Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Jeg har også sett at det er snakk om en ny organisering, men jeg sliter med å se hvordan en så liten organisasjon som LSK skal klare å gjøre revolusjonerende endringer som fører til at man kan kutte 4-5 årsverk uten at det vil gi store bemanningsproblemer. Jeg er ikke uenig med deg i at markedsavdelingen til LSK ikke er i topp klasse, men skal man finne én likhet mellom næringslivet og fotballspillere, er det at de beste tar seg bedre betalt enn de middelmådige. Jeg er ikke sikker på om det er så lett å finne bedre markedsførere uten at de blir dyrere.
    Jeg er helt enig i dine betraktninger. Jeg venter i spenning på hvordan vår nye daglige leder kommer til å løse denne utfordringen. Det er jo utbredt i næringslivet at store deler av lønnen er resultatbasert. Jeg aner ikke, men med Anita Westbys bakgrunn, ser jeg ikke bort fra at lønnen til de som jobber med å skape resultater i form av sponsor- eller publikumsinntekter (eller annet), blir veldig resultatbasert. Det er greit å betale en million ekstra i lønn, hvis dette er basert på 20 millioner i ekstra inntekter til klubben! (Tallene er bare eksempler.)

    Er det noen som burde kunne rekruttere et par kommende stjerner innen salg og markedsføring, må det jo være vår daglige leder med bakgrunn fra et av verdens beste og tøffeste rekrutterings- og bemanningsselskaper!

    In Anita we trust!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      Det er vel og bra at Anita tar grep om forholdet mellom inntektene og utgiftene. Men det er spillet ute på banen som skaffer tilskuere og hurlumhei rundt klubben. Tabellposisjonen kan ikke tillegges samme vekt, det så vi i David Hay-sesongen da det ble seriemesterskap uten at publikum strømmet til Åråsen. 1-0 seiere og jutulfotball trekker ikke folk. Det fins ikke en markedsavdeling i verden som kan endre på dette annet enn på ytterst kort sikt. Det vi trenger er en spillestil og en eller to ballkunstnere som kan gi folk det vidunderlige. Vi kan ikke bare ha brød, vi må også ha sirkus. Da ville markedsavdelingen blitt overflødig og pengene ha vært spart.

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        Opprinnelig skrevet av ynnor
        Jeg har sett så og si alle kamper på Åråsen siden 73 så den treffer ikke meg .Jegvil alltid være der men jeg tenker på rekrutteringen. Man kan ikke forlange at nye talenter blir trofaste når de knapt har sett en god fotballkamp på
        flere år
        Det er ikke deg jeg tenker på helller, men de som kritiserer klubben, spillere og trener,men møter ikke opp. Tiden hvor talentene ble i klubben sin er nesten forbi og det er ikke klubbens skyld. Der skal agenter som Solbakken ha skyld. De tjener på at unge spillere skriver under på kontrakter hos klubber som betaler mest. Poenget er at det er nå klubben trenger oss. Og da er det klubben vi må tenke på ikke treneren og spillerne.

        Kommentar

        • Petter Ø
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3008

          Hvilke tjenester kan heller kjøpes eller gjøres av andre?





          Sportslig leder - nei
          Administrativ leder - nei


          Regnskap - ja


          Marked - tja


          Media - tja, skal LSK være medialeverandør(lsktv etc) eller kan rb gjøre denne jobben?


          Sportslig adm - ?


          Drift og bane - nei!


          Kjøkken - ja


          Ua - ?
          Petter Ø - Kreativ Kanaris
          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Tror det er greit med en opprydding jeg , kan ta et eks her som jeg fikk tips om i går og som viser en grunn til at det må nye folk inn.....Shell stasjonen i Lillestrøm har en pumpe som er merket med Lsk reklame og en lovnad om at 3 øre av hver liter solgt går til Lsk...Denne avtalen er ikke fulgt opp og dermed utgått , merkene sitter fortsatt der og jeg veit om mange som bevist fyller der pga at dem trur noe går til Lsk.......Dette er for dårlig og viser noe av problemene .. i Lsk trur dem fortsatt at sponsor penger kommer inn av seg selv, i Lsk tror dem fortsatt at folk kommer å banker på døra og sier jeg vil være sponsor..... Nei kjære Lsk tiden er ikke slik lenger , dere må UT til kundene deres , dere må ut til bedrifter , dere må vise dere i Byen våres... Dere må aktivt ut å hente penger ...

            Kommentar

            • maurakanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 634

              Bare for Bjarmann å oppgi et kontonr som tilhøerer LSK's a-lag som folk kan sette inn penger hvis de har noe til overs. Kan vi feks ha autotrekk hver mnd på 50-500 kr, eller bare sette inn et beløp nå og da. Alle monner drar
              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3933

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Tror det er greit med en opprydding jeg , kan ta et eks her som jeg fikk tips om i går og som viser en grunn til at det må nye folk inn.....Shell stasjonen i Lillestrøm har en pumpe som er merket med Lsk reklame og en lovnad om at 3 øre av hver liter solgt går til Lsk...Denne avtalen er ikke fulgt opp og dermed utgått , merkene sitter fortsatt der og jeg veit om mange som bevist fyller der pga at dem trur noe går til Lsk.......Dette er for dårlig og viser noe av problemene .. i Lsk trur dem fortsatt at sponsor penger kommer inn av seg selv, i Lsk tror dem fortsatt at folk kommer å banker på døra og sier jeg vil være sponsor..... Nei kjære Lsk tiden er ikke slik lenger , dere må UT til kundene deres , dere må ut til bedrifter , dere må vise dere i Byen våres... Dere må aktivt ut å hente penger ...
                Apropos behovet for opprydning: Nedenstående er hentet fra lsk.no i dag, 26. januar 2014.

                Fra Kontaktinformasjon for Lillestrøm Sportsklubb: Daglig leder / Sportsdirektør Torgeir Bjarmann

                Fra Fakta om LSK: Daglig leder: Jo Henning Espevalen


                Kanskje ikke de aller viktigste feilene å rette opp i, men det sier ganske mye om at Lillestrøm Sportsklubb har et stykke arbeid å gjøre før klubben fungerer på et akseptabelt nivå. Pinlig!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  Ikke første gangen LSK ikke følger opp noe de starter opp mtp blest om klubben. Det er velkjent blandt nærliggende klubber at det startes noe som man har trua på, men som dør etter initiativet fordi Lsk ikke følger opp.
                  Når det gjelder omstrukturering i klubben, så kan vi vel først og fremst snakke om klubben virkelig trenger Grønlund. Det er vel tett oppunder en mill i året vi sparer der? Det må røskes i kompiseriet i klubben og folk må ansettes fordi de er flinke, ikke fordi de er kompis av Lsk.
                  Mye dritt i administrasjonen, styret og ledelsen i LSK som har ødelagt stemninga i klubben og interessen rundt klubben. Det er IKKE bare dårlig spill på banen som har skylda. jeg håper nå at daglig leder tar de nødvendige takene uten å la seg skremme at kompisgutta som liker at ting er som de er.

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1251

                    Har en kompis i Snap drive som sa de sponset LSK "før"
                    Han sa det var dårlig oppfølging fra LSK. Hørte ikke noe fra de og de valgt å ikke fortsett samarbeidet. Kjenner ikke hele saken. Men å miste en sponsor er en for mye. Og uansett hva LSK måtte mene. Kunden har rett. Skjerpings LSK. På tide å reise rundt å selge seg inn igjen. Våkn opp

                    Kommentar

                    • Jan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2007
                      • 386

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Tror det er greit med en opprydding jeg , kan ta et eks her som jeg fikk tips om i går og som viser en grunn til at det må nye folk inn.....Shell stasjonen i Lillestrøm har en pumpe som er merket med Lsk reklame og en lovnad om at 3 øre av hver liter solgt går til Lsk...Denne avtalen er ikke fulgt opp og dermed utgått , merkene sitter fortsatt der og jeg veit om mange som bevist fyller der pga at dem trur noe går til Lsk.......Dette er for dårlig og viser noe av problemene .. i Lsk trur dem fortsatt at sponsor penger kommer inn av seg selv, i Lsk tror dem fortsatt at folk kommer å banker på døra og sier jeg vil være sponsor..... Nei kjære Lsk tiden er ikke slik lenger , dere må UT til kundene deres , dere må ut til bedrifter , dere må vise dere i Byen våres... Dere må aktivt ut å hente penger ...
                      Jeg har drevet firma i traktene i snart 10år med solid økonomi. Jeg har aldri hatt noen fra sportsklubben som har banket på døra hos meg. Hvis dette er tilfelle for alle små og mellomstore bedrifter på Romerike så syntes jeg det er merkelig.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3933

                        Dessverre er det nok altfor mange eksempler på at LSK ikke har tatt vare på sine venner. Det være seg blant sponsorer, publikum, ja til og med ovenfor klubbens egne medlemmer har holdningene vært ganske uforståelige.

                        Klubben har hatt økonomiske problemer tidligere også, men det har tidligere ikke blitt foretatt en opprydding i administrasjonen. Nå har vi en ny profesjonell daglig leder, (forhåpentligvis) uten kompisbindinger og som (igjen forhåpentligvis) gjør tiltak basert på strengt forretningsmessige vurderinger.
                        .
                        Jeg tror kombinasjonen av behovet for innstramninger og omorganisering av klubben, ny daglig leder uten belastende historie og skifte av styreleder gir klubben en unik sjanse til å bygge en ny, mer effektiv og tidsmessig klubborganisasjon!

                        Tiden for det er overmoden!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Dessverre er det nok altfor mange eksempler på at LSK ikke har tatt vare på sine venner. Det være seg blant sponsorer, publikum, ja til og med ovenfor klubbens egne medlemmer har holdningene vært ganske uforståelige.

                          Klubben har hatt økonomiske problemer tidligere også, men det har tidligere ikke blitt foretatt en opprydding i administrasjonen. Nå har vi en ny profesjonell daglig leder, (forhåpentligvis) uten kompisbindinger og som (igjen forhåpentligvis) gjør tiltak basert på strengt forretningsmessige vurderinger.
                          .
                          Jeg tror kombinasjonen av behovet for innstramninger og omorganisering av klubben, ny daglig leder uten belastende historie og skifte av styreleder gir klubben en unik sjanse til å bygge en ny, mer effektiv og tidsmessig klubborganisasjon!

                          Tiden for det er overmoden!
                          Jeg har trua på den nye daglige lederen. En som vet å drive stor butikk.. Det er slutt på å drive idrettsforeninger, klubbene har blitt store millionforetak og bør drives deretter.. God i fotball betyr ikke nødvendigvis at man har det som skal til for å lede store foretak. Få foretningsskallene inn i korridorene og la de skarpe fotballhodene styre det sportslige.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Dette kan fort vise seg å være det beste som har skjedd i klubben. Jeg er optimist. LSK i dag, AS Norge i morgen.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2281

                              Ser fra nyhetstråden at navnerettighetene til stadion vurderes solgt. Hva kan bli det neste navnet på LSKs hjemmebane - LS Kebab Stadion?

                              Kommentar

                              • mrognan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 845

                                Til dere som driver næring og klager på at det aldri har vært noen fra LSK på døra for å selge seg inn som sponsorobjekt: Ta kontakt med sportsklubben sjøl og tilby sponsorkroner! Ikke verre enn det!
                                Morten

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  LS Kebab Stadion?
                                  Om det skal gå så ille at vi må selge stadionnavnet, så er LS helt rett aktør. Spøk til side, litt alarmerende at Per Svendsen går ut i RB og prater om dette. Jeg er redd for at planene er klare. Klubben veit godt at det blir et jævla baluba, så man forsøker å bruke Per Svendsens "kredibilitet" for å ufarliggjøre hele greia.

                                  For min del er saken grei; Jeg tar heller ett år eller to i Adecco som følge av kutt i sportslig satsning, enn hjemmekamper på Rimi Arena.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2526

                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    For min del er saken grei; Jeg tar heller ett år eller to i Adecco som følge av kutt i sportslig satsning, enn hjemmekamper på Rimi Arena.
                                    Den Stolte Hane Arena?

                                    For min del, så kan gjerne stadionnavnet selges for en periode på 4-5 år for å få økonomien opp å gå. En tur ned i Adeccoligaen vil være mye mer skadelig for klubben.

                                    Edit: For meg vil det, som med NRK, for alltid være Åråsen Stadion jeg går til uansett. Om det får sponsornavn, får det stå til. Den sportslige satsingen må gå foran.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Sceptic
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2011
                                      • 69

                                      Kanskje en ekstern investor med hjertet for klubben skulle sponset noen ekstra til markedsavdelingen for å få økt inntektene istedet.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        For min del, så kan gjerne stadionnavnet selges for en periode på 4-5 år for å få økonomien opp å gå.
                                        Det er ingen dum idé på papiret, men både du og jeg veit at Sportsklubben ikke kan ha de inntektene i 4-5 år uten å gjøre seg avhengig av dem.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2526

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Det er ingen dum idé på papiret, men både du og jeg veit at Sportsklubben ikke kan ha de inntektene i 4-5 år uten å gjøre seg avhengig av dem.
                                          Spørs hvilken styring det er på økonomien de kommende årene.

                                          Tipper Viking Lotto, Euro Lotto og ordinær Lotto den kommende uka. Blir navnet på Åråsen Stadion til Børge's Stadion før sesongstart, så vet du hva som har skjedd.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎