Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    #61
    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Lillestrøm SK ‏@LillestromSK58m
    LSK-spillerne reiste til Skien allerede lørdag og gjør nå siste forberedelser på hotellet før oppgjøret. #LSK
    Slepper heldigvis å ta fly til Skien !
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

    Kommentar

    • *46*

      #62
      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Imponert over tankegangen og logikken til LSK. Man kunne ikke dra dagen før til Molde siden hotell var for dyrt, men til Skien er det hotelltur.
      Det kan ikke være at den saken endret holdningene til overnatting?

      Kommentar

      • jeykey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2012
        • 452

        #63
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Det kan ikke være at den saken endret holdningene til overnatting?
        De slepper flyregningaaaaa.... Dermed går budsjettet opp. Buss er ikke dyrt.
        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
        - Sitat Grusom B

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3922

          #64
          Opprinnelig skrevet av *46*
          Det kan ikke være at den saken endret holdningene til overnatting?
          La oss håpe det!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            #65
            Opprinnelig skrevet av jeykey
            De slepper flyregningaaaaa.... Dermed går budsjettet opp. Buss er ikke dyrt.
            jepp, de har budsjettert med fly tilfalle kamper, men når de fant ut at det tok lenger tid å fly fra Gardermoen til Geiteryggen en å kjøre, så brant penga inne og da kunne det like greit bli hotell.

            Kommentar

            • magnuslt
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2011
              • 213

              #66
              skjønner ikke hvorfor de må bruke penger på overnatting i skien... Det neste blir vel overnatting i Oslo før enga-matchen.

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                #67
                Opprinnelig skrevet av *46*
                Det kan ikke være at den saken endret holdningene til overnatting?
                Husker jeg ikke helt feil så hadde laget en overnatting i Molde etter kampen med fly tur/retur. Til Skien ble det én hotellovernatting - som virker å være normalen på bortekamper. Hadde det gått fly etter kampen - som laget ville rekke - i Molde hadde sikkert klubben tatt hotellopphold dagen før (som spillerne betalte selv).

                Kommentar

                • Martin83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 794

                  #68
                  Ser for øvrig at «Vann for livet» ikke lenger er foran på trøya og er erstattet av Elkjøp, som hittil har vært på ryggen. Ryggplassen var tom i dagens kamp mot Odd. Noen som vet hva som eventuelt skjer rundt sponsorer om dagen?

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    Ser for øvrig at «Vann for livet» ikke lenger er foran på trøya og er erstattet av Elkjøp, som hittil har vært på ryggen. Ryggplassen var tom i dagens kamp mot Odd. Noen som vet hva som eventuelt skjer rundt sponsorer om dagen?
                    Ren tipping, men jeg tror Elkjøp skal stå på bortedraktene og Vann for livet på hjemmedraktene.

                    Kommentar

                    • Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1062

                      #70
                      Da ble denne tråden ganske så aktuell igjen. Ikke mye oppløftende nyheter fra daglig leder. Backfire fra rabbaterte sesongkort?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Stan
                        Da ble denne tråden ganske så aktuell igjen. Ikke mye oppløftende nyheter fra daglig leder. Backfire fra rabbaterte sesongkort?
                        Tror ikke det har noe med sesongkort-rabatt å gjøre.

                        Vi gikk med underskudd i fjor (5+ mill) til tross for salg av Fredrik til 3 mill og redda oss året før med salg av bolly (6 mill?). Uten endringer i på inntektssiden vil vi få det samme underskuddet med mindre vi endrer utgiftssiden.

                        Dog har vi justert utgiftssiden litt allerede ved å kvitte oss med Helstad og Stoor. Nå er det vel bare Palmi og Mjelde igjen av rutinerte tippeligaspillere med milionlønn som ikke forsvarer en plass i førsteelveren. Det begynner å bli vasnkelig å se hvor vi skal kutte. Haglund må få orden på spillerutviklingen, så vi kan begynne å sende spillere videre ut i europa igjen.

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          #72
                          Pr dags dato er det vel Ringstad & Fofana som det er mest sannsynlig å få solgt. Resten har jo ikke bevist noe, eller er over middagshøyden, ihvertfall som salgsobjekter.
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • klippen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 251

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Stan
                            Da ble denne tråden ganske så aktuell igjen. Ikke mye oppløftende nyheter fra daglig leder. Backfire fra rabbaterte sesongkort?
                            Sesongkortrabatten hadde vel i stor grad å gjøre med behovet for likvide midler, i tillegg til å selge flere sesongkort.

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #74
                              Dette bør ikke overraske noen i og rundt (LSK)familien.
                              Vi ler gjerne av pølsepapir gjengen fra "dynga" men vi er pokker meg ikke langt unna den pengelense gjengen der. At vi har styrt mot underskudd og krise nå i 15-20 år med alle spillesalg osv er et under. Takk til investorer som har tuppet ut tidl trenere og betalt dem etterlønn i flere år. Dyrebare spillekjøp med litt oversnittet gode lønninger som flopper på løpende bånd - selges nesten gratis videre... .
                              At vi er så ræva på å markedsføre oss selv er nesten det jeg "kicker" mest på. Jeg har nå drevet og driver bedrift i Oslo Nord og Akershus - fortsatt ikke vært en gjøk innafor døra eller på telefon for å "be" om litt ekstra kroner. Nå bidrar vi uansett via vårt familieselskap men her mener jeg det er noe alvorlig galt. Oslo nord er en av de største bedrifts stedene i landet, løp og besøk(så lenge søpla ikke gjør dette)!

                              Få folk på kamper, senk eventuelt prisene noe, be med naboer/venner. Ha stands på sentrene i nærmiljøet noen ganger i måneden - jag folk på match for f...!

                              Nå kan vi bare glemme spillekjøp! Der sank hele jævla gleden mot 2014 sesongen.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3922

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Paddis
                                At vi er så ræva på å markedsføre oss selv er nesten det jeg "kicker" mest på. Jeg har nå drevet og driver bedrift i Oslo Nord og Akershus - fortsatt ikke vært en gjøk innafor døra eller på telefon for å "be" om litt ekstra kroner.
                                Jeg kunne ikke ha vært mer enig. Jeg har i mange år stilt store spørsmål ved kompetansen i markedsavdelingen til LSK. Her tror jeg det er mye å hente gjennom å ansette kompetente mennesker og la de som har vist at de ikke klarer oppgaven få gjøre noe annet.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • forzafugla!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 461

                                  #76
                                  En kan ihvertfall unnskylde middelmådige resultater med dårlig økonomi. Verre er det når økonomien er ok, og man har brukt en masse penger på å hente 10 middelmådige oldinger.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7020

                                    #77
                                    Alt dette er en følgeeffekt av uengasjerende trener, kjedelig fotball og dårlige resultater. De to siste sesongene har barbert det effektive tilskuersnittet vårt.

                                    Ny sesong uten spiss i vente, da. Det blir jo gøy.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Felt C
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 776

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Alt dette er en følgeeffekt av uengasjerende trener, kjedelig fotball og dårlige resultater. De to siste sesongene har barbert det effektive tilskuersnittet vårt.

                                      Ny sesong uten spiss i vente, da. Det blir jo gøy.
                                      Slapp av,det kommer en spiss.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2524

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Ny sesong uten spiss i vente, da. Det blir jo gøy.
                                        Jakten på en spiss er ikke avlyst. Finansieres eksternt. Står å lese i dagens Romerikes Blad på papir. Spørsmålet er hva man kan forvente av en spiss som skal koste så lite så mye og kreve så lite i lønn som mulig.

                                        Kommer disse kuttene på toppen av at Helstad, Stoor, Piermayer, Logi og Scheel som er borte og (antagelse) relativt billige spillere inn som erstattning i Ødesgaard, Mikalsen og Lundemo? Logi sin utleie var jo rent tapsprosjekt og han hadde nok ikke noen beskjeden lønn. Scheel er betalt ut av kontrakta (hadde sannsynligvis ikke mye i lønn). Piermayer var sikkert ikke gratis. Helstad og Stoor var ikke billige i drift (vet v*f dekka en del av lønna til Stoor, men neppe 100 %). Differansen på disse spillerene må jo være relativt stor, uten at jeg vil spekulere i summer. Derimot skulle jeg likt å vite om dette er med i budsjettkuttene eller ikke?

                                        Noe som også er bekymringsverdig, er om man med en så skakkjørt har råd til å re-signere noen av de viktige spillerene før neste sesong? Er en del av dem som blir bosmann-spillere til sommeren. Origi, Østli, Kippe, Ødegaard (utløp av lån), Andersson, Moen, Palmason og Knudtzon har alle kontrakter som utløper etter årets sesong. Og man kan ikke begynne helt på scratch igjen i 2015.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          #80
                                          Når var sist det ikke var en slik artikkel om økonomien vår i januar?

                                          Har bare venta..
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎