Stabæk - LSK Kvinner lørdag 28.06.14 klokka 15.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Stabæk - LSK Kvinner lørdag 28.06.14 klokka 15.00

    Vær hilset alle gule og svarte!

    Lørdag 28.06 møter Birdsa Stabæk borte på Nadderud. Stabæk tapte 3-2 mot Klepp i sist kamp og vi slo Avaldsnes 3-0, noe som har gitt oss 5 poeng forsprang på Stabæk i kampen om seriegullet. Med seier på Nadderud kan vi øke det forspranget!

    Jeg skal ikke late som jeg har innside informasjon om laget, kan alt om spilleplaner og stil som laget skal bruke, for det veit jeg ingenting om. PetterH er mye dyktigere på den type informasjon. Men det jeg faktisk kan og vet noe om, det er hva jentene syns om supporter oppmøte som har vært på de siste kampene!

    De siste hjemmekampene har vi vært 5-6 stående, syngende supportere med flagg. Tilbakemeldingene fra spillere, trenere og frivillige rundt laget er klart og tydelig: MER!! Visstnok skal Isabell Herlovsen ha sagt:"Jeg blir så jævlig gira når de synger!" Jeg veit at det er ulike syn og ulike oppfatninger om kvinnefotball, det at klubbene ikke er i samme organisasjon, må fortjene supportere etc. etc. Og jeg respekterer det! Folk skal ikke tvinges til å gå på kamp, det blir helt feil!

    Det jeg ønsker å oppnå med dette er som følger: Har du satt deg et mål om at du skal på en damekamp denne sesongen? Har du vurdert og kanskje gå på en damekamp bare for å se hva dissa tullingene maser om? Skal du se kampen som er TV-sendt på NRK 15.00? Om du i det heletatt har sagt at du skal se damene én kamp, og kun den kampen? DETTE ER DEN KAMPEN!! Denne kampen er så utrolig viktig!

    Det er lagt ned et forbud for blussing på LSK sine kamper ut sesongen, her. Likevel har jeg valgt å søke om å få lov til å blusse på kampen i håp om at forbudet ikke også gjelder LSK Kvinner. NSA(Norsk Supporter Allianse) har sagt at de er usikre på hvordan NFF ser det, men de har gått med på å hjelpe til med søknaden.

    Jeg kan ikke understreke nok hvor viktig denne kampen er! Som det blei sagt så pent:" Dette er en 8poengs kamp!" Jeg håper virkelig at alle tvilere der ute, alle som er usikre, vurderer eller har tenkt seg, at dere reiser dere opp og kommer på kamp!

    Og jeg kan si at om interessen er stor, så vil LSK Kvinner sette opp buss, trolig gratis. De ønsker virkelig at folk stiller opp!

    Jeg håper at folk ser hvor viktig denne kampen er, for jentene, men også for oss som supportergruppering, for omdømme, for Lillestrøm som by! Det å ha topplag på både herre og kvinnesiden er utrolig bra! Og på kvinnesiden er vi også best!

    Ta turen folkens! Forza Fugla! Forza Birdsa!
    Last edited by SuperT; 23.06.2014, 15:44.
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • Sovekanaris
    Medlem
    Møteplager
    • May 2011
    • 98

    #2
    Jeg skal nok prøve å få med meg denne kampen også!
    Sovekanaris / DJ Reload
    Årets tifobajas 2015.
    FuglaTIFO

    Kommentar

    • PetterH
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2012
      • 668

      #3
      Kjempe bra innlegg, SuperT !!!

      Det er liten tvil om at de som har vært i hallen de siste kampene har gjort en kjempeinnsats med både sang og flagg, og det er liten tvil om at det settes stor pris på dette av spillerne. Hvor herlig er det ikke om innsatsen på tribunen på lørdag kan være det som tipper det i riktig retning for vår del? Å doble antallet som har vært på de siste kampene til nettopp denne kampen hadde vært utrolig bra!

      Forrige rundes resultater har satt oss i en meget pen situasjon.
      Vår sterke seier hjemme, samt Stabæk sitt overraskende tap borte mot Klepp har ført til denne tabellen.
      1. LSK Kvinner 9 8 1 0 35 6 +29 25
      2. Stabæk 9 6 2 1 27 8 +19 20
      Ifjor spilte vi to kamper på Nadderud. Seriekampen endte uavgjort 0-0, samt cupkampen tapte vi 4-3 etter ekstraomganger. En kamp vi ledet hele 3 ganger.

      Lørdagens kamp er en kamp som har egentlig har alt. Mye å vinne for oss, mye å tape for de. Stabæk kan bli hektet av (for godt) i gullkampen.
      Hvem husker vel ikke at Isabell Herlovsen ga stabæk support fingern under fjorårets kamp. Det får hun sikkert høre denne gangen.

      Jeg tror dette utgangspunktet passer ypperlig for våre jenter. Stabæk må fram, de må vinne. Samtidig har vi ligaens raskeste frontspillere, mens stabæk ikke akkurat har ligaens raskeste forsvar.

      HVEM VIL VÆRE MED Å SENKE STABÆK PÅ NADDERUD??????

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        #4
        Dette skriver Stabæk om kampen: http://www.stabak.no/news/article/br...sog1y/title/se


        Dette skriver LSK om kampen: http://www.lsk.no/news/article/1yqcx...r-1-moter-nr-2

        Kommentar

        • PetterH
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2012
          • 668

          #5
          Hvordan gikk det med den blusse-søknaden egentlig?

          Kommentar

          • SuperT
            "Ladyboy"
            Forumonanist
            • Mar 2012
            • 174

            #6
            Jeg har fortsatt ikke fått noe svar fra Stabæk Support. De sendte søknaden på vegne av oss sammen med noen andre søknader. Så fort jeg vet, vet dere
            Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

            Kommentar

            • PetterH
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2012
              • 668

              #7
              Uavgjort 1-1 mot Stabæk idag er et godt resultat for oss, selv om det er surt å ikke få seieren når de scorer etter 85 minutter.
              For den nøytrale tilskuer så må denne kampen ha vært kjedelig, da begge lag konsentrerte seg mest om å ikke tape.
              Man kan tydelig se at de legger opp taktikken etter vårt lag, og som Monica Knudsen sier etter kampen "at de går ut i dyp 451 på egen hjemmebane lar oss trille ball når de må vinne må vi ta som et stort kompliment."

              Sånn prestasjonsmessig så er det vanskelig fra tv-skjermen fra Sørlandet her jeg sitter å bedømme hem som er god og ikke, siden begge lag tar ut hverandres måter å spille på. Slik har det vært de siste kampene mellom lagene.

              For dere som var på stadion og ga jentene verbal støtte skal ha masse kreditt.
              Fikk en sms fra en som var på kampen som Stabæk supporter og de hadde lagt merke til at supporterlivet for jentene våre har vokst denne sesongen. Fra tv ruta så det vertfall veldig bra ut!!!
              Og det er i nettopp slike kamper som denne man trenger støtte fra tribunen. Så dere som var der idag, ta dere en øl med god samvittighet, dere bidro sterkt til at vi fremdeles har 5 poeng ned til de.

              FORZA FUGLA!

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎