Positivitetstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1462

    Opprinnelig skrevet av BD
    Solbakken velger nok en klubb hvor det vises litt villighet til å satse på yngre spillere.

    Ettersom dette er positivitetstråden: Dette er jo positivt for både Solbakken og oss. Han slipper å sitte på benken og tribunen, og kan i steden utvikle seg. Vi slipper å lønne en spiller vi ikke tør bruke, samtidig som vi slipper å ergre oss når han går videre og blir stjerne i en annen klubb i løpet av kort tid.
    Og vi har ett av Norges beste treningsfasiliteter, og dagens trenerteam er både langsiktig og dyktige.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4264

      Opprinnelig skrevet av BD
      Solbakken velger nok en klubb hvor det vises litt villighet til å satse på yngre spillere.

      Ettersom dette er positivitetstråden: Dette er jo positivt for både Solbakken og oss. Han slipper å sitte på benken og tribunen, og kan i steden utvikle seg. Vi slipper å lønne en spiller vi ikke tør bruke, samtidig som vi slipper å ergre oss når han går videre og blir stjerne i en annen klubb i løpet av kort tid.
      Voldsomt negativt dette. Ikke lov i positivitetstråden

      Muligens sagt med glimt i øyet, men synes denne er litt urettferdig. Unge spillere som blir bedømt som gode nok får sjansen. Se på Lundemo da vi henta ham. Purung og kun erfaring fra Bærum, men gikk rett inn og tok tak fra dag en. Solbakken, med snart 100 kamper for Ham-Kam i en alder av 19, vil helt klart være høyaktuell for en startplass. Personlig er drømmen at Knudsen tar steget i år, og at vi kan stille Solbakken og Knudsen i returen til Eliteserien. Solbakken-Krogstad-Knudsen er en midtbane det lukter krutt av! Håper også vi kan få Kairinen på permanent overgang. Han er jo bare 21.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3922

        Når det gjelder Solbakken: Per Morten Sødal har skrevet artikkelen. (Svesengen, som vel er en god/nær venn av pappa Ståle, har ikke satt navnet sitt her!)

        Sødal skriver at LSK har fulgt Solbakken junior i nesten 3 år nå.

        – Jeg tør ikke å si noe om det. Det kan jeg ikke kommentere. Nå er jeg HamKam-spiller og har fullt fokus på det. Solbakken bekrefter imidlertid at det så sent som i slutten av mai var samtaler mellom ham, LSK og HamKam. Han sier at han valgte å bli i HamKam og mener at han fortsatt kan utvikle seg der. - Jeg stresser ikke med noe ennå. Men jeg skal ikke utelukke noe, sier han med glimt i øyet.

        Sødal skriver at Torbjørn Kallevåg ble hentet til LSK som en følge av at Solbakken følte HamKam var best én sesong til. Han skriver videre at Mesfin ikke vil si noe om hva slags dialog de har med Solbakken, men at han ikke klarer å snakke seg vekk fra at han er svært interessant for klubben. - Han er en veldig spennende spiller. Det er slike type fotballspillere vi vil se på Åråsen. På spørsmål om klubben ville hente ham allerede i år, sier Mesfin at det kan han ikke kommentere, og på spørsmål om det er stor sjanse for at han spiller her til neste år, sier Mesfin følgende: – Det får tiden vise. Vi får håpe at han går i fotsporene til faren sin. Han gikk jo fra HamKam til LSK.

        På bakgrunn av denne artikkelen, virker det jo unektelig som at det kan være noe på gang. Men mye kan selvfølgelig skje. Hvis Solbakken tar ytterligere steg og imponerer stort i årets sesong, kan det sikkert hende at større klubber enn LSK kommer med sjekkheftet med et tilbud han "ikke kan si nei til".

        For egen regning vil jeg trekke frem min hemmelige (?) drøm om at Ståle kommer tilbake til LSK og blir en del av vårt fremtidige management og prøver å bringe klubben tilbake til gamle høyder! For ikke å si til nye høyder!! Jadda, jeg vet at dette kan synes totalt virkelighetsfjernt. Men vi vet jo at Ståle er veldig glad i klubben, og at han ikke er spesielt glad i enkelte av våre (tidligere) største rivaler.

        Hva med Geir Bakke, Petter Myhre - og Ståle Solbakken!!?? Da tror jeg i hvert fall vi ikke burde ha de største problemene med å hente inn nye og større sponsorer og støttespillere! Vi ville garantert også ha fått en "Solskjær-effekt" i form av at mange spillere ville ønsket å spille for klubben. Kanskje Geir Bakke ikke bare fantaserte da han for noen dager siden sa til rb at han gleder seg til den dagen vi kan reise til Molde og hente spillere i stedet for motsatt, slik det er i dag. Og når 10.000 betaler for billett til en kamp de kan se gratis på TV, forstår alle at det ikke bare er tomt prat at vi har et enormt publikumspotensiale. Hvis vi "bare" blir en attraktiv klubb igjen som spiller underholdende fotball og oppnår resultater, tror jeg vi ville kunne se publikumstall som dette, også "live" på Åråsen. Vi skal heller ikke glemme at Romerike generelt, og ikke minst Lillestrøm by, er et område som er i veldig sterk vekst og vil være det i mange år fremover. Det er bare å se på alle de forskjellige kapitalsterke utbyggerne som nå sikrer seg det ene tomteområdet etter det andre og alle de store prosjektene som er igangsatt og som er under planlegging og utvikling.

        Kan Åråsen bli Norges "Drømmenes Teater" en gang i fremtiden?

        Det må være lov til å ha noen våte drømmer, folkens, selv om vi for tiden er i skyggenes dal!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1370

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          ...synes denne er litt urettferdig. Unge spillere som blir bedømt som gode nok får sjansen. Se på Lundemo da vi henta ham.
          Det er over seks år siden vi signerte Lundemo. Mesfin ble ansatt for tre år siden...

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4264

            Opprinnelig skrevet av BD

            Det er over seks år siden vi signerte Lundemo. Mesfin ble ansatt for tre år siden...
            Ahh, så det er Mesfins hode på et fat som er målet her. Mannen som sikret oss 5 mill for en uprøvd stopper med 20 kamper for Fugla. Mannen som skaffet oss en av landets dyktigste trenere etter at vi rykket ned. Mannen som sørget for at vi beholdt stammen i laget selv når turen gikk ned i OBOS. Skjønner. Burde egentlig skjønt agendaen utifra innleggshistorikken din.

            Jeg tror flere her inne ville hatt godt av å tenke litt over hvor i hierarkiet vi ligger p.t. Vi kan ikke hente unge stortalenter på løpende bånd. Dersom vi skulle få napp på Solbakken levner det liten tvil om at planen er at han skal brukes. Jeg var oppriktig da jeg skrev at jeg trodde du hadde glimt i øyet, for det du sier gir ingen mening. Vi har absolutt ingen historie for å hente talentfulle unggutter, som i dette tilfelle attpåtil er en OBOS-konge, for så å ikke bruke dem. Selvsagt vil han bli brukt dersom han kommer.

            Jeg er også skuffet over at Knudsen ikke har fått flere sjanser, og jeg forventer at Ranger får sjansen når han er tilbake. Samtidig har jeg full forståelse for at Bakke velger de elleve han mener gir oss størst mulig sjanse til å vinne heller enn å kaste innpå unggutter bare fordi vi ifølge ekspertene er best i OBOS. Herregud for et kaos det hadde blitt her inne om unggutta feila. Masse preik om at vi ikke har forberedt oss godt nok og at vi mangler rutinerte mannfolk med hår på kassa i OBOS-krigen.

            Faktum er at vi står med 6 poeng og null baklengs. Det viktigste i år er å rykke opp på første forsøk, og så langt er vi i rute.

            Kommentar

            • Snow
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jul 2019
              • 179

              Jeg tror ikke folk er klar over hvor gode unge talenter vi har i stallen vår. Søk på YouTube på de forskjellige spillere.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1370

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                Ahh, så det er Mesfins hode på et fat som er målet her. Mannen som sikret oss 5 mill for en uprøvd stopper med 20 kamper for Fugla. Mannen som skaffet oss en av landets dyktigste trenere etter at vi rykket ned. Mannen som sørget for at vi beholdt stammen i laget selv når turen gikk ned i OBOS. Skjønner. Burde egentlig skjønt agendaen utifra innleggshistorikken din.

                Jeg tror flere her inne ville hatt godt av å tenke litt over hvor i hierarkiet vi ligger p.t. Vi kan ikke hente unge stortalenter på løpende bånd. Dersom vi skulle få napp på Solbakken levner det liten tvil om at planen er at han skal brukes. Jeg var oppriktig da jeg skrev at jeg trodde du hadde glimt i øyet, for det du sier gir ingen mening. Vi har absolutt ingen historie for å hente talentfulle unggutter, som i dette tilfelle attpåtil er en OBOS-konge, for så å ikke bruke dem. Selvsagt vil han bli brukt dersom han kommer.

                Jeg er også skuffet over at Knudsen ikke har fått flere sjanser, og jeg forventer at Ranger får sjansen når han er tilbake. Samtidig har jeg full forståelse for at Bakke velger de elleve han mener gir oss størst mulig sjanse til å vinne heller enn å kaste innpå unggutter bare fordi vi ifølge ekspertene er best i OBOS. Herregud for et kaos det hadde blitt her inne om unggutta feila. Masse preik om at vi ikke har forberedt oss godt nok og at vi mangler rutinerte mannfolk med hår på kassa i OBOS-krigen.

                Faktum er at vi står med 6 poeng og null baklengs. Det viktigste i år er å rykke opp på første forsøk, og så langt er vi i rute.
                Ja, Mesfin sin avgang er absolutt en agenda for min del. Dette fordi jeg vil det beste for klubben. Samtidig er kommentaren om at Solbakken neppe velger oss en relevant og begrunnet kommentar som står seg godt alene. Hvis Solbakken skulle velge oss er det ikke pga. Mesfin eller hvordan vi har benyttet unge spillere så langt - da er det derimot på tross av dette.

                Spillerlogistikken siden juni 2017 har objektivt sett vært dårligere enn den var før dette. Én mann skal slippe å få skylden alene for at vi rykket ned, men den som har størst andel av skylda er Mesfin. Uttalelser og handlinger etter nedrykket viser at han ikke har lært. At du klarer å trekke frem Bakke og Sheriff, og fokusere på dette som genistreker fra Simon, er for meg helt uforståelig. Dette er ikke "naivitetstråden".

                Dersom klubben hadde satset på yngre spillere hadde jeg glatt akseptert at vi hadde brukt et år til på å rykke opp. Slik det er nå, med satsing på etablerte (se f.eks. lagoppstilling i forrige kamp), forventer man selvfølgelig at man rykker opp umiddelbart.
                Last edited by BD; 09.07.2020, 00:52.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  MortenA har flyttet denne diskusjonen over til "Talenter i LSK". Fortsett å diskutere der, med mindre det er noe spesielt å juble over.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Snow
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2019
                    • 179

                    LSK vil rykke opp og samtidig satse på de unge. Det er ikke en så enkel kabal å få opp. Samtidig så liker ikke de etablerte spillere å bli byttet ut. Se på TLO sin reaksjon i siste kampen når han ble byttet med Sannes. De har vel også avtaler i kontrakten angående spilletid. Jeg tror etterhvert at vi kommer til å se mer og mer av de unge.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      Opprinnelig skrevet av Snow
                      LSK vil rykke opp og samtidig satse på de unge. Det er ikke en så enkel kabal å få opp. Samtidig så liker ikke de etablerte spillere å bli byttet ut. Se på TLO sin reaksjon i siste kampen når han ble byttet med Sannes. De har vel også avtaler i kontrakten angående spilletid. Jeg tror etterhvert at vi kommer til å se mer og mer av de unge.
                      Se innlegget over, Snow. Diskusjonen er flyttet til tråden " Talenter i LSK".
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7020

                        Opprinnelig skrevet av BD
                        Ja, Mesfin sin avgang er absolutt en agenda for min del. Dette fordi jeg vil det beste for klubben
                        I så fall syns jeg det er et minstekrav at man melder hvem som skal erstatte ham.

                        Talentsatsningen som gjøres i LSK nå er i stor grad Mesfins verk, bare så det er sagt. Da han tok over lå yngres mer eller mindre brakk, og ble styrt mer eller mindre etter innfallsmetoden. Vi har flere bra spillere som er på vei opp nå, som vi kommer til å se i aksjon i løpet av et par år. I tillegg er spillere som Knudsen, Sannes, Ranger og Baccay på vei inn. Dette er eneste farbare vei for en klubb på vår størrelse, men Mesfin er den første som faktisk har tatt tak i det. Vi har levd på kortsiktige, middelmådige og dyre løsninger i en mannsalder.

                        Med vår økonomi og i vår situasjon er jeg svært bekvem med at Mesfin blir. Han er en smart fyr som tenker langsiktig, innenfor rammene vi har råd til, i motsetning til sine forgjengere.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          Opprinnelig skrevet av trigz

                          I så fall syns jeg det er et minstekrav at man melder hvem som skal erstatte ham.

                          Talentsatsningen som gjøres i LSK nå er i stor grad Mesfins verk, bare så det er sagt. Da han tok over lå yngres mer eller mindre brakk, og ble styrt mer eller mindre etter innfallsmetoden. Vi har flere bra spillere som er på vei opp nå, som vi kommer til å se i aksjon i løpet av et par år. I tillegg er spillere som Knudsen, Sannes, Ranger og Baccay på vei inn. Dette er eneste farbare vei for en klubb på vår størrelse, men Mesfin er den første som faktisk har tatt tak i det. Vi har levd på kortsiktige, middelmådige og dyre løsninger i en mannsalder.

                          Med vår økonomi og i vår situasjon er jeg svært bekvem med at Mesfin blir. Han er en smart fyr som tenker langsiktig, innenfor rammene vi har råd til, i motsetning til sine forgjengere.
                          Dette er altså vanskelig, men se mine siste to innlegg over her. Denne diskusjonen har flyttet på seg. Nå er den i riktig tråd, som ikke er denne. Legg innlegget ditt der, trigz.
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9359

                            Vi har funnet førstekeeperen vår

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4264

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Vi har funnet førstekeeperen vår
                              Tre fine kamper. Godt tilslag på kula og relativt presis fot. Kunne kommet tettere opp i Eriksen på målet, men skal ikke lastes. Forsvaret i forkant var den virkelig skammelige delen. Bra å se at vi satser på en lokal unggutt. Måtte det fortsette!

                              Kommentar

                              • TomLundby
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 616

                                Det mest positive med Ulfkampen var intervjuet med Kind Mikalsen etter kampen. LSK driver endelig og lærer seg å spille fotball!! Det har de ikke drevet med siden Tom Lund ga seg som trener for ca 30 år siden, muligens med unntak av perioden til Haglund.

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1320

                                  For å sitere treneren vår: «– Nå har vi rotet det litt bort for oss selv med to kamper uten seier, så nå kan vi føle at vi begynner å bite folk i ræva og prøve å slå nedenfra»

                                  Egen kommentar: Tenk at det er mulig å lire av seg noe så korka.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3306

                                    Det er lov å håpe at resultatene tvinger Bakke til å se etter alternative konstellasjoner.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Det er lov å håpe at resultatene tvinger Bakke til å se etter alternative konstellasjoner.
                                      Det naturlige ville jo vært å spille 442 som både han og LSK har gjort i alle år.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2278

                                        VG beskriver det som "Sjokktap".

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 557

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          VG beskriver det som "Sjokktap".
                                          Vi taper fortjent, 12? Cornere og ingen hiver seg inn for å få den jævla ballen i mål, en gjeng pissredde og puslete spillere, vi skulle skremt vannet av dem på dødball, isteden er vi helt tannløse.....
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎