Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    Mener å ha hørt eller lest noe om plastdekket der inne også, at det i utgangspunktet er en reklamasjonssak, men siden firmaet som la det er gått over ende, må klubben ta den millen, halvannen sjøl. Kommunen og kretsen er jo positive, så får håpe det løser seg litt over ferien (en eller annen form for overtakelse).
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • PetterH
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2012
      • 668

      Det stemmer at det er en reklamasjonssak på kunstgresset og at firmaet er konk.
      NFF uttalte vel ikke saken der kvinnelaget fikk tyn for kunstgresset at selv om de får dispensasjon ut sesongen så må hele matta skiftes til neste år.
      Blir vel ikke ikke akkurat mer fristende for eksterne lag å leie hallen om kunstgresset er slik, og et evt skifte er vel ikke noe kommunen er gira på å ta heller. Og klubbenhar vel ikke råd til de millionene. Så da sitter vi der da...

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        legg nytt gress få tak i plater/duk som kan legges over gresset da har du plutselig en flerbrukshall som kan brukes til hunde/katte utstillinger osv osv.... Og så må de som drifter hallen være mye mye flinkere til å ha cupper mye oftere en det er nå ligger mye inntekter i dette... Lsk har en nattcupp en gang i året dette er veldig morsomt og populært ha denen flere ganger i året da ..... Eller hvor for ikke en natt serie som går over en hel sesong hvor det spilles kamper på kveld natt over en hel sesong.....Det gjelder å tenke nytt og sørge for å ha belegg i hallen hele tiden.......... Sett også opp en Kiosk som er åpen når det er folk i hallen.... På en god dag i Marikollen når det kamoper der tar vi inn fort 4-5 lapper...I Lsk hallen er det mye folk når unga trener og når det er kamper der , med en stor kiosk tar Lsk lett inn mye penger der per dag men klart jobben må gjøres....Er sikker på at Hallen hadde dratt inn penger om Lsk gjør dette riktig og ikke minst TENKER NYTT.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3922

          Tusen ganger bedre med Heidi og Anita!

          Mange, både her på forumet og ellers, har i årevis stilt spørsmål ved måten Sportsklubben har vært drevet på. Likevel tror jeg de fleste av oss fikk sjokk når sannheten kom frem!

          Noen stiller spørsmål ved om Heidi og Anita er "rette personer". Det er sunt at det stilles spørsmål! Som vi alle vet, har det som ble oppfattet som "kritikk" mot tidligere regimer på Åråsen blitt dels latterliggjort og dels tiet ihjel.

          Så fortsett med å stille spørsmål og å være kritiske!! For det er jo selvsagt sånn at heller ikke "damene våre" er perfekte!

          De har, sånn det ser ut fra utsiden, "arvet" en økonomisk katastrofe som de nok ikke kunne forestille seg. I den situasjonen synes jeg det ser ut som Heidi og Anita tar mange riktige - og åpenbart fullstendig nødvendige - beslutninger. At "alt" de gjør skulle være 100% optimalt når det oppsummeres i etterkant, kan man ikke forvente. Verden er verken perfekt eller ideell!

          Jeg oppfatter det som vår nåværende ledelse gjør sitt ytterste med bakgrunn i en sterk økonomisk og markedsfaglig utdannelse og erfaring. Jeg oppfatter det også sånn at så langt det lar seg gjøre, forsøker de å ha åpenhet rundt klubbens stilling.

          Men de er garantert ikke feilfrie.

          Så fortsett med å stille spørsmål!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • stovnerfugl
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Nov 2013
            • 163

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            legg nytt gress få tak i plater/duk som kan legges over gresset da har du plutselig en flerbrukshall som kan brukes til hunde/katte utstillinger osv osv.... Og så må de som drifter hallen være mye mye flinkere til å ha cupper mye oftere en det er nå ligger mye inntekter i dette... Lsk har en nattcupp en gang i året dette er veldig morsomt og populært ha denen flere ganger i året da ..... Eller hvor for ikke en natt serie som går over en hel sesong hvor det spilles kamper på kveld natt over en hel sesong.....Det gjelder å tenke nytt og sørge for å ha belegg i hallen hele tiden.......... Sett også opp en Kiosk som er åpen når det er folk i hallen.... På en god dag i Marikollen når det kamoper der tar vi inn fort 4-5 lapper...I Lsk hallen er det mye folk når unga trener og når det er kamper der , med en stor kiosk tar Lsk lett inn mye penger der per dag men klart jobben må gjøres....Er sikker på at Hallen hadde dratt inn penger om Lsk gjør dette riktig og ikke minst TENKER NYTT.
            Tenk konserter for faen. Søpla gjør det samme med Sprøyterommet og Valhallen

            Kommentar

            • Kay
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 763

              Mulig jeg husker feil, men minnes det ligger noen begrensninger på bruk av hallen. Konserter f.eks. ikke godkjent bruk.

              Kommentar

              • Fugl1970
                Medlem
                Møteplager
                • May 2008
                • 99

                Noen som veit hvor mange millioner vi egentlig mangler for å overleve?
                Hørte 4,5 innen utgangen av august og totalt 15 ila året. Hva er status pr nå?
                Savner å høre noen tall fra ledelsen i klubben. Helt tyst om dagen!

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                  Helt tyst om dagen!
                  Kunne nesten trodd det var fellesferie.
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                    Noen som veit hvor mange millioner vi egentlig mangler for å overleve? Hørte 4,5 innen utgangen av august og totalt 15 ila året. Hva er status pr nå?
                    Naturlig nok fortsatt kritisk (uten at de ga eksakte tall), ref. Heidi Scheies uttalelse til RB for noen dager siden hvor hun sa det ville vært uansvarlig ikke å selge Ruben for summen de forhandla seg fram til, og at hun ikke kunne utelukke ytterligere ett salg til i sommer om summen er god nok.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • Fugl1970
                      Medlem
                      Møteplager
                      • May 2008
                      • 99

                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Kunne nesten trodd det var fellesferie.
                      Får vel en oppdatering til uka

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Media spekulerer, de har ingen sannheter. LSK ser selvsagt også at hallen er en diger kostnadspost, du kan nok regne med at arbeidet har pågått i lang tid selv om de ikke løper til media hver gang de har vært i møter. Det virker som du tror det bare er å kvitte seg med hallen, men det er ikke spesielt enkelt. Hallen er lånefinansiert og LSK er dermed avhengig av å få solgt den for å ikke sitte igjen uten hall og med samme gjeld opp etter øra, alternativt få noen andre til å overta driften. Hvis du kjenner noen som kan ha bruk for en fotballhall tipper jeg LSK er glade for tips, for det er nok ikke verdens enkleste prospekt å finne kjøpere til.
                        Selvsagt tror jeg ikke at det bare er å kvitte seg med hallen. Poenget mitt var at arbeidet med å realisere verdier, forsøke å få til avtaler med kreditorer og kvitte seg med tunge økonomiske forpliktelser må ha hatt første pri fra dag 1, og jeg håper du har rett i dine spekulasjoner om at det har blitt gjort. I utgangspunktet er det kun kommunen som er en reell kjøper, og de har heldigvis ikke sagt nei. Såvidt jeg har fått med meg står LSK hallen på agendaen i kommunestyret over sommeren. De trodde ikke at saken hastet var vel noe de uttalte før sommeren... Salg av spillere er kortsiktige nødløsninger som bør være siste utvei, noe det har blitt. Etter min mening er det siste du gjør å redusere kvaliteten på et produkt som allerede selger dårlig. Du kan ikke forvente at et dårligere produkt selger bedre...

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Opprinnelig skrevet av Ginola
                          Selvsagt tror jeg ikke at det bare er å kvitte seg med hallen. Poenget mitt var at arbeidet med å realisere verdier, forsøke å få til avtaler med kreditorer og kvitte seg med tunge økonomiske forpliktelser må ha hatt første pri fra dag 1, og jeg håper du har rett i dine spekulasjoner om at det har blitt gjort. I utgangspunktet er det kun kommunen som er en reell kjøper, og de har heldigvis ikke sagt nei. Såvidt jeg har fått med meg står LSK hallen på agendaen i kommunestyret over sommeren. De trodde ikke at saken hastet var vel noe de uttalte før sommeren... Salg av spillere er kortsiktige nødløsninger som bør være siste utvei, noe det har blitt. Etter min mening er det siste du gjør å redusere kvaliteten på et produkt som allerede selger dårlig. Du kan ikke forvente at et dårligere produkt selger bedre...
                          Dersom du ønsker å ha en saklig diskusjon rundt klubbens økonomi er det hensiktsmessig å lese seg opp på mediekildene du refererer til. Det har aldri blitt sagt fra kommunens side at de ikke trodde saken hastet, Heidi Scheie sa at LSK selv ønsket å utsette saken fordi den ikke var godt nok utredet (http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7427879.ece). Du mener jeg spekulerer i at LSK har forsøkt å komme til avtaler med kreditorer og realisere verdier, men dersom du hadde lest bloggen til Anita den 7. mars, hadde du sett at de var godt i gang med det arbeidet da, og antageligvis også tidligere (http://www.lsk.no/latest-news/articl...-huet-samtidig). Det er tydelig at LSK er nødt til å gjenta seg for at folk skal være oppdaterte på økonomien, men det gir liksom ingen mening å slakte klubben for dårlig økonomistyring når man ikke har brukt 5 minutter selv på å sette seg inn i hvordan klubben har arbeida. Det er lett å lese mellom linjene at punktene du kritiserer LSK for å ha vært fraværende på har vært på agendaen i lang, lang tid. Når man i første omgang hadde planer om å gå inn i kommunemøter allerede før sommeren sier det vel det meste om at arbeidet ble påstartet for lenge siden. Du skal ikke se bort ifra at LSK har forsøkt å selge både stadionnavn og andre eiendeler i lang tid allerede, men som skrevet i tidligere innlegg er dette langt mer omstendelige prospekter å realisere. Når du sier at LSK pisser i buksa ved å selge Ruben kan det være du har rett, men LSK var i ferd med å fryse i hjel og hadde pent lite valg. Likviditeten har vært og er LSKs store akilleshæl, det betyr at når kassa er tom og kreditorene sier at de skal ha penga sine, må de enten selge spillere når de får bud eller erklære seg konkurs. Det hjelper ikke om man kommer til cupfinale i november, om man blir nummer 3 og får medaljebonuser i desember eller får solgt hallen i oktober, fordi det er for seint!

                          LSK forventer ikke at det skal komme flere på kamp eller at produktet skal bli bedre ved å selge spillere. De gjør desperate handlinger for å holde hodet over vannet i en tid der bølgene slår over dem hver eneste dag. Dersom man ønsker å sutre over spillersalg og vende ryggen til klubben i disse tider, viser man direkte at man gir faen i om klubben går konkurs. Det er nå klubben trenger hjelp, det er nå de trenger at engasjerte folk som deg og meg og forumet forøvrig kjøper 10 billetter til de neste 5 hjemmekampene og tvinger svigermor og tanter på kamp for å fylle stadion og tjene penger. Ikke for din egen del eller fordi underholdningen er så god. Vi kan risikere nedrykksstrid igjen om vi må selge flere og vi får skadeproblemer, men det er egentlig ikke så relevant. Sportsklubben trenger penger, de trenger ditt oppmøte og din ubetingede støtte. Ta ansvar for å trekke folk på match, bidra på alle måter du kan for at de 10 millionene man mangler for resten av året skal komme inn, så har man faktisk laget et budsjett for 2015 som er bærekraftig økonomisk. Først når økonomien er på plass kan man begynne å bygge langsiktig for å bli toppklubb igjen. Det virker som det ikke har sunket inn for folk, men dersom du ikke møter opp på kamper framover, får med deg folk og skaper blest rundt klubben, ja da eksisterer ikke lenger Lillestrøm Sportsklubb i 2015. Da kan du avslutte ditt engasjement for norsk toppfotball, potensielt for godt. Dette er realitetene, og alle som er glad i LSK bør føle seg kallet og forpliktet til å gjøre alt som står i sin makt for å fylle Åråsen kamp etter kamp. Det er hva vi ​kan gjøre om vi ønsker å ha muligheten til kvalitetstid på Åråsen i årene framover.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            AMEN!!

                            Tror flere her kan ramme inn og henge dette innlegget på kjøleskapet, utgangsdøra, kontoret eller et annet sted man kan se det hver dag!

                            Skjønner man ikke greia etter dette kan man bare gi opp!
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Nosa solgt igjen får vi noe denne gangen???

                              Kommentar

                              • Tittil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2009
                                • 341

                                Nå har Enga fått hovedsponsor, DNB, verdt 5-10 mill årlig. Da er det vel bare LSK igjen som ikke har hovedsponsor i Tippeligaen?
                                Det er kanskje en grunn til det? Har man ikke et godt nok produkt å selge? Er man ikke gode nok i markedsavdelingen? Er Lillestrøms beliggenhet en hemsko; rett utenfor Oslo og mangel på store aktører med nasjonalt nedslagsfelt?

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Da håper jeg vikelig alle som har denne banken sier den opp med en gang.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Er Lillestrøm Banken litt lure nå går dem inn som Hovedsponsor i Lsk nå og samtidig gir dnb kunder er godt tilbud.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Faen, er belemret med DNB og er skammelig nok blant de nordmenn som har litt vanskelig for å bytte. Men kommer Lillestrøm-Banken på banen.....

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Nå er DNB en av LSK absolutt største sponsorer, så man skal ikke" høgge hue" av den helt ennå!

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          gir dem 1 uke til å bli hovedsponsor hvis ikke

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎