Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2829

    Dette er det mest skuffende med LSK per nå. Hadde trua når nedrykket hadde sunket inn, men nok en gang blir vi servert løgner om å satse på de lokale unge. Faen så naiv jeg var når jeg hadde trua å det. I stedet stiller vi med de gamle jævla spillera som sikra oss nedrykket i fjor. Klubbledelsen burde vært utreda i psykiatrien om de tror at det er å bygge klubb for fremtida
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

      Her er en kanari som har tatt seg tid til å forfatte en svært interessant artikkel om temaet:
      Arkivfoto fra en svunnen tid (Kilde: VG) Det finnes ikke mye positivt å si om et nedrykk. Etter at det verste sjokket hadde lagt seg den fatale dagen i Desember i fjor, fant jeg i alle fall en slag…


      Det er vanskelig å ikke si seg vært enig i det aller meste som blir skrevet her.
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

      Kommentar

      • Snow
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2019
        • 179

        Vålerenga kvitter seg med 32 årig keeper og satser på de lokale unge 19 og 22.
        Hva er deg LSK driver med?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6074

          Lokale er vel litt å ta i, et stykke til Halden og Strømmen, spesielt Halden. Hva vi driver med? Prøvde visstnok å hente Kwarasay.

          Lurer litt på hvorfor Haug vil være 2. Keeper i søpla. Burde finne seg spilletid.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6074

            Det værste er at jeg ikke hadde blitt sjokkert om vi henta Kwarasay nå...

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1199

              Er vel ganske sannsynlig at både Christiansen, Ranger, Slørdahl, Knudsen og Sannes får mye spilletid i år. Med tanke på at kun et par av de har spilt høyere enn 3 divisjon bør vi være fornøyd om de etablerer seg på laget. Husk, det er 24 matcher igjen og bare i august skal vi spile 7 matcher.

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5089

                Ser at Oussema Ali, som figurerte mye for LSK2 i fjor, gikk til FC Gute i juli i år. De spiller i Divisjon 2, Södra Svealand, som er nivå 4 i Sverige.

                Der har han spilt 6 kamper, 0 mål, 1 assist.

                Kommentar

                • Snow
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jul 2019
                  • 179

                  Flott spill igår av LSK. Beste kampen av LSK til nå. Jeg bare tenker på de talentene våre som sitter på benken. Hvordan skal de bli bedre når de ikke får spilletid?

                  Kommentar

                  • ChrisK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2013
                    • 285

                    Opprinnelig skrevet av Snow
                    Flott spill igår av LSK. Beste kampen av LSK til nå. Jeg bare tenker på de talentene våre som sitter på benken. Hvordan skal de bli bedre når de ikke får spilletid?
                    De fleste har fått en del spilletid og mer vil det nok bli.

                    Kommentar

                    • Snow
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2019
                      • 179

                      Alt for lite etter min mening. Jeg tror ikke før jeg får se det.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1309

                        Det viktigste for klubben nå er å vinne kamper, og vi har størst sjanse til det hvis vi spiller med de beste spillerne våre.

                        Jeg skulle gjerne sett at vi henta yngre spillere inn i troppen før sesongen, men sånn som stallen ser ut nå er det stort sett greie laguttak, etter min mening. Matching på høyt nivå er ofte bra for utviklinga til unggutta, men de må også gjøre seg fortjent til en plass på laget gjennom å levere på trening først. Å være ung er ikke grunn nok til å få spille i seg sjøl.

                        Mads, Slørdahl, Knudsen og Kairinen har alle fått mye spilletid i år, Ranger og Sannes har også fått noe, og i de siste kampene har Eskil Edh vært i troppen. Alt i alt vil jeg si at det står bra til med talentarbeidet om dagen!

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5089

                          Opprinnelig skrevet av Snow
                          Alt for lite etter min mening. Jeg tror ikke før jeg får se det.
                          Vil du ha alle tenåringene på banen samtidig?

                          Kommentar

                          • Snow
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2019
                            • 179

                            Selvfølgelig ikke. Tromsø kampen var det ikke mange tenåringer utenom keeperen. Knudsen fikk bare noen minutter.Er det sånn vi skal utvikle våre talenter ved å gi dem 5 minutter spilletid.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              Ikke mange tenåringer utenom keeper? Av og til vinkler man det til den retningen man vil se. I mitt hode satser vi altså på en 19 år gammel keeper som har spilt 990 minutter i år fordelt på 11 kamper. Det er god ungdomssatsing. Han var på benken i fem kamper og ivaretok sjansen ved første mulighet. Som Sailor Man sier, så har de øvrige unge fått spilletid. I Tromsø var det bare to bytter og begge innbyttere var tenåringer.

                              Ranger har vært i troppen i alle kamper, bortsett fra de tre første da han var skadet. Og han har spilt en del 45- minutterskamper.

                              Knudsen har vært i troppen samtlige kamper og har kun vært uten spilletid i tre av dem. 452 minutter til nå, om jeg har regnet rett. De siste syv kampene har han spilt mindre enn 20 minutter i EN kamp og i fem av kampene har han spilt mer enn 60 minutter.
                              Slørdahl har spilt det meste siden han kom. Bortsett fra Tromsøkampen har han spilt fulle kamper de siste seks.

                              18-åringene må få bli matchet forsiktig, uten at det skal oppfattes som at ungdommene ikke prioriteres.
                              ​​​​​​​Sannes har vel 180 minutter på 10 kamper .
                              Last edited by Stray Cat; 16.09.2020, 20:38.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4207

                                Mini-Riise er igang!

                                https://www.lsk.no/nyheter/ukas-pres...07uCcVJhz2q9G4

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  Opprinnelig skrevet av Snow
                                  Flott spill igår av LSK. Beste kampen av LSK til nå. Jeg bare tenker på de talentene våre som sitter på benken. Hvordan skal de bli bedre når de ikke får spilletid?
                                  Med tanke på tabellsituasjon og motstander, så er det viktigste å vinne kampene. Jeg vil gjerne se talentene få tid når kampbildet passer. Andre omgang mot Kongsvinger ville vært en fin situasjon å gi talentene spilletid. Kommer vi i en posisjon hvor vi har kontroll på opprykket, så vil jeg gjerne se talentene få mye spilletid.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 797

                                    Jeg tenker det samme om neste års sesong som forhåpentligvis er i eliteserien. Dersom de kommer i en posisjon hvor de leder eliteserien med en komfortabel margin bør vi virkelig la juniorene slippe til. Men selvsagt ikke før

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4207

                                      Vi har signert proffkontrakter med fire unggutter ut 2023:
                                      • Shahram Jabari (f. 2003): Back med 15 kamper på u-landslag
                                      • Henrik Skogvold (f. 2004): Spiss som har vært med på u-16 samlinger
                                      • Oliver Henriksrud (f.2005): Kantspiller som har vært med på u-15 samlinger
                                      • Maximilian Balatoni (f. 2005): Midtstopper som har vært med på u-15 samlinger
                                      Bet meg spesielt merke i sistnevnte. Foruten et navn med åpenbart kultpotensiale, rager han allerede over Kippe med sine 196 centimeter og er også iflg. Ordinas raskest på de første 10 meterne av alle i akademiet.

                                      Shahram har allerede trent en del med a-laget og gjort seg bemerket på sitt alderstrinn. Skogvold og Henriksrud er mer ubreskrevne blad for min del. Noen som kjenner til dem?

                                      https://www.rb.no/lsk-endrer-strateg...iJzL66Nw3TICvI
                                      Last edited by Kanarivogel89; 19.11.2020, 23:40.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4207

                                        Vi støvsuger PostNord for stortalenter. Både Braut-Brunes og Seferi er nominert til årets PostNord-talent. Kandidatene er stemt fram av trenerne i de ulike klubbene. YouTube-høydepunkter her.

                                        Juryens begrunnelse følger:

                                        Jonathan Braut-Brunes

                                        Den unge angrepspilleren fra Jæren er trolig lei sammenligningen med fetter Erling, men det er ikke til å komme utenom at de har mange likhetstrekk. Samme hårsveis, samme barndomsklubb og samme smilet på lur. Men først og fremst samme appetitt og nese for mål.

                                        Med 10 mål på 13 kamper for Florø i årets PostNord-liga er Braut Brunes i ferd med å tre ut av skyggen til Braut Haaland. Etter å ha vært et talent det har vært snakket lenge i Rogalands-fotballen fikk Florø-spilleren sitt endelige gjennombrudd på seniornivå i årets sesong.

                                        Med blendende nærteknikk, et silkemykt touch, og en fininnstilt venstrefot har unggutten vært et angrep alene for et Florø lag som ble nummer 10 på tabellen og gikk glipp av sluttspillet.

                                        Dermed sto flere klubber i kø for å sikre seg lysluggen som til slutt signerte for LSK, først og fremst ut året, men med ambisjoner om å bli en viktig kanari-fugl i fremtiden. Vi spår at en ny Braut tar Eliteserien med storm i 2021!

                                        Klubben sier:

                                        «Jonathan har tatt store steg i løpet av sesongen, og er en læringsvillig, treningsvillig og fokusert spiller med sunne og gode holdninger. Den interessen som var rundt han etter at årets sesong tok slutt bekrefter den gode sesongen han har hatt»

                                        Uranik Seferi:

                                        Få hadde hørt om unge Seferi før årets sesong. Men for de som følger Østfold-fotballen tett ar det ingen overraskelse at 17-åringen har blitt en av de store «snakkisene» i PostNord-ligaen i år. Etter kun noen få minutter på banen i de to første kampene, ble unggutten matchvinner da han vartet opp med et herlig dribleraid og sikret 0-1 seier for Kvik borte mot Skeid i tredje runde.

                                        Med en rekke fantastiske innhopp spilte Seferi seg til fast plass i løpet av sesongen, til glede for alle som betrakter fotball som et underholdningsprodukt. Med sin evne til å skape ubalanse hos motstander har unggutten gang på gang gjort PostNord-liga backer svimle denne sesongen.

                                        Østfoldingen med en bakgrunn fra Kosovo er svært uredd i spillestilen og tar så godt som alle 1v1 muligheter ute på kanten. Han har etterhvert også blitt mer og mer produktiv i spillet sitt, noe som har resultert i 4 scoringer og flere assists.

                                        Til tross for at Seferi har spilt alle sine fotballår nær svenskegrensa i Halden blir Lillestrøm nå neste stoppested. Flere svenske klubber og en rekke eliteserieklubber hadde finsiktet stortalentet, men valget falt altså på kanarifuglene hvor han skal gå på Wang Toppidrett Romerike og fortsette utviklingen.

                                        Klubben sier:

                                        «Uranik har brukt utallige timer på Strupe (treningsanlegget til Kvik Halden), både i organisert aktivitet, men også på egenhånd. Dette har gitt gode resultater og en utvikling som gjorde han til en viktig brikke på vårt A-lag i 2020»

                                        -----

                                        Min kommentar: De ser jævla klasse ut, begge to

                                        Kommentar

                                        • Henke25
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Jun 2018
                                          • 79

                                          Klubbens ungdomsakademi er i ferd med å bli et av landets beste. Håper disse unge stjernene unngår skader.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎