Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3922

    #21
    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
    Dette betyr jo bare at sportsklubben etter all sannsynlighet ikke sjekket formalitetene rundt overgangen da de hentet disse to spillerne. Kanskje mente de at dette ikke var noen sak. For meg kan det virke som at de involverte ikke har den kunnskapen som tydeligvis må til...
    Jeg er så enkel jeg, at jeg trodde det var for å unngå slike saker at vi har en jurist i styret...
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #22
      Her er aksjonærene fra 2008:

      Aksjonærer


      Kilde: Årsregnskap for 2008
      FC LYN OSLO 1 040 36,16%
      HERMAN BILLUNG 280 9,74%
      GLUTEUS MEDIUS AS 280 9,74%
      ØVRIGE 271 9,42%
      EAST WEST HOLDING AS 268 9,32%
      JASTO AS 266 9,25%
      EITZEN INVEST AS 134 4,66%
      ØYSTEIN MOAN 120 4,17%
      LYN FOTBALLS VENNER 57 1,98%
      GRAM INTERNATIONAL INC 50 1,74%
      DYBWAD-OLSEN AS 40 1,39%
      KRETI OG PLETI INVEST AS 40 1,39%
      KJELL THORKILDSEN 30 1,04%

      Er det disse som eier konkursboet?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • *46*

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Er det disse som eier konkursboet?
        Nei. Konkursboet jobber for å få inn penger til kreditorene (de som selskapet skylder penger) og ikke minst finansiere sitt eget honorar. Konkursboet er en egen enhet med nytt org.nr.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #24
          Får ikke dette til å stemme uansett hvordan jeg vender på det. I det "normale" arbeidslivet hadde man ledd seg i hjel om et konkursbo skulle gi arbeidsstyrken sparken, for deretter å stille en masse krav til sine tidligere ansatte og deres framtidige arbeidsgivere. Nå ser jeg også at en fotballspillers kontrakt har en annen verdi enn en selger eller IT-tekniker, men det er fortsatt mennesker det er snakk om her. Og det blir for meg helt absurd å tvinge mennesker til å bli NAV-klienter når de skulle kunne fortsette karrieren innen fotball. Det er altså snakk om unge mennesker som får sin karriere ødelagt.

          Så vidt jeg forstår er vel også utdanningskompensasjonen penger som skal gå til ungdomssatsning. Ikke til en masse sulikker som har lånt ut penger til en fotballklubb med total brist på økonomisk kontroll.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #25
            Opprinnelig skrevet av andersmm
            ...Og det blir for meg helt absurd å tvinge mennesker til å bli NAV-klienter når de skulle kunne fortsette karrieren innen fotball.
            Jeg synes også dette er rart.

            Underlig at ikke NISO er mer aktive i denne saken, slik som utfallet ser ut til å bli må iallefall spillerkontrakter skrives om i fremtiden. Det virker meget urimelig at et konkursbo skal ha makt til kontrollere hvorvidt mennesker skal kunne jobbe eller ikke.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2501

              #26
              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
              Dette betyr jo bare at sportsklubben etter all sannsynlighet ikke sjekket formalitetene rundt overgangen da de hentet disse to spillerne. Kanskje mente de at dette ikke var noen sak. For meg kan det virke som at de involverte ikke har den kunnskapen som tydeligvis må til...
              Kunnskap? Det hadde ikke skjedd før at et konkursbo hadde krevd utdanningskompensasjon for sparkede spillere, og kommentarene jeg har sett etterpå om dommen er at den er uforståelig og/eller feil.

              Og sportsklubben hadde sjekket formalitetene rundt overgangen:

              Per Mathisen avviser at NFF stilte krav om at klubben skulle betale utdanningskompensasjon da de signerte Mads Dahm og To Sadeh.
              – Vi har fått bekreftet fra NFF at dette ikke stemmer.

              http://www.kfl.no/debatt/showthread....594#post437594 (Nyhetstråden januar 2011)

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3922

                #27
                Hvis Harborg og Mathisen er like sikre i dag, må de ta saken til Høyesterett. Fotballforbundet bør ha stor interesse av å avklare en så prinsipiell sak, hvis ikke alt snakket om fair play osv bare er festtaler. På bakgrunn av den, i følge dommen, villedende informasjonen NFF har gitt LSK, må forbundet engasjere seg i saken og de bør også betale saksomkostningene.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #28
                  Nytter ikke tenke pragmatisk og fornuftig på denne saken, man må tenke juridisk. For meg er det klokkeklart at retten kommer til denne slutningen, og LSK får ikke gjort noe annet enn å betale for sin inkompetanse.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #29
                    Ja, moralen er at man ikke kan stole på andre enn seg selv. Hva NFF hevder er riktig skal ikke forhindre LSK fra å forsikre seg om at de på alle måter står støtt i de overgangssaker klubben er involvert i.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9359

                      #30
                      Ref nyhetstråden:

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Mener klubben tok feil

                      Petter Vaagan Moen håper LSK-spillerne slipper å betale fra egen lomme for å gjøre jobben sin i framtida. Han mener reiseopplegget hører hjemme i breddefotballen.

                      http://www.rb.no/lokal_sport/article6584733.ece
                      Reiseopplegget hører kanskje hjemme i breddefotballen, men opplegget kommer vel som en konsekvens av all den breddefotball vi har blitt servert på Åråsen den siste tiden = tilskuersvikt og røde tall?

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Ref nyhetstråden:



                        Reiseopplegget hører kanskje hjemme i breddefotballen, men opplegget kommer vel som en konsekvens av all den breddefotball vi har blitt servert på Åråsen den siste tiden = tilskuersvikt og røde tall?
                        Igjen så ser jeg konturene av en klubb som sparer seg til fant. Om LSk nå skal etablere seg som et topplag i Norsk Tippeliga så er det obvious at slike ting må ligge til rette for spillerne. Det er ikke mer enn et år til det kan bli aktuelt å forlenge avtalen til f.esk PVM, noe jeg tror blir vanskelig om ikke forholdene legges til rette. Disse tingene bør jo utvilsomt være førsteprioritet for å vinne fotballkamper. Jeg hører at LSK skryter veldig av vi har landets beste treningsforhold for spillerne, men det hjelper lite om ikke oppladningen til kamp er best mulig. TL er så jevn at slike ting er helt avgjørende for at spillerne skal kunne yte 110%. Med gode resultater så vil jo disse tilleggskostnadene bli en dråpe i havet ift. de vi kan tjene på økte billettinntekter ved å ligge i toppsjiktet i TL. Jeg ser at det kan være noen utfordringer med at en man har to hatter på seg, men det sportslige bør jo komme først når det dreier seg om såpass lite penger.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9359

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                          Med gode resultater så vil jo disse tilleggskostnadene bli en dråpe i havet ift. de vi kan tjene på økte billettinntekter ved å ligge i toppsjiktet i TL. Jeg ser at det kan være noen utfordringer med at en man har to hatter på seg, men det sportslige bør jo komme først når det dreier seg om såpass lite penger.

                          Litt for positivt tankesett for min del.

                          I fjor ble det investert som faen, forventningene ble skrudd opp, det ble budsjettert med 6.plass(?) i serien og semifinale i cupen.
                          Resultatene ble bare dritt (som vanlig) og vi havna da i uføre.

                          Vi kan ikke begynne å øse ut penger vi ikke har nå igjen, bare for at det potensielt kan gi bedre resultater og da potensielt bedre inntekter.

                          PVM og Riise må ta inn over seg at det er dems egne og lagets fjorårsprestasjoner som (delvis, vi har fler sesonger i sørpa som gjør situasjonen værre publikumsmessig) har ført til detta.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #33
                            Helt enig med knut.
                            LSK spiller i en serie med 15 andre lag som også vil ha gode resultater. Noen er dermed nødt til å ikke få det som de vil, og det kan like gjerne bli LSK som andre. De seneste fem sesongene burde vel være bevis godt nok på det. Personlig synes jeg det er positivt at klubben forholder seg til de midler man har, og ikke til "monopolpenger."

                            De aller fleste spillerne var i klubben i fjor, og som man sier på nynorsk: "You made the bed. You sleep in it."
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              #34
                              merkelig at spillerne velger å gå ut med dette i medie mere enn det som kom frem på kampdagen.. er man så proff at man skal få sove til 9 hver dag bør man være proff nok til å vite når man skal holde kjeft når en journalist er inærheten og..


                              med det sagt, så høres jo dette ut som et særs velegnet tidspunkt å forsøke å få i land en sponsoravtale med en av de større hotel kjedene.. smir man mens jernet er varmt så er det sikkert flere som kunne tenkt seg positiv presse i form av av å være 'reddende engler å garantere at LSK superstjernene kan få sove på hotell så mye de vil i fremtiden...'
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13241

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                smir man mens jernet er varmt så er det sikkert flere som kunne tenkt seg positiv presse i form av av å være 'reddende engler å garantere at LSK superstjernene kan få sove på hotell så mye de vil i fremtiden...'
                                Er vel mer sannsynlig at de ser profitt i å være "Hotellkjeden som nekter hatlaget LSK rom"

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Litt for positivt tankesett for min del.

                                  I fjor ble det investert som faen, forventningene ble skrudd opp, det ble budsjettert med 6.plass(?) i serien og semifinale i cupen.
                                  Resultatene ble bare dritt (som vanlig) og vi havna da i uføre.

                                  Vi kan ikke begynne å øse ut penger vi ikke har nå igjen, bare for at det potensielt kan gi bedre resultater og da potensielt bedre inntekter.

                                  PVM og Riise må ta inn over seg at det er dems egne og lagets fjorårsprestasjoner som (delvis, vi har fler sesonger i sørpa som gjør situasjonen værre publikumsmessig) har ført til detta.
                                  I utgangspunktet enig, samtidig som fjoråret ga spillerne vanskelige kår for å lykkes umiddelbart med så mange nye fjes og kaos på overgangsfronten. Klubben selv sa at laget trengte tid og da er det ikke mer enn rett og rimelig at alt legges til rette for at gutta kan prestere. Jeg synes fortsatt Bjarmann har sluppet altfor lett etter det sinnssyke overgangsirkuset i fjor, jeg ville helst sett en grundig gjennomgang av hva sportsdirektørstilligen egentlig gir igjen.

                                  Gode forberedelser kan utgjøre hele forskjellen, når nøkkelspillere uttaler seg kritisk til klubbens disposisjoner her så bør det ihvertfall lyttes til. Bjarmann har dessuten godkjent bonusene i forhandlinger, det kan sikkert brukes populistisk og ovenfor supporterne at spillerne får store bonuser for seire, men i praksis er det verdiløst. Til syvende og sist kan det bidra til å gjøre oss enda mindre attraktive for de beste spillerne og talentene.

                                  Kommentar

                                  • nebbjævel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2009
                                    • 511

                                    #37
                                    Hvor mye penger er det egentlig snakk om for å få til avreise dagen før kamp ? Slik jeg ser det er det ti bortekamper i årets sesong der dette er aktuelt, hvorav ni gjenstår. ( Da har jeg tatt med Start borte, kanskje unødvendig). Men hva er prisen for å få til de ni siste ? Det kan da ikke være all verden sett opp mot fordelen vi oppnår med uthvilte spillere ?

                                    Kommentar

                                    • sten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 873

                                      #38
                                      Jeg vil tro reisa koster det samme om dem drar dagen før eller samme dag. I Molde var det leid inn rom så spillerne kunne få hvile før kamp.Hva er egentlig prisforskjell på å leie rom for ei natt og å leie rom for en dag?

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        #39
                                        Noen få hundrelapper...Vil tro at mer kostnaden her ikke bare går på rom en ekstra natt men mat til hele laget på hotellet etc som også fort drar seg opp mot noen tusen. Dagrom har nesten samme pris som å leie et rom fra 15.00-12.00.

                                        Kommentar

                                        • Speeder
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 951

                                          #40
                                          Det var vel snakk om 30 000,- ekstra for å sende hele troppen dagen før.
                                          Tore Galgerud

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎