Ruben Gabrielsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    Spillertråd Ruben Gabrielsen

    Født: 10.03.92
    Draktnummer: 28
    Kontrakt til: 31.12.2013
    Tidligere klubber: Gjøvik/Lyn
    Posisjon: Sentral midtbane, høyre kant
    Høyde/vekt: 186/83
    Debut for LSK: 5. april 2009 mot Aalesund

    Jeg vet ikke hva kriteriet for å få en egen spillertråd er, men jeg synes at vår neste norske landslagsspiller fortjener en egen tråd.

    Ruben har potensiale til å ta opp arven etter stolte LSK-midtbanegeneraler som Solbakken, Kristinsson og Koren. Det er et eller annet med Ruben som minner meg veldig om Ståle.

    Jeg er ikke bekymret for om Gislason forlater oss, da dette betyr at Ruben sannsynligvis får masse spilletid. Får Ruben spille fast sentralt resten av sesongen tror jeg at han er bedre enn Gislason allerede våren 2012.

    Drømmen er at Ruben og Nordtveit spiller sentralt på midtbanen til Norge i Brasil 2014.

    Rune
    Last edited by Sailor Man; 05.01.2023, 17:26.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Eneste kriteriet for spillertråd er at noen har noe de har lyst til å diskutere om spilleren in question. Du kan altså lage en tråd om John Raymond om du føler for det.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

      #3
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Eneste kriteriet for spillertråd er at noen har noe de har lyst til å diskutere om spilleren in question. Du kan altså lage en tråd om John Raymond om du føler for det.
      OK. Da benytter jeg denne tråden til å erklære samme kjærlighet til Ruben som Lars gjør til Björn i åpningsinnlegget til Björns tråd. Ruben er ikke helt Björn, men gutten blir (og er) stor.

      Jeg har ikke likt en spiller så godt siden Runar Kristinsson vinket til publikum før han banket ballen i krysset engang på slutten av 90-tallet.

      Rune
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        #4
        Slenger meg på denne jeg og, fra å være en kar som for 2 år siden var overnervøs hver gang han hadde ballen på h backen så ser vi nå en helt helt annen spiller. Kjempe imponert over det han har fått til så langt i sesongen, dette går bare 1 vei og det er opp!

        Kommentar

        • perrern80
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 603

          #5
          Ruben Lunan Gabrielsen har tatt noen masive steg de siste årene, har en slektning som spiller proff ball i Danmark, som hadde han på fotball skole i Raufoss for fem-seks år siden. Blei fortalt at Ruben gjenomførte hele skolen i olabukser, og var mer innterisert i og klatre rundt i nette og tverrligger, enn og heppe kule. Vanvitige steg denne gutten har tatt

          Kommentar

          • jonulv
            Juniormedlem
            • Jul 2010
            • 10

            #6
            Ruben har vært veldig godt i det siste, og blir en meget meget bra spiller. Husker jeg så han for 2 år siden, selvfølgelig veldig uferdig, men allerede da ante jeg potensiale i denne gutten.

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #7
              Jeg våger å spå at Ruben Lunan er LSKs neste kaptein når Frode Kippe dessverre må legge fotballskoene på hylla om noen år. Gutten er rett og slett gjennomsolid fysisk. Jeg mener å huske at en viss moderator med forkjærlighet for LS-bab og småsjenerte islandske gutter med hårbånd en gang fortalte meg at Ruben tidligere har vært innom ungdomsslandslagene i både fotball og håndball. Stemmer så?
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Da han kom sommeren 2008, ble jeg fortalt av mine håndballkilder at han hadde vært på landslaget i håndball. Men da LSK møtte Lillestrøm Topphåndball i fotball og håndball, ble det hevdet i denne artikkelen at han "kun" hadde vært på regionslandslaget. Landet deles inn i 4 eller 5 regioner (øst, sør, vest, midt-norge, nord-norge?), og de beste spillerne fra hver region blir tatt ut på dette laget. Uansett er det sterkt å være blant de 14-15 beste i sitt årskull på hele Østlandet.

                Han heter forresten Lunan Ruben, ikke Ruben Lunan.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Denne artikkelen støtter opp om Ruben som landslagsspiller i håndball: http://idrett.speaker.no/organisatio...4&CatId=860620

                  "De gulkledde hadde i tillegg unge Ruben Gabrielsen som har spilt for det norske 92-landslaget i håndball."

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Og der fant jeg et landslagsuttak: http://www.handball.no/p1.asp?p=18856

                    Den endelige bekreftelsen på at han har vært på landslaget i håndball og fotball - samtidig! Et idrettstalent av de sjeldne.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Og der fant jeg et landslagsuttak: http://www.handball.no/p1.asp?p=18856

                      Den endelige bekreftelsen på at han har vært på landslaget i håndball og fotball - samtidig! Et idrettstalent av de sjeldne.
                      Utrolig Björnt!
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Marit
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2010
                        • 885

                        #12
                        Ruben er herlig. Husker første gangen jeg så han på banen, en nervøs 17 åring på backen med det jeg vil våge å påstå er dem beste 'froen LSK noen gang har sett. Han har kommet langt siden da ('froen er dessverre borte da, jeg savner den litt av og til), og ingenting gleder meg mer. Ruben er knallhard, han har en strålende fremtid og han blir nok bare bedre. Fantastisk spiller.
                        Andas in och andas ut
                        Orkar jag så orkar du

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #13
                          Imponerende framgang, spesielt i helvetesperioden fra midten av juni. Sentral midt, ikke helt anker ennå, heller ikke sjanseskapende eller skuddfotaktig nok offensivt kanskje. Men bør få plassen til Søgård av og til. Bør han ikke? Mot TIL allerede. Syns han trekker altfor mye inn som høyrekant. Langt unna Schiller-Jan Ove på han og Esse.

                          Kommentar

                          • Oddis
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 2744

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                            Imponerende framgang, spesielt i helvetesperioden fra midten av juni. Sentral midt, ikke helt anker ennå, heller ikke sjanseskapende eller skuddfotaktig nok offensivt kanskje. Men bør få plassen til Søgård av og til. Bør han ikke? Mot TIL allerede. Syns han trekker altfor mye inn som høyrekant. Langt unna Schiller-Jan Ove på han og Esse.
                            Jeg trur det er veldig mye med mening at han trekker inn sentralt når han speller på høyra. Da kan han heller gi plass til Essidiri som kan komme til innlegg. Lunan vil også binde opp minst en spiller sentralt, noe som gjør at spissene vil får bedre plass i boksen. Eventuelt stå fri og være spillbar i det oppbyggende spillet.
                            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                            Kommentar

                            • Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

                              #15
                              En liten formsvikt de siste kampene, men totalt sett har Ruben vist klasse, potensial og fremgfang denne sesongen. Herlig!

                              Kommentar

                              • Stan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1062

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Ginola
                                En liten formsvikt de siste kampene, men totalt sett har Ruben vist klasse, potensial og fremgfang denne sesongen. Herlig!
                                Jepp. Ruben er vår potet. Han kan spille stortsett over alt!

                                Kommentar

                                • bird
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Nov 2009
                                  • 91

                                  #17
                                  Jeg ser for meg Ruben som midtstopper etterhvert. Kjempe bra at gutten får erfaring fra midtbanen tidlig i karrieren.

                                  Kommentar

                                  • Oddis
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 2744

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av bird
                                    Jeg ser for meg Ruben som midtstopper etterhvert. Kjempe bra at gutten får erfaring fra midtbanen tidlig i karrieren.
                                    Ganske enig. Da vil han også mest sannsynlig bli en spillende midtstopper som det heter.
                                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      Nei nei nei nei! Ruben skal spille sentralt på midten.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • erikh
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2008
                                        • 443

                                        #20
                                        Jeg er litt usikker på om Ruben har høyden til å spille midtstopper i norsk fotball, men han har teknikken, pasningsfoten og duellstyrken til å bli en god spillende stopper. Og som stopper vil han kunne redusere viktigheten av en av hans få svakheter - frekvensen i beina (som er en utfordring som midtbanespiller). Det er rett og slett en vanskelig vurdering, men sånn stallen ser ut nå har vi langt større bruk for Ruben sentralt i midten, og der har han gjort sakene sine overraskende bra i år

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎