Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Opprinnelig skrevet av Totti21

    Ved at vi kvittet oss med Jørgen Kolstad som har mye spilletid for oss de siste sesongene har også andelen egenutviklede spillere med spilletid for oss gått ned i 0.
    Har ikke satt meg inn i kriteriene for rangeringen, og bryr meg egentlig mindre om det. Velger heller å se på resultatet enn kriterier som NFF har utarbeidet. LSK satset mye på et akademiopplegg for en del år siden, men det gav vel nærmest null resultater. Jeg er absolutt for å utvikle egne spillere, men ikke for enhver pris. Når det gjelder andelen egenutviklede spillere, så glemmer du Marius (som faktisk er Lillestrømgutt) og Fredrik Krogstad. Ser man på spillere i Eliteserien som fikk sin debut i LSK så har vi Ohi, Ringstad, Tokstad, BBS, Ruben som jeg kommer på i farta, så det er ikke så altfor galt i mine øyne. Men om man bare leter etter dritt, så er det gjerne det man finner.

    Edit: Glemte Høibråten i farta.
    Last edited by MortenA; 16.12.2017, 20:36.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4375

      Erik Tobias Sandberg fikk også debuten i år. Tror vi får se mer av han i årene som kommer.
      ..................

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Og her er nok et bevis på elendig og inkompetent ledelse når det gjelder talentutvikling....

        Med hele åtte spillere på den kommende landsdelssamlingen for gutter født i 2002 og 2003, er Lillestrøm klart best representert av samtlige norske klubber.


        gilbert
        Det er vel ikke her kritikken fra verken meg, rapporten eller andre er. Ikke i det hele tatt, og faktisk tvert i mot. Men, det hjelper f.eks lite om LSK får frem en ekstremt god bakromspiss hvis klubbens filosofi baserer seg på en ensom spiss som skal være best feilvendt. Det er den røde tråden klubben får kritikk for og som Mesfin forsåvidt svarer på når han nevner det "gule tråden", og at det er vanskelig for et ungt talent å utvikle seg til å bli a-lagsspiller når vi varierer fra Magnus Haglund til Arne Erlandsen som trener for a-laget samtidig som at de spillerne som kommer opp nå er et resultat av hvordan LSK jobbet med unge spillere under Henning Berg. Det er tre trenere som ønsker forskjellige kvaliteter i sine spillere, og derfor er det viktigere for klubben at man får opp spillere med ferdigheter som trengs på LSK sitt a-lag enn at de har ferdigheter som gjør de gode nok for G16 og G18 landslag. Det er akkurat den kontinuiteten jeg savner i klubben, ikke at en trener skal sitte i 15 år.

        Nå har detter hva jeg forstår jobbet med en Islandsk modell i årene Runar Kristinsson var her med tanke på å utvikle spillere til hans a-lag. Jeg går utifra at ikke disse årene er helt bortkastet uansett, men det er ingen tvil om at Arne Erlandsen har sine tanker om hva slags spillere LSK trenger i fremtiden. Håpet nå er at han ikke har noe med den prosessen Mesfin er igjennom, og at den blir styrende for hvilke ferdigheter klubbens yngre spillere skal utvikle igjennom årene og at man i fremtiden ansetter trenere som har dette til felles med sportsplanen.

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1464

          Her var det ikke mange fugler.

          Erling Braut Håland (17) er den som er kommet lengst. Men det er flere store talenter blant guttene det er verd å se opp for. Her er 39 av de mest spennende.


          Kommentar

          • woody
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 374

            Når man ikke har VG+ ble det veldig smått med Fugler .....
            woody

            Kommentar

            • Kvalen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 327

              Det ene talentet vi har, er kanskje på vei bort..
              "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
              - Ivar Hoff

              Kommentar

              • vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

                Den lovende juniorspilleren, Siwert Westerlund er aktuell for Strømmen. Han har trent med a-laget i lang tid (minst 1 år), og har gjort mange fine treninger og rekr. kamper.

                Kommentar

                • brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 857

                  Veldig gledelig at Sandberg har skreveg under på ny kontrakt. Viktigere enn å holde på Erling for klubben.

                  Kommentar

                  • Grankanari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2018
                    • 125

                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                    Veldig gledelig at Sandberg har skreveg under på ny kontrakt. Viktigere enn å holde på Erling for klubben.
                    Helt enig. En viktig og god signering. Han kan fort bli det største talentet i stallen.

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5089

                      For all del, supert at Sandberg forlenger. Har trua på ham. Likevel klarer jeg ikke å la være å fullføre ingressen til RB:

                      RB.no: Stoppermakkeren er en av LSKs største legender. Når kontrakten hans løper ut i 2021, håper Erik Tobias Sandberg (18) han er blant klubbens aller viktigste spillere.
                      Når den tid kommer, så ser stoppertalentet for seg en bosmanovergang til Molde.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3269

                        Med signeringen av Ordinas og nedrykket i hånd, så kan det være greit å diskutere talentutviklingen fremover. Er det en ting LSK har bevist i år, så er det at temposkifte er viktigere enn noen gang. Egentlig ikke noe hemmelighet, men likevel noe som ikke viser seg i LSK. Spesielt i løpet av årets sesong har vi bevist at vi ikke har spillere som evner å utfordre forsvarsspillere en mot en. DG og til dels Ødemarksbakken og TLO kan bli spilt spilt igjennom forsvarsledd dersom de får en perfekt timet pasning, men de har hverken rykk eller dribleferdigheter en mot en. Derfor har laget vært helt avhengig av å sette opp trekanter og overlapper for å komme i posisjon til å legge innlegg. Vi har manglet en Ofkir-type som kan dra av en motspiller og skape ubalanse i et forsvar. Jeg håper (og regner med) at Ordinas har dette i minne når talentene skal utvikles.

                        Dette gjelder også på backene. Å ha spillere som evner å forflytte beina fort nok til å hindre motstandere i å passere er avgjørende. Her sliter både Rafn og SKM, og jeg håper at neste generasjon har disse egenskapene. Det hjelper ikke å være kjappest på 60 meter når man er langt bak de første fem.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          Forsøker å trekke talentdiskusjonen i positivitetstråden siden ikke viser tegn til å stoppe med det første.

                          Jeg føler meg trygg på at Sannes og Knudsen ville fått mer spilletid dersom førsteelleveren klarte å skaffe en komfortable ledelse tidligere.

                          Som jeg har nevnt tidligere, så er det vanskeligere å slippe til defensive talenter enn offensive siden feilvurderinger bak i banen fortere får konsekvenser. Dermed ser man at forsvarere sjeldnere slipper til i ung alder. At Baccay får muligheten til å få spilletid i FFK må da være bedre enn at Rafn gjør det?

                          Ser man på stoppersituasjonen når Sheriff ble solgt, så har vi nå kun Slørdal på benken. Amundsen trodde ikke han var klar for 90 min. ennå, så det lå i kortene at Slørdal ville få spilletid.

                          Ranger var soleklart førstevalg på høyrebacken frem til han ble skadet, og vil nok fort være det når han blir klar igjen.

                          Igjen vil jeg hevde at flere ungdommer hadde fått vesentlig mer spilletid dersom førsteelleveren hadde klart å score mer og før. Jeg er trygg på at den dagen vi leder 3-0 til pause vil flere talenter få mer spilletid.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6074

                            Er Mauritz signert for å sitte på tribunen eller for å sende Sannes opp på tribunen?

                            Kommentar

                            • Oddis
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 2744

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Er Mauritz signert for å sitte på tribunen eller for å sende Sannes opp på tribunen?
                              Han er ikke helt skadefri ennå, men både han og Sannes kan bidra både på topp og på kant. Trur at Sannes blir prioritert av de to, men mener også at det er veldig ålreit å ha den dekningen vi nå har fremover på banen.
                              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6074

                                Tingen er jo at vi har begrensa plass på benken. Skal Mauritz sitte på tribuna mesteparten av sesongen?

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2253

                                  Bakke får et luksusproblem hvis Sannes kommer inn og putter hvis måltørken til TLO vedvarer. Men så er det andre hensyn å ta også. Hvem er det beste oppspillspunktet og hvem er flinkest til å gjøre de andre gode. Men om en innbytter bøtter inn mål må dette veie tyngst til slutt, selvom TLO kommer garantert kommer til å murre kraftig om en jr tar plassen.
                                  Det samme gjelder i og for seg for Mauritz. Reservene må rett og slett gripe sjansen de får.
                                  Ikke umulig Bakke vil prøve både TLO og Sannes på kant mens den andre er på topp og vice versa.

                                  Kommentar

                                  • TomLundby
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 616

                                    Kampprogrammet er tett i år. Å ha gode alternativer utover startoppstillinga i første serierunde kommer til å bli avgjørende utover sesongen.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3148

                                      Alexander Sannes spilte høyre ving* med Lehne i midten og Moses på venstre på treninga i dag ("jevne lag"), og la en glitrende pasning til Moses på motsatt side, som Moses vakkert satte inn på en sjanseløs Matvei Igonen. Sannes har vel spilt mer ving/kant enn (midt)spiss tidligere, så det skulle ikke være noe problem å ha både ham og Lehne, eller ham og Sindre Mauritz-Hansen, på banen samtidig.

                                      (*Er det bare meg, eller er det flere som vil unngå å bruke "kant" både om flankespillerne i 4-4-2 og samtidig om de på hver sin side i den fremre tre'ern i 4-3-3?)

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • 007
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2013
                                        • 263

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        (*Er det bare meg, eller er det flere som vil unngå å bruke "kant" både om flankespillerne i 4-4-2 og samtidig om de på hver sin side i den fremre tre'ern i 4-3-3?)

                                        gilbert
                                        Jeg bruker konsekvent "ving" om denne plassen. Venstreving og høyreving. Tror det har blitt kalt det i bl.a. RBK i alle år.

                                        Kommentar

                                        • Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2744

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Tingen er jo at vi har begrensa plass på benken. Skal Mauritz sitte på tribuna mesteparten av sesongen?
                                          Tviler på at han kjemper seg til en startplass med det første i alle fall, men det er fint å ha alternativer offensivt. Han er også en annen spillertype enn hva vi ellers har fremover, så kan bli brukt til å endre kampbildet hvis vi sliter med å komme til målsjanser.
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎