Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2524

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Kan vel først og fremst takke de rbk supporterne som har vært borte siden 1999 for det.
    Som om ikke å tape 5-0 er tungt nok, så er nær 50 % på Lillestrøm Torg - tribuna rBK tilhengere. Man blir skikkelig lysten på å fornye sesongkortet på de fine plassene vi i utgangspunktet har...
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av Børge
      Som om ikke å tape 5-0 er tungt nok, så er nær 50 % på Lillestrøm Torg - tribuna rBK tilhengere. Man blir skikkelig lysten på å fornye sesongkortet på de fine plassene vi i utgangspunktet har...
      En av grunnene til at jeg droppet sesongkort i sin tid, var at hovedtribunen var full av trøndere og navere når vi møtte dem. Følte meg til tider i mindretall på min egen hovedtribune.

      Kommentar

      • CFC1976
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2015
        • 341

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        En av grunnene til at jeg droppet sesongkort i sin tid, var at hovedtribunen var full av trøndere og navere når vi møtte dem. Følte meg til tider i mindretall på min egen hovedtribune.

        Veldig få heroinister eller folk som går i skinnvest i Felt A, B, C, D eller E for å være helt ærlig her...

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av CFC1976
          Veldig få heroinister eller folk som går i skinnvest i Felt A, B, C, D eller E for å være helt ærlig her...
          Mulig det er slik nå, slik var det ikke for 5 år siden.

          Kommentar

          • Emil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 306

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Som om ikke å tape 5-0 er tungt nok, så er nær 50 % på Lillestrøm Torg - tribuna rBK tilhengere. Man blir skikkelig lysten på å fornye sesongkortet på de fine plassene vi i utgangspunktet har...
            Var faktisk en vakt som nekta inngang på den gamle tribunen for en som kom med svart og hvitt skjerf. Så på den nye tribunen at folk med skinnvest reiste seg og sang en sang med et svart og hvitt skjerf over hodet. Er en grunn til at man ikke skal blande supportere på tribunen, er ikke lett å holde seg når vi ligger under 0-5.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Hvor ofte ser man egentlig at producer lar kameraer seile over hele stadion når bortelaget scorer, og faktisk får bildene til å rettferdiggjøre det? Bare å svelge hardt å fortrenge grunnen, slik LSK-ledelsen gjør.

              Kommentar

              • CFC1976
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2015
                • 341

                Vet dere hva, om det går dårlig med vår økonomi hvor sunt er det i Stabæk. 3600 på kamp i kveld ( med i hvertfall 400 fra oss).

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2524

                  Opprinnelig skrevet av CFC1976
                  Vet dere hva, om det går dårlig med vår økonomi hvor sunt er det i Stabæk. 3600 på kamp i kveld ( med i hvertfall 400 fra oss).
                  Hvis du sliter med å betale regningene dine, så gjør det ikke noe fordi naboen sliter også?
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2501

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Hvis du sliter med å betale regningene dine, så gjør det ikke noe fordi naboen sliter også?
                    Egen framgang er kanskje det beste, men andres ulykke er heller ikke å forakte.

                    Kommentar

                    • Kay
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 763

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Hvis du sliter med å betale regningene dine, så gjør det ikke noe fordi naboen sliter også?
                      Nå er ikke jeg i konkurranse med nabo'n, men det er klart hvis vi var begge av den typen som kjempet om å ha den flotteste hagen, så hadde det ikke gjort noe om han fikk litt stram økonomi.

                      Kommentar

                      • mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 845

                        Opprinnelig skrevet av CFC1976
                        Vet dere hva, om det går dårlig med vår økonomi hvor sunt er det i Stabæk. 3600 på kamp i kveld ( med i hvertfall 400 fra oss).
                        I følge wikipedia er kapasiteten på Nadderud 4750, så 3600 er ikke ille. Fasilitetene på Nadderud er vel ikke akkurat innbydende, så at de ikke fyller stadion er jo forståelig..
                        Morten

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 799

                          Med det merkevarenavnet Stabæk har vil jeg tro de burde greie å få inn noen kroner her og der i sponsorinntekter.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Hva var erfaringene etter helgens oppmøte på stadion og DNBs kampanje? Det er vanskelig å kritisere initiativet til sponsoren, men fortsatt er man ikke helt der jeg mener man bør være.

                            Fokus nummer en må være å skape rift om de beste billettene. Drit i alt annet! Minimer risikoen for spørsmål og tvil rundt hvordan kjøp av billetter fungerer og pris/gebyr, men få frem hvor avleggs det er med billettluker i 2015 og hvor mye du hjelper klubben ved å gjøre jobben sjæl. Den minste tvil og motstand idag, og folk mister interessen. Det er bare sånn det er. Og folk vil ikke gjette hvor de skal sitte, de vil ha et designert sete på billetten de har tatt med seg hjemmeifra, enten på papir eller på mobilen. DNB skal ikke bestemme om jeg sitter ved midtstreken eller nede ved cornerflagget.

                            Før i år har klubben insistert på at pris ikke har noen betydning, og hviler seg på undersøkelser fra NFF. Vel, folk juger! Det er som med alt annet av salg, du må ha lokketilbud. Og så gjør psykologi og faktumet at vi er flokkdyr det meste av jobben sjæl.

                            Kommentar

                            • 307
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 358

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Hva var erfaringene etter helgens oppmøte på stadion og DNBs kampanje? Det er vanskelig å kritisere initiativet til sponsoren, men fortsatt er man ikke helt der jeg mener man bør være.

                              Fokus nummer en må være å skape rift om de beste billettene. Drit i alt annet! Minimer risikoen for spørsmål og tvil rundt hvordan kjøp av billetter fungerer og pris/gebyr, men få frem hvor avleggs det er med billettluker i 2015 og hvor mye du hjelper klubben ved å gjøre jobben sjæl. Den minste tvil og motstand idag, og folk mister interessen. Det er bare sånn det er. Og folk vil ikke gjette hvor de skal sitte, de vil ha et designert sete på billetten de har tatt med seg hjemmeifra, enten på papir eller på mobilen. DNB skal ikke bestemme om jeg sitter ved midtstreken eller nede ved cornerflagget.

                              Før i år har klubben insistert på at pris ikke har noen betydning, og hviler seg på undersøkelser fra NFF. Vel, folk juger! Det er som med alt annet av salg, du må ha lokketilbud. Og så gjør psykologi og faktumet at vi er flokkdyr det meste av jobben sjæl.
                              Vet ikke hvordan DNB kampanjen var nå på fredag. Har sesongkort. Men var på en tilsvarende på Ull-Kisa - Eidsvoll Turn. De leverte ut gratisbilletter. Lett som en plett. Send SMS. Få svar. Hent billett før kamp. Letter får du det ikke. Hvis folk snur med litt motgang er de ikke nok interessert.

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Hva var erfaringene etter helgens oppmøte på stadion og DNBs kampanje? Det er vanskelig å kritisere initiativet til sponsoren, men fortsatt er man ikke helt der jeg mener man bør være.

                                Fokus nummer en må være å skape rift om de beste billettene. Drit i alt annet! Minimer risikoen for spørsmål og tvil rundt hvordan kjøp av billetter fungerer og pris/gebyr, men få frem hvor avleggs det er med billettluker i 2015 og hvor mye du hjelper klubben ved å gjøre jobben sjæl. Den minste tvil og motstand idag, og folk mister interessen. Det er bare sånn det er. Og folk vil ikke gjette hvor de skal sitte, de vil ha et designert sete på billetten de har tatt med seg hjemmeifra, enten på papir eller på mobilen. DNB skal ikke bestemme om jeg sitter ved midtstreken eller nede ved cornerflagget.

                                Før i år har klubben insistert på at pris ikke har noen betydning, og hviler seg på undersøkelser fra NFF. Vel, folk juger! Det er som med alt annet av salg, du må ha lokketilbud. Og så gjør psykologi og faktumet at vi er flokkdyr det meste av jobben sjæl.
                                Enig i at app med setevalg er et must. Men du kan da ikke kritisere at du ikke får velge sete på gratisbilletter fra DNB! (De 25 kr var nok kun for at folk skal begrense seg til det antallet de trenger)

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  DNB-greia funka bra. Bestilte billetter på nettet og fikk kvittering på sms. Henta billettene utafor Åråsen før kampen. Fikk helt greie plasser, selv om andre kanskje ikke fikk sitte der de ville. Mtp prisen man betaler var i alle fall vi veldig fornøyde.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2524

                                    I morgendagens RB kan man lese at LSK styrer mot 2,5 mill i overskudd. Regnskap for første halvår er levert og man forventer gul sone økonomisk. Inntekter fra tilskuere, sponsorer og cup, men andre inntekter (sikkert også kutt i lønn i og med noen har forsvunnet) har dekket opp for det. Overskuddet er lavere enn budsjettert, men relativt bra uansett.

                                    Neste års budsjett blir det sannsynligvis ikke like store kutt som før årets sesong (8 mill). Slik jeg leser det, blir budsjett på omtrent samme nivå for sportslig del.

                                    Resten kan leses på rb.no eller i avisa. Det er også tilbud på RB+ om dagen, noe som er verdt å nevne.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Hittil i år er det generert 872076,- til Lillestrøm via grasrotandelen Dette er gode nyheter. Mener å huske at det tallet var en del lavere i fjor.
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • gorken
                                        Administrator
                                        • May 2006
                                        • 1483

                                        Samme periode i fjor (1. januar til 31. august) ga sportsklubben kr 747 648, så det er en god utvikling!
                                        I have this condition.

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Styreleder Owe Halvorsen forteller her om status på klubbens økonomi og hvilke ambisjoner styret har for klubben fremover. "I 2016/2017 bør vi være i en posisjon hvor vi kan kjempe om medaljer", mener han. "Vi skal være i toppen, det er der vi hører hjemme!"

                                          Log på Facebook for at starte med at dele og komme i kontakt med dine venner, din familie og folk, du kender.


                                          Friskmelding av konsernets økonomi, hevder styrelederen.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎