Støtte til Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jonpaurog
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2009
    • 11

    Støtte til Henning Berg

    Jeg har full tillit til Henning Berg som trener. LSK er i en finansiell dyp dal. Vi har svært begrensede midler. Hvis vi noen gang skal se LSK i toppen av tippeligaen, mener jeg det HB nå gjør er det eneste korrekte, han foretar et generasjonsskifte.

    Slik jeg ser det har LSK ingen mulighet til kortsiktig gode resultater. I beste fall kan vi klare en 9-12 plass dersom vi bare satser korsiktig og bruker våre eldste og mest rutinerte spillere over hele rekka. Jeg tror nemlig det vil gi bedre uttelling enn dersom vi bruker juniorene vi gjør nå. Men det medfører også at vi kommer til å ligge å kjempe på samme plass i mange år fremover. Akkuratt der vi hadde ligget de siste årene også om det ikke var for at Per Berg kom inn å reddet klubben noen år tilbake.

    Jeg tror LSKs eneste mulighet til å komme tilbake i toppen i norsk toppfotball er å satse på de yngre garder. Dette vil også kunne redde LSK økonomisk. På lang sikt er jeg sikker på at et generasjonskifte der vi satser på flere gode unge talenter vil gi resultater. Kanskje ikke i år, kanskje ikke neste år, men om 2-3 år er jeg overbevist om at vi kommer til å se at det har lønt seg. Og jeg kan ikke se noen som er bedre til å bygge opp et lag fra bunnen av, og samtidig fortsette å avle opp gode talenter i klubben enn nettopp Henning Berg.

    Når jeg sier at jeg tror dette vil kunne redde LSK økonomisk også, er det godt gjennomtenkt. I stede for å hente inn gamle avdankede ringrever å gi dem lønn i millionklassen, har jeg mye større tro på å bygge opp spillere fra bunnen. Spillere som senere kan gi LSK gode inntekter ved salg.

    LSK er i ferd med å bygge seg opp til å bli et atraktivt akademi alla Ajax. Jeg er stolt og meget glad over det som skjer i klubben. Så får det heller være at de kortsiktige resultatene uteblir i år. Dette er en investering i klubbens fremtid som jeg er svært positiv til. Og jeg håper Henning Berg blir her lenge. Så til alle dere som river dere i håret og kritiserer Berg som om han skulle være Tom Nordli, se dere om og innse fakta. Vi er fattige og blottet for toppklasse spillere. Uwe Rösler vokser ikke på trær, ei heller Per Berg. Ja til langsiktig satsing, ja til Henning Berg!
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎