Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9329

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Det er iallfall ingen vits i å bruke Krogstad, Melgalvis eller Brenden på samme plass. Erling har fart, de andre har ingen spesielle spisskompetanser på en flankeplass.
    Løses enkelt med Smarason på kant, Matthew opp bak TLO og en eller anna på midten.

    Da står vi som sterkest offensivt, og den som erstatter Matthew på midten gjør det garantert ikke dårligere enn det den fjompen har vist i de siste kampene.

    Kommentar

    • Kjøttkaka
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2012
      • 284

      Jeg syns ikke vi burde ha brukt Knudtzon mot Godset, og det ble jo greit synlig under kampen. Samtidig forstår jeg valget som ble gjort. Arnor ble trukket lenger ned i midtbaneleddet for at vi ikke skulle bli overkjørt på midtbanen, og da ble det naturlig å ha litt mer offensive kanter. I tillegg er det jo sannsynlig med kontringsmuligheter på Marienlyst, og Knudtzon er en av få offensive spillere med fart i klubben.

      Men det ble jo tydelig klart at Knudtzon ikke var på. Når han er ute av form ser han grusom ut. En redselsfullt dårlig touch som jeg får vondt av å se på. I tillegg virker han litt avskrudd og umotivert, og da er det ytterst lite igjen. Er det bare meg, eller virker han ikke rask en gang nå?

      Uansett, så syns jeg Krogstad bør starte mot Kristiansund. Han var blant de bedre mot Glimt, og han har tidligere vist at han kan passe i sånne kamper som det vi forhåpentligvis får mot Kristiansund. Da håper jeg på høyt press, høy intensitet og raske gjenvinninger. Der er Krogstad god.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3308

        Virker som han kun gir 70 % i løpsduellene. Han er hvert fall ikke utpreget rask lenger.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2805

          Motstanderne er forlengst blitt oppmerksomme på hurtigheten hans, og sørger for å ha den nødvendige halvmeteren i tillegg til litt holding som utlikner farta. I tillegg må han ha riktige, perfekt timede og ikke minst vektede baller i mellomrommene for å få utnytta farta si. Du så det en eneste gang mot Godset, i starten av første omgang, da han var i ferd med å parkere stopperne. Bare ei lang tå fra Gangnes på gjennombruddspasningen hindret ham i å komme aleine med keeper.

          Så han hatt nok ikke blitt noe vesentlig treigere siden han var tjue. Men han er ikke akkurat venn med ballen for tida, nei, og da er det ikke så mye igjen av fotballspilleren Erling Knudtzon.

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 865

            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            I tillegg må han ha riktige, perfekt timede og ikke minst vektede baller i mellomrommene for å få utnytta farta si.
            Erling med Johan Anderson var en helt annen Erling enn det vi har nå.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4375

              Saken er jo veldig enkel. Erling har alltid vært en begrenset spiller. Men tidligere har ingen slått han på innsats og fart og det har han kommet et stykke med. De to egenskapene forsvant når han bestemte seg for å dra til Molde og da sitter igjen med en begrenset spiller. Avslutningen hans i LSK er dessverre så pinlig at han knapt vil huskes når han forlater portene på Åråsen. Hadde han gått foran og tatt ansvar i dette laget selvom han drar så er jeg sikker på at ganske mange ville akseptert han, hvertfall delvis. Dessverre ser det ut som han kun er utpå der fordi han må, og har knapt vunnet en duell siden juni.
              ..................

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7003

                Opprinnelig skrevet av knut
                Løses enkelt med Smarason på kant, Matthew opp bak TLO og en eller anna på midten.
                Da står vi som sterkest offensivt, og den som erstatter Matthew på midten gjør det garantert ikke dårligere enn det den fjompen har vist i de siste kampene.
                Huff, nei. Smarason må spille sentralt. Den sentrale trioen er 90 % av laget, de må spille der de spiller.

                Håper virkelig at Haakenstad settes ut av laget til denne. Han er den siste jeg vil ha på banen i en helt avgjørende kamp (og flaksetreffet hans i cupfinalen teller ikke som argument).
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3308

                  Telles de to flaksetreffene mot Stabæk da?

                  Kommentar

                  • Møkkamannen
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2014
                    • 61

                    Uansett hvem som skal spille høyre kant av de nevnt så vises det i hvertfall at det er en plass det trengs en ny spiller neste sesong.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9329

                      Var bra Erling var her og ga alt han kunne ut sesongen før han føyk til Molde.

                      For et jævla makkverk!

                      Hindsight is 20/20 men hva faaaaaaaan.

                      Alle forumets faens medlemmer kunne tenke seg hvordan detta kunne gå, men på Åråsen var det tut og kjør med gode intensjoner framfor tanker rundt bitre realiteter:

                      – Han skal forhåpentligvis bidra til at vi både klatrer på tabellen, gjør en god figur i Europa og ikke minst henger med i cupen her hjemme. Det hadde vært et fantastisk punktum for Erling i LSK-drakten med en ny cupfinale, sier Lauritsen.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3891

                        Trist - og uforståelig lite intelligent - at Erling Knøttson valgte å pisse på alt han hadde bygd opp gjennom mange fine år i klubben. Av tidligere spillere er kanskje Knøttson den som blir glemt raskest.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          Erling har dessverre vært ræva i høst. Helt knyst med kritikk av trenerer og støtteapparatet som har sluppet ham til, raust med sleivspark til spilleren.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1309

                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Erling har dessverre vært ræva i høst. Helt knyst med kritikk av trenerer og støtteapparatet som har sluppet ham til, raust med sleivspark til spilleren.
                            Har sett masse kritikk av klubben og treneren her inne, og det er der mesteparten av kritikken hører hjemme. Knudtzon burde gått til Molde med én gang, det sa jeg da og det er enda mer sant nå.

                            Når det er sagt, har Knudtzon åpenbart ikke hatt motivasjonen som skal til for å levere for fugla i høst. Det går på hans kappe også.

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2113

                              Takk for flotte år Erling!
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                Takk for denne gang!
                                Det har blitt noen år.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Takk for alt! Godt å se at det betydde noe for deg da du kom inn, og du kunne godt fått en siste hyllest.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2805

                                    Takk for upåklagelig innsats i ni år, Erling.

                                    Jeg har vært en av dine støttespillere helt fra du kom og en hardcore fan de åra du sto fram som Fugl Fønix og utvikla deg fra en usikker og ballsky liten spirrevipp til å bli en hyperrask pain in the ass for samtlige Tippeliga-/Eliteserieforsvar i landet. Du har aldri vært noen målskårer, men hadde du vært det i tillegg, hadde du ikke blitt halvparten så gammel i klubben.

                                    Jeg skal medgi at jeg blei skuffet da du valgte deg Molde som neste stopp i karriera, men forstår og aksepterer valget ditt. Slik det har utvikla seg det siste tiåret, er det dessverre ett hakk opp på den norske fotball-rangstigen å gå til det forblåste veikrysset klemt mellom Nord- og Sunnmøre. Jeg frykter imidlertid at det ikke blir noen stor sportslig suksess på bana for deg, du vil få atskillig færre sjanser der enn hva du har fått og hadde kommet til å få på Åråsen, men den risikoen har du har lov til å ta.

                                    Jeg tror imidlertid at du har ditt største potensial i kulissene, utenfor bana. Blant annet av den grunn, ønsker jeg deg gjerne velkommen tilbake dersom du ønsker å avslutte karriera i vakkert gulsvart framfor i kulingkast og fiskeslo mellom usjarmerende holmer og knauser der ute i nordvesten. Bruk gjerne tiden til å studere og suge lærdom av en klubb som er irriterende veldrevet, som faktisk har klart å forvalte kaskader av kronasjer på en forbilledlig måte til å bygge en solid klubb (til forskjell fra en viss latterlig forvokst og forkjælt bakgårdsklubb her i nabolaget).

                                    Du kunne blitt en udødelig legende som Fugl Fønix, mannen som kom som et persilleblad og vokste til en gigant, men ble i stedet en i den store hopen av trofaste klubbslitere som kun huskes ved tilfeldige anledninger. Men som sagt, det er aldri for seint, det er alltid en åpen dør, og du skal være velkommen tilbake til kjente og kjære trakter om du føler for det. Jeg har, som sagt, en følelse av at du har store ting å utrette etter at du har lagt fotballskoa på hylla. Jeg ønsket kjerringa velkommen hjem etter ett års skilsmisse, da skal jeg alltids klare å svelge skuffelsen over at vi blei ditcha av en sølle ballsparker om anledningen byr seg.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9329

                                      Han havner i et lag som er 1000x tydeligere enn oss i det offensive spillet, så detta kommer til å gå bra for Erling.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7003

                                        Jeg ønsker Erling lykke til videre og takk for innsatsen. Jeg skjønte ikke poenget med å gå til det skitne fiskeværet, for penger trenger han ikke. Han har tjent bra i LSK og har utdanning fra BI å bygge karriere på når han er ferdig som fotballspiller, hvis han vil det. Han kastet bort kultlegendestatusen sin for 30 sølvmynter, jeg skjønner det ikke og tror ikke jeg ville prioritert på samme måte. Har forståelse for at han vil oppleve mer enn bare å slite på nedre halvdel, for så vidt. Det gjenstår å se hvor mye han får spille der, jeg har mine tvil.

                                        Innsatsen hans for oss er det iallfall ikke noe å utsette på. Slappheten i duellspillet de siste månedene er noe som skjer med alle spillere som har signert for en annen klubb. Han burde åpenbart skiftet med det samme, for han har ikke gjort noen stor figur i høst.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2082

                                          Henger meg på , Lykke til Videre Erling og takk for innsatsen og mange gode kamper for LSK .

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎