Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
    Jeg kunne jo sikkert laga meg en fb konto kun for å se kickoff, men syns det ligger en god del moralske kvaler bak hele forretningsmodellen dems jeg ikke ønsker å støtte. Jeg er garantert ikke den eneste, sjøl om det sikkert oppfattes som sært.
    Du trenger ikke fb-konto for å se livesendinger. Bare gå inn på https://www.facebook.com/LillestromSK/ i nettleser, så kan du se videosendingen når den går.
    I have this condition.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 434

      Opprinnelig skrevet av gorken

      Du trenger ikke fb-konto for å se livesendinger. Bare gå inn på https://www.facebook.com/LillestromSK/ i nettleser, så kan du se videosendingen når den går.
      Koster det ikke en hundrings da? Hvordan veit dem at jeg har kjøpt "billett" hvis jeg ikke må logge inn?

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1309

        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

        Koster det ikke en hundrings da? Hvordan veit dem at jeg har kjøpt "billett" hvis jeg ikke må logge inn?
        Det er frivillig å betale, men regner med at alle som har mulighet kjøper billett.

        Kommentar

        • occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 630

          Hva med å lage en slags LSK-TV med litt ulike programmer.

          - Mesternes mester ( Ulike fysiske aspekter, kan ivareta smittevern gjennom individuelle øvelser evt grupper på 5 )
          - Standup
          - Idol ( der spillere/ansatte i klubben deltar )
          - "Norske talenter"
          - "Vil du bli millionær"
          - virtuelle løp på strava der man kan konkurrere mot spillere
          - Vise og kommentere tidligere kamper som har vært kule
          - Presentasjon av spillernes hus/leilighet med terningkast
          - 4 stjerners middag med

          + mye mer.

          Kommentar

          • bema0806
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2011
            • 521

            Noen som vet hvordan arrangementet til LSK 16.mai gikk?

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1199

              Opprinnelig skrevet av bema0806
              Noen som vet hvordan arrangementet til LSK 16.mai gikk?
              Jeg har hørt ca 100000,- i pluss
              Last edited by fredpet76; 20.05.2020, 21:05.

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2829

                En ting som slo meg her en kveld jeg lå og tenkte på hvor jævlig denne situasjonen her er. Jeg frykter at om vi blir surrende nede i obos (i beste fall) noen år nå. Hva skjer med gresset på Åråsen? Jeg frykter at man går til det grep og legger kunstgress for å spare penger på arbeidet med gresset. Antallet lag i obos som har kunstgress er vel forholdsvis høyt? Det er det vel forsåvidt i eliten og men.

                Om så skjer er det kroken på døra for meg. Obosfotball på Åråsen på plastikk. Det er totalt uaktuelt å se på.
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Kjøttkaka
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2012
                  • 284

                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  En ting som slo meg her en kveld jeg lå og tenkte på hvor jævlig denne situasjonen her er. Jeg frykter at om vi blir surrende nede i obos (i beste fall) noen år nå. Hva skjer med gresset på Åråsen? Jeg frykter at man går til det grep og legger kunstgress for å spare penger på arbeidet med gresset. Antallet lag i obos som har kunstgress er vel forholdsvis høyt? Det er det vel forsåvidt i eliten og men.

                  Om så skjer er det kroken på døra for meg. Obosfotball på Åråsen på plastikk. Det er totalt uaktuelt å se på.
                  Jeg tror ikke det er særlig fare for kunstgress. LSK er ekstremt konservative på akkurat det der, og det gjelder både ledere, spillere og supportere. Skal LSK bytte må det være på grunn av et pålegg fra NFF.

                  Dessuten tror jeg ikke det er noe særlig å spare på kunstgress. De klubbene som har lagt kunstgress har ofte gjort det fordi de har vært pålagt av kommunen som enten eier eller sponser anlegget sånn at banen kan brukes enda mer som treningsanlegg for barneidrett og bredden. For Lillestrøms del, så er det jo uansett ikke noen mangel på anlegg for både barneidretten og toppidretten. Ingen har behov for å trene på Åråsen-matta.

                  Noen klubber som Molde har lagt kunstgress sånn at de kan trene på stadion og benytte seg av fasilitetene der istedenfor å pendle til mindre bra anlegg utenfor byen. Igjen så har Lillestrøm allerede tipp topp treningsanlegg i umiddelbar nærhet til Åråsen.

                  Til slutt så er det noen klubber som Viking som har funnet ut at det er viktigere å være konsertarrangør enn en fotballklubb med respekt for seg selv. For Lillestrøms del så blir det jo uansett aldri aktuelt at Åråsen skal bli en konsertarena. Såpass store artister spiller heller i Oslo.

                  Jeg ser egentlig ikke noen god økonomisk grunn til at LSK skal bytte underlag. Kunstgress koster også en god del å legge, det må også vedlikeholdes, og ikke minst må det byttes langt oftere enn gresset.

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 865

                    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                    Jeg ser egentlig ikke noen god økonomisk grunn til at LSK skal bytte underlag. Kunstgress koster også en god del å legge, det må også vedlikeholdes, og ikke minst må det byttes langt oftere enn gresset.
                    Jeg husker ikke om det var her inne eller i en episode av Harde Mottak, men noen fremmet påstanden om at å ha en godt vedlikeholdt kunstgressbane (de er ikke vedlikeholdsfrie) kosta omtrent det samme som en gressbane, og matta må byttes etter omtrent samme tid også. Den store fordelen med kunstgress er at man i mye mindre grad er prisgitt vær og sesong for å ha en matte som er i god stand, selv om de også trenger undervarme for å ikke bli knallharde isklosser når det er kaldt.

                    Den store ulempen med kunstgress er at det er kunstgress, og dermed ikke velegnet for fotball - som som kjent skal spilles på naturgress

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5089

                      Ajer på vei til Brentford for 163 millioner NOK. Noen som har oversikt over hvor mye det drypper på oss?

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 478

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Ajer på vei til Brentford for 163 millioner NOK. Noen som har oversikt over hvor mye det drypper på oss?
                        Så vidt jeg har forstått utbetales det solidaritetsmidler for spillere som gjennomfører overgang frem til året de fyller 23 ( som ajer gjør i år)

                        Solidaritetsmidler utbetales til klubb/klubbene spilleren var i fra alder 12-21.

                        så noe skal vi nok ha!

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 857

                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                          Ajer på vei til Brentford for 163 millioner NOK. Noen som har oversikt over hvor mye det drypper på oss?
                          Han var vel hos oss fra han var 11 til 14?
                          Solidaritetsmidlene er 5% av overgangssum (8,15 mill) og av de vil vi da ha krav på 15% (5% for hvert år fra 12-14 år)

                          Ca 1,2 mill på oss da

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 857

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            Så vidt jeg har forstått utbetales det solidaritetsmidler for spillere som gjennomfører overgang frem til året de fyller 23 ( som ajer gjør i år)

                            Solidaritetsmidler utbetales til klubb/klubbene spilleren var i fra alder 12-21.

                            så noe skal vi nok ha!
                            Solidaritetsmidler utbetales for alle overganger, uansett alder på spilleren. Utdanningskompensasjon utbetales derimot kun frem til spilleren fyller 23. Så usikker på om vi får utdanningskompensasjon i tillegg og hva den eventuelt er på

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 478

                              Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                              Solidaritetsmidler utbetales for alle overganger, uansett alder på spilleren. Utdanningskompensasjon utbetales derimot kun frem til spilleren fyller 23. Så usikker på om vi får utdanningskompensasjon i tillegg og hva den eventuelt er på
                              Leste litt nøyere på reglene nå, det skal da komme i tillegg om jeg forstår riktig. Jeg mikset opp utdanningskompensasjon og solidaritetsmidler.

                              Solidaritetsmidler gjelder også fra fylte 12 år.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 857

                                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                Leste litt nøyere på reglene nå, det skal da komme i tillegg om jeg forstår riktig. Jeg mikset opp utdanningskompensasjon og solidaritetsmidler.

                                Solidaritetsmidler gjelder også fra fylte 12 år.
                                Jeg ender med å google de to hver gang en tidligere spiller bytter klubb.

                                100.000 kr per år fra fylte 12 i utdanningskomensasjon. Så da får vi 1,5 mill totalt om overgangssum stemmer.

                                Med akademiet vi har nå, så vil forhåpentligvis solidaritetsmidler og utdanningskompensasjon bli en jevn inntektsstrøm i årene som kommer, så må kanskje lære meg reglene først som sist.

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 434

                                  Han er født i april 98 og dro fra oss sommern 2014, så 12-16år da, dog usikker på omsesongen han var 16 telles som vår eller start sin i.o.m han fyllte 16hos oss, men spilte den sesongen i start. Så enten 20 eller 30% av solidaritetsmidlene hvis jeg har forstått rett (5% pr år for 12,13,14,15, 10% for 16 og opp).

                                  Kommentar

                                  • brune stakkeland
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2012
                                    • 857

                                    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                    Han er født i april 98 og dro fra oss sommern 2014, så 12-16år da, dog usikker på omsesongen han var 16 telles som vår eller start sin i.o.m han fyllte 16hos oss, men spilte den sesongen i start. Så enten 20 eller 30% av solidaritetsmidlene hvis jeg har forstått rett (5% pr år for 12,13,14,15, 10% for 16 og opp).
                                    Takk for oppklaringen på hvor lenge vo hadde han. Da blir det ca 2, 2,5 eller 3 mill alt etter om det beregnes 4, 4,5 eller 5 sesonger.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 434

                                      5% solidaritetsmidler av 160mill er 8mill, 20% og 30% av 8mill blir 1,6 til 2,4mill. Utdanningskomp gjelder vel kun når en spiller under 23 går på bosman..?

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 857

                                        Utdanningskompensasjon gjelder når spiller under 23 år ved årets begynnelse skifter klubb, men gikk glipp av den biten om at han regnes som ferdig utdanna etter et visst antall kamper på toppnivå, samt at kun den klubben han forlater evt kompenseres

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 478

                                          I følge Sves på Twitter skal vi ha ca 1% av hele overgangen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎