Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 873

    Sportsklubbens økonomiske situasjon

    Selv med investorer og salg av spillere hvert år eier vi ikke nåla i veggen. Når nye Åråsen stadion ble bygd hørtes det ut som pengene skulle renne inn som vann fra ei kran. Den utleie blokka som står på gamle treningsfeltet nord for Åråsen. tilhører ikke den LSK også?
    Last edited by RSP; 15.07.2014, 17:52. Begrunnelse: Skrivefeil i tittel
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6074

    #2
    Opprinnelig skrevet av sten
    Selv med investorer og salg av spillere hvert år eier vi ikke nåla i veggen. Når nye Åråsen stadion ble bygd hørtes det ut som pengene skulle renne inn som vann fra ei kran. Den utleie blokka som står på gamle treningsfeltet nord for Åråsen. tilhører ikke den LSK også?
    Hva skjedde med eiendomsinvesteringene som skulle føre til at vi kjøpte tilbake de 25% av åråsen?

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Hva skjedde med eiendomsinvesteringene som skulle føre til at vi kjøpte tilbake de 25% av åråsen?
      De 25% har vi vel hatt en plan for å kjøpe tilbake avdragsvis over noen år. Regner med at det har vært del av budsjettkostnader hvert år siden vi solgte.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6074

        #4
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        De 25% har vi vel hatt en plan for å kjøpe tilbake avdragsvis over noen år. Regner med at det har vært del av budsjettkostnader hvert år siden vi solgte.
        Trodde det var snakk om å kjøpe tilbake etter 2-3 år når noe eiendomsinvestering skulle realiseres?

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #5
          Hvis dem helt seriøst har klart å kjøre det så jævlig på ræva igjen så er det virkelig på tide å kvitte seg med samtlige oppe på kontorene der. Var satsingen i fjor avhengig av at vi skulle vinne ligaen for å nesten ikke gå konk?

          Det budsjettet de setter er tydeligvis værre enn mitt private, og tro meg det sier en hel del....

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Opprinnelig skrevet av ON
            Hvis dem helt seriøst har klart å kjøre det så jævlig på ræva igjen så er det virkelig på tide å kvitte seg med samtlige oppe på kontorene der. Var satsingen i fjor avhengig av at vi skulle vinne ligaen for å nesten ikke gå konk?

            Det budsjettet de setter er tydeligvis værre enn mitt private, og tro meg det sier en hel del....
            Kan fortelle deg at uten dem på kontoret hadde vi ikke hatt noen klubb... Per Mathisen bruker enorm med penger på Lsk. Vi bomma totalt i fjor og hadde knapt halvparten av tilskuerne vi burde hatt........ Ser du noen andre klubber i Norge nå som svir av penger på nye spillere???? Utenom rbk og molde.

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #7
              Vi solgte Bjørn for en stor sum, samt Bolly nå for 7 mill. Det burde vel dekke inn for tilskuersvikten? Forøvrig så er det noen som har satt budsjett der også, og om vi var 50% unna å nå budsjett målet på denne posten så sier det seg selv at noen har bomma. Kraftig.


              Mye mulig Per M bruker mye penger i LSK, men det hjelper jo ikke når noen bommer så kraftig på budsjett hvert eneste år.

              Vil legge til en ting; Jeg betviler ikke at Per M legger alt han har av energi i LSK, og virkelig ønsker at LSK skal lykkes.

              Kommentar

              • Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

                #8
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Vi bomma totalt i fjor og hadde knapt halvparten av tilskuerne vi burde hatt........
                Skikkelig på bærtur hva angår trådtittel, men jeg syns det er overaskende hvis man budsjetterte med det dobbelte antall tilskuere, hvis vi skulle oppnådd det måtte vi kjempet om gullet, og det står veldig lite i stil til hva som kommuniseres utad. Det ble vel nevnt noe om at vi skulle bli bedre enn året før, ble vel også nevnt topp 6. Uansett ikke noe som pirrer ett trått potensielt publikum og får folk til å strømme til i entusiasme. Og når man er halvveis i sesongen og ser hvor det bærer så går det å revidere budsjettet.

                Hvis det virkelig står så ille til som det skrives på forumet her (eks. kfl har mer solid økonomi enn lsk på tross av underslag) Så kan man spørre seg hvordan status hadde vært uten salg av BBS og Bolly.

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Kan fortelle deg at uten dem på kontoret hadde vi ikke hatt noen klubb... Per Mathisen bruker enorm med penger på Lsk. Vi bomma totalt i fjor og hadde knapt halvparten av tilskuerne vi burde hatt........ Ser du noen andre klubber i Norge nå som svir av penger på nye spillere???? Utenom rbk og molde.
                  Du mener halvparten av tilskuerne vi burde hatt for å unngå underskudd, eller halvparten av de vi skulle hatt i henhold til budsjett

                  Hva ble egentlig det offisielle snittet? Sikkert et stykke under 6000.
                  Hvis noen har budsjettert med mer enn 8500 bør de slippe det ansvaret fremover...
                  Og uansett hvordan man regner, så skal det vel godt gjøres å bomme med mer enn 5-6 mill på tilskuerne? Hvor kommer resten av underskuddet fra?
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ON
                    Hvis dem helt seriøst har klart å kjøre det så jævlig på ræva igjen så er det virkelig på tide å kvitte seg med samtlige oppe på kontorene der. Var satsingen i fjor avhengig av at vi skulle vinne ligaen for å nesten ikke gå konk?

                    Det budsjettet de setter er tydeligvis værre enn mitt private, og tro meg det sier en hel del....
                    Veldig bra sagt. Jeg registrerte at Per M i en artikkel i RB for en ukes tid siden snakket om økonomien og sukket noe a la "noen i norsk fotball skjønner ikke at det er begrenset med penger i klubbene". Jeg tenker jo at det er ingen som tvinger LSK til å bruke mye penger på spillere. Selv et LSK som balanserer med nøkterne budsjetter vil være bedre skodd enn mange av konkurrentene. Og selv om det hjelper med mye penger, er det aldri sånn at man må bruke mye penger for å tjene penger.

                    Uten at jeg kjenner ditt private budsjett riktignok
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Ungfugl
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2011
                      • 113

                      #11
                      Det jeg synes er merkelig er at før vi solgte Bolly så sa Bjarmann eller P.M til RB at LSK var avhengige av spillersalg eller sponsorhjelp for å få noen inn. Derette selger vi Bolly for 7,5 mill (noe jeg synes var en ganske så tilfredstillende pris) men det virker allikevel ikke som om noe er på vei inn? Ryktetråden er fullstendig tørrlagt og LSK nevnes ikke i forhold til noen ting lenger. Er økonomien virkelig SÅ dårlig at SELV med de 7.5 millionene så er vi lutfattige?

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Moderatormelding:
                        En haug med innlegg flyttet fra forslag til nye spillere-tråd til ny tråd på hovedforumet. Her diskuteres LSKs økonomiske situasjon.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3891

                          #13
                          Da ser det vel ut til at ryktene om Sportsklubbens død var betydelig overdrevet også denne gangen! Jeg vet ikke noe om spilleren og om han eventuelt holder mål (!), men i følge rb.no og ryktebørsen er det tydeligvis rom for en og annen forsterkning likevel.
                          Last edited by DoubleHi5; 30.01.2013, 14:21.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            #14
                            Er jo bare å ta med seg videoopptak fra 4-2 kampen mot RBK for noen år tilbake og dele den ut i Qatar. VIPS, så har vi 1 milliard på bok.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15


                              Latterlig! Vi hadde aldri henta de neka hvis vi visste de kom til å koste dette. Sportsklubben har hjulpet spillerne til å få spille fotball på elitenivå (og begge burde vært takknemlige for det) og dette straffer seg.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6074

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3592841.ece

                                Latterlig! Vi hadde aldri henta de neka hvis vi visste de kom til å koste dette. Sportsklubben har hjulpet spillerne til å få spille fotball på elitenivå (og begge burde vært takknemlige for det) og dette straffer seg.
                                Tror vi ble screwed over av NFF her. Mener bestemt å huske at de gikk ut og bekrefta at vi ikke måtte betale noen kompensasjon før spillerne ble signert.

                                I ettertid så var det helt klart en tabbe å signere disse uten å avklare med konkursboet.

                                Dette er penger som sportsklubben ikke har nå og heller ikke hadde den gang.

                                Kommentar

                                • Kanarifugl
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Feb 2004
                                  • 47

                                  #17
                                  Jeg håper LSK tar sjansen på å anke saken til Høyesterett. Saken er såpass tvilsom at jeg mener det er en akseptabel sjanse for at LSK slipper unna ansvaret for sakskostnader også i en evt. Høyesterettssak.

                                  Jeg har akkurat lest ferdig lagmannsrettsdommen og er ikke overbevist over den argumentasjon som legges til grunn av retten. Det legges blant annet vekt på at kravet på utdanningskompensasjon beholdes ved nedrykk til divisjoner der proffkontrakter ikke er tillatt og at dette taler for at kravet på utdanningskompensasjon derfor skal være i behold også der en klubb går konkurs.

                                  Etter min oppfatning bør hensynet til arbeidstaker veie tyngre enn det dommeren synes å ha lagt til grunn. Håper som nevnt at LSK utfordrer dommen ved anke til Høyesterett.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7004

                                    #18
                                    Kun 431 000 for midtbanegiganten Tom Sadeh og den ekstremt ambisiøse Mads Dahm må jo sies å være billig.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6074

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Kun 431 000 for midtbanegiganten Tom Sadeh og den ekstremt ambisiøse Mads Dahm må jo sies å være billig.
                                      Røverkjøp!

                                      viermyr, freestylenorway, fotball, football, soccer, futbol, freestyle, mads, dahm, lyn

                                      Kommentar

                                      • Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

                                        #20
                                        Dette betyr jo bare at sportsklubben etter all sannsynlighet ikke sjekket formalitetene rundt overgangen da de hentet disse to spillerne. Kanskje mente de at dette ikke var noen sak. For meg kan det virke som at de involverte ikke har den kunnskapen som tydeligvis må til...
                                        Fugla Forever

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎