Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Simen Kind Mikalsen

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opprinnelig skrevet av Fat P Vis post

Tja, med respekt å melde. Er dette en agenda for å mobbe spillere ut av LSK? Grenser til både det, - noget useriøst og kanskje en smule historieløst...!

Registrere at flere her inne vil benke Amundsen, Knudzon og kvitte seg med Haakenstad osv. Dette er jo en del av sentral-linja p.t.! Nå er det viktig å beholde roen og hjertet i LSK!

Mht SKM, så er det bare å lese seg opp, eller (minnes om) hvem som scoret i semifinalen (Molde), og etter ca 1, 47 i Cup-finalen, brasse mål vs Sogndal. 2018 har vært tøft (for de som følger litt med i RB/LSK ) er det laget innslag som belyser SKMs skade utfordringer, som har i år vært preget av hofteoperasjon, (medio jan), infeksjon i kroppen så han ikke fikk reist med laget til treningsleiren i Spania, belastningskade i høyre-kne, og så en leddbåndskade i venstre etter Jonne Samuelson`s famøse takling i Odd-kampen.
    Med respekt å melde, det var akkurat den molboargumentasjonen jeg forventa. Du trekker altså frem mål i et par-tre kamper i over femti for en utprega defensiv spiller som det ikke er forventa scoringer av, men duellkraft, taklinger, utholdenhet og gode crossere. Samme har jeg sett med Haakenstad og målet hans i cupfinalen, som om det utligner at de ikke presterer jevnt slik statusen i troppen og lønna reflekterer. Vi skylder ikke disse spillerne noe ved at de scorer pene eller viktige mål, de skal bedømmes på bakgrunn av hva de er satt i sin posisjon på banen til å gjøre. Supportere som ikke lenger har forventninger til noe trekker på skuldrene, man ække bedre lissom. Det ser vi etter hvert eneste tap.

Det er akkurat sånt som sementerer taperkultur. Spillere som hverken matcher sportslige eller økonomiske hensyn både satses det på og forlenges med hvis spilleren treffer på sekundære kriterier. eller presterer akkurat rundt kontraktsforhandlingene. Mouelhi gjorde i sin tid dette til en kunst. Med skadeutsatte spillere bær man i vår situasjon være knallharde på at man sikrer valuta for penga. Ødemarksbakken er et annet tilfelle av økonomisk klovneri, den lokale millioninvesteringen man ikke engang satser på. Grunner til at vi ikke vinner kamper, det mangler kompetanse på å få resultater ut av pengebruken. På å drive effektivt. Grunner til at vi latterliggjøres av klubber som Ranheim.

Comment

• Det er mye potensiale i SKM, han har vært litt under pari de siste par sesongene, men det har nok mye med skadene å gjøre, jeg mener det er altfor tidlig å gi opp SKM. Han presterte jevnt bra over lang tid før skadene, så det er ikke slik at han bare har prestert i glimt.

Det er også altfor tidlig å bedømme om Ødemarksbakken var en god investering eller ikke, han er et ungt talent, man bør ikke legge for mye press på en ung spiller, de bør gis tid til å ta nivået. Det ville vært idiotisk å gi et ungt talent mye spilletid bare for å rettferdiggjøre pengebruken hvis det er bedre spillere tilgjengelig(det kan selvfølgelig diskuteres, men trenerne mener tydeligvis det, og de har bedre grunnlag for å vurdere det enn oss på forumet). Å gi unge talenter mye spilletid før de er gode nok kan gjøre vondt verre, det kan i verste fall ødelegge selvtilliten helt, det viktige er at trenerne ikke gir opp Ødemarksbakken men gjør sitt beste for å hjelpe ham med å nå potensialet sitt.

Effektiv bruk av penger er selvfølgelig svært viktig, men jeg vil si hovedgrunnen til lagets svake prestasjoner denne sesongen er mangel på kreative spillere, altså at AE har prioritert feil i hvilke spillertyper han har hentet. Han virket altfor opptatt av å hente hardtarbeidene, fysisk sterke spillere over å finne en god balanse mellom hardt arbeid og kreativitet. Dette var motsatt av Runar, som hadde mange kreative spillere men manglet arbeidsjern.

Comment

• Så kan vi ønske velkommen til vår nye spiller - VENSTREBACKEN - Simen Kind Mikalsen. God kamp i dag.

Comment

• Gidder knapt å hoppe opp i duellen som fører til 1-0. Byttet ut. Hatt en formdupp på over ett år nå. På tide med et miljøskifte og nytt, frisk blod på venstreback.

Comment

• Opprinnelig skrevet av LS89 Vis post
            Gidder knapt å hoppe opp i duellen som fører til 1-0. Byttet ut. Hatt en formdupp på over ett år nå. På tide med et miljøskifte og nytt, frisk blod på venstreback.
            Strengt tatt så er det vanskelig å vinne en hodeduell når man må løpe bakover, spesielt når motstander stormer innover fra kanten. Mangelen på bredde i spillet vårt, både offensivt og defensivt, er så tydelig. Alt motstander trenger å gjøre er å slå en crosspasning, og så har de en spiller ledig med en halv bane for seg selv.
            Last edited by MortenA; 31.10.2018, 22:59. Begrunnelse: stavefeil
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Comment

• Simen Kind Mikalsen har fått mye ( og til tider fortjent) pepper. Og ja han har vært ganske svak i to år, men han har også spilt noen gode kamper. MEN vi må huske på historikken. I Erlandsens første hele år 2017, ble han ofte feilbrukt både som stopper og kant. Han ble flytta rundt og fikk ikke stabilitet i en posisjon, og ble bare dårligere og dårligere.
              I 2018 var han mye skadet og spilte også mesteparten av sesongen med smerter som hemmet han.

La Kind Mikalsen få tillit som back fram til sommeren, og gi han mulighet til å bevise at han kan bli blant landets beste venstrebacker igjen.

Comment

• SKM har potensial til igjen bli et av landets beste venstrebacker, etter en skadefri treningsvinter under en trener med en klar plan på både det defensive og offensive. Dette, i motsetning til enkelte skribenter på Fuglaforumet som knapt har et potensial som forballanalytikere og -kommentatorer som knapt rekker selv Jesper Mathisen til anklene. Jeg har aldri helt forstått denne trangen til å kontinuerlig sutre og klage på egne spillere, ledelse og alt annet rundt klubben.

Comment

• SKM har jo tidligere vist potensiale.
                  lite hadde vært mere posetivt enn om at han skulle klare å finne tilbake til gamle gode takter.

Comment

• Opprinnelig skrevet av vermu Vis post
                    Simen Kind Mikalsen har fått mye ( og til tider fortjent) pepper. Og ja han har vært ganske svak i to år, men han har også spilt noen gode kamper. MEN vi må huske på historikken. I Erlandsens første hele år 2017, ble han ofte feilbrukt både som stopper og kant. Han ble flytta rundt og fikk ikke stabilitet i en posisjon, og ble bare dårligere og dårligere.
                    I 2018 var han mye skadet og spilte også mesteparten av sesongen med smerter som hemmet han.

La Kind Mikalsen få tillit som back fram til sommeren, og gi han mulighet til å bevise at han kan bli blant landets beste venstrebacker igjen.
                    Deilig å lese at jeg ikke er alene i troen på Simen.

Comment

• Opprinnelig skrevet av MortenA Vis post

Deilig å lese at jeg ikke er alene i troen på Simen.
                      Absolutt ikke. Viste meget lovende takter før sykdom og skader hemmet han mye. Har også en følelse av at han er en av dem, i likhet med bl.a Ødemarksbakken, som fikk overskuddet sitt løpt i senk (bokstavlig talt) av Arne E.

Comment

• Ingenting ville gledet meg mer enn om han får vist hva som bor i han iår. Når det er sagt så er det likevel fornuftig å lete etter en venstrebent spiller, vi kan ikke skryte på oss så mange av de i troppen p.d.d.

Comment

• Opprinnelig skrevet av lsk_rob Vis post
                          Ingenting ville gledet meg mer enn om han får vist hva som bor i han iår. Når det er sagt så er det likevel fornuftig å lete etter en venstrebent spiller, vi kan ikke skryte på oss så mange av de i troppen p.d.d.
                          En venstrebent back og SKM på kanten har gode forutsetninger for å bli bra. Simen har fysikken til å skape problemer i motstanders boks, selv om han kanskje ikke er en typisk kantspiller.

Comment

• Jeg har blitt utfordret til å begrunne hvorfor jeg tror Simen får en meget bra sesong, så here goes:

Simen Kind Mikalsen var en solid spiller etter at han kom til oss. Så har han nå hatt to sesonger som har vært svakere, men det er grunner til det. Han ble tidvis brukt som stopper, en posisjon er ubekvem i. Han ble løpt i senk under Arne Erlandsen. Begge disse faktorene gjorde at han mistet selvtillit. Han har også vært plaget av skader og sykdom i avgjørende perioder.

I vinter har jeg sett en SKM som sprudler på trening. Han virker å være i veldig godt humør, og er veldig på i spillsekvenser. Der han de siste to sesongene har virket usikker, og heller har trukket seg fremfor å risikere å "dumme seg ut" - så trøkker han nå til.

Dette er mine personlige observasjoner, men jeg har også snakket med spillere som er enige: Simen er mer "på" enn på lenge.

Er det en garanti for en knallsesong? Selvfølgelig ikke, men om SKM med fysisk og psykisk rendyrkes i en rolle, har jeg betydelig tro på at vi får se et betydelig løft.

Med Rafn på høyre i tillegg, er derfor ikke backplassene det som bekymrer meg mest p.d.d.

Comment

• Simens brasse mot Sogndal er muligens det fineste målet scoret av en i LSK drakt. Når han er i form har han en herlig offensiv innstilling.

Simen har en eminent venstefot og en duellstyrke som er i øvre skikt blant backene i elitserien. Likevel skjønner jeg også godt hvorfor Rafn så ofte velges foran Simen som venstreback. Manglende fart er det store problemet for Simen. Selv om det er ganske lite han kan gjøre for å bli veldig mye hurtigere burde han likevel gjort som Mads og priortiert høyere spesifikk hurtighetstrening for å nærme seg sitt fysiske potensial. Rafn er langt hurtigere enn Simen, og det å være høyrebeint som venstreback er langt mindre et handicap nå enn før siden vingene de møter nå ofte også er "feilbeinte" og skal på død og liv kopiere de store guttas suksess (Messi og Ronaldo) med å nesten alltid trekke innover og avslutte.
                              Defensivt er det dermed ikke noe problem å ha Rafn som venstreback. Rafn har ikke høyden til å være noen god duellspiller i lufta men kompenserer endel med sin intensitet og sin aktive spillestil.

Anser begge Simen gutta som gode alternativer som venstreback. Fint at man har gode alternativer og kan variere avhengig av motstander.

Comment

• Opprinnelig skrevet av Gjedda Vis post
                                Simens brasse mot Sogndal er muligens det fineste målet scoret av en i LSK drakt.
                                Eeeeh... Nei. Et stykke ned på lista. Stikkord: Tommy mot Mjøndalen, Bukken mot bartefaen, Fofana mot søpla. Blant annet. Men et fint mål, det var det!

Comment

• Ja du har rett i at spesielt Tommy sitt er det vanskelig å overgå. Dribleraidet i forkant virker så himla kontrollert og uanstrengt. Litt sånn som dribleriene til Maradona mot England når det ser ut som han "får" fri bane til å gjøre hva han vil fra midten. Det er lett å la seg lure av at motspillerne ser så dårlige ut når spillere av det kaliberet er i aksjon.

Gode minner du trekker fram der Kroktåa! Men det er også noe eget med brassemål. De er på sett og vis fotballmålenes feinschmeckeri av ypperste sort. Det som alle fotballsparkere ønsker å krone et målshow med. Og jeg husker hvor mislykka mine egne forsøk var. De gangene jeg traff rent, og det vakke så ofte, så gikk ballen stort sett over eller traff meg sjøl i huet. Og Simen har vel også en viss empiri å vise til, riktignok ikke særlig stor, for at brassemål ikke er helt usannsynlig fra den kanten.

Comment

• Opprinnelig skrevet av Kroktåa Vis post

Eeeeh... Nei. Et stykke ned på lista. Stikkord: Tommy mot Mjøndalen, Bukken mot bartefaen, Fofana mot søpla. Blant annet. Men et fint mål, det var det!
                                    La oss heller ikke glemme ca 10 andre Tommy-mål. Problemet er at svært få kamper ble filmet i de tider så målene er glemt av alle andre enn oss heldige nok til å ha sett dem live.

Comment

• Eeehhh... er ikke dette spillertråden til Simen?

Comment

• SKM scoret vel også et annet deilg mål, utlikningen mot Start i serieåpningen for noen år siden, på overtid. For ikke å glemme 1-0 i cupfinalen. Men scoringer alene betyr ikke at man er fredet for evig tid. Håper han finner tilbake til fandenivolskheten han viste i starten av LSK-karrieren.

Comment

• Kind er en speller alle vil at skal lykkes. Han er lokal, han har vært hos oss en stund og vi alle ser at det bor en topp-back i han. Er enig i hva som skrives over at han må tørre å trøkke til og satse for å være den spilleren vi håper og tror han kan være. Får Simen en sesong nå med god selvtillit, litt flyt og masse spilletid trur jeg vi ser en av de aller beste backene i Eliteserien 2019.
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Comment

Working...
                                          X