LSK – Odd. Fredag 30.01, kl 1800.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #61
    Syntes Eriksen var bra i dag og sammen med BHR blir de en farlig duo på høyresiden. Ringstad var litt for passiv, spesielt i starten. Han er god, men må bli like tøff som Tokstad. Tokstad var den som imponerte meg mest, han gir alt og litt til. Bolly led litt av den samme passive holdningen som Ringstad i dag, men hadde ett par fine involveringer som viser at han kan når han vil. Andre Hansen var jo mye bedre med ballen i beina i dag, resten av keeper spillet er det ikke noe å utsette på. Han er alt meget god, en perfekt 2. keeper med ambisjoner om å ta over for Otto den dagen han reiser videre. Sundgot er jo håpløs i 1. omgang, der han burde scoret 2 mål.. men retter jo opp og viser seg som en viktig spiller i 2. omgang.
    Brasse med nr 5 på ryggen (Renam?) var meget god med ball, men virket mer som en offensiv midtbane enn spiss...? Brassen som kom inn helt på slutten fikk jo ikke tid til å vise seg frem, men han var aggresiv og tøff da han gikk rett på mål.. synd det ikke ble mål ut av den sjansen, etter nydelig fremspill av Renam.
    Hele laget hever seg etter en svak start på 1. omgang og viser igjen at de er overlegne motstanderne når de setter opp tempo, men blir spennende å se hvordan det holder mot lag som er antatt bedre enn Kamma og Odd.

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #62
      Det toppa seg forøvrig med denne:

      Opprinnelig skrevet av hoyt
      Da er det bare å gratulere TV2. De har sendt teknikerne sine til Valhall, og ikke LSK-hallen, så det tar nok litt tid før de får fikset problemet sitt, og vi får sett kampen. Jeg ringte tv2 selv, og fikk beskjed om dette.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #63
        Registrerte at Odd sine backer hele tiden trakk over mot den siden av banen der ballen var. Synd at laget ikke klarte å utnytte det bedre, for Myklebust og Riise fikk en motorvei av plass hver gang det skjedde. Det ble noen flere forsøk på crossball i andre omgang, men som oftes kom det en litt upresis høy poler og dermed rakk forsvareren å komme inn i vår man før han rakk å sette fart.

        En OK kamp, hverken mer eller mindre. Får bare håpe at Bolly ikke fikk seg en alvorlig smell.

        Straffen virket opplagt. En Odd-spiller spenner borti hælen til Tokstad idét han skulle til å avslutte
        Last edited by Leif A; 30.01.2009, 21:33. Begrunnelse: Nevnte Rambekk som den som spente til Tokstad. Han stod to meter unna.....
        Knurr...

        Kommentar

        • Superstefan
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 2180

          #64
          En ting jeg la merke til under kampen som irriterte meg litt var Riise når han gikk av banen.Veit ikke om han var missfornøyd med seg selv eller hva det var fornoe men han freste når han gikk av banen. Kastet "kapteinsbindet?" eller hva han hadde rundt armen og sparket ett par vannflasker.forsto ikke helt hva han var så sint for.
          Fotograf Kreativ Kanaris

          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

          Kommentar

          • Fuglegutt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2008
            • 863

            #65
            Snakka med Anders Rambekk etter kampen , han ba meg hilse alle fugla -fans å si at han var meget rørt over mottakelsen han fikk i hallen , han sa videre at han tror Lsk kommer til å heve seg enormt fra i fjor!

            Prøver meg på en liten karakterbok.
            1 - 6 der 6 er topp.


            Hansen-4 (trygg og god , flott redning ett stykke ut i 2 omgang)

            Kippe-4.Gjør ikke veldig mye ut av seg , men er trygg, taper endel dueller mot Kovacs , vinner også endel, flott pasningfot deriblant tre flotte lange over mot Lillebror. Backrekkas beste.

            Andresen-3 . Anonym, ingen store feil

            Eriksen 3-Velvillig med oppover, kampen i dag var ikke spessilet god eller dårlig, men viser at det blir en spennende høyreside med han og Riise.

            Ringstad-3 Variabel, ikke særlig offensiv i dag , men har ok kontroll hjemover. Gutten har en flott pasnings/ innleggs fot men fikk ikke brukt
            den noe særlig i dag.

            Kiko- 3.Myyye borti ballen, har flott fot , endel lekre baller i dag også, men Kiko mister ballen mye for tiden . Ofte feil valg, ett stykke unna formen. Men alle veit hva han er god for.

            Bjørkis-2. Labert , ikke mye borti ballen, ikke med i kampen i det hele tatt.

            Riise-3. Tror det blir en morsom høyreside med han og Eriksen. Viser tendenser, og en god med ballen. Hadde noen flotte kombinasjoner med nevnte Eriksen, og er midtbanens beste spiller( hakket foran Kiko) , uten å imponere nevneverdig.

            Myklebust-3. Kjekt å se at han stoler på egne ferdigheter og utfordrer gang på gang, går mot linja og får slått ett par legg. Blir artig å følge han utover. Kunne scoret , men ble litt vanskelig fra trengt possisjon

            Legenden Sungot-4.To mål i andre omgang, fungerer fremdeles godt som oppspillspunkt, lekker lobb og sikker på labben fra krittmerket. Kunne scoret iallefall 1 til.

            Bolly-2 . Skuffende , sliten og uintressert. Gikk av banen skadet. Ett skritt tilbake, men gutten kommer til å heve seg.

            Espen Søgård-3 . Ikke masse borti ballen , men flott assist til Gilbert . Jobber og sliter som vanlig.

            Renam .Spilte for lite til karakter, men kom inn som ett friskt pust-. Fin teknikk og herlig bevegelser. Glimrende pasning til Tokstad da han skaffet streffe. Herlig overblikk da han jobber til seg ballen rett før slutt, og gir videre til brassen nr2. Imponerte meg.

            Tokstad-bra gutt. Skaffet straffe for andre gang på rad. Flott holdning , gir alt. Spennende.

            Riseth-anonym den tiden han spilte.

            Steinar P-anonym den tiden han spilte

            Kfl-3.Rustent som det skal være på denne tiden . Ok. bra oppmøte i hallen forøvrig.

            kiosken-4.Ok utvalg , gode pølser og kaffe. Minus for dårlig stekte vafler.
            På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

            Kommentar

            • Fuglegutt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2008
              • 863

              #66
              Opprinnelig skrevet av Superstefan
              En ting jeg la merke til under kampen som irriterte meg litt var Riise når han gikk av banen.Veit ikke om han var missfornøyd med seg selv eller hva det var fornoe men han freste når han gikk av banen. Kastet "kapteinsbindet?" eller hva han hadde rundt armen og sparket ett par vannflasker.forsto ikke helt hva han var så sint for.

              Støttes,forundret meg over det selv. Syns det var litt merkelig. Han hadde ikke den beste kampen , men det får da være måte på.

              Bar preg av oppgitthet.
              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #67
                Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                Støttes,forundret meg over det selv. Syns det var litt merkelig. Han hadde ikke den beste kampen , men det får da være måte på.

                Bar preg av oppgitthet.
                En grunn kan jo være at han veldig gjerne vil spille mer... For han blir vel tatt av fordi man ikke tørr å ta noen sjanser med han i forhold til tidl skader. En annen grunn kan være at han sto i god posisjon uten å få ballen sånn ca 50 min i strekk.... ble det bevisst ikke slått på han? Først når undertegnede og flere med begynte å rope etter passninger mot han så fikk han ett par tre stk... men til neste kamp så håper jeg de andre får opp øya litt før de spiller ballen.
                Last edited by Folke; 30.01.2009, 22:55.

                Kommentar

                • Arind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2006
                  • 459

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Superstefan
                  En ting jeg la merke til under kampen som irriterte meg litt var Riise når han gikk av banen.Veit ikke om han var missfornøyd med seg selv eller hva det var fornoe men han freste når han gikk av banen. Kastet "kapteinsbindet?" eller hva han hadde rundt armen og sparket ett par vannflasker.forsto ikke helt hva han var så sint for.
                  Vi stod rett ved siden av benken der og vi stussa over akkurat det samme. Han virka irritert over å bli bytta ut......men jeg skjønner lissom ikke helt hvorfor han reagerer sånn i en treningskamp med mange bytter.
                  Han ønsker seg solgt videre, det har vi oppfattet, men først må han lissom levere varene en stund han også.....
                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2501

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                    Kfl-3.Rustent som det skal være på denne tiden .
                    Jalla, som det skal være på denne tiden, og ustyrtelig morsomt innimellom, som da Fevang handset og Mannen-som-aldri-må-gis-megafon ropte:
                    - Fevang, hvem tror du egentlig at du er? Arild Sundgot?
                    så både Fevang og Sundgot gliste.

                    Mange gamle sanger ble prøvd ("Shalalalalala la la la, Vidar Davidsen er hmhm"), og alternative versjoner av nyere ("Det er som å se Bjørkøy!" til brasilianske Renam som spilte i drakt nummer 5 med Bjørkøy under tallet).

                    Jon Ivar sto til siden for feltet, og sang konsekvent i utakt med flertallet og med tromma, og én gang til og med med seg selv. Men han sang - høyt (gi ikke ham heller megafon) og mye, og ledet også et par klassiske "Hvem er vi?" .

                    Rambekk fikk høre at han er en av oss og gjorde hylningsgesten sin, og Torjus ga tommel opp til "Torjus Hansén er veldig pen."

                    kiosken-4.Ok utvalg , gode pølser og kaffe. Minus for dårlig stekte vafler.
                    Vaffelen min var perfekt stekt.

                    Alt i alt enda en morsom kveld i hallen. Treningskamper anbefales.

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #70
                      Ikke mye sjanser i dag, som det gjerne blir når pasningene går mye på tvers av banen uten å skape verken overtall eller gjennombrudd. Lett å komme i balanse og sinke det offensive spillet når balltempoet ikke var bedre - for begge lag. Blir ikke rare sjansene av det. Vi må nok venne oss til å ha ballen mer i laget. Odd var bare siste liten-taklinger og offsidesituasjoner unna å komme alene igjennom og hadde noen sjanser nettopp på grunn av evnen til å trille ball. Det var mest i starten av 1. omgang. Utover kampen ble de dårligere og det var LSK som manglet nøyaktigheten den siste tredjedelen.

                      Det må trenes mer på oppbyggende spill og å spille fra side til side i håp om å sette motstanderen i ubalanse og komme fort framover. Nå ble det mer å sette dem i balanse. Vi må nok venne oss til at det tar litt lengre tid (og gjøre det litt vanskelig for oss selv) i begynnelsen. Men samtidig har det blitt mindre av "varemerkepasningen" opp mot møtende spiss. Det er deilig å se at vi prøver å variere mer og lar ballen gjøre jobben.

                      Mer ballbesittelse hjelper å regulere tempo, taktikk og er uttappende for motstanderen. Problemet er vel at vi ikke helt klarer å flytte ballen hurtig og presist nok til å utnytte dette. Det som ikke lenger er et problem er at dette blir vektlagt og kommer til å bli bedre med flere kamper.

                      Fortsatt mangler det en riktig miks av typer og ferdigheter på midtbanen. Det virker som en lite god rollefordelig mellom Bjørkøy og Kiko. Begge legger pasninger til de som skulle hatt en mer offensiv rolle, og begge kontrollerer ned til en av de fire bak hvis de ikke har tid og rom. Det holder lenge med Kiko. Han er mannen som skal gjøre det. Manglene til Bjørkøy er relatert til hvilken rolle han har. Han har ikke bra tempo og det offensive drivet som kan skape større trykk og fylle på bedre bakfra. Derfor er jeg litt skuffa over å ikke se Arnarsson i dag. Han har vist ferdigheter som kan passe bedre inn i midtbanen. Jeg vet ikke om han er mannen, eller om han var klar i dag, men det er mer interessant å se han eller en annen enn å se Bjøkøy i "ingenmannsland" en kamp til.

                      Bolly var litt dårligere enn sist og Tokstad litt bedre. Ringstad omtrent like bra begge veier, det vil si opp i mot det vi kan forvente av han defensivt, men litt mer å gå på offensivt. Potensialet er imidlertid så stort at vi må ha tålmodighet til å la dem utvikle seg over litt tid og til og med mislykkes av og til underveis.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13240

                        #71
                        Min sentrale midtbane: (Reka IL) Kiko + Søgård / Søgård + Tokstad. Pr i dag mener jeg de to sistnevnte har størst potensiale.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #72
                          Microkarakterboka

                          Noen vurderinger av enkelte av spillerne:

                          Hansen: Jevnt over solid med beina (med ett unntak) - slo fine pasninger som faktisk traff veldig bra. En kjemperedning på skudd fra Svindal Larsen (?) oppe i krysset.

                          Kippe: Slet overraskende mye med beistet fra ungarn i lufta, men imponerte desto mer med 50 meters silkecrossere til Riise. Er seg sjøl i år også, men virker klokere i valgene. Fortsatt teknikk som en stubbe.

                          Ringstad: Det bor åpenbart mye fotball i gutten, men har ikke de defensive evnene som kreves som back enda. Odd så ut til å spille bevisst på Ringstads side utover i første omgang. Mer aggressjon Stian!

                          Myklebust: Viste tidvis takter, men har fortsatt ikke bra nok grunnteknikk til å være så kjapp med ballen som han bør.

                          Legenden: Upresis og uinspirert i første. Seg sjøl i andre; scorer to og viser avslutteregenskaper av klasse. Hvor mål scorer du i år? Over 10. Uten tvil.

                          Bolly: Har ett steg få forunt og kan virkelig bli årets hit på Åråsen. Viste seg ikke veldig frem i går, og mangler fortsatt endel på plasseringsevne som spiss. Viste klokskap og teknikk de gangene han dro seg ut på kanten og kom til innlegg.

                          Tokstad: Gårsdagens store positive overraskelse! Bra steg, godt reportoar og tør å bruke det. Skaffet straffa, som forøvrig var soleklar.

                          Brassen Bjørkøy: Løp stort sett i veien for de andre og viste lite fotballfortåelse, men hadde bra fart i beina og bra teknikk. Glimtet til da han spilte igjennom Brasse 19. Kan ikke spille med røde sko; så god var han ikke.

                          Brasse 19: Var vel kun involvert da han ble spilt gjennom av "Er som å se Bjørkøy". Da viste han stor fart, kraftig rykk og krutt i støvla. Denne karen viste forøvrig dagens største selvtillitt; Han gikk opp til Legenden og ba om ballen for å ta straffa. Ble vel ikke akkurat spilt god av de rundt seg, men lever evnene opp til selvtillitten har vi en montserhit i denne karen.

                          Forøvrig ble ikke nevneverdig imponert over matchen, den bar preg av at kalenderen sier januar. Det er tydelig at det har vært mest fokus på det defensive arbeidet på trening, men det ble alikevel vist enkelte glimt av hva Henning prøver å få til fremover på banen. Det ser lovende ut, uten at jeg superoptimist med tanke på sesongen.

                          Snakket såvidt med Vidar og han mente å være 100% igjen i løpet av en uke eller to.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #73
                            En ting som har slått meg i ettertid:
                            To av eliteseriens mest avblåste spillere (Kippe+Kovacs) møttes i gjentatte dueller i løpet av kampen, og det endte i så godt som ingen avblåsninger.

                            Et tankekors?
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Wanker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 632

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                              En ting som har slått meg i ettertid:
                              To av eliteseriens mest avblåste spillere (Kippe+Kovacs) møttes i gjentatte dueller i løpet av kampen, og det endte i så godt som ingen avblåsninger.

                              Et tankekors?
                              Vi må regne med at dette bedrer seg når NFF får kurset dommeren bedre
                              Hunter S. Thompson:

                              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                En ting som har slått meg i ettertid:
                                To av eliteseriens mest avblåste spillere (Kippe+Kovacs) møttes i gjentatte dueller i løpet av kampen, og det endte i så godt som ingen avblåsninger.
                                Hagen er en dommer som lar mange av 50/50-duellene gå og sjelden blåser mer enn nødvendig. Dessverre kan det gå andre veien også, som mot FFK i høst da han med fordel kunne vært litt hardere og ikke latt det utarte. Men jeg liker frisparklinja hans og synes det er bra han satser på kommunikasjon og tilsnakk framfor å dele ut mye kort. Verre å legge lista for lavt og samtidig være arrogant og "huske" fra kamp til kamp som Edvartsen. Det er bra dømmekraften ikke forsvinner bare ved å se på draktfarge eller nummer, eller hvis man har hatt en insident med en spiller tidligere. Ellers tror jeg Ringstad og Bolly blir bedre med å få videre trygghet i rollen de har og utvikle den, mulig enda bedre hvis Bolly får spille kant - da kan han komme rettvendt og utfordre. Han slår nok bedre legg enn Mykle og viste i går at også venstrebeinet er bra. Men han fikk slite mot Marcelo i går. Litt mer vant til nivået og litt mer samspilt med resten av laget kan uansett gi utslag i litt mer trygghet og hurtigere/bedre ballbehandling. Det samme gjelder Tokstad, som har spilt lite, men som det hadde vært spennende å se mer til fordi mye av det han mangler kan læres på kort tid og det er noe med spillet hans jeg liker. Spennende spillere Berg får fram - dette kunne ikke skjedd i fjor. Salut.

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Brassen Bjørkøy: Løp stort sett i veien for de andre og viste lite fotballfortåelse, men hadde bra fart i beina og bra teknikk. Glimtet til da han spilte igjennom Brasse 19. Kan ikke spille med røde sko; så god var han ikke.
                                  De minusene du trekker frem her er de mest tilgivelige for en ivrig prøvespiller. Jeg synes de tingene han viste frem var såpass lovende at vi ikke bør legge ned kikkerten ennå. Nok en gang syndet jeg riktignok en del med å sysle med andre ting ved siden av kampen (jf. at jeg så feil assistlegger), men jeg så nok til å bli nysgjerrig.

                                  Ellers er jeg enig i mye av det folk har sagt i denne tråden, og de gangene jeg har sett Tokstad har jeg blitt imponert over hvor uredd han er i selskap med de store gutta. Han er jo bygd på en måte som gjør at han ikke så lett skubbes unna, og det hjelper nok litt.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Kimito
                                    De minusene du trekker frem her er de mest tilgivelige for en ivrig prøvespiller.
                                    Helt enig Kimito, men minusene er der likefullt. Han fremsto ikke akkurat som en klok fotballspiller, men det kan selvsagt endre seg over tid.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Helt enig Kimito, men minusene er der likefullt. Han fremsto ikke akkurat som en klok fotballspiller, men det kan selvsagt endre seg over tid.

                                      Som andre har påpekt før meg, mannen var prøvespiller, fikk 25 min eller noe for å vise seg fram, ikke rart mannen blei ivrig og løp i endel rom , for å få ball og finne på noe konstruktivt med den..

                                      Jeg fikk ett positivt inntrykk av han , syns ikke han var i veien eller tok opp så masse rom, han hadde ingen Ronaldinho teknikk , men det skulle da bare mangle. Han var bevegelig og full av pågangsmot.

                                      Var noe ved den fyren. Veit ikke helt hva, men noe det.
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5089

                                        #79
                                        Jeg fikk også et positivt inntrykk av Brasse Bjørkøy, spesielt pasningen fram til Tokstad da vi fikk straffe var krem. Dog er jeg usikker om han er noe for oss akkurat nå.

                                        Brasse Ciise (nr 19) fikk en halv omgang for Stabæk mot FFK på La Manga i dag. Han overbeviste like lite der, som han gjorde for oss.
                                        Last edited by McGuffy; 02.02.2009, 19:46. Begrunnelse: Bare en s i Ciise må vite..

                                        Kommentar

                                        • Fuglegutt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2008
                                          • 863

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Jeg fikk også et positivt inntrykk av Brasse Bjørkøy, spesielt pasningen fram til Tokstad da vi fikk straffe var krem. Dog er jeg usikker om han er noe for oss akkurat nå.

                                          Brasse Ciisse (nr 19) fikk en halv omgang for Stabæk mot FFK på La Manga i dag. Han overbeviste like lite der, som han gjorde for oss.

                                          Ciisse tar over etter Alanzinho, greit for oss..

                                          Enig , er ikke sikker på om han er noe for oss, men var en fin forstilling Renam eller hva han het. Sikkert ikke så lett å vite at du har 20-30 min på deg, på å imponere trenerene( selvfølgelig også på treninger da)og overbevise dem at du fortjener kontrakt. Akkurat det syns jeg han gjorde ett bra forsøk på.
                                          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎