LSK - Stabæk lør 30.4 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Kamptråd LSK - Stabæk lør 30.4 kl 18.00

    Vi har kommet til årets første toppkamp.

    Stabæk har startet serien bra med 4 strake seire og 10-2 i målforskjell.
    De har dog ikke møtt de sterkeste lagene ennå, seirene har kommet mot vif, klepp, sandviken og røa.
    Spillemessig har de ikke glitret, de har scoret mye på dødball, langskudd og noen kontringer. Men likevel så har de vunnet alle sine kamper, og er et bedre lag enn de var i fjor.
    Dette skyldes for det meste at Ingvild Stensland har kommet tilbake fra skade på sentral midtbane.
    Hun er det Sherida Spitse er for oss, spilleren som skaper rytme, ikke slår feilpasninger og skaper ro i trange situasjoner.

    For vår del så har jentene scoret 23 (!) mål på 5 kamper. Det er massivt!
    Vi har vunnet 4 strake, og har en uavgjort fra serieåpningen. Ingen av seirene har vært truet, men vi har samtidig ikke glitret helt i noen av kampene. Bortsett fra da mot Urædd i den brutale 11-0 kampen.

    Disse kampene i hallen mot stabæk har vi hatt et godt tak på, men samtidig har de vært jevne.
    Skal bli spennende å se hvordan de angriper oss. De har massivt med respekt for farten vi har i angrepet da deres forsvarsspillere ikke har samme tempo. De fleste gangene har derfor lagt seg lavt og kontret. Noe som fullt mulig kan bli scenarioet på lørdag også. Nå har våre jenter virkelig fått prøvd seg å spille mot lavtliggende lag gjennom flere sesonger. Det er vanskelig, ofte en tålmodighetsprøve, men de takler det bare bedre og bedre.

    Herlovsen puttet 4 sist kamp, og da er hun oppe i 7 gåller på 4 kamper, mens Haavi, Spitse og Mykjåland alle har 3 mål hver.

    Denne kampen er jo en megakræsj med derbyet mot enga, og begge kamper har jo blitt flyttet litt.
    Det er jo selvsagt ikke bra for publikumsoppmøtet for jentene, men håper likevel mange tar turen til hallen etter at de har vært på Åråsen.
  • Pingla
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 345

    #2
    Dette blir spananes!
    Jeg så Stabæk-Røa kampen, og Røa burde vel egentlig hatt minst poengdeling i den kampen.
    Artig for vår gamle venninne Ludvigsen, som har fått en "ny vår" som målfarlig indreløper i Stabæk. Det er vel da typisk hun som blir å gjøre en goll denne kampen også, for sånn er verden

    Tipper Stabæk prøver å utnytte romma backene våre etterlater seg når vi angriper, med Enget og (hvis frisk nok?) Markussen, så jeg tror returjobb og sikring fra Bachor og Sønstevold sammen med farta til Lund blir viktig.

    For min del synes jeg vi har slitt litt med å få i gang lagmaskineriet i angrepsspillet vårt, men at det i større grad enn vanlig/ønskelig har vært enkeltkvinnesprestasjoner som har måttet til for å skape og sette sjanser.

    Når vi snakker om enkeltspillere har vel nevnte Lene og Herlovsen vært de som har stått aller mest frem (på tross av så-som-så treningsgrunnlag), hvilket jeg synes er imponerende av dem.
    Den jeg synes har mest å gå på er vel faktisk Haavi, som jeg synes har slitt litt med å få til både mottak, finter og generell ballbruk. Muligens er bare mine forventninger urealistisk høye, sånn at jeg bør holde kjeft og ta meg en bolle.

    - Blir dette kampen Emilie tar på herje-støvla igjen mon tro? Jeg har troa!

    Tipper på 3-1 (Herlovsen, Haavi, Haug - Ludvigsen)
    Forza birdsa!
    ¯\_(ツ)_/¯

    Kommentar

    • SuperT
      "Ladyboy"
      Forumonanist
      • Mar 2012
      • 174

      #3
      Helt enig i at Haavi har hatt en sviktende form så langt i sesongen. Hun er ikke der vi har pleid å se henne. Marte Berget er i gang igjen, samtidig som Issa fortsetter å putte, selv på en rævva dag. Vår store styrke har vært forsvaret. Jeg syns vi har vært solide bakover. Vi spiller nå med den samme forsvarsrekka som har vært de siste 3 åra, og det er trygt. Nå må bare Fiskerstrand bli frisk, så blir det tipp topp stemning! Bachor fortsetter å være det rivjernet vi kjenner henne som på midten. Deilig å se Isi spille!

      Jeg trur faktisk på en jevn kamp, kanskje bare en knepen 1-0 seier. Jeg trur det vil bli jevnere i Hallen enn det blir på Åråsen!
      Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎