Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1199

    Opprinnelig skrevet av Totti21

    Barn på 9-12 år som vet sitt eget beste og ser konsekvensene av slike valg har jeg tilgode å møte.
    Den eneste konsekvensen er at kan bli bedre fotballspillere.
    Last edited by fredpet76; 16.01.2017, 05:37.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2523

      Opprinnelig skrevet av fredpet76

      Den eneste konsekvensen er at kan bli bedre fotballspillere.
      Nøkkelordet: kan. Blir sjeldent bedre og slutter som oftest tidligere med fotball enn de ute i breddeklubbene. Når de ikke når opp til A-laget, er det større frafall enn ute i breddeklubbene. Har nok en sammenheng med den fortiden man blir forespeilet eller danner seg selv.

      Generelt om diskusjonen, de jeg har snakket med og hvordan jeg oppfatter situasjonen: de som har vært eller er aktive trenere (selv en tidligere trener i LSK) synes LSK sin praksis er uholdbar. Det er ikke noe som tilsier at spillerne blir bedre av å trene i LSK. De som mener det er en fin løsning, har sjeldent barn selv og egentlig liten erfaring med fotball for barn.

      Jeg våger å påstå at den største faktoren for utvikling av barn i fotballen, er lek på løkka med kompiser - både jevngamle og eldre som yngre. Leke med ball. Ha det gøy sammen med ball i fokus. Egentrening og lek er veldig utviklende. Det jeg ofte har lagt merke til, er at de med eldre søsken som er ivrige inne fotball, er noen steg foran de andre. Det er pga egentrening og lek med ball.

      LSK må slutte med denne praksisen. Gjør seg kun upopulær i distriktet. Må være bedre å skaffe seg venner foran fiender.

      PS: klubben vi alle liker å omtale som søpla, er det meg fortalt at nekter å slippe barn inn når foreldrene kommer med dem. I stedet samarbeider man med klubbene. Bidrar med kompetanse og utdanning av trenere. Sørger for at klubbene de samarbeider med er best mulig skodd.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Burde du ikke ta tak i foreldrene til disse ungene, Børge? Det er jo fortsatt de som avgjør hvor ungene skal spille og de som evt henvender seg til sportsklubben.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Ugla
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2014
          • 47

          Opprinnelig skrevet av Børge

          PS: klubben vi alle liker å omtale som søpla, er det meg fortalt at nekter å slippe barn inn når foreldrene kommer med dem. I stedet samarbeider man med klubbene. Bidrar med kompetanse og utdanning av trenere. Sørger for at klubbene de samarbeider med er best mulig skodd.
          Da er det noe de har begynt med nå i det siste. Vet om lag som har blitt oppløst fordi søpla hentet de beste spillerne. I tillegg var kravet for å få spille kamper så strengt at man ikke kunne delta på obligatoriske møter på skolen på kveldstid, om dette krasjet med trening. Så det er bare å fortsette å hate søpla

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2523

            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Burde du ikke ta tak i foreldrene til disse ungene, Børge? Det er jo fortsatt de som avgjør hvor ungene skal spille og de som evt henvender seg til sportsklubben.
            Her har LSK veldig stort ansvar selv. De er den profesjonelle parten. Romerikes største fotballklubb. De har det største ansvaret. Det er de som kan være sitt ansvar bevisst og si nei. Be dem komme tilbake når barnet er eldre.

            Og ja, det skjer at sportsklubben aktivt selv tar kontakt også. Bla har klubben tatt kontakt med barn ned i 12-13 årsalderen på FB-Chat. Stuerent?
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Lillestrøm Kirke
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 1470

              Opprinnelig skrevet av Børge

              PS: klubben vi alle liker å omtale som søpla, er det meg fortalt at nekter å slippe barn inn når foreldrene kommer med dem. I stedet samarbeider man med klubbene. Bidrar med kompetanse og utdanning av trenere. Sørger for at klubbene de samarbeider med er best mulig skodd.
              Da har dem endret praksis de siste årene:


              Spillerutvikler Geir Frigård i Akershus fotballkrets er fly forbannet på Vålerenga som nylig har hentet tre tiåringer fra Nes.
              "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Støtter vel egentlig Børge i det meste her. Ungdomsavdelingen i LSK bør være et tilbud til de som har postnummer mellom 2000 og 2007, dvs unger fra Lillestrøm og Kjeller. Det er ingenting som tyder på at det beste for ungene er å gå til en toppklubb tidlig, og samtidig setter det press på banekapasiteten hvis LSK skal ta inn unger fra andre steder (og dermed må opprette flere lag).

                Jeg mener at første inntak fra andre steder bør skje i overgangen mellom ungdomsskolen og videregående, dvs når spillerne har et halvt år igjen som guttespillere. En satsing der man kombinerer idrettslinje på vgs og spill for juniorlaget til LSK kan være riktig for noen spillere fra andre steder. For mange vil det imidlertid være bedre å bli i nærheten av hjemstedet, for eksempel med skolegang på en lokal idrettslinje og spill for et godt juniorlag eller seniorlag i lavere divisjoner.

                Tilbudene har blitt såpass bra i de fleste breddeklubber at spillerne vil ha minst like god utvikling der. Selv om det fotballfaglige tilbudet kan være bedre i LSK, er det ingen automatikk i at totalpakka er bedre når man ser på reisevei, verdien av å spille med barndomskompiser osv.

                Verdien i dette for LSK ligger hovedsakelig to steder: Man spiller hele veien mot gode lag i serien (i stedet for å tappe dem for gode spillere), og man beholder et godt forhold til naboklubbene. LSKs fokus bør være å gjøre naboklubbene best mulig. Det er ganske sikkert at 20-30 veldrevne lokale klubber til sammen vil utvikle flere toppspillere enn én ekstremt proff og spisset klubb klarer alene.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2523

                  Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke

                  Da har dem endret praksis de siste årene:

                  Sannsynligvis ja. Den artikkel er 5-6 år gammel.

                  Legg merke til kritikken fra Geir Frigård. Les den. Den gjelder vel like godt for LSK som søpla?
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    Skal ungdommer fra f.eks. Skedsmo og Rælingen nektes å spille for LSK fordi postnummeret deres er feil? Jeg vokste opp med en kamerat fra Rælingen som spilte i LSK fra 5-års alderen og aldri spilte i blå/rødt. Skulle han blitt nektet fordi han bodde på feil side av elva? Evt. hvor går grensen? Ved kommunegrensene?

                    Når man utviklingen innen fotball, så er det i dag 15-åringer som trener med LSKs A-lag. Et par har til og med spilt obligatoriske kamper. Kan en 15-åring i dag forvente å komme rett fra en annen klubb og gå rett inn i A-lagstroppen? Evt. hvor lenge må han vente før han blir hentet opp? Evt. skal LSK sitte passivt og se at lokale talenter forsvinner til andre klubber både innenlands og utenlands? Har klubben råd til slikt?
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Skal ungdommer fra f.eks. Skedsmo og Rælingen nektes å spille for LSK fordi postnummeret deres er feil? Jeg vokste opp med en kamerat fra Rælingen som spilte i LSK fra 5-års alderen og aldri spilte i blå/rødt. Skulle han blitt nektet fordi han bodde på feil side av elva? Evt. hvor går grensen? Ved kommunegrensene?

                      Når man utviklingen innen fotball, så er det i dag 15-åringer som trener med LSKs A-lag. Et par har til og med spilt obligatoriske kamper. Kan en 15-åring i dag forvente å komme rett fra en annen klubb og gå rett inn i A-lagstroppen? Evt. hvor lenge må han vente før han blir hentet opp? Evt. skal LSK sitte passivt og se at lokale talenter forsvinner til andre klubber både innenlands og utenlands? Har klubben råd til slikt?
                      Klubbtilhørighet går vel på skolekrets? Tanken er at man skal starte opp sammen med folk man også går på skole med, og mange lag velger også å sette sammen lag basert på klasser. Dette er fordi trygghet er ekstremt viktig for barn i den alderen.
                      Jeg mener definitivt det må spesielle sosiale forhold til for å gå til LSK i så tidlig alder hvis man bor på Fjerdingby. Hvis LSK skal ta i mot spillere som ikke naturlig tilhørerer LSK, så mener jeg i alle fall at det eneste kriteriet kan være sosiale forhold, slik det er åpning for i de fleste sportsplaner rundt omkring i landet. Det vil si at kvalitet skal tillegges null vekt, men man skal kunne takke ja til slike forhold hvis det er spesielle sosiale forhold.

                      Jeg har f.eks tatt i mot folk fra andre klubber av forskjellige årsaker:

                      - Fordi mor jobber skift på sykehuset rett ved banen som gjør det praktisk enklere ift trening.
                      - Familien skal flytte til nærområdet før skolestart neste år, og ønsker at guttungen skal spille med sine kommende skolekamerater
                      - Innvandrer som har en kompis på laget med samme bakgrunn
                      - Guttunge som har vært utsatt for mobbing blant nåværende lagkamerater som trenger miljøskifte.

                      Felles for alle disse, og flere, er at det sportslige nivået ikke hadde noe som helst å si, men utelukkende de sosiale forholdene. I alle tilfeller kontaktet vi også klubben de kom fra først for å informere om henvendelsen vi hadde fått før vi sa ja.

                      Til det siste du skriver, så er det ingen fasit på når en spiller kan komme til LSK. Det er også forskjellig for hver enkelt, og kan avhenge av skolevalg på videregående f.eks. Mange bytter klubb da av naturlige grunner. Ellers mener jeg fremdeles dette er en dialog man bør ta med foreldre, klubben spilleren kommer fra og spilleren selv først. Det finnes mange mellomløsninger der man kan følge opp og fase inn spillere uten at de må bytte klubb med en gang. Et eksempel her er Tarik Elynoussi som spilte i Trosvik frem til han var 17 år, men ble plukket opp av FFK allerede som 14-åring og trente med de to dager i uka samtidig som han trente fast med Trosvik og spilte kamper for de. Dette på tross av korte avstander mellom klubbene. Han fikk også sin første U17 landskamp mens han enda spilte kamper i Trosvik.

                      Det er statistisk sett ingenting som tyder på at sjansen for å spille i Eliteserien for LSK øker om man går dit som 13-åring eller som 18-åring. Faktisk er det slik at sjansen for å spille landslagsfotball (det er det man har statistikk på som jeg vet om) øker om man blir i en breddeklubb og får sine første minutter på a-lagsnivå der før man går til en toppklubb når man i det minste er i nærheten av å ha et nivå som gjør deg aktuell for de to beste lagene i klubben.

                      En liten oversikt over de som har vært inne på landslaget nå siste par samlinger:

                      Rune Jarstein - Hercules til Odd 18 år gammel. Spilte sine første a-lagsminutter for Hercules
                      Sten Grytebust - Ellingsøy til Aalesund 19 år gammel. Spilte sine første a-lagsminutter for Ellingsøy.
                      Andre Hansen - Bjerkealliansen til Skeid 16 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget.
                      Haitam Aleesami - Holmlia til Skeid 18 år gammel. Spilte a-lagsfotball for Holmlia.
                      Ørjan Nyland - Volda til Hødd 17 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget.
                      Even Hovland - Høyang til Sogndal 18 år gammel. Spilte a-lagsfotball for Høyang før han gikk til Sogndal.
                      Vegard Eggen Hedenstat - Elverum til Stabæk 17 år gammel. Spilte på a-laget til Elverum før han gikk til Stabæk.
                      Stefan Strandberg - Lyngdal til Mandalskameratene 16 år gammel. Vet ikke om han spilte a-lagsfotball for Lyndal først, men ganske sikker på det.
                      Omar Elabdellaoui - Skeid til Manchester City 16 år gammel. Spilte a-lagsfotball i Skeid før han gikk til Manchester City.
                      Jonas Svensson - Verdal til RBK 16 år gammel. Vet ikke om han spilte a-lagsfotball for Verdal først.
                      Martin Linnes - Sander til Kongsvinger 19 år gammel. Spilte for a-laget til Sander før han gikk til KIL.
                      Vegard Forren - Kil/Hemne til Molde 19 år gammel. Spilte for a-lage ttil Kil/Hemne før han gikk til Molde.
                      Per Ciljan Skjelbred Trygg/Lade til rbk 17 år gammel. Spilte på a-laget til Trygg/Lade før han gikk til rbk.
                      Pål Andre Helland - 16 år fra Kil/Hemne til RBK, men måtte via Ranheim, Byåsen og Hødd før han var god nok for rbk igjen. Spilte på a-laget til Kil/Hemne før han gikk til rbk.
                      Ruben Yttergård Jenssen - Er opprinnelig Tromsøgutt, men var i Fløya og Sogndal frem til han var 18 år før han kom tilbake til Tromsø. Dette fordi familien flyttet litt rundt pga faren som også var fotballspiller.
                      Alexander Tettey - Kolstad til RBK 17 år gammel. Spilte også litt i Glimt før det fordi familien bodde i Bodø først når de kom til Norge fra Ghana. Spilte på a-laget til Kolstad.
                      Håvard Nordtveit - Skjold til FK Haugesund 15 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget til Skjold først.
                      Jo Inge Berget - Gran og Hadeland til Lyn (pga flytting og ny skole) 16 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget til Gran og Hadeland først.
                      Markus Henriksen - Trond til RBK 16 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget til Trond først.
                      Stefan Johansen - Vardø til Bodø/Glimt 14 år gammel. Vet ikke om han spilte på -alaget til Vardø først.
                      Joshua King - Romsås til vif 13 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget til Romsås først, men lite trolig.
                      Tarik Elynoussi - Trosvik til Fredrikstad 17 år gammel. Spilte på a-laget til Trosvik før han gikk til FFK.
                      Adama Diomande - Holmlia til vif 15 år gammel. Vet ikke om han spilte på a-laget først.
                      Alexander Søderlund - Stegaberg IL til Haugesund 18 år gammel. Spilte på a-laget til Stegaberg før han gikk til Haugesund.

                      Det er altså kun 2 av 24 som byttet klubb før de var i guttelagsalder.

                      7 av 24 var over 18 år før de byttet klubb.

                      De aller fleste, nemlig halvparten byttet klubb i alderen 15 -17 år. De fleste 15 åringene har byttet i forbindelse med ny skole. NTG og idrettslinjer.

                      Flesteparten av spillerne gikk rett inn i rekruttstallen eller a-stallen til klubben de kom til.

                      Det mest interessante, og litt skremmende er at ingen av disse spillerne har blitt oppfostret eller startet karrieren i en Eliteserieklubb. RBK er naturlig, da de inntil nylig verken har hatt gutte eller juniorlag, men heller brukt de ressursene på breddeklubbene som har utviklet spillere for de. For en del andre er det egentlig ganske krise og kanskje et tegn på at man har brukt alle ressursene på elitesatsinger og a-laget?

                      Ellers viser denne oversikten, som man kunne tatt ut når som helst de siste 20 årene at man ikke har noe å tjene på å bytte klubb før man er 16-18 år gammel i det minste. Altså mellom gutte- og junioralder som Lars skriver over her, og gjerne har fått noen kamper med seniorfotball i sin lokale klubb. Det virker også å være ganske tilfeldig hvilke klubber spillerne kommer fra, og man har alt fra Stegaberg IL, Ellingsøy, Gran og Hadeland til Trosvik representert her, som tyder på at om man spiller i Rælingen, Skedsmo Fet IL eller Leirsund til juniorlader har lite å si for om man lykkes på toppnivå.

                      Det er først og fremst pga dette jeg ikke ønsker at LSK skal plukke spillere i tidlig alder, men heller styrke de lokale klubbene og sine egne breddelag. Rett og slett fordi det gir størst sjanse for å utvikle Eliteseriespillere til LSK.

                      Kommentar

                      • woody
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 374

                        Takk for et veldig bra innlegg fra Totti21 med mange tanker som jeg støtter. Jeg deler ellers mange av de bekymringene som er gjengitt ovenfor. Akershus fotballkrets er en liten krets med få klubber og spillere. Med sin "rekrutteringspolitikk" bidrar LSK ved å «plukke» de beste fra 10-12-årsalder effektivt til å redusere nivået i de andre klubbene i Akershus. Lag som ellers ville hatt bredde nok til å stille gode lag - og dermed økt nivået på all matching i Akershus – sliter. Det verste eksempelet er kanskje årgangen som i 2017 blir G16 interkrets. FIRE av FEM Akerhus-lag rykket ned i 2016 (til og med LSK). Ikke nok med det; i kvalifiseringen for den ene kvalikkplassen Akershus var tildelt, valgte LSK stort sett å bruke spillere som ikke skal spille interkrets neste år (de er rekruttert for å spille nasjonalt); og tok dermed selvsagt kvalikkplassen på bekostning av Lørenskog. I disse årgangene har LSK de siste 3-4 årene løpende hentet spillere for å skape så gode (kortsiktige) resultater som mulig. Når spillerne ikke er gode nok faller de fra . . . .

                        Jeg tror modellen med at spilleren har base i egen (bredde)-klubb og hospitering på enkeltturneringer/treninger i LSK (samt god aktivitet i regi av kretsen) er den aller beste veien for de fleste for å sikre at de blir med lengst mulig.

                        LSK snakker høyt og fint om samarbeid og samspill. Men slik det nå foregår, frykter jeg LSK er i ferd med å ødelegge omdømmet sitt i de fleste klubbene i området. Det er ikke bra; fordi det er her både supportere og spillere for fremtiden rekrutteres.

                        woody

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7004

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Det er statistisk sett ingenting som tyder på at sjansen for å spille i Eliteserien for LSK øker om man går dit som 13-åring eller som 18-åring. Faktisk er det slik at sjansen for å spille landslagsfotball (det er det man har statistikk på som jeg vet om) øker om man blir i en breddeklubb og får sine første minutter på a-lagsnivå der før man går til en toppklubb når man i det minste er i nærheten av å ha et nivå som gjør deg aktuell for de to beste lagene i klubben.

                          Det er først og fremst pga dette jeg ikke ønsker at LSK skal plukke spillere i tidlig alder, men heller styrke de lokale klubbene og sine egne breddelag. Rett og slett fordi det gir størst sjanse for å utvikle Eliteseriespillere til LSK.
                          Jeg trener selv et 2004-lag, og jeg er enig i mye av det du skriver. Klubbovergang er sjelden noe poeng før spilleren er 16. Derimot å hospitere på trening, i enkelte elitecuper etc er en fornuftig ordning som både tar hensyn til moderklubb, spiller og LSKs mål om å utvikle gode lag i aldersbestemte klasser. Det skal tungtveiende årsaker til for at en ung gutt trenger å bytte klubb. De aller fleste får mer ut av å være i moderklubben i trygge og kjente omgivelser, og hospitere oppover i aldersklassene ved behov for å finne riktig nivå.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • woody
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 374

                            Artikkel om saken hvor Skedsmo, Gjelleråsen og Lørenskog er skeptiske til hva LSK holder på med. Neppe de eneste klubbene som er kritiske:

                            Stemningen er ikke god om dagen mellom Lillestrøm og breddeklubbene på Romerike. Toppklubben henter spillere i alle aldre og det er mangel på dialog.
                            woody

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Erik Tobias Sandberg spilte hele kampen som stopper og lagkaptein, da Norge tapte 3-4 mot Sverige i U17 landskamp. Han var ikke spesielt god på to av Sveriges mål, men viste til gjengjeld fram en god pasningsfot.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6074

                                Synes han var veldig svak på i hvert fall 3 av målene.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  Både Lillestrøms Mads H. Christiansen og kapteinen Erik Tobias Sanberg spilte samtlige 90 minutter både i 2-2 kampen mot Russland på tirsdag og i 3-0 seieren mot Israel på torsdag. Hvis de ikke taper mot Ungarn på søndag så er de som første u17 lag i Norge kvalifisert til EM!

                                  I forbindelse med kampen mot Israel så uttalte midtbanespilleren Ugland som spiller på Start:
                                  "– Vi har en veldig god årgang nå, og vi hevder oss godt internasjonalt, som spesielt framhever midtstopperne Colin Rösler (Manchester City) og kaptein Erik Tobias Sandberg (Lillestrøm) etter seieren over Israel.
                                  – Vi var bunnsolide bak, sier Ugland."

                                  Må få gratulere kaptein Sandberg for godt skussmål, og ønske både han, Christiansen og resten av lagkameratene deres lykke til mot Ungarn!
                                  Last edited by Gjest; 24.03.2017, 13:50.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Ref nyhetstråden kommer LSK dårligst ut av de 18 beste lagene i Norge når det kommer til talentarbeid. Når man ser på kriteriene føler jeg de treffer midt i hjertet av den kritikken jeg har hatt mot LSK og måten man har drevet fotballklubb på under vår forrige sportslige leder. Ingen struktur, rød tråd eller langsiktig tankegang i rekrutteringen der det sportslige har blitt overlatt til den som er hovedtrener de neste to årene, fremfor at det forankres i klubben slik at spillerne som er 10-år i LSK i dag vet hva som kreves av de når de er 18-19 år og skal slå igjennom på a-laget. Dette endrer seg hos oss fra år til år avhengig av hvem som er trener.

                                    Men for en klubb som har pisset i buksa i flere år nå, så er vel dette greit fordi vi fremdeles lever og bevarer rekorden som gjør alt annet uviktig for ledelsen i klubben.

                                    edit: Forøvrig ikke noe sjokk at vi er en av få klubber som ikke scorer på dette punktet under rekruttering: Kriterier for identifisering av de kvaliteter man ønsker å rekruttere spillere til A-stall/ A-lag på

                                    Dette har vi sett at ikke gjelder på trenersiden også. Ting er så tilfeldig som man kan få det, og hadde det ikke vært for Aneke sine bidrag hadde vi sannsynligvis vært konkurs for lengst. Igjen et eksempel på hvordan vi baserer alt på enkeltpersoner og gjør oss avhengig av de. Enten det er trenere eller en agent med gode relasjoner. Ikke minst er dette et enormt problem når det kommer til intern rekruttering fra egne rekker, der spillerne ikke er forberedt på de kravene som møter de på a-laget, selv om vi isolert sett har fått frem en del landslagsspillere på aldersbestemte landslag.

                                    Ved at vi kvittet oss med Jørgen Kolstad som har mye spilletid for oss de siste sesongene har også andelen egenutviklede spillere med spilletid for oss gått ned i 0.
                                    Last edited by Totti21; 13.12.2017, 13:46.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6074

                                      Greit med en oppvekker nå. Vi har hatt et diget hull uten skikelige talenter i lang tid. Ajer var unntaket men forsvant i hui og hast. Vi har noen lovende spillere nå som så vidt har starta på aldersbestemte landslag, så vi får håpe denne oppvekkeren får LSK til å gi dem tilbudet de trenger, og at det ikke har motsatt effekt og skremmer spillerne fra å bli i lsk.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3148

                                        Her er, fra lsk.no og fra Romerikes Blad, klubbens svar og opplegg for talent- og ungdomssatsinga framover:

                                        I dag offentliggjøres den første akademiklassifieringen i regi av Norsk Toppfotball. Selv om LSK får bare 1 av 5 mulige stjerner, er det allerede tatt grep som skal løfte klubben til 3 stjerner.


                                        https://www.rb.no/lsk/robert-laurits.../s/5-43-662494

                                        gilbert
                                        Last edited by gilbert; 13.12.2017, 18:08. Begrunnelse: Lenke også til saken på lsk.no

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3148

                                          Og her er nok et bevis på elendig og inkompetent ledelse når det gjelder talentutvikling....

                                          Med hele åtte spillere på den kommende landsdelssamlingen for gutter født i 2002 og 2003, er Lillestrøm klart best representert av samtlige norske klubber.


                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎