om det på Facebook.

                                  Har også som mål å få lagt ut referat av hjemmekampene - jeg er på de fleste av dem. Dere som er på kamper håper jeg har mulighet for å reklamere litt for hvor gode jentene faktisk er til deres venner og kjente. Hvis alle som har tenkt seg på kamp tar med seg en venn blir det jo ganske mange til slutt. Jeg skjønner også problematikken med tid - det tar mye tid å følge både gutta og jentene. Håper likevel at vi løpet av sesongen (eller flere) kan klare å øke tilskuerantallet noe. Vet at jentene setter stor pris på litt liv og røre på tribunen.

                                  Oppfordrer alle som ser noe LSK-Kvinner stoff på nett til å legge det ut under nyhetstråden her - jo mer blest rundt laget jo flere tilskuere håper vi.
                                  Mvh Renate
                                  Styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • Sovekanaris
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • May 2011
                                    • 98

                                    #18
                                    Jeg har nå vært på 4 damekamper.
                                    Mine første damekamper og hadde samma tanke som fler har skrevet over her.

                                    1 ting har jeg funnet ut av når det gjelder LSK damene. Ill fucking be there!
                                    Om det crasher med LSK gutta blir gutta prio. Jeg får heller ikke reist Norge rundt med damene, men det jeg kan få med meg skal jeg få med meg.

                                    LETS GO FUCKING MENTAL. #Birdsa
                                    Sovekanaris / DJ Reload
                                    Årets tifobajas 2015.
                                    FuglaTIFO

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎