Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    Opprinnelig skrevet av knut
    Hehe. Ja, dytt det over på folk.

    Hva med en beklagelse på facebooksia till KFL at denne tidligere posten som outa en person... bare var bull!?

    Ammatører.
    Det innlegget på våre facebooksider ble skrevet uten at styret ble informert. Det er også en av grunnene til at vi la ut dette innlegget igår.

    Tilgangen og rutinene for å legge ut ting på Kfl sine sider er nå kraftig strammet inn for å hindre at personlige meninger skal oppfattes som styrets.
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Ryktes om at flere som Lsk har gjeld til ettergir denne... I så tilfelle TUSEN TAKK..
      Håper virkelig det blir offentliggjort hvem som isåfall gjør dette. Står stor respekt av det, og bør annerkjennes!
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Ryktes om at flere som Lsk har gjeld til ettergir denne... I så tilfelle TUSEN TAKK..
        Det er jo ikke ettergitt noe gjeld. Sånn jeg skjønner det så kjøper LSK tilbake 5% av Åråsen og lillestrømbanken låner LSK penger til å kjøpe tilbake de siste 20% av Åråsen. Sånn at LSK nå eier hele Åråsen selv.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Nå var det vel ikke hele styret som gikk ut i media heller slik jeg forstod det.
          Styret må forstå at når sikkerhetsansvarlig i styret går ut på den måten i RB, så tolkes det dithen at dette er noe Kanari-Fansen og styret står bak. Det var heller ingen tegn fra noen av de andre styremedlemmene om at dette var et utspill fra en enkeltperson, tvert i mot var det støtte bak dette utsagnet. Har ingen behov for å rakke ned på enkeltpersoner i styret, for hensikten var aldri å "ta" noen. Problemet er signaleffekten sånne utspill gir til publikum forøvrig, og da må man være bevisst sitt ansvar når man representerer en hel supportergruppe før man går til media. Jeg synes det i utgangspunktet var en klønete handling uavhengig av om man hadde vært sikker på hvordan LSK ville løse sikkerheten videre. Når det i tillegg kommer fram at det fortsatt bare er ryktebasert, et rykte styret forøvrig satte ut selv på dette forumet, så ville jeg heller fokusert min energi på å unngå at det skjer igjen, heller enn å skulle forsvare et rimelig klønete utspill.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Når det i tillegg kommer fram at det fortsatt bare er ryktebasert, et rykte styret forøvrig satte ut selv på dette forumet, så ville jeg heller fokusert min energi på å unngå at det skjer igjen, heller enn å skulle forsvare et rimelig klønete utspill.
            Tar fullstendig selvkritikk på at jeg skrev at jeg visste hvem som skulle ta over, var veldig sikker på det tidspunktet at det jeg hadde blitt fortalt var riktig.

            Personlig så er jeg ikke helt sikker på om den løsningen som nå styret håper på er et utfall av den harde kritikken som kom eller om den hadde kommet uansett. Men dette blir bare spekulasjoner fra min side.
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • maurakanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 633

              Hei!


              Så flott, tusen takk for støtte


              Vi setter pris på bidrag inn til konto 1204 04 58288.


              Hjertelig takk!


              Med sportslig hilsen
              for LSK


              Anita Westby
              Daglig leder


              anita.westby@lsk.no
              tlf: 95148232
              instagram.com/anitawestby

              Så folkens, hvis dere har en 100,-, eller 500-lapp til overs, sett inn på kontoen ovenfor.
              Alle monner drar.
              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Penger satt inn!

                Beløpet kan være en privatsak, men jeg oppfordrer alle til å gi. Som sagt over her, alle monner drar!

                FUGLA 4 LIFE

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 633

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Penger satt inn!

                  Beløpet kan være en privatsak, men jeg oppfordrer alle til å gi. Som sagt over her, alle monner drar!

                  FUGLA 4 LIFE
                  Enig. Det er ikke størrelsen det kommer an på .
                  Noen har mulighet til å gi mer enn andre, så det er ikke nødvendig å oppgi noen summer her. Man kan jo sette inne et lite beløp fast hver mnd også.
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • Stan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 1062

                    Setter inn penger så fort jeg får lønn. @Moderator: hva med å lage en sticky thread av innlegget til maurakanari/anita?

                    Kommentar

                    • maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 633

                      Opprinnelig skrevet av Stan
                      Setter inn penger så fort jeg får lønn. @Moderator: hva med å lage en sticky thread av innlegget til maurakanari/anita?
                      Vurderte det selv, men tok den lettvinte løsningen. Burde kanskje vært "innsamlingsaksjon for fugla"
                      videre har jeg hørt om Anita kan dele kontoinformasjon på sosiale medier, så vi får se, ellers legger jeg det ut selv, men bedre at det kommer fra lsk .
                      Last edited by maurakanari; 25.02.2014, 21:23.
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        Sånn, der har jeg ført over et lite beløp i halvfylla. Føles litt som å ha gitt til han narkisen du vet vil løpe sporenstreks og kjøpe knark for penga men men,,,

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          Sånn, der har jeg ført over et lite beløp i halvfylla. Føles litt som å ha gitt til han narkisen du vet vil løpe sporenstreks og kjøpe knark for penga men men,,,
                          Ja, men du har i det minste gjort dagen hans litt enklere..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2524

                            Ikke spesielt lystig lesning i dagens Romerikes Blad på papir. Jeg vil si rett ut depresiv lesning. Totalt fire saker: Den største er om Per Mathisen som går av som leder i dag. En kommentar fra Svesengen om klubbens situasjon - det er ikke gitt at LSK skal være en toppklubb med de forutsettningene som ligger i grunn for 2014. Den siste er en side med interjuv med daglig leder i LSK. Ganske så åpent om situasjonen til LSK pr d.d. Generell gjenganger i de fleste sakene: Sportsklubbens økonomiske situasjon er på bunn - det er skrapa reint i alle kriker og kroker, men det er ikke tilstrekkelig virker det som. Det skrives også om hvordan den generelle økonomien i fotballen har blitt tyngre og tyngre de siste årene.

                            Kommer også frem anslag på hvor mye penger sittende styreleder har lagt igjen, men han vil ikke si det selv annet enn at det er snakk om 2-siffret antall mill. Anslås nærmere 30 mill. 30 mill har denne, av enkelte, utskjelte mannen lagt igjen av penger i klubben.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              setter over penger imorgen. Glemt banktrøkker'n.

                              Leste saken på RB selv, og selv om jeg ikke har tusenvis av kronasjer å gi bort, så føler jeg at nå må jeg bidra litt. Hvis 1000stk gir 100kr hver så er det 100' rett inn på konto for LSK. Men spørs om det skjer...

                              Ser forøvrig at LSK ber folk bli med i 100-kronersklubben. Hva er dette for noe?
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2524

                                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                Ser forøvrig at LSK ber folk bli med i 100-kronersklubben. Hva er dette for noe?
                                Som vanlig, har lsk.no svaret

                                100club

                                Man sponser klubben med kr 100,- pr mål laget scorer.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Dette burde alle butikker og firmaer i Lillestrøm bli med på ... Håper klubben er ute og selger dette konseptet ikke bare sitter på kontoret og håper noen kommer å banker på døra å sier jeg vil betale 100kr per Lsk mål.

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1251

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Ikke spesielt lystig lesning i dagens Romerikes Blad på papir. Jeg vil si rett ut depresiv lesning. Totalt fire saker: Den største er om Per Mathisen som går av som leder i dag. En kommentar fra Svesengen om klubbens situasjon - det er ikke gitt at LSK skal være en toppklubb med de forutsettningene som ligger i grunn for 2014. Den siste er en side med interjuv med daglig leder i LSK. Ganske så åpent om situasjonen til LSK pr d.d. Generell gjenganger i de fleste sakene: Sportsklubbens økonomiske situasjon er på bunn - det er skrapa reint i alle kriker og kroker, men det er ikke tilstrekkelig virker det som. Det skrives også om hvordan den generelle økonomien i fotballen har blitt tyngre og tyngre de siste årene.

                                    Kommer også frem anslag på hvor mye penger sittende styreleder har lagt igjen, men han vil ikke si det selv annet enn at det er snakk om 2-siffret antall mill. Anslås nærmere 30 mill. 30 mill har denne, av enkelte, utskjelte mannen lagt igjen av penger i klubben.
                                    All kred til Per Mathisen, Per Berg og alle andre som er med i investorgruppen.
                                    Nå vet jo de fleste at fotball er tap / risikosport med hensyn til investering av penger.


                                    Syntes det er hvert og nevne Sparking av div trenere, flere bomkjøp/ 2 spillere fra Fredrikstad til vel i følge avisene 8 mill pr stk. Sparking av spillere...

                                    Det er jo slik at ingen i styret eller investorgruppen tar/har tatt disse beslutningene alene.

                                    fra 2004 til nå er det sykt hvor mye rart dette styret har drevet på med.

                                    Mangler snart bare at vår neste hovedsponsor heter bunnpris. Da får vi hertfall logoen i riktig farge.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3922

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Kommer også frem anslag på hvor mye penger sittende styreleder har lagt igjen, men han vil ikke si det selv annet enn at det er snakk om 2-siffret antall mill. Anslås nærmere 30 mill. 30 mill har denne, av enkelte, utskjelte mannen lagt igjen av penger i klubben.
                                      Hvem er det som har skjelt ut Per Mathisen? Det har gått meg hus forbi. Tvert imot, det fremheves så til de grader hvor mye han har bidratt med og hvor stort hjerte han har for klubben. Om jeg ikke husker feil, ofret han vel nesten helsa også for klubben, da han en periode var både styreleder og daglig leder, i tillegg til å drive sitt eget firma.

                                      Men det er en effektiv hersketeknikk å påstå at andre "skjeller ut" en person som, uavhengig av manglende resultater, er så godt likt.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2524

                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        All kred til Per Mathisen, Per Berg og alle andre som er med i investorgruppen.
                                        Nå vet jo de fleste at fotball er tap / risikosport med hensyn til investering av penger.

                                        Syntes det er hvert og nevne Sparking av div trenere, flere bomkjøp/ 2 spillere fra Fredrikstad til vel i følge avisene 8 mill pr stk. Sparking av spillere...
                                        Hvem klubber i norsk tippeliga har ikke sparket en trener, gjort bomkjøp for flere millioner eller dumma seg ut i forhold til spillere under kontrakt de siste 10 årene? Man gjør feil som menneske og styret gjør også feil. Helt mennsklig. Spørsmålet er hvor lenge skal man gnåle om en feilaktig sparking for 8 1/2 år siden?

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Hvem er det som har skjelt ut Per Mathisen? Det har gått meg hus forbi.
                                        Da tror jeg du må lese litt mer rundt her inne på forumet og andre steder.

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Men det er en effektiv hersketeknikk å påstå at andre "skjeller ut" en person som, uavhengig av manglende resultater, er så godt likt.
                                        Det er overhodet ikke snakk om noen hersketeknikk. Han sier vel også selv interjuvet at han har merket seg negativ omtale, så vidt jeg kan huske.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Mathisen bare understreker at det å ha et hjerte for klubben ikke nødvendigvis betyr at man er riktig mann for klubben. Mathisen og Berg har spyttet inn titalls millioner og resultatet er alt annet enn et godt fotballag. Det er realiteten, Børge. Så får du kalle det hva du vil.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎