Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Frode Kippe - toppspillerutvikler

    Nok en gang viser Frode veien. Sju mål som stopper er enormt bra.

    Som jeg skrev i kamptråden beklager jeg sullik-utvalget som trenere for Norge. Kjeppe hadde definitivt fortjent 25-30 kamper for landsen.

    Heldigvis har fansen rundt Åråsen endelig fått øynene opp for Kjeppe. Av en eller annen grunn har han levd i skyggen av Søgård og Sundgot. Tro meg, ingenting gjør meg mer nervøs enn om Kjeppe er skadet eller suspendert.

    Hyll - hyll. Kjeppe: Størst siden Jan Halvor Halvorsen.
    Last edited by Stray Cat; 04.07.2020, 23:56.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    #2
    En tråd med positivt fortegn? Er det første gang?

    Forøvrig helt enig, Kippe har vært stor i år (og året før det, og året før det igjen, og året før det igjen, etc).
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      #3
      Trodde endelig Frode skulle bli kåret til banens beste på Åråsen idag, men vet vet ikke hvem som står for kåringen, det ble UJah, men Dagbladet har skjønt det, 2.plass på årets spiller, kun Annan foran. Ble feilaktig snytt for seiersmålet mot Molde, men fikk han lov til å score. Enkelte snakket om høyt spark og hadde ikke blitt overrasket om dommeren annulerte mot den "stygge" Kippe. To gule i år, har spilt SAMTLIGE minutter i årets tippeliga!

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        #4
        En kanonbra stopper. Helt utrolig at relativt begrensede spillere som Wæhler og Hagen har blitt valgt foran disse årene.

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          #5
          Det er det å gjenta dette på denne videoen(1 min), så kan du ta en velfortjent ferie Frode!

          Bare en liten video jeg smalt sammen etter den fantastisk deilige seieren over svina.

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            #6
            mener at ropet "Kippe på landslaget" har blitt brukt ved annledning før.. synes iallefall det er på høy tid å ta det opp igjen!
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • Rune
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 1229

              #7
              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              Det er det å gjenta dette på denne videoen(1 min), så kan du ta en velfortjent ferie Frode!

              http://www.youtube.com/watch?v=fDRon...eature=related
              Herlige bilder, gleder meg til lørdag.
              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

              Kommentar

              • nothingman
                Medlem
                Hoffnarr
                • May 2009
                • 47

                #8
                Fantastisk kamp av Kippe i dag. Tenkte spesielt mye på det i 2. omgang da han gang på gang vant det som var av luftdueller mot skarrepakk på vår banehalvdel. Skal ha mye av æren for at vi ikke sprekker fullstendig i dag synes jeg!

                Kommentar

                • gutt94
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2007
                  • 3271

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Det er det å gjenta dette på denne videoen(1 min), så kan du ta en velfortjent ferie Frode!

                  http://www.youtube.com/watch?v=fDRon...eature=related
                  Frode har vært god over hele banen, ikke bare offansiv. Men defagsivt, det er jo der han egentlig skal være

                  Gleder meg også over at i denne videoen viser man jo magnusson sin første kamp fra start for LSK (var det den første kampen også?) Et hav av vakre redninger i fra han, og kippe setter spikeren i kista.
                  KnutHSolberg

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1251

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    Det er det å gjenta dette på denne videoen(1 min), så kan du ta en velfortjent ferie Frode!

                    http://www.youtube.com/watch?v=fDRon...eature=related

                    Synd og se bortefeltet så glissent Bare.
                    Men lørdagskamp og seier i går bør trekke noen hundre ekstra.
                    Last edited by glasgow; 18.10.2010, 12:55.

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2848

                      #11
                      Kippe har vært stor for oss i alle sesongene han har vært her. Det eneste jeg savner med han er at han tør å gi litt mer kjeft på banen, til både med- og motspillere. Skulle gjerne sett at han snakker mer og pisker gutta til kamp. Han er kanskje ikke en kaptein med stor K akkurat der, som Bjarmann og Solbakken var. Men allikevel har han alltid stor innsatsvilje og går alltid i krigen så skal ikke klage så alt for mye. Håper han holder seg her i mange år framover
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ola
                        En kanonbra stopper. Helt utrolig at relativt begrensede spillere som Wæhler og Hagen har blitt valgt foran disse årene.
                        Kippe er veldig lik type stopper som Hangeland. Jeg tror hvertfall hvis Kippe skulle hatt sjans på landslaget måtte isåfall Hangeland ikke spilt.
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                        Kommentar

                        • jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av El Caco/Åge Hareide
                          Kippe er veldig lik type stopper som Hangeland. Jeg tror hvertfall hvis Kippe skulle hatt sjans på landslaget måtte isåfall Hangeland ikke spilt.
                          Kippe har noen av de samme styrkene som Hangeland, men jeg ser ikke hvilke store mangler stopperparet Hangeland/Kippe har som ikke Hangeland/Hagen eller Hangeland/Wæhler har.

                          Kippes største mangler er etter min mening manglende akselerasjon og evne til å spille seg ut av forsvar. Wæhler og især Hagen er ikke kjent for å være raske spillende stoppere.

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av jerven/prøver-å-være-morsom-men-får-det-ikke-helt-til-hehe
                            Kippe har noen av de samme styrkene som Hangeland, men jeg ser ikke hvilke store mangler stopperparet Hangeland/Kippe har som ikke Hangeland/Hagen eller Hangeland/Wæhler har.

                            Kippes største mangler er etter min mening manglende akselerasjon og evne til å spille seg ut av forsvar. Wæhler og især Hagen er ikke kjent for å være raske spillende stoppere.
                            Både Kippe og Hangeland har luftstyrke som den aller største styrken. Jeg tror også Wæhler utfyller Hangeland bedre enn det Kippe ville gjort. Er jo tross alt en grunn til at disse har vært det faste stopperparet på landslaget en stund. Det funker.
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #15
                              Litt pussig at manglene ved duoen Kippe - Hangeland forklares med spillernes styrker og ikke svakheter.

                              Når det er sagt så har jeg ikke satt meg inn i eller tenkt noe over hvilke stopperpar som kan fungere for landslaget.

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Litt pussig at manglene ved duoen Kippe - Hangeland forklares med spillernes styrker og ikke svakheter.

                                Når det er sagt så har jeg ikke satt meg inn i eller tenkt noe over hvilke stopperpar som kan fungere for landslaget.
                                Begge er forholdvis treige de første meterne, og kan komme på etterskudd i 1v1 situasjoner. Stoppere med litt lavere tyngdepunkt er bedre til å følge fotrappe spisser bedre, enn det Hangeland og Kippe er.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Argumentene her kan vel fort overføres til Dahm - Kippe som kanskje er en mer interessant diskusjon.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3162

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av jerven
                                    Kippe har noen av de samme styrkene som Hangeland, men jeg ser ikke hvilke store mangler stopperparet Hangeland/Kippe har som ikke Hangeland/Hagen eller Hangeland/Wæhler har.
                                    Høyrefot?

                                    Jeg sier ikke at det er et kjempegodt eller avgjørende argument (og jeg er ikke enig), men jeg har definitivt sett at Hareide argumenterte mot Kippe med at hans "naturlige" plass var som venstre midtstopper, og derfor konkurrerte primært med Hangeland. (Hareide skrøyt som kjent av Kippe når Frode var med i landslagstroppen, og sa han var bedre med ballen i beina enn han sjøl visste og kunne/burde bli en mer spillende midtstopper.) Roger'n er vel om mulig enda mer opptatt av internasjonal matching og erfaring enn Hareide (på de plassene han har slike spillere tilgjengelige) - og jeg ser heller ikke helt bort fra litt vif-briller fra Drillo (selv om klansskaller klager over det motsatte akkurat nå).

                                    Personlig slutter jeg meg entusiastisk til alle hyllningsrop til Frode Kippe. Han har alltid vært en solid midtstopper, men han har i tillegg vært en av de få spillerne som har heva seg merkbart, fra et allerede høyt nivå, de to-tre siste vonde åra. Han sjefer og kjefter noe mer (men blir aldri kjeftesjefen, det ligger ikke i hans gemytt), han går foran med holdninger og innsats, han slår bedre og klokere pasninger, er blitt enda tøffere og tryggere i duellene, og skårer som alle ser flere og flere mål.

                                    Jeg synes derimot ikke Frode har mindre heltestatus her på forumet enn de to andre kontinuitetsbærerne Søgård og Sundgot. Hvis en får inntrykk av det, tror jeg det kommer av at de to andre har opplagte og lett synlige svakheter og stadig kritiseres for det - hvorpå mange av oss (herunder undertegnede) slår tilbake med til dels noe panegyriske forsvarstaler. Det trengs ikke for Kippe, som de aller, aller fleste er enige om.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Kippe burde være bankers på ethvert norskt landslag. Eliteseriens med avstand sterkeste og mest dominerende midtstopper og i tillegg meget målfarlig. Aldri skadet. Bra gemytt.

                                      Ikke spør meg hva Wæhler og Hagen har gjort der Kippe burde vært, annet enn å ta opp plassen til en langt stabilere og bedre fotballspiller. Argumentet om at de har mindre styrke i lufta burde jo ikke telle til deres fordel, all den tid ingen av de slettes ikke er bedre med ballen i i beina/ballen langs bakken enn det Kippe er.

                                      Men den historien kjenner vi jo fra før, Bjarmann ble jo også tilsidesatt gjennom en lang, strålende karriere av svake "utvelgere", som jo utvilsomt burde gitt han en temmelig stabil landslagsplass. Bård Bjerkeland burde også hatt flere landskamper enn de fattige tre han fikk-"årets spiller"-tittel i 1989 burde liksom kvalifisere til å få mere med på et ikke mer enn halvveis bra landslag den gangen.
                                      Last edited by Hamburg & Kanari; 19.10.2010, 01:20.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        #20
                                        Tror meg... Ståle Solbakken ville ha Kippe til FCK på nesten enhver pris. Klubben takket nei til et skambud til 7mil. NOK for 3-4år siden. Og FCK økte budet på nytt, men vi hørte ingenting mer. Solbakken har vært veldig kritisk til den norkse ligaen i mange år og sjelden kjøpe fra den.

                                        Om Kippe hadde bedre fart hadde han spilt fast på landslaget og sannsynligvis i en større liga enn den norske.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎