LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aguado
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 448

    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
    2) Sushi er fisk. Fisk er, forutsatt at det oppbevares ordentlig, sunt.
    Joa, om en velger å se bort fra tungmetaller og andre miljøgifter.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Med en inntil nylig skremmende høy BMI på CV-en skal selvfølgelig jeg være forsiktig med å uttale meg om kosthold, men jeg føler at det er et par ting som bør nevnes her.

      1) Benny: Jeg ser poenget ditt med kebabsjappene, og er heller ikke nødvendigvs uenig, men husk at det faktisk er mulig at spillerne er innom disse stedene uten å spise der. Det kan også være flere årsaker til at Nosa sliter med magen.

      2) Percy: Du har selvfølgelig et poeng når du viser at det finnes sushi som ikke tilberedet eller lagret ordentlig, akkurat som kebab. Forskjellen på brorparten av kebabsjappene og sushistedene er at kebab er usunt, uansett. Men noen hederlige unntak, eksempelvis LS, består "kjøttet" i kebab av en farse som får kjøttdeig til å fremstå som grønnsaker. Sushi er fisk. Fisk er, forutsatt at det oppbevares ordentlig, sunt.
      Jeg tar heller en dårlig kebab fremfor dårlig sushi anyday. Kebaben er i det minste varmebehandlet så det tar knekken på en del av bakteriene som kan befinne seg der. Slik er det ikke med sushi. Dårlig hygiene kan ikke kamufleres på noen som helst måte. Den dritten som måtte befinne seg i maten er i live helt til den ligger i magesekken. Det betyr trøbbel...
      Skal man ha tryggest mulig mat så spiser man hjemme. Det er nok litt sannhet i påstanden "kokker spiser aldri ute"

      Men for å ha det sagt så er jeg helt med på at hygiensisk sushi er ett sunnere produkt enn hygienisk kebab.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
        1) Benny: Jeg ser poenget ditt med kebabsjappene, og er heller ikke nødvendigvs uenig, men husk at det faktisk er mulig at spillerne er innom disse stedene uten å spise der. Det kan også være flere årsaker til at Nosa sliter med magen.
        Benny er ofte på Magneten og andre lokale establissementer. Tror du det er fordi det er så hyggelige folk som jobber der, eller fordi de har Nøgne Ø og Lagavulin? Eller kanskje begge deler?

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Jeg tar heller en dårlig kebab fremfor dårlig sushi anyday.
        Ta en kikk på innlegg 419 i denne tråden. Du velger altså å drikke et glass stekefett samtidig som du med god samvittighet støtter kriminalitet?
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Benny er ofte på Magneten og andre lokale establissementer. Tror du det er fordi det er så hyggelige folk som jobber der, eller fordi de har Nøgne Ø og Lagavulin? Eller kanskje begge deler?
          Dustete sammenligning igjen.

          Karim er tunisisk, det tunisiske miljøet i Lillestrøm er vel ikke så stort at han kan ta seg den friheten av å velge venner utifra hva dem arbeider med. Ujah og Nosa er to ungutter i ett land som er fremmed for dem. At de får seg venner som igjen fører til bedre trivsel er utelukkende positivt. Så trangsynt og tvers igjennom paranoid som du er så klarer du selvsagt å finne noe negativt i det også. Det er forskjell på å spise kebab 7 dager i uka og det å snakke med en kompis som jobber på ett gatekjøkken. Hvor forbanna bra tror du de kommer til å prestere om du låser dem inne i sterilt rom og forer dem med sushi. Lufting og sosiale opplevelser kan dem glemme, unntaket er selvsagt kamp og trening.
          Nå er det Nosa som har slitt med magen, ifjor så var det snakk om noe muskulært i mageregionen. Høres skremmende lite kostholdrelatert ut. Når det er sagt så finnes det mange årsaker til magetrøbbel. Allergier, psykiske påkjenninger og stress blandt annet. Jeg vil tippe at for en ung afrikaner i ett land uten familie vil ha sine oppturer og nedturer psykisk. Han har ett press på seg for å tjene mest mulig penger å sende hjem, han må levere på banen, alle har øynene på han det kan nok føre til stress. Noen dyp kjennskap til Nosa sin medisinske tillstand har jeg ikke så allergier vil jeg ikke gå inn på å noen teorier om.

          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Ta en kikk på innlegg 419 i denne tråden. Du velger altså å drikke et glass stekefett samtidig som du med god samvittighet støtter kriminalitet?

          Jeg tar heller ett glass stekefett og gir en slant til kriminelle enn å ligge på sjukehus med en alvorlig matforgiftning.
          Søtt at du klarer å vri dette til å dreie seg om støtte av kriminelle.. Om man skal slutte å kjøpe alt der penger havner i henda til kriminelle så blir det fort fint lite igjen å kjøpe.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Himmel og hav!
            Knurr...

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              De fleste som har sett Nosa i bar overkropp kan nok bekrefte at han ikke trykker ned vinglass med stekefett jevnlig. Relativt lav fettprosent på den kroppen.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                De fleste som har sett Nosa i bar overkropp kan nok bekrefte at han ikke trykker ned vinglass med stekefett jevnlig. Relativt lav fettprosent på den kroppen.
                Joda, hvis Benny sier det så gjør han jo det. Han henger jo på Saf Saf hver dag!

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Ny runde med jakt på syndebukk? Før i år har det vært LK Eriksen, mot Molde var det Frode Kippe, og nå er det Logi, fordi han bommet på en corner. Maken til pasienter. Hvem reddet straffa fra Sogndal i går?
                  Må ikke glemme en Nosa som er mere opptat av å gaffle i seg kebab enn å prestere..
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9413

                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Må ikke glemme en Nosa som er mere opptat av å gaffle i seg kebab enn å prestere..
                    Gadd ikke hilse på oss etter kampen i går. Løp i garderoben. Sikkert for å drite.

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Må ikke glemme en Nosa som er mere opptat av å gaffle i seg kebab enn å prestere..
                      Du glemte bobilen, og vinglassene med stekefett.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        Er vel bare Berg som har bobil?

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                          Sushi er fisk. Fisk er, forutsatt at det oppbevares ordentlig, sunt.
                          HYYYYYL: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4130905.ece

                          Jeg ganske enkelt resignerer... Heretter vil jeg ikke akseptere at spillerne spiser noe annet enn NAV-dietten

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Moderatormelding:
                            Hold dere til topic - LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv. Innlegg slettet.

                            Kommentar

                            Working...