2. runde i cupen: Strømmen 2010 - Lillestrøm Onsdag 27. mai kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

    #81
    Noen som vet hva billettene koster?

    Eller vil det være muligheter for å snike seg inn?
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4375

      #82
      Opprinnelig skrevet av Udyret
      . Egentlig har jeg mest lyst til å holde meg hjemme så jeg ikke legger igjen penger der....................
      Ærlig talt... man sniker seg inn på strømmen stadion!!
      ..................

      Kommentar

      • lillestroom
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1020

        #83


        "Kampstart på Strømmen stadion er 18:00, og inngangspris er 100,- for voksne, og 20,- for barn. Honnør betaler 30,-."

        Kommentar

        • athomash
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2007
          • 118

          #84
          Blir denne kampen vist på web?

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #85
            Har et helt avslappa forhold til dette oppgjøret. Moro med cupvafler, lokaloppgjør og speaker som spaser litt med "Lillestrømmen". Litt "glimt i øyet"-hat. Å si noe annet i 2009 er kunstig. Det består nesten ikke - unntatt hos noen enkelte gamlinger om noe som handlet om kommunepolitikk på 50-tallet. Den gangen Strømmen var i toppdivisjonen var det vel stort sett "left over" fra LSK, og mer en breddeklubb. Mange fra begge klubber har vært ut og inn: Kjetil Rydje scora eksempelvis i sist toppseriesoppgjør synes jeg det sto på hjemmesida. Strømmen var lenge "LSK 2" med alle som ikke ble satsa på der.

            De få som står fram om LSK-hat hvert femte år er det bare glatt å overse - de er engasympatisører uten kontakt med virkeligheten. Ordet hat om forholdet i dag er fullstendig malplassert og (nesten) i alle tilfeller feil (selv Nygren i avisa i dag er med på den).

            Å overdrive hatet, som for meg aldri har eksisert, på grunn av en kommunesammenslåing fra lang tid tilbake eller hva det er, er ukonstruktivt og hører historien til. Det er vel grunn til å tro at det blir litt debatt om lokalisering av ting osv, akkurat som i dag. Lillestrøm er et altfor lite sted til å dyrke et sånt hat - det er ikke Oslo øst og vest det er snakk om eller noe sånn. Dette er samme flekk, Skedsmo kommune og LSK må ha hele Romerike med på laget. Husk at også at Lillestrøm "alltid" har hatt to lag uten rivalisering eller den slags. Skal man være nøyaktig på meterne om man bor på riktig side av elva kan man nesten like gjerne diskutere om man bor på riktig side av jernbanen - dette er "glimt i øyet"-hat på samme måte som rivaliseringen mellom Volla og Vigernes tas fram når det skjer noe spesielt. Det skal det bare fortsette med å være.

            En genuin hatsk holdning produserer bare stedet fram til Vålerenga-land - derav ukonstruktivt og lite tjenlig. Det har ikke LSK råd til. Strømmen er jo kjerneområdet for en klubb som LSK, som for øvrig er et sted langt mer bakket enn "på myra". Og så lenge kun "de" har bibliotek skal jeg frastå fra å hovere. Kan heller ikke skjønne annet enn at det er mange fulglafans der. Det må det fortsette å være. Ikke noe i veien med 2. runde, folklore, lokalt spellemannslag i pausen og speaker på adrenalin.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #86
              Opprinnelig skrevet av athomash
              Blir denne kampen vist på web?
              Den er ikke oppført på tv2sumo i skrivende stund.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13240

                #87
                Nå må du skjerpe deg canario. Jobber du på strømmen storsenter? SELVFØLGELIG hater vi strømmen. Rent personlig: Mitt første møte med strømmen var skoletannlegen der som hadde et ekstra ondt øye til meg. Jeg visste ikke at det fantes noe som het bedøvelse før jeg som tenåring endelig fikk en ny tannlege på skedsmo. Det faktum at tannfelling av melketenner er en naturlig prosess som går av seg selv uten tang og kniv lærte jeg heller ikke før i voksen alder. At denne åpenbare torturisten av en skoletannlege slapp unna nazijegere som Wiesenthal etc. er et mirakel. Ta en lang titt på dette bygget og formerlig se ondskapen syde ut av vegger og vinduer:

                Spoiler:

                Kan du ikke nesten høre de fortvilte skrikene til en 8-åring i en strømmenkvinnes vold? Er det rart man blir tannløs fugl når man står gråtende og pjuskete på et fortau i strømmen med halve kroppsblodet oppsugd i to tampiser den sjuke dama forsøkte å skyve ned i halsen på deg?

                Vi kan spole raskt over diverse motbydelige opplevelser jeg hadde i ungdomsårene på diverse "utesteder" i strømmen, spesielt i de veneriske gytjebadene "Bukken" og "discoworld" Steder hvor øllen var utvanna til det mest av alt minnet om helium og hvor dørvakta nærmest strøk clamydiainfisert puss i skrevet på deg når du skulle hjem. case closed.

                Til sist har vi opplevelsene i voksne år, hvor strømmen storsenter er et slags "plata" for fruen. Med heroinknekk i knea drar hun kortet gang på gang i en salig kjøperus mens jeg etterhvert må stryke flaske etter flaske fra pol-listen min. Oftest drømmer jeg at Jesus kommer tilbake og jager disse helvetes kjøpmennene og pengevekslerne på dør akkurat slik han gjorde i tempelet. Men drømmen blir nok aldri virkelighet, Jesus ville selvfølgelig aldri sette sine ben på strømmen.

                Tilbake til 2010 i rødt og passende grått: Denne dritklubben har vært gratisarbeidende prostituert for søpla i alle år. Alle jeg kjenner fra stømmen (dvs han dusten på treninga jeg ikke husker navnet på) heier på vif. Et manisk, spyttslikkende lsk hat er helt åpenbart drivkraften hans. Hver gang får jeg en eller annen blødme om lsks tabellposisjon eller våre spillere som ikke kan møte pga konfirmasjon. Herregud så uintelligente vitser, jeg trodde de hadde bibliotek på strømmen?

                Til sist har vi petter n (n for niding?) myhre. Har aldri stolt på folk som må slenge inn en bokstav i navnet sitt for å jekke seg opp. Fyren er en liten bolle med unnvikende blikk. En ryggdolker som attpåtil er bosatt på skjetten. At hans spor krysser Wernies er ille nok, men denne fysaken har altså valgt å ødsle sitt svikefulle yrkesliv på to klubber: Strømmen og Søpla. Som søplatrener vant han bare en kamp, og det var mot LSK. Tviler ikke på at den kampen går jevnlig på VHS-spilleren hans hjemme mens han tar seg en hogst i stua. Ellers er han utstyrt med en salig bullshitgenerator når det kommer til rollen som fotballekspert - en endeløs utlegning om hva som skulle vært gjort og hva det burde ført til. Åpenbart et tankemønster han etablerte som søplatrener der han satt igjen i garderoben som viggo vennelaus mens taperspillerne hans dro på byen for å feire et nytt nederlag. At denne mannen ikke nådde opp som spiller eller trener på øverste nivå har imidlertid ikke nådd inn, selv Tom Nordlie klarer iallefall å lykkes i én av rollene. Gå av nå petter, og finn deg en jobb! Sprøytebussen skriker etter organisatorer.

                (Fyren var dessuten så nervøs foran det tv2-sendte møtet med Berg på kafeén i dag at han kom med en hel halvliter blank vodka som han satte på bordet. Dette mens sjefen over alle sjefer nøt en kontinental cappuchino slik han er vant til fra verdens fotballhovedsteder.)

                Så for skams skyld, canario: Se å få opp litt godt gammeldags fotballhat. Så kan du heller legge det bort kl 19.48 som meg og ta en tur på polet for å glemme alle de barnslige tankene på torsdag. Forhåpentligvis hilser jeg høflig i polkøen på petter'n myhre som er ute i samme ærend.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #88
                  RB-Papir skriver i dag at Bjørn Helge og Lars Kristian ikke er med i troppen mot Strømmen, samt at Marius Johnsen og Arild Sundgot (Akilles) starter på benken for å hvile sine skadeutsatte kropper.
                  Antatt lagoppstilling blir som følger;
                  Otto
                  Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad
                  Bolly-Søgård-Bjørkøy-Myklebust
                  Nosa-Edwin

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Canário
                    Har et helt avslappa forhold til dette oppgjøret. Moro med cupvafler, lokaloppgjør og speaker som spaser litt med "Lillestrømmen". Litt "glimt i øyet"-hat. Å si noe annet i 2009 er kunstig.
                    Herved kårer jeg dette til årets mest historieløse innlegg på forumet.
                    Last edited by gamle-perta; 27.05.2009, 08:01.
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13240

                      #90
                      Er det tilfeldig at denne strømmensresturanten ikke annonserer lengre samtidig som dette har skjedd???
                      I think not.

                      Kommentar

                      • sk-kanaris
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2007
                        • 240

                        #91
                        Blir jo kvalm av han i innslaget her, vi må knuse dem! http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/100628
                        /Ståle

                        http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13240

                          #92
                          Et lite stemningsbilde fra strømmen bibliotek hvor strømmenfansen i dette øyeblikk lader opp i sitt høylitterære mekka:
                          Spoiler:

                          Kommentar

                          • Spntneous
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 1990

                            #93
                            Vil kampen bli vist på en eller annen kanal?
                            Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                            Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #94
                              2.runde NM menn
                              - Utrolig morsomt å få møte storebror


                              27.5.2009 av Christer Madsen
                              Strømmen håper og tror på en cupbombe når Lillestrøm kommer på besøk i cupens andre runde.
                              NY BOMBE: Lillestrøm røk mot Eidsvold Turn i 2.runde i fjor. Nå håper Strømmen å gjenta bedriften. Foto: Christer MadsenOnsdag og torsdag spilles andre runde i årets NM for menn og på Strømmen er det klart for et godt, gammelt lokaloppgjør når LIllestrøm kommer på besøk. Det betyr mye for 2.divisjonsklubben fra Romerike.
                              - Et slikt oppgjør har stor betydning for Strømmen som klubb. Reint økonomisk betyr det mye penger i en liten kasse og i tillegg blir det utrolig morsomt å møte storebror, sier Strømmen-trener Thomas Berntsen til fotball.no.
                              Tro på en bombe
                              Berntsen, som trener Strømmen sammen med tidligere Vålerenga-trener og nå TV2-ekspert Petter Myhre, har en rekke sesonger bak seg i LSK-drakta og gleder seg til kampen.
                              - Jeg tenker ikke så mye på det, men oppgjørene mellom Strømmen og Lillestrøm hadde en stor rivalisering før i tiden. Selv om mye av det er visket ut nå, så finnes det fortsatt noen fra den generasjonen hvor dette betyr mye, sier Berntsen.
                              Treneren har tro på at cupbomben kan komme på Strømmen.
                              - Vi har vært gode i årets 2.divisjon. Vi tapte 0-4 mot Pors Grenland i forrige kamp, men bortsett fra det har vi spilt bra. Samtidig har LSK slitt i Tippeligaen, så vi har troen på at det kan være mulig, sier han.
                              - Vi må straffe svakhetene deres og demme oss for deres styrker, som dødballer og bevegelsene deres på topp. Vi må prøve å spille kjapt langs bakken rundt stopperne deres, fortsetter Berntsen.
                              - En gave fra oven
                              Han tror det blir en skikkelig cupfest på Strømmen stadion onsdag.
                              - Vi håper på et sted mellom 2500 og 4000 tilskuere. Stemningen i laget er nydelig og spillerne virker inspirerte og klare, sier Berntsen.
                              Også daglig leder Per Nygren ser frem til cupoppgjøret.
                              - Innad i Strømmen er dette en gave fra oven, sier han til Strømmens hjemmeside.
                              Han tror også på at cupbomben kan smelle i denne kampen.
                              - Ja, det er helt realistisk. Cup er cup. Vi har to entusiastiske Strømmen-trenere med henholdsvis 17 og 19 sesonger bak seg i Strømmen, og som alltid vil ønske å slå Lillestrøm. Nå ser de for seg en mulighet til å stå ansvarlige for en skikkelig cupbombe, sier Nygren.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #95
                                Edwin og Nosa på topp. Det kan bli spennende i hvert fall mot dritt laget strømmen. Håper på mange mål.

                                Kommentar

                                • Harvest
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 855

                                  #96
                                  Hvordan blir det med parkering og slikt her? Hvor tidlig bør man være på plass?
                                  Iron Maiden's gonna get you.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Harvest
                                    Hvordan blir det med parkering og slikt her? Hvor tidlig bør man være på plass?
                                    Plass til 500 biler
                                    Ved Strømmen stadion er det plass til 500 biler, parkeringen vil koste 20 kroner.

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      RB-Papir skriver i dag at
                                      Antatt lagoppstilling blir som følger;
                                      Otto
                                      Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad
                                      Bolly-Søgård-Bjørkøy-Myklebust
                                      Nosa-Edwin
                                      Jeg tviler egentlig litt på at vi får se så mange "A-spillere" i aksjon. Blir ikke overrasket om f eks Tokstad spiller fra start. Også Nosa stiller jeg spørsmålstegn ved. Han klagde jo litt på hard belastning allerede etter Godset-kampen...
                                      Vi får se.

                                      Jeg gruer meg i alle fall noe inn i h.....
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Hel1017
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2008
                                        • 196

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Jeg tviler egentlig litt på at vi får se så mange "A-spillere" i aksjon. Blir ikke overrasket om f eks Tokstad spiller fra start. Også Nosa stiller jeg spørsmålstegn ved. Han klagde jo litt på hard belastning allerede etter Godset-kampen...
                                        Vi får se.

                                        Jeg gruer meg i alle fall noe inn i h.....
                                        Nå er det jo ikke kamp igjen før til mandag, så da bør det strengt tatt være mulig å stille med friske A-lags spillere...Syns nå jeg da....

                                        Sjøl er jeg drit nærvøs før denne kampen!
                                        Burde ikke være noe å være nærvøs for, det er jo bare å kjøre over dem!
                                        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                        Kommentar

                                        • erikh
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2008
                                          • 443

                                          Håper vi får se litt afrikansk kompis-magi på topp i dag!!

                                          Ordentlig innsats må ligge i bunn, og så håper jeg spillerne tar denne kampen seriöst slik at man kan jobbe med samhandling og sörge for at dette blir en positiv opplevelse som kan bidra til ökt selvtillitt innad i gruppa. Det siste LSK trenger er en kjempejevn match der de må slite og jage...håper på tidlig LSK scoring!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎