Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3306

    Brenden, Kippe, Tamm, Petter Mathias Olsen og Maric er ferdig nå.

    Igonen, Ødegaard, Haakensen, Rafn, Ranger, Mathew, Krogstad, Melgalvis, og Smarason etter 2020.

    Mads Hedenstad, SKM, Salquist, Sandberg, DG, Baccay, Knudsen, Ødemarksbakken, DAP, Ezeh, TLO, Moses har kontrakt ut 2021.

    Sheriff og Slørdal har ut 2022.

    Spørsmålet er hvem som vil ut og hvem som er ønsket i andre klubber. Er også litt usikker på hvem som må ut med en gang. De som har utgående kontrakt blir neppe fornyet, men jeg er usikker på hvem andre som vil presse frem overganger. Salquist, DAP, TLO og DG er neppe interessert i å spille Obos. Smarason ville også vært naturlig om forsvant, men skaden hans setter nok stopp for en overgang, i hvertfall frem til sommeren. De jeg frykter vil bli etterspurt er Krogstad, Sheriff og Ranger. Meget mulig andre klubber vil gå for flere av talentene, men usikker på hvem.

    Ni spillere har utgående kontrakter etter neste sesong, så da er det store muligheter til å få ryddet opp. Ødegaard, Ranger og Krogstad pluss muligens Rafn og Igonen er vel de eneste som er med en mer langsiktig plan.

    Det er mulig at klubben velger å unngå for store endringer i hvertfall frem til sommeren for å spare penger. Mathew forsvinner da, om han ikke blir solgt før sesongen.

    Stallen er faktisk ganske bra. Det er svakheter, men det var det mentale som sendte oss ned, ikke kvaliteten på spillerne. Vi vil selvfølgelig styrke stallen, men det er små muligheter med mindre vi selger unna en haug med spillere, og de som evt. forlater oss er gjerne de vil helst vil beholde.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3136

      Av de som har utgått kontrakt, er Tamm den eneste jeg vil savne litt, da han var bra til Lennartsson begynte å fucke med hodet hans.

      Når det gjelder de spillerne som spilte oss ned, mener jeg de har en forbannet plikt til å spille oss opp igjen, med mindre det kommer et godt bud. Hverken Salquist, DAP, TLO og DG er for gode til å ta en sesong i OBOS.

      Ellers må jeg flire når jeg ser at vi har Ezeh og Moses ut 2021. Moses kan kanskje bli nyttig, han putta bra med mål for strømmen i fjor. Ezeh klarte ikke å etablere seg på et lag som rykket ned til Post Nord, han ser jeg ikke spille noe som helst for oss, med mindre vi får en trener som gjør underverker med hodet hans.

      Krogstad er den vi bør sette alt inn på å beholde. Et klart kapteinsemne, og en vi kan bygge lag rundt.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7020

        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Når det gjelder de spillerne som spilte oss ned, mener jeg de har en forbannet plikt til å spille oss opp igjen, med mindre det kommer et godt bud. Hverken Salquist, DAP, TLO og DG er for gode til å ta en sesong i OBOS.
        Det handler vel mest om at vi ikke har råd til å si nei hvis det kommer bud. Salquist og TLO er vel kandidater til å bli solgt.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3306

          Opprinnelig skrevet av trigz

          Det handler vel mest om at vi ikke har råd til å si nei hvis det kommer bud. Salquist og TLO er vel kandidater til å bli solgt.
          Alt handler om roller spillere kan passe inn i. Når Molde henter Erling, så kan en annen klubb fort hente DG, Krogstad og Sheriff. SKM har kvaliteter som et lag kan utnytte dersom han brukes og coaches riktig. Det er umulig å spå hvilke spillere som fremstår attraktive for andre klubber.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 557

            Vi trenger bedre spillere enn vi har og vi må beholde de beste- det som gjelder nå er å skaffe spons....masse spons!
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              Hva med å kreve bompenger i spillertunnelen? Alle som passerer den må betale en symbolsk sum, som går til oppgradering av Åråsen, spillermatta og tribunene. Videre så bør vi innføre forbud mot bluss da det gennererer enorme mengder med CO2 som fornærmer Gretha Thunberg, og avgift på alt som kan antenne bluss. Innføring av betaling for at spillerne går på do? Det vil jo generere en enorm ekstra inntekt hver gang klubben har hatt julebord og noen møter opp dagen derpå "litt uggen i magen"?
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                • Nov 2003
                • 6248

                Behold Sheriff, SKM og Fredrik. Resten kan ta rennefart ut av byen uten noen tårer herfra. TLO er for god for OBOS, og blir solgt. Det tror jeg er bombesikkert. Om han blir er det manna fra himmelen, han kommer til å score tretti og skyte oss opp igjen.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 863

                  Hamar arbeiderblad melder at hamkam utforsker mulighetene for å hente hjem TLO og Melgalvis. Håper ikke lkonomien vår er så dårlig at det er aktuelt

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 632

                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    TLO er for god for OBOS, og blir solgt. Det tror jeg er bombesikkert. Om han blir er det manna fra himmelen, han kommer til å score tretti og skyte oss opp igjen.
                    Før sesongen gjetta jeg at han ville score minst 18 seriemål, men da visste jeg jo ikke noe verken om skaden hans eller Jørgens bevisste spilleplan som sikret at TLO aldri kom i de farlige posisjonene.
                    Hvis vi bare skal få en eneste liten ting til fra en rik onkel, må det være at han hjelper til med å dekke lønnsmidlene TLO fortjener. Verdien av et raskt opprykk er mange titalls ganger større enn disse vekslepengene...

                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3136

                      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                      Hamar arbeiderblad melder at hamkam utforsker mulighetene for å hente hjem TLO og Melgalvis. Håper ikke lkonomien vår er så dårlig at det er aktuelt
                      Tror vel begge vet bedre enn å råtne bort der.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7020

                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Tror vel begge vet bedre enn å råtne bort der.
                        En av dem kan vel bare dra med en gang. Han andre hører hjemme i en toppklubb.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3136

                          Opprinnelig skrevet av trigz

                          En av dem kan vel bare dra med en gang. Han andre hører hjemme i en toppklubb.
                          Næh. Den ene er mer enn god nok til OBOS, og den andre er ikke så god som enkelte skal ha det til (men kan absolutt bli toppscorer i OBOS på vei opp til Eliteserien igjen)

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9359

                            TLO ble vel henta fordi han var den spissen som kom til flest avslutninger innenfor 16 meter'n(?), og det er jo gjerne der mål skåres - for andre lag i det minste.

                            I LSK har han til nå vært Occean v2, dvs disponert feil, gjerne feilvendt som oppspillspunkt.

                            Det var ikke derfor vi kjøpte'n. Noe Mesfin glemte.

                            Med riktig spillestil skyter han oss opp, ved salg må han erstattes og Mesfin sin kurve innen spillerlogistikk er som LSK sin; sterkt nedadgående.

                            Så blir spennende å se hva vi og han gjør.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3306

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              TLO ble vel henta fordi han var den spissen som kom til flest avslutninger innenfor 16 meter'n(?), og det er jo gjerne der mål skåres - for andre lag i det minste.

                              I LSK har han til nå vært Occean v2, dvs disponert feil, gjerne feilvendt som oppspillspunkt.

                              Det var ikke derfor vi kjøpte'n. Noe Mesfin glemte.

                              Med riktig spillestil skyter han oss opp, ved salg må han erstattes og Mesfin sin kurve innen spillerlogistikk er som LSK sin; sterkt nedadgående.

                              Så blir spennende å se hva vi og han gjør.
                              Er enig i at han ikke har fått mye å jobbe med i år, men i fjor høst brente han et skremmende antall sjanser. Scoringsstatistikken hans er heller ikke veldig sterk; ‘15; 1 mål, 7 kamper, ‘16; 8, 30, ‘17;11,28, ‘18;12,29, ‘19;8,26.

                              TLO har potensialet, men virker å slite med uttellingen. Marco Tagbajumi ble også hentet fordi han kom til så mange sjanser, og han var ingen umiddelbar suksess.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Radulovic
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Mar 2016
                                • 86

                                Opprinnelig skrevet av MortenA

                                Er enig i at han ikke har fått mye å jobbe med i år, men i fjor høst brente han et skremmende antall sjanser. Scoringsstatistikken hans er heller ikke veldig sterk; ‘15; 1 mål, 7 kamper, ‘16; 8, 30, ‘17;11,28, ‘18;12,29, ‘19;8,26.

                                TLO har potensialet, men virker å slite med uttellingen. Marco Tagbajumi ble også hentet fordi han kom til så mange sjanser, og han var ingen umiddelbar suksess.
                                I år har han jo måtte jobbe på lange baller 30 meter unna lagkameratene sine. Med tanke på det er8 mål veldig bra og jeg håper inderlig at han tar en sesong med oss i OBOS.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3306

                                  Nå burde vel en del av disse innleggene flyttes til tråden til Thomas.

                                  Svesengen publiserte nettopp en artikkel som tok for seg lønnsutgifter på spillerne for neste sesong, men han nevnte ikke lønnskostnader i administrasjonen.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3136

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                                    Svesengen publiserte nettopp en artikkel som tok for seg lønnsutgifter på spillerne for neste sesong, men han nevnte ikke lønnskostnader i administrasjonen.
                                    Når har Svesengen klart å fokusere på noe som helst som er spennende eller relevant for denne klubben? En lokalavis bør ligge i forkant av utviklingen, ikke dilte etter som en kastrert, overvektig hannbikkje.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9359

                                      Tromsø selger en spiller til Herenveen.

                                      ​​​​​De har budsjettert med spillersalg de og, sånn nedrykksklubber tydligvis driver å rører med kunstig åndedrett.

                                      Men der er de vel nå 2.5 Mill i pluss (100% mer enn hva de har sjansa på).

                                      Kontra oss, som er minimum 10 Mill i minus på denne posten pdd (tar med utkjøp av Lennartsson på rykta 1.5 Mill her og).

                                      ​​​Blir spennende å se hva Mohn bidrar med der oppe nå. Virker som han gir mer til anlegg (ga akkurat 25 Mill til Tromsdalen ) og bredde, men han kan fint finne på å øremerke til a-lagssatsing.

                                      Dvs, de blir nok en driftbar opprykkskandidat.
                                      Last edited by knut; 17.12.2019, 07:14.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7020

                                        På papiret er vel Tromsø den klare forhåndsfavoritten. De har vært nede et par ganger de siste årene og har rutiner for slikt, og de har som du nevner Mohn i bakgrunnen som garantist.

                                        Det avgjørende for oss er vel om/hvordan vi blir kvitt de 7-8 spillerne vi må ha vekk fra stallen, om noen vil ta over kontraktene deres eller om vi må ty til termineringer. For min del vil jeg ikke se noen av dem på Åråsen igjen, bortsett fra Sinyan, Krogstad og Lehne Olsen (men sistnevnte blir nok helt sikkert solgt).
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2278

                                          Start solgte nettopp toppscoreren til belgisk klubb på andre nivå. Burde styret finne en slik løsning for Mathew også, så vi i det minste får noen gronker. Nok til å dekke pakka til JL.

                                          Dog kan faren være at vi kvitter oss med rubler og beat, og rett før sesongstart blir feks Krogstad og Sherif henta av en TL klubb. Så sitter vi der med en stamme som tilsvarer jr-laget.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎