LSK Kvinner - Avaldsnes 28.05.16

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Kamptråd LSK Kvinner - Avaldsnes 28.05.16

    Jeg VEIT det kommer en cupkamp før denne seriekampen, men denne seriekampen er så viktig! Det er en 17.00 kamp, TV-kamp, skikkelig toppoppgjør! Folkens, vi er nødt til å komme over 1000 på denne kampen!

    Det må jobbes hardt! Budskapet må ut! Vi trenger at alle kliner til, inviterer folket, deler eventer på sosiale medier, snakker om kampen og pusher folk! Kampen ligger godt plassert mtp tidspunkt og dag. Tørr å satse litt folkens! Alle mann på kamp!
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    #2
    Vi har vært gode på det deffensive arbeidet så langt i 2016. Jeg trur vi på en virkelig god dag hvor alt klaffer kan gjøre reint bord med Avaldsnes.

    Fisken er fortsatt skada. Skammels er jeg usikker på, men det virket som om det ikke var noe alvorlig, kun en liten kjenning. Ellers trur jeg troppen er frisk og rask!

    ---------------Lilly---------------
    Moe--Skammels-Anna-Sandvei
    Sønstevold----Bachor----Haavi
    -------------Spitse--------------
    -----------Mykjåland------------
    -----------Herlovsen------------

    Trur Monica kommer til å gå hardt ut, overrumple, tidlige scoringer også kontrollere inn. Samtidig skal jeg ikke legge skjul på at det hadde vært skikkelig morro med en sliteseier, typ 1-0 og scoring i det 87-minutt. Det er ikke veldig morro å vinne tosifra alle kamper. Min personlige mening
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

    Kommentar

    • PetterH
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2012
      • 668

      #3
      Opprinnelig skrevet av SuperT
      Fisken er fortsatt skada. Skammels er jeg usikker på, men det virket som om det ikke var noe alvorlig, kun en liten kjenning. Ellers trur jeg troppen er frisk og rask!
      Det ble skrevet på RB sin liverapportering under sist hjemmekamp at Marita skulle være tilbake etter helgen, men klar til cupkamp og Avaldsnes kampen.
      Marita trente for fullt igjen på ettermiddagens trening. Kapteinen er tilbake for fullt!

      Kommentar

      • Pingla
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 338

        #4
        Er litt "bekymret" før denne kampen egentlig.
        Avaldsnes spiller mye mer kynisk under kamerat Bell enn det de har gjort tidligere sesonger, og spiller med langt lavere risiko.
        De ligger generelt veldig kompakt og overgir ballinnehav til motstander (selv i hjemmekamper og mot antatt svakere motstand) for så å bite skikkelig på brudd og overganger.
        Litt redd for at vi blir gående og trillende i litt for lavt tempo med mange høyt i banen uten å finne veiene igjennom, for så å bli straffet i rommet bak backene våre. Med Hansen, Magnúsdóttir og Pedersen har de spillere som mildt sagt er farlige om de kommer løs aleine eller mot våre forsvarsspillere uten sikring.

        Den andre (optimistiske) hjernehalvdelen min mener å ha registrert at vi i våre beste stunder denne sesongen har vært i en klasse for oss selv hva gjelder eget grunnspill og angrepsspill mot etablert forsvar. Og videre at Herlovsen, Mykjåland og Spitse er ligaens desidert beste i sine posisjoner. Håper/tror på sesongbeste av birdsa, og Karmøyske tårer etter kampen!
        ¯\_(ツ)_/¯

        Kommentar

        • PetterH
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2012
          • 668

          #5
          Kjempe innlegg, Pingla!
          Og er helt enig på begge områdene du nevner.

          De har blitt både mer kyniske og taktiske under Colin Bell. En ting at de spiller en 541/523 formasjon men også som du nevner lar motstanderen ha ballinnehav for deretter å kontre hyperraskt.
          En slik taktikk vil de nok også kjøre til det ekstreme på lørdag.

          Da lagene møttes i Spania i 1-1 kampen i februar lå Avaldsnes ekstremt lavt, vi hadde ballen bokstaveligtalt hele tiden har det blitt sagt, men vi greide ikke å bryte ned forsvarsmuren deres. Da greide de i kontre et par farligheter på oss, slik at de hadde de største sjansene i kampen. Siden dette var vellykket for de så skjer nok det samme til lørdag.

          Jeg har registrert det samme som deg, våre jenter har utviklet seg på spill mot etablert forsvar. Lørdagens kamp blir i så måte den store eksamen for hvor langt vi har kommet i denne fasen av spillet.
          Du har nok rett når du nevner Herlovsen, Mykjåland og Spitse som ligaens beste i sine posisjoner, men jeg tror faktisk kampen avgjøres på kantene. Hvor høyt tørr vi å slippe backene våre i vårt eget spill? Og hvor mye hjelp får de av våre egne kanter når Avaldsnes kontrer og dobler på kantene med sine spillere?

          Herlig å få en del taktiske momenter i toppserien!

          Kommentar

          • Pingla
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 338

            #6
            Enig i at det er festlig at det blir litt større ytterligheter enn å velge mellom 4-4-2 og 4-3-3, hvor høyt man skal presse, og hvor langt pasninger skal deljes :0)

            Har innbildt meg at vi kommer til å tørre å slippe backene høyt, med den risiko den medfører.
            Og videre at det blir avgjørende å ikke "tømme" midtbanen, samt at Bachor og co er veldig våkne på retur- og ryddejobben bak backene.

            Emilie har ofte slått veldig gode lange "vendings-pasninger" til motsatt kant (sammen med Spitse selvsagt), noe jeg tror kan hjelpe å låse opp spillet dersom de kommer med den kompakte 5+4'en

            Ettersom taktisk kunnskap her kommer fra årevis med Championship manager, eget spill på smågutt-nivå, og tribuneplass når vi slo Brasil i -98, så har jeg selvsagt grenseløs taktisk kunnskap (som alle sofa-coacher landet rundt :0)
            Ergo vil matchbildet og "nøkkelsituasjoner" sannsynligvis bli den nøyaktige motsetningen av mine spådommer...
            ¯\_(ツ)_/¯

            Kommentar

            • PetterH
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2012
              • 668

              #7
              Jeg tror nok som deg at Bachor blir enda mer balanserende foran våre midtstoppere, slik at våre backer blir med oppover i banen som vanlig. I så måte er det utrolig bra at Skammelsrud Lund med hennes fart er tilbake i forsvaret.

              Fordelen om de legger seg lavt er jo at de har veldig lang vei til vårt mål også. Tror nøkkelen fort kan bli å unngå disse hjerneblødningene av noen pasninger man av og til kan få. De vil nok helt sikkert pakke inn både Herlovsen og Mykjåland, så en Emilie Haavi kan fort være den som putter i denne kampen. Hvor bra fart på kula vi får i pasningspillet er nok det som tilslutt vil avgjøre om vi vinner denne kampen.

              Sist kamp mot Klepp så man jo faktisk at de satt på frimerke på Sherida Spitse. Nesten litt komisk å se at det var en spiller som fotfulgte hun overalt. Noe slikt kan jeg tenke meg kommer fra taktikeren Bell.

              Det som er deilig med å være supporter er jo det faktum at vi alle er super-managere og kan alt. Og ytrer oss deretter :-)

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                #8
                Hva tenker man om publikumsoppmøte? Hva kan vi gjøre for å få med flere folk og skape skikkelig trøkk i hallen?

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av SuperT
                  Jeg VEIT det kommer en cupkamp før denne seriekampen, men denne seriekampen er så viktig!
                  Så det veit du?
                  Men greit, kommer.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • PetterH
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2012
                    • 668

                    #10
                    Bra med media på trening idag. NRK, TV2, VG og RB på plass.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎