Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2104

    #41
    Opprinnelig skrevet av knut
    Litt for positivt tankesett for min del.

    I fjor ble det investert som faen, forventningene ble skrudd opp, det ble budsjettert med 6.plass(?) i serien og semifinale i cupen.
    Resultatene ble bare dritt (som vanlig) og vi havna da i uføre.

    Vi kan ikke begynne å øse ut penger vi ikke har nå igjen, bare for at det potensielt kan gi bedre resultater og da potensielt bedre inntekter.

    PVM og Riise må ta inn over seg at det er dems egne og lagets fjorårsprestasjoner som (delvis, vi har fler sesonger i sørpa som gjør situasjonen værre publikumsmessig) har ført til detta.
    Er forsåvidt enig dette.Men jeg har ennå ikke hørt ledelsen innrømme at det dem drev med ifjor,var "økonomisk selvmord".
    Alle med litt innsikt og økonomisk forståelse,skjønte at det ledelsen drev med ifjor,var ren idioti.Ja spillerne må ta sin skyld,men ledelsen burde tatt på seg ennå mere skyld !!

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #42
      Opprinnelig skrevet av Speeder
      Det var vel snakk om 30 000,- ekstra for å sende hele troppen dagen før.
      Hvis du tar med en tropp på 16 spillere og si at Haglund er med dagen før, 17 personer, hvor spillerne fint kan dele rom, det vil si 9 rom. 30 000,- for 9 rom?? over 3000 kroner for et rom i 1 natt? Det skal være rimelig fullt i Molde hvis du ikke finner rom til halve prisen, minst!

      Kommentar

      • brisbane-kanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2006
        • 595

        #43
        Hendelse: Gutta sugde på hjemmebane ifjor
        Resultat: Stadig færre gadd å ødelegge helgen ved å dra på Åråsen
        Konsekvens: Tapte publikumsinntekter hvilket resulterer i strammere budsjett den påfølgende sesongen

        Kommentar

        • Tittil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2009
          • 341

          #44
          Det er greit å være kostnadsbevisst, men det er også lov til å tenke strategisk og taktisk.
          Bjarmann må jo forstå at omverdenen oppfatter det som komisk når spillerne må spleise for å kunne være uthvilt til en viktig kamp? Når man først sier nei til å reise dagen i forveien burde heller ikke førsteelveren få tillatelse til å reise på egen regning. Dette er fullstendig amatørmessig. Bjarmann har vært stum som en østers i flere år. Når han først gir lyd for seg bør han forsøke å styrke klubbens omdømme, i stedet for å svekke det ytterligere. Som daglig leder i en stor klubb må man ha evne til å tenke konsekvenser av sine beslutninger. I og med at dette til overmål kom frem på 1 april var dette også muligheter for en retrett, med æren i behold. Men nei da, man står ved sine beslutninger i Lillestrøm SK. Usle 30.000 har medført latterliggjøring i media og negativt fokus i stedet for stolthet over en overraskende seier over regjerende seriemester borte. Stort oppslag i RB i dag og skadefro fleip i TV2 over at man slapp hotellutgifter i 1 runde. omdømme er den viktigste faktoren i merkevaren LSK. Disse 30.000 er nå tapt mange ganger i form av svekket omdømme, redusert entusiasme og negativ markedsføring i forkant av neste hjemmekamp. Det er bare for jævlig at enhver sportselig suksess alltid skal etterfølges av negative hendelse. Men det er lov å tenke litt lenger enn nesa rekker, og det er også lov til å bruke "fjellvettreglene".

          Kommentar

          • sten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 873

            #45
            Jeg tror klubben har bra økonomisk oversikt, men har bestemt seg for å være strenge mot seg selv økonomisk.Greit nok det, men det er noe som heter å spare seg til fant. Jeg er rimelig sikker på at LSK supportere er så sultne på en god plassering på tabellen etter noen år i gjørma så at det vil komme en del folk på kamper hvis dem klarer å prestere å vinne en del kamper og spille god fotball. Jeg forstår enda ikke at det kostet 30000 mer å reise til Molde dagen før

            Kommentar

            • perrern80
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 603

              #46
              Da har jeg akkurat donert kr 1000,- ,gjennom oppsparte poeng på panel.no, til sportsklubben. Det bør være nok til at en av gutta for dyne på neste bortekamp

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13241

                #47
                Opprinnelig skrevet av perrern80
                Det bør være nok til at en av gutta for dyne på neste bortekamp

                +

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                  Hendelse: Gutta sugde på hjemmebane ifjor
                  Resultat: Stadig færre gadd å ødelegge helgen ved å dra på Åråsen
                  Konsekvens: Tapte publikumsinntekter hvilket resulterer i strammere budsjett den påfølgende sesongen
                  Hendelse: En sesong med atten - 18 - signeringer.
                  Resultat: Kaos på og utenfor banen, manglende resultater.
                  Konsekvens: Tapte publikumsinntekter hvilket resulterer i strammere budsjett den påfølgende sesongen, og utrolig nok sitter man også igjen med en tynn tropp.

                  Alltid to sider av en sak.

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #49
                    Situasjon: Fjorårets budsjettsprekk gjør at klubben må spare penger.
                    Spådom: Klubben sparer inn på feil steder, hvilket gjør at spillerne yter marginalt dårligere enn det som skal til for å vinne kamper
                    Konsekvens: Vedvarende økonomiske problemer.

                    Ærlig talt, alle skjønner at klubben har pengeproblemer. Det må da likevel være mulig for alle å forstå at dette ikke er den optimale posten å spare penger på.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • brisbane-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 595

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Hendelse: En sesong med atten - 18 - signeringer.
                      Resultat: Kaos på og utenfor banen, manglende resultater.
                      Konsekvens: Tapte publikumsinntekter hvilket resulterer i strammere budsjett den påfølgende sesongen, og utrolig nok sitter man også igjen med en tynn tropp.

                      Alltid to sider av en sak.
                      Nja.... Fugla var Norges nest beste bortelag ifjor - kun slått av RBK. Men vi var tredje dårligste hjemmelag. Fattige 17 poeng på hjemmebane. Kun tre seire.
                      Resultatene var kun manglende på hjemmebane.

                      Nå kan vi selvfølgelig diskutere hva som var årsaken til den bedritne hjemmeformen ifjor i en evighet. Og grunnen er helt sikkert sammensatt og kompleks. Men at det resulterte i betraktlig lavere publikumstall utover sesongen er vel tydelig.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris


                        Nja.... Fugla var Norges nest beste bortelag ifjor - kun slått av RBK. Men vi var tredje dårligste hjemmelag. Fattige 17 poeng på hjemmebane. Kun tre seire.
                        Resultatene var kun manglende på hjemmebane.
                        Når jeg reiser på Åråsen, reiser jeg ditt for resultatene som blir på Åråsen. Ikke på bakgrunn av gode bortekamper mot Brann og Viking. Slik tenker nok mange. (Jeg reiser vel på Åråsen uansett, men ikke tvil om at den rett ut ræva statistikken på Åråsen gjør at man har publikumssvikt).

                        Kommentar

                        • WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 959

                          #52
                          Jeg har ikke lest så veldig mye i denne tråden så jeg vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere.

                          Jeg er ganske sikker på at det faktisk ikke har kostet spillerne noe som helst å ta overnattings kostnadene i Molde selv. De har sikkert masse bonuspoeng de har opptjent ved tidligere bortekamper, treningsleir og "teambuilding" de har hatt tidligere.

                          Mange mener det er snakk om små penger klubben sparer. I løpet av hele året tror jeg ikke det er så langt unna at de faktisk sparer ei årslønn så vi har råd til å ansette en mann som feks Sundgot.

                          Inntil klubben har bedret økonomien og fått fler folk på Åråsen synes jeg det er helt greit klubben sparer litt penger og at spillerne bidrar selv så lenge de føler for det.

                          For å si det på en annen måte; det er jo litt spillerne sin egen feil at folk ikke kommer på Åråsen og at inntektene har gått ned. Var ihvertfall mange som mente at spillerne ikke fortjente lønna si i fjor. Så nå får de bidra litt selv til de har fått folket og inntektene tilbake på Åråsen ;-)

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            #53
                            Trodde at storskjemen var en del av tilbudet på kamp.
                            At man kan se repriser og omdiskuterte episoder.
                            Det er joogså mye reklame og spillerpresentasjoner på denne.
                            Men hvorfor virker den så dårlig. Slik var det i fjor også .
                            Kan vel ikke skylde på regn når den står ute hele året.

                            Bare lurer.

                            Kommentar

                            • perrern80
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 603

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Trodde at storskjemen var en del av tilbudet på kamp.
                              At man kan se repriser og omdiskuterte episoder.
                              Det er joogså mye reklame og spillerpresentasjoner på denne.
                              Men hvorfor virker den så dårlig. Slik var det i fjor også .
                              Kan vel ikke skylde på regn når den står ute hele året.

                              Bare lurer.
                              Har vel bare råd til og drifte halve skjermen, da Spøk, til revolver, så lurte jeg på det samme selv på søndag.
                              Last edited by perrern80; 16.04.2013, 16:55.

                              Kommentar

                              • jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

                                #55
                                Vi får kun se repriser i mugne vinkler. Og når en god vinkel kommer rett etterpå, så kuttes det til reklame. Enten viser man repriser - også omdiskuterte - eller så lar man være. Det irriterer grenseløst. Samme med at skjermen har flekker og tidsvis er halvparten svart. Dette er dårlig reklame for produsenten bak skjermen. Det er jo også vedtatt av NFF at omdiskuterte situasjoner kan vises. Så da er det LSK/produksjonen som ikke vil vise ting da.
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #56
                                  Man har kun lov til å vise omdiskuterte situasjoner i reprise en gang. Jeg regner med at man ikke har mulighet til å vurdere hvilken reprise som er best, men viser den første som kommer. Så det er ikke noe LSK har skyld i.

                                  Kommentar

                                  • okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                                    Trodde at storskjemen var en del av tilbudet på kamp.
                                    At man kan se repriser og omdiskuterte episoder.
                                    Det er joogså mye reklame og spillerpresentasjoner på denne.
                                    Men hvorfor virker den så dårlig. Slik var det i fjor også .
                                    Kan vel ikke skylde på regn når den står ute hele året.

                                    Bare lurer.
                                    Kan svare på denne.

                                    Skjermen vår begynner å bli gammel sammenlignet med mange andre i Norge. Vi var tidlig ute, og nå krever den mye service.

                                    Som regel virker den som den skal, men mot slutten av den andre omgangen mot Brann skjedde det noe. Vi vil fram mot Start fikse dette problemet.

                                    mvh Ole K / LSK
                                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av jeykey
                                      Vi får kun se repriser i mugne vinkler. Og når en god vinkel kommer rett etterpå, så kuttes det til reklame. Enten viser man repriser - også omdiskuterte - eller så lar man være. Det irriterer grenseløst. Samme med at skjermen har flekker og tidsvis er halvparten svart. Dette er dårlig reklame for produsenten bak skjermen. Det er jo også vedtatt av NFF at omdiskuterte situasjoner kan vises. Så da er det LSK/produksjonen som ikke vil vise ting da.
                                      Vi har ingen kapasitet eller mulighet til å bestemme hvilke av reprisene vi skal vise. Vi er koblet på rettighetshaver, Cmore eller TV2, sin sending. Dermed kjører vi den første som kommer. Hvis vi skal ta opp repriser, for så å vise de, vil det ta for lang tid.

                                      LSK har alltid vært en av klubbene som har jobbet for en reprise av alle situasjoner, og ble veldig glade når NFF gjorde noe med reglemenet. At skjermen har vært i ustand, har ingenting med at LSK ikke vil eller kan.

                                      Mot Start håper vi skjermen er i bedre form.

                                      mvh Ole K / LSK
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        #59
                                        Imponert over tankegangen og logikken til LSK. Man kunne ikke dra dagen før til Molde siden hotell var for dyrt, men til Skien er det hotelltur.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                          Imponert over tankegangen og logikken til LSK. Man kunne ikke dra dagen før til Molde siden hotell var for dyrt, men til Skien er det hotelltur.
                                          Lillestrøm SK ‏@LillestromSK58m
                                          LSK-spillerne reiste til Skien allerede lørdag og gjør nå siste forberedelser på hotellet før oppgjøret. #LSK

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎