Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 845

    Opprinnelig skrevet av plantemiddel

    Tror ikke vi trenger å diskutere dette noe lenger, åpenbart at vi har et annet syn på klubblojalitet.
    Føler meg ganske sikker på at Mathew ville blitt beskyldt for å være illojal dersom han hadde signert for rbk (eller molde for den saks skyld) da dette var aktuelt. Da hadde han nok sikkert blitt enda en "som løper etter penga" i manges øyne.
    Morten

    Kommentar

    • mrognan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 845

      Man kan vel regne med at det blir innført publikumsnekt eller begrensninger i antall tilskuere når seriespillet tar til, noe som ikke akkurat er gunstig for en allerede økonomisk presset klubb.
      Hva kan man da som en enkel supporter gjøre med det? Jo, kjøp sesongkort i dag! Selv om du kanskje ikke får brukt det på noen av de første hjemmekampene, så begrenser du tapet til klubben.
      Morten

      Kommentar

      • Holterkanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 557

        Jeg har nevnt det mange ganger tidligere- vi bør starte en kronerulling for klubben vår
        ________________________
        TB

        Kommentar

        • bema0806
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2011
          • 521

          Bør klubben permittere spillere til vi vet når serie starter opp? Ser andre klubber vurderer det samme. Spillere får jo ikke trent..?

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 557

            Endelig er kronerullingen igang- kjør på etter evne folkens, mange som sparte ufrivillig mye penger på byen i går
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • bema0806
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2011
              • 521

              Hvor er det denne kronerullingen forgår?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 1974

                Opprinnelig skrevet av bema0806
                Bør klubben permittere spillere til vi vet når serie starter opp? Ser andre klubber vurderer det samme. Spillere får jo ikke trent..?
                Spillerne får trent, bare ikke sammen. Så lenge vi ungår permittering kan man stille krav til aktivitet, og følge opp denne. Ref artikkel om GPS. Spillerne kan følges opp virtuelt, også med løpende videomøter. Jeg forventer vel i utgangspunktet at seriøse utøvere ville trent uansett, men oppfølging av individuelle treningsopplegg blir vanskeligere. Man kan selvfølgelig bli nødt til å ta dette grepet, men tror vi er tjent med å vente i det lengste.

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  Opprinnelig skrevet av bema0806
                  Hvor er det denne kronerullingen forgår?
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Holterkanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 557

                    Dessverre ikke all verden, men fortsett å kjøre kampanje
                    ________________________
                    TB

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      Nye 15 000 inn. Mulig å støtte LSK med likvide midler, og samtidig hjelpe medfans som ikke kan prioritere kampbilletter på grunn av pressa økonomi hvis koronapandemien vedvarer.
                      Noen kan kanskje avse en tier eller to, andre har kanskje muligheten til å hjelpe med litt mer. Alle monner drar, og alle bidrag er kjærkomne.

                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7020

                        Noe annet som burde være aktuelt, er en dugnad der vi kjøper billetter til hjemmekampene, uansett om de blir spilt i tide eller ikke. Slik sørger vi for at klubben får kontinuitet i inntektene.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1369

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Noe annet som burde være aktuelt, er en dugnad der vi kjøper billetter til hjemmekampene, uansett om de blir spilt i tide eller ikke. Slik sørger vi for at klubben får kontinuitet i inntektene.
                          Støttes - godt forslag! Hadde vært en morsom greie å følge med på hvor mange billetter som selges opp mot datoen i den opprinnelige terminlisten.

                          Klubben kan love at billetten gjelder når kampen spilles. Supporteren aksepterer risikoen ved at ingen vet når kampen skal spilles og at kjøpet ikke kan refunderes. Kort fortalt så gjør vi det for å støtte klubben - enten som et lån frem til produktet leveres, eller ren spons!

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            Fram til fredag 27. mars klokka 14.00 kan du legge inn bud på en rekke produkter og tjenester i årets første #VIERLSK-auksjon.


                            Ny vierlsk-auksjon. Avsluttes allerede fredag.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3922

                              Se dagens nyhetssak fra VG hvor Kokkim og Mesfin går ut mot andre norske klubbers misbruk av permitteringsordningen.

                              I dag føler jeg meg stolt over å være fugl!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Se dagens nyhetssak fra VG hvor Kokkim og Mesfin går ut mot andre norske klubbers misbruk av permitteringsordningen.

                                I dag føler jeg meg stolt over å være fugl!
                                Mens andre klubber drar på NAV på autopilot.
                                Ifølge daglig leder Erik Espeseth (53) i Vålerenga har klubben allerede tapt minst fire millioner kroner som følge av coronakrisen.

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 799

                                  Hva vet Kokkim og Mesfin om situasjonen i andre klubber egentlig? Ser de skriver at de ikke ønsker å permittere før det er virkelig kritisk, prisverdig det, men f.eks. i LSK kvinner var det tydelig kritisk siden de har permittert omtrent hele gjengen. Forstår de ikke at andre klubber kan være i samme situasjon som LSK kvinner?

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1320

                                    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                    Hva vet Kokkim og Mesfin om situasjonen i andre klubber egentlig? Ser de skriver at de ikke ønsker å permittere før det er virkelig kritisk, prisverdig det, men f.eks. i LSK kvinner var det tydelig kritisk siden de har permittert omtrent hele gjengen. Forstår de ikke at andre klubber kan være i samme situasjon som LSK kvinner?
                                    Poenget deres er at siden det ikke er noen penger tapt ennå er det heller ingen grunn til å permittere. Inntjeningen er utsatt, ja, men pengene er ikke borte ennå (selv om man kan nok kan planlegge med færre publikumsinntekter)

                                    Situasjonen er kanskje en annen hos klubber som mister sponsorer, for eksempel, men sånt som vi ser hos for eksempel Stabæk, som permitterer ansatte og signerer nye spillere samtidig, er helt ræva. For ikke å glemme VIF som permitterer spillere og sender med dem egentreningsprogram. Fy faen, jeg blir kvalm.

                                    i motsetning til i høst viser LSK seg som en klubb med integritet. Fint å være stolt av å være LSK-supporter igjen.

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1369

                                      Helt enig, stolt av LSK nå!

                                      Uten å gå i detalj, så ser man nå tydelig også i andre bransjer hvem som har integritet og moral. I noen provisjonsbaserte bransjer velger noen aktører å permittere de de ansatte 80%, selv om omsetningen bare har gått ned noen få prosent. Uten timeregistrering kan bedriften og deres ansatte pt. dra inn tilnærmet lik lønn som tidligere + 80% støtte fra skattebetalerne. Forkastelig.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1320

                                        Oppfordrer alle til å kjøpe billett til digitalt kickoff: https://lsk.ticketco.events/no/nb/m/...i7s55ZULpZIUjo

                                        virker som et veldig bra arrangement, kudos til Stokken for å lage noe bra i en utfordrende situasjon.

                                        Kommentar

                                        • Zindrinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2019
                                          • 445

                                          Jeg begynner virkelig å forstå at den eldre garde i befolkninga føler seg utelatt når f.eks TV'n sier at "programmet fortsetter på dplay/på sumo digitale plattformer" etc, jeg er ikke fyllt 35 engang men har aldri hatt vipps, facebook var jeg såvidt innom sist for 10år siden, hvorfor kan ikke digitalt kickoff sendes på lsk.no? Og hvorfor gis det ikke et alternativ til vipps på den siste kronerullinga, er det virkelig ingen som bruker nettbank/mobilbank fortsatt?

                                          Jeg kunne jo sikkert laga meg en fb konto kun for å se kickoff, men syns det ligger en god del moralske kvaler bak hele forretningsmodellen dems jeg ikke ønsker å støtte. Jeg er garantert ikke den eneste, sjøl om det sikkert oppfattes som sært.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎