Bergan Foss til Høland

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flaamaldo
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Mar 2007
    • 27

    Bergan Foss til Høland

    www.lsk.no

    Lasse bergan foss er klar for videre spill i Høland.
    Hvorfor greier ikke LSK å videreutvikle egen talenter og hvorfor kommer f. eks en MOA som kunne vært i LSK på landslaget etter ikke å fått tillit hos LSK. LSK har jo alltid hatt profilerte spillerutviklere i b.a Lars Tjærnås og Erland Johnsen. Er det andre i LSK systemet (Grønlund, P.Berg) som opp gjennom årene har satt grenser for bruken av unge spillere pga kortsiktig suksess?
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Kan det henge sammen med at LBF ikke var ett stort nok talent? Hadde han vært det ville han neppe havnet i Høland.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Flaamaldo
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Mar 2007
      • 27

      #3
      Greit nok, men jeg stiller spm ved utviklingsmuluighetene i LSK. Han har jo alltid blitt beskrevet som et stort talent, til og med gjort tiltak med utleie slik man gjør i bl.a ENgland. dette er også en avgjørende faktor får andre talentert at LSK ikke har greid å utvikle spillere de siste årene. Se også på hvordan Mykle har stagnert, Biffen som er tvilsom på fast plass i mitten bl a.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
        Greit nok, men jeg stiller spm ved utviklingsmuluighetene i LSK. Han har jo alltid blitt beskrevet som et stort talent, til og med gjort tiltak med utleie slik man gjør i bl.a ENgland. dette er også en avgjørende faktor får andre talentert at LSK ikke har greid å utvikle spillere de siste årene. Se også på hvordan Mykle har stagnert, Biffen som er tvilsom på fast plass i mitten bl a.
        Nå var vel nevnte Foss på utlån til Kongsvinger ifjor, noe som resulterte i sånn ca 1 kamp.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Flaamaldo
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Mar 2007
          • 27

          #5
          Da er han i alle fall ikke god nok på tippeliganivå, men at vi ikke greier å utvikle unge som f. eks man har gjort i LYN under Berg, har dette noe med kompetansen i trenerapparatet eller ledelsen?

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
            Da er han i alle fall ikke god nok på tippeliganivå, men at vi ikke greier å utvikle unge som f. eks man har gjort i LYN under Berg, har dette noe med kompetansen i trenerapparatet eller ledelsen?
            Begge deler vil jeg si.. Det er umulig for en trener å satse alene på talentutvikling hvis ikke forutsetningene er der.
            LSK har nå over en periode bestemt seg for at det skal satses. Dette ser vi ved bygging av hall, gode treningsbaner, flere fulltidsansatte trenere, spillerutvikler, keeperakademi, samarbeidsavtaler med ande klubber. Desverre så har man hatt en trener som ikke har hatt store troa på de yngre. Dette vil vel trolig forandre seg nå. Men det vil ta tid. Må ikke tro at så fort Henning tar over så synker snittalderen med 8 år.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3269

              #7
              Det er grunn til å stille spørsmål ved talentutviklingen i LSK, men jeg håper vi har noe på gang. Å legge skylda på Grønlund og Per Berg blir i hvertfall helt galt. Vanskelig å si hvem som har 'skylda' for at vi ikke har flere talenter som slår igjennom for oss.

              At Moa er på landslaget sier vel mer om Hareide enn Moa.

              Biffen fikk fjorårssesongen spolert med skader, og årets sesong med Riseths inntreden, men jeg tror og håper han tar steget opp som førstereserve på stopperplassen neste sesong bak Kippe og PSA, og om noen år erstatter Kippe.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
                www.lsk.no

                Lasse bergan foss er klar for videre spill i Høland.
                Hvorfor greier ikke LSK å videreutvikle egen talenter og hvorfor kommer f. eks en MOA som kunne vært i LSK på landslaget etter ikke å fått tillit hos LSK. LSK har jo alltid hatt profilerte spillerutviklere i b.a Lars Tjærnås og Erland Johnsen. Er det andre i LSK systemet (Grønlund, P.Berg) som opp gjennom årene har satt grenser for bruken av unge spillere pga kortsiktig suksess?
                Nå må det bli slutt på hetsingen av Per Berg.. Han har ingen ting med dette å gjøre! Uten hans penger ville LSK mest sansynlig hvert enda verre stilt..!
                Tom Nordlie er mannen som har skylda for mangel på talenter og gode utlendinger den siste tiden.. LSK har gode speidere og ett stort nettverk rundt om i verden, men Tom "tanken" Nordlie ville ikke ha spillere som ikke snakket norsk.. ei heller spillere som ikke var 30+ og løp under 30 runder på den idiotiske testen sin!
                Uwe Røsler og Jan Åge Fjørtoft hadde "ting på gang" og alt lå til rette for en fremtid med flere unge talentfulle spillere. Men selvfølgelig kan man "takke" Per Berg for at Røsler ble borte og Nordlie kom inn.. men det var Nordlie selv som valgte å si nei til mange gode spillere LSK hadde sikret seg rettighetene til.
                Uten personer som Per Berg, Per Mathisen, Jan Åge Fjortoft og en stor del andre med stort hjerte for klubben kunne vi bare lagt ned hele butikken.. Så nå er det på tide å tenke positivt og se fremover..
                Norges beste klubb og supportere fortjener norges beste lag!!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7004

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
                  Er det andre i LSK systemet (Grønlund, P.Berg) som opp gjennom årene har satt grenser for bruken av unge spillere pga kortsiktig suksess?
                  Denne patologiske trangen til å legge skylda for alt som går galt på Frank Grønlund og Per Berg skjønner jeg lite av. Lasse Bergan Foss var ikke god nok. PUNKTUM!
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4375

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Denne patologiske trangen til å legge skylda for alt som går galt på Frank Grønlund og Per Berg skjønner jeg lite av. Lasse Bergan Foss var ikke god nok. PUNKTUM!
                    Såvidt jeg ser har han ikke lagt skyld på noen som helst, men spekulerer i/stiller et spørsmål om hva som kan være årsaken til LSK's dårlige arbeid ved å utvikle egne spillere. Og for alt det vi vet så kan jo de to nevnte være en del av den årsaken, noe er jo galt. Selvom når det gjelder akkurat Bergan Foss så kan jeg være enig i at han rett og slett ikke er god nok.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Bamse
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Aug 2008
                      • 33

                      #11
                      Pppfff. Høland er bra i år. Haha, han blir sittende på benken! Præhæhæh!

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Lasse Bergan Foss var blant Hølands beste i debuten mot Lørenskog 2:

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3148

                          #13
                          LSK2 har som dere ser av referatet også vært en nyttig farmerklubb for Høland (som for Skjetten, Strømmen og flere andre Romerikslag). Foruten Lasse er Jørgen Slorafoss nå tydeligvis gått til Høland, som allerede har Tore Holm, Christian Lamptey og Thierry Danon Dje Dje i stallen.

                          gilbert

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎