Nyheter desember 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    #41
    LSK.no



    LSK-TV gir deg hele showkampen
    LSKs a-lag vant 4-2 over allstarslaget. Mamadou Diallo scoret begge målene for de gamle stjernene. LSK-TV gir deg hele showkampen.


    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #42
      Fredrik Mosis er klar for Eidsvold Turn i følge papir-RB.

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #43
        Bjarmann må punge ut


        Dyr aften for LSKs sportsdirektør.

        Mamadou Diallo og Ståle Solbakken
        LSKs A-lag har akkurat gått opp til 2-1, og Frode Grodås er nedslått.

        Grodås måtte ises ned i pausen, men viste likevel at han fortsatt er fast i klypene.




        LSK-HALLEN (Nettavisen): Lillestrøm har hatt en rekke storheter innom sitt A-lag opp gjennom årene, og fredag hadde de samlet (nesten) alle på et brett. A-laget skulle møte et LSK All Stars - fylt med stjerner som Ståle Solbakken, Gud på den offisielle lagoppstillingen, Dennis Schiller, Runar Kristinsson, Henning Berg, Jan Ove Pedersen, Torgeir Bjarmann, Kjetil Osvold - men størst av dem alle:
        Mamadou Diallo.



        To mål = gratis tur
        38-åringen var en kjempehit i sine to år på Åråsen, men til tross for en innholdsrik karriere sitter ikke senegaleseren på noen utømmelig skattkiste i hjemlandet. Faktisk hadde han ikke råd til å betale for billettene til fredagens All Stars-kamp i LSK-hallen fredag kveld. Svaret fra sportsdirektør Torgeir Bjarmann var at her måtte alle stille opp på egen regning - men han var villig til å gjøre et unntak for den gamle publikumsfavoritten.
        Scoret han to mål mot Lillestrøms A-lag, skulle Diallo få dekket turen og oppholdet!
        Han skuffet ikke.
        I kampens første minutt klinket LSK-spissen til på direkten, og satte ballen bak Stefan Logi Magnusson. LSK-fansen i ekstase - dette var kampen hvor man for første gang på lenge kunne holde skuldrene lavt - men annetmålet skulle la vente på seg.



        - Lokalavisa får kravet
        Faktisk måtte hoveddommer, LSK-journalist Morten Svesengen i Romerikes Blad, legge til drøye to minutter i oppvisningskampen før han kunne idømme gamlegutta et tvilsomt straffespark. Da ledet Lillestrøms A-lag allerede 4-1, men det viktigste gjensto, og Diallo skuffet ikke med en knallhard avslutning fra ellevemeteren.
        - Jeg sender regning til RB, sier en humrende Bjarmann til Nettavisen etter kampen, uten å være så altfor skuffet over det kommende utlegget.
        - Det er viktig å gi noe til fansen og få hit mange av gamlegutta. Det betyr også litt for de som er i klubben, både å få møte og se hvilket gamle storheter vi har hatt på laget vårt.



        - Elsker Norge, elsker LSK
        Diallo, som i sin tid nektet å bli med til en bortekamp mot Sogndal på grunn av en vond rygg, bare for å bli båret gråtende inn i spillerbussen, hulket seg over fjellet, ble kastet innpå og scoret to før han ble båret inn i bussen før hjemturen, var selv bare en eneste, stor solstråle etter kampen.
        - Jeg er så lykkelig. Jeg elsker dette landet, dette folket og mest av alt Lillestrøm SK, kvitret 38-åringen etter kampen.
        - Da Torgeir ringte og spurte om jeg ville være med hadde jeg veldig lyst, men ikke råd. Torgeir sa han skulle betale hvis jeg scoret to, og det visste jeg at jeg ville klare, sier fredagens hovedperson. Noe videre over midjen enn i glansdagene, men fortsatt med det rykket man husket fra perioden i LSK på slutten av 90-tallet - mye som de andre gutta på All Stars-laget, med andre ord.



        Ståle den Store
        Et unntak var det likevel:
        Ståle Solbakken.
        41-åringen har ikke et gram fett for mye på kroppen, slo pasninger som var limt på skoa til kollegene, og tapte ikke en eneste nærduell.
        - Han er så sabla sterk, var gjennomgangstonen etter kampen, og All Stars-trener Ivar Hoff priser sin midtbanegeneral.
        - En fantastisk trener og spiller, sier LSK-eksperten. Spesielt når du vet hva han har vært gjennom de siste dagene - så kommer han hit og spiller en slik kamp. Det sier mye om Ståle, men også mye om hva LSK er. Det er en voldsom varme her, og slik har det alltid vært.



        PS. Så altfor varm og kjærlig var likevel ikke A-lagsspillerne med sine eldre kolleger. Uten å svette så altfor mye seilet de inn til en 4-2-seier, etter scoringer fra Igiebor (2), N’kee og Steinar Pedersen på dagens og morgendagens LSK-lag. Henning Bergs taktikk med å kjøre noen knallharde LSK-treninger i forkant av kampen, slik at A-lagsspillerne skulle bli skikkelig stive til førjulskampen, lyktes dermed ikke.



        Kommentar

        • MartinRE
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2008
          • 738

          #44
          Ny draktsponsor signert
          LSK har inngått en ny sponsoravtale med Skedsmo Betong.

          Av: Aleksander Neely

          LSK har nå inngått en historisk avtale med Skedsmo Betong fra 2010-2012. Avtalen er historisk, da dette er første gang LSK har signert en avtale som inkluderer profilering på shortsens bakside. Skedsmo Betong er en helt ny sponsor og som med denne signeringen være blant klubbens største samarbeidspartnere.
          - LSK har vært en av klubbene som inntil i dag, har valgt å si nei til profilering på baksiden av shortsen, da vi har ment at det har vært nok reklame på draktene. Denne avtalen er så stor og viktig for LSK, slik at dette temaet nå er historie, forteller markedsdirektør Robert Lauritsen.

          - Alle plasser på LSKs drakt er derfor solgt for sesongen 2010 og dette gir oss forutsigbarhet i inntektene og skal bidra til at LSK sikrer en bærekraftig økonomi for fremtiden.

          Dette er en avtale markedsansvarlig for Skedsmo Betong, Yngve Sogn har tenkt på lenge.
          - Nå som kontrakten er signert er vi er sikre på at dette vil bli en vinn - vinn situasjon for oss begge. Vi takker for at Skedsmo Betong fikk bli den første som har kjøpt eksponering på baksiden av shortsen til LSK, sier Yngve Sogn.

          Vi er utrolig stolte av denne signeringen, og ønsker Skedsmo Betong velkommen med på laget, avslutter Robert Lauritsen


          Her ser du den nye draktsponsoren, Skedsmo Betong bak på LSK-shortsen:
          "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #45
            LSK med betong i baken

            Lillestrøm har i dag signert en sponsoravtale som omfatter profilering av shortsens bakside.

            Publisert: 22.12.2009 kl. 16:53 , endret: 22.12.2009 kl. 16:54

            Av: André Almløv

            LSK har lenge vært imot reklame bak på shortsen fordi de mente det var nok reklame på drakta, men nå skal spillerne for første gang i historien spille med reklame på shortsens bakside.

            Den heldige vinner av den ettertraktede plassen er firmaet Skedsmo Betong, som blir en av klubbens største samarbeidspartnere i to år fremover.
            Utsolgt

            - Denne avtalen er så stor og viktig for LSK, slik at dette temaet nå er historie. Alle plasser på LSKs drakt er derfor solgt for sesongen 2010, og dette gir oss forutsigbarhet i inntektene og skal bidra til at LSK sikrer en bærekraftig økonomi for fremtiden, sier markedsdirektør Robert Lauritsen i LSK.

            Hvor mye penger det dreier seg om i sponsoravtalen vil ikke partene ut med, men betong-firmaet er veldig fornøyde med å få profileringen bak på LSK-shortsen.

            - En sponsoravtale med LSK har vi tenkt på lenge, og vi takker for at Skedsmo Betong fikk bli den første som har kjøpt eksponering på baksiden av shortsen til LSK, sier salgssjef Yngve Sogn.

            LSK har i dag en sponsorpool med et nettverk bestående av 150 nasjonale, regionale og lokale bedrifter.

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #46
              Ser at artikkelen allerede er lagt inn under tråden "nyheter uten nyhetsverdi". Mod får vurdere om dette skal slettes.


              TV 2 Sporten har sjekket opp overgangsstatus hos samtlige klubber i Tippeligaen før overgangsvinduet åpner.



              LILLESTRØM:

              Fjorårets plassering: 11. plass
              Spillere inn:
              Spillere ut: Magnus Myklebust (Odd Grenland), Eirik Bertheussen (frigitt), Jon Midttun Lie (frigitt).

              Hvor mange nye spillere kan være på vei og hvilke posisjoner ønsker klubbene å forsterke?
              - I utgangspunktet er stallen full, men vi jobber med løsninger for spillerne Tore Andreas Gundersen og Martin Husar som kan frigjøre plass til eventuelle nye spillere. Vi må løse disse sakene før vi kan si noe om hvilke posisjoner som er aktuelle å forsterke, røper sportsdirektør i LSK, Torgeir Bjarmann.

              Ønsker klubben en spesiell spillertype?
              - Vi er stort sett fornøyd med den troppen vi har, men hvis det skal komme noen inn må spilleren ha det lille ekstra. Vi er som sagt usikre på om vi får muligheten til å hente inn noen, men vi er alltid på utkikk etter raske og tekniske spillere.

              På hvilket prisnivå har klubben muligheter til å handle?
              - Det er vanskelig å si. Vi har positive investorer rundt LSK som gjerne vil være med å bidra dersom den rette spilleren dukker opp. Det som er sikkert er at det ikke vil bli noen storkjøp som i gamle dager.

              Jakter klubben først og fremst utlendinger eller norske spillere?
              - I utgangspunktet ønsker vi norske spillere, men vi er åpen for utlendinger også.

              Hva er ambisjonene for 2010?
              - Ambisjonene er å henge på de beste klubbene. Realistisk målsetting er å bli nummer fire eller fem, men vi håper selvsagt på å overraske. Vi endte på ellevte forrige sesong, men da var mye nytt. Til neste sesong kommer vi til å ha en mer stabil tropp og et mer samkjørt støtteapparat, avslutter Bjarmann.

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎