Lillestrøm SK - bydelslaget IF, søndag 30.juni kl. 1530

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mynten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 484

    Kampen i dag taper vi nesten ene og alene på at vi ikke har en målscorer. Fredrik skal ha for innsatsen, men han er ingen trussel når det gjelder å score. Vi er i i desperat jakt på en spiller som kan score mål. Dersom vi kjøper spiller(e) nå i sommer blir jeg både skuffet og overrasket dersom det ikke er en spiss.

    Jeg synes vi totalt sett spiller en bra kamp med unntak at de første 15 av andre. Hva som skjer i garderoben i pausen hadde vært morsomt å vite.

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      Opprinnelig skrevet av Mynten
      Kampen i dag taper vi nesten ene og alene på at vi ikke har en målscorer. Fredrik skal ha for innsatsen, men han er ingen trussel når det gjelder å score. Vi er i i desperat jakt på en spiller som kan score mål. Dersom vi kjøper spiller(e) nå i sommer blir jeg både skuffet og overrasket dersom det ikke er en spiss.

      Jeg synes vi totalt sett spiller en bra kamp med unntak at de første 15 av andre. Hva som skjer i garderoben i pausen hadde vært morsomt å vite.
      problemet er forsåvet også at han vinner mange baller, men ingen som følger opp, slik at han blir alene i lang tid før noen kommer hjelpende til, samtidig som forsvarerne rekker å komme tilbake i posisjon.

      fredrik på høyre kant
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Opprinnelig skrevet av Mynten
        Kampen i dag taper vi nesten ene og alene på at vi ikke har en målscorer. Fredrik skal ha for innsatsen, men han er ingen trussel når det gjelder å score. Vi er i i desperat jakt på en spiller som kan score mål. Dersom vi kjøper spiller(e) nå i sommer blir jeg både skuffet og overrasket dersom det ikke er en spiss.

        Jeg synes vi totalt sett spiller en bra kamp med unntak at de første 15 av andre. Hva som skjer i garderoben i pausen hadde vært morsomt å vite.
        For noe tull. Skylde på Gulbrandsen etter denne kampen. Første bud må være at laget skaper målsjanser. 3 sjanser i 1.omg og 1 i 2.omg.

        Han må jo ha spillere rundt seg som kan hjelpe han til å score. Hvor mange pasninger får han av PVM og Riise?
        Hvor mange innlegg? Ja, han hadde et svakt skudd på overtid, men det var uansett ingen sjanse.
        Dessuten var det han som sto bak den store sjansen til Riise like før slutt.

        Hvis spissen brenner sjanse etter sjanse, da kan du skylde på han.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Sorry, men Guldbrandsen skal ikke spille spiss. Han er ving. Dersom Haglund ikke ser det, så må spilleren selv vite det i beinmargen og for klubbens beste, si fra. Han kan være en utmerket ving, og score mål fra den posisjonen. Men ikke spolere våre sjanser på en akseptabel tabellplassering ved å innta rollen som en altfor ineffektiv spiss. Gulbrandsen er en utmerket spiller, bevares. Han er bare ikke noe rent spissmateriale. Ikke kald og kynisk nok til å ta rollen. Som Magnus Myklebust. Masse innsats, bra teknikk, god fart. Men bare et par mål i året holder ikke når du spiller spiss på LSK. Det blir altfor lite. Vi må ha en-to spisser minimum i stallen og på banen som vi kan stole på! Noen det lukter mål av! Jeg er enig med enkelte her, la Ohi prøve seg som vikar for Helstad. Kanskje han kan overta jobben for godt. Evt Erling Knutzon ved siden av Ohi. Nok av gode spillere til å backe de opp, som Vaagan Moen, Riise, Johan, Mjelde, Guldbrandsen, Fofana, Palmason fra midten og fra kantene mm. Jeg ser faen ikke noen offside på Østli ved vårt første mål forøvrig. Den avgjørelsen må jo være feil og påvirker kampbildet noe så inn for jævlig?
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Jeg ser faen ikke noen offside på Østli ved vårt første mål forøvrig.
            Kippe var i hvert fall ikke i offside, og det var vel han det ble blåst på. Kan virke som vi definitivt ble snytt for scoring allerede etter 1 minutt.
            Twitter

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              Det er sjelden et nederlag er spesielt bra, men i dag var vi faktisk best nesten hele kampen. Som vanlig måtte jeg se matchen på tv, og det er mulig at kameravinklene lurte meg litt, men ingen av de annulerte scoringene til våre gutter så påfallende offside ut sett fra sofaen. Men når sjølv Afi sier på NRK at avgjørelsene var korrekte bøyer jeg meg for det. Som forventet etter statueforspillet var spillet til tider gnistrende, en glede å se laget framstå på den måten. Dette var en fotballkamp etter alle kunstens regler. Noen ganger blir det bare sånn.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                Det er sjelden et nederlag er spesielt bra, men i dag var vi faktisk best nesten hele kampen. Som vanlig måtte jeg se matchen på tv, og det er mulig at kameravinklene lurte meg litt, men ingen av de annulerte scoringene til våre gutter så påfallende offside ut sett fra sofaen. Men når sjølv Afi sier på NRK at avgjørelsene var korrekte bøyer jeg meg for det. Som forventet etter statueforspillet var spillet til tider gnistrende, en glede å se laget framstå på den måten. Dette var en fotballkamp etter alle kunstens regler. Noen ganger blir det bare sånn.
                Første er feil, da det er Østli som er på feil side, ikke Kippe. Kan ikke si at vi drar noen fordel av Østlis posisjon. Andre derimot, er ganske klar.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Det var da virkelig Østli som header ned til Fredrik?

                  Så ut som en riktig avgjørelse, selv om det kun var snakk om cm.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Det var da virkelig Østli som header ned til Fredrik?
                    Det er det da virkelig ikke? Kippes ben setter opp Fredrik. Tror aldri Østli er nær ballen.
                    Twitter

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Det er det da virkelig ikke? Kippes ben setter opp Fredrik. Tror aldri Østli er nær ballen.
                      Det har du jammen rett i. Samtidig kan man lett argumentere for at Østli påvirker spillet siden han forsøker å nå ballen. Synes faktisk den annuleringen er grei.

                      Er faktisk mer usikker på søplas mål - mannen i ryggen på Johan ser ut til å være innafor når frisparket slås, og så lenge han presser Johan er han en del av spillet. Tror faktisk det burde vært annullert.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2082

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Mitt inntrykk etter kampen er godkjent innsats til de fleste. I mine øyne er det "de tre store": PVM, Riise og Kippe som skuffer mest.

                        Det varmet å se Johan, Østli og Palmi kjempe utpå der, og det var disse tre sammen med Fredrik som går foran i jakten på utlikningen. Origi gjør og en god figur, og Ringstad og Erling har full kontroll på backene sine. Mjelde gjør det bedre enn han har prestert i de siste kampen, og har forhåpentligvis stigende formkurve.
                        Hallo ! Det varmet å se Palmi ?
                        Da kan du ikke forlange mye av spillerne våres ?
                        han er helt ubrukelig/usynlig , det er en gåte at vi satser på Palmi istedet for Fofana. Hadde Fofana fått litt av den tillitten Palmi har fått, hadde han garantert vært en klassespillerfor oss idag. Palmi har aldri hatt potensiale til å skulle vært noe annet en 15-16 mann i en TL-Tropp. Når Han ,Mjelde og en avdanka Riise er 3/4 av våres midtbane kan vi jo ikke forvente å ligge høyere på tabellen, enn vi jør idag.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                          Hallo ! Det varmet å se Palmi ?
                          Da kan du ikke forlange mye av spillerne våres ?
                          han er helt ubrukelig/usynlig , det er en gåte at vi satser på Palmi istedet for Fofana. Hadde Fofana fått litt av den tillitten Palmi har fått, hadde han garantert vært en klassespillerfor oss idag. Palmi har aldri hatt potensiale til å skulle vært noe annet en 15-16 mann i en TL-Tropp. Når Han ,Mjelde og en avdanka Riise er 3/4 av våres midtbane kan vi jo ikke forvente å ligge høyere på tabellen, enn vi jør idag.
                          Palmi var i hvert fall hissig på å gå i krigen hele kampen i går, noe flere andre ikke virket like villig til å gjøre. Kan dog være enig angående Fofana. Jeg begynner å bli mer og mer trygg på at PVM ikke er den hengende spissen vi trenger, og bør kanskje flyttes ned på venstrekanten.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • joacim
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2009
                            • 559

                            Opprinnelig skrevet av Playboy1
                            Hallo ! Det varmet å se Palmi ?
                            Da kan du ikke forlange mye av spillerne våres ?
                            han er helt ubrukelig/usynlig , det er en gåte at vi satser på Palmi istedet for Fofana. Hadde Fofana fått litt av den tillitten Palmi har fått, hadde han garantert vært en klassespillerfor oss idag. Palmi har aldri hatt potensiale til å skulle vært noe annet en 15-16 mann i en TL-Tropp. Når Han ,Mjelde og en avdanka Riise er 3/4 av våres midtbane kan vi jo ikke forvente å ligge høyere på tabellen, enn vi jør idag.
                            Helt enig!!

                            Riise er årets skuffelse for min del. strør om seg meg feilpasninger. treffer aldri en medspiller med mindre han spiller støtte. Han jobber hardt, vinner noen baller osv. Men jeg har mye større forventninger til han. Han har potensiale til å være i toppen av listen over norske mittbanespillere. Palmi skjønner jeg ikke hvorfor har klippekort. Det ser ut som at han ikke har lyst til å spille. greit at han kjemper, men han løper jo i mellom pasningene hele tiden. søler bort kreftene på ingenting. lite å bidra med offensivt. Når venstrsiden kommer på raid, så er han ikke i boksen som han skal. daffer hjemover når han mister ball. Mjelde syns jeg er usynlig. ser ut som at han gjemmer seg bort. bra defensivt, men kløner det til i pasningspillet. Johan har tatt steget fra i fjor til i år. makan til pasnings spreder. i går var han konge! om han slutter med dette gå-tempo-fotballen hans, så snakker vi. stopper mange kontringer i stedet for å ta dem.

                            på papiret så har vi en av tippeligaens beste midtbaner. Riise , Mjelde , Johan , Forfana, Fredrik , Ohi er spillere alle lag i Norge ikke hadde sagt nei takk til!
                            Styremedlem 2016

                            Kommentar

                            • Wanker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 632

                              Tifo

                              Prøvde å finne en TIFO-tråd, men må ha oversett noe. Tidlig på dagen, ja.
                              Prøvde så å bruke søkefunksjonen, men fikk melding om at ordet var for kort.

                              Så da vil jeg heller si det her: Fantastisk innsats av TIFO-gruppa!!! Dere fortjener å få noen av pengene som jeg på grunn av manglende seire slipper å bruke på Vann for livet!
                              Hunter S. Thompson:

                              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Generelt sett spilte laget en ganske så god kamp. Spillet sitter bra, frem til det siste som skal skje inne i 16-meters boksen - der bremser innefektiviteten opp hele laget. Gudene vet hva som skjer, men ballen vil ikke inn uansett hvor god avsluttningen er. Kongshavn må ha vært BB totalt i går hvis man skal vurdere begge lagene. Den corneren han er ute å bokser - den hadde vært i målet hadde han ikke vært der. Frisparket fra PVM... Rett og slett en god keeper som hadde dagen.

                                Jeg håper laget finner frem den faenskapet som dem viser at bor i dem, ved hver eneste kamp fremover. Og de som var på tribunene i går, må se at støtte hjelper. Det løfter laget - så fortsett med å møte opp på Åråsen. Du trenger laget og laget trenger deg - vinn, vinn situasjon.

                                Når det er sagt, så er jeg jævla forbanna over at kampen ikke vinnes. Jeg er så grinete at nå gidder jeg ikke jobbe mer. Jeg reiser hjem og takker timene jeg har på tidskontoen for muligheten til å avspasere.

                                Kommentar

                                • Reyrey
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2010
                                  • 379

                                  Veldig bra vi får inn forsterkninger i forsvaret vårt, for Østli holder ikke nivået jeg/vi forventer! offsiden(e) hans ødela 2 LSK mål igår!!!


                                  Og hvorfor greier ikke haglund tenne spillerne våres til alle kamper, som som han greide igår..Jeg vill se laget gi alt i alle kamper fremover!
                                  LSK i med- og motgang <3

                                  Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Opprinnelig skrevet av Reyrey
                                    Veldig bra vi får inn forsterkninger i forsvaret vårt, for Østli holder ikke nivået jeg/vi forventer! offsiden(e) hans ødela 2 LSK mål igår!!!
                                    Vet du noe vi andre ikke vet?

                                    Forøvrig mener jeg vi har en Høibråten som hadde vært spennede å samspille med Kippe.
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Det har du jammen rett i. Samtidig kan man lett argumentere for at Østli påvirker spillet siden han forsøker å nå ballen. Synes faktisk den annuleringen er grei.

                                      Er faktisk mer usikker på søplas mål - mannen i ryggen på Johan ser ut til å være innafor når frisparket slås, og så lenge han presser Johan er han en del av spillet. Tror faktisk det burde vært annullert.
                                      Kikka på alle tre offside-situasjonene ganske nøye i slow motion. Av hva jeg ser, er Kippe onside og Østli offside på vårt første annullerte mål, det må vel sies å være greit av linjedommer å vinke da Østli tross alt er delaktig i spillet. Den regelen er forøvrig ekstremt vag, man bør vinke hver gang det er offside slik at det ikke gjøres så jævlig mye forskjeller på dette.

                                      På Vålerengas scoring ligger Kippe lenger inn enn resten av rekka og fra de vinklene som presenteres, blant annet på høydepunktene fra LSK.no er det vanskelig å se at vif-spilleren er lenger inne enn Kippe. Jeg tror han er onside, offsiden er isåfall så hårfin at det er vanskelig å kappe hodet av linjedommeren for å ikke se den i et trangt felt der det er snakk om centimetere.

                                      Den siste situasjonen klarer jeg ikke lenger å finne igjen i høydepunktene, men Kippe er onside da innlegget slås. Såvidt jeg fikk med meg, var det en LSK-spiller som stusset ballen videre og Kippe er i offside på stussen.

                                      Ser ut som linjedommerne gjorde rett i samtlige situasjoner, noe som er meget imponerende. Børven sin scoring var soleklar offside. Hoveddommer forøvrig imponerte ikke like mye, med en særs uforståelig kortlinje. Ganske mange utpå matta som slapp unna krystallklare gule kort.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • nebbjævel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2009
                                        • 511

                                        <<<Kongshavn må ha vært BB totalt i går hvis man skal vurdere begge lagene. Den corneren han er ute å bokser - den hadde vært i målet hadde han ikke vært der. Frisparket fra PVM... Rett og slett en god keeper som hadde dagen.<<<( 46)

                                        Jeg tenkte akkurat det samme, 46, men turte ikke si det høyt her inne. At han tok frisparket til PVM var en redning av første skuffe. Ballen var jo så dønn i vinkelen som det er mulig å sette den, hard og skrudd og full av f... Bedre skudd er det vanskelig å få avgårde. Hvis Kongshavn kan opprettholde dette nivået over tid slipper vi å se ham på bydelslaget særlig lenge.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1358

                                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                          <<<Kongshavn må ha vært BB totalt i går hvis man skal vurdere begge lagene. Den corneren han er ute å bokser - den hadde vært i målet hadde han ikke vært der. Frisparket fra PVM... Rett og slett en god keeper som hadde dagen.<<<( 46)

                                          Jeg tenkte akkurat det samme, 46, men turte ikke si det høyt her inne. At han tok frisparket til PVM var en redning av første skuffe. Ballen var jo så dønn i vinkelen som det er mulig å sette den, hard og skrudd og full av f... Bedre skudd er det vanskelig å få avgårde. Hvis Kongshavn kan opprettholde dette nivået over tid slipper vi å se ham på bydelslaget særlig lenge.
                                          Han hadde gjort hjemmeleksa si, og sto midt i mål når frisparket ble tatt... Hvis ikke hadde det vært scoring der.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎