Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Konkret inntektsbringende gjøremål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • glasgow
    replied
    Gjør som laget fra Drammen, skap en vinnerkultur

    Leave a comment:


  • reka
    replied
    Opprinnelig skrevet av nebbjævel Vis post
    Det bør settes av 52 000 kroner i året til spill på V-75. Klubben har medlemmer som er godt kjent med travmiljøet, som burde kunne gi gode stalltips. Disse kunne utgjøre en egen gamblingkomité. For pengene kan man kjøpe en bong til 1000 kroner hver lørdag. Jeg minner om at gambling ligger i sportens natur. Vi ser det på banen, i styrerommet osv. Styret har bedrevet et langt høyere spill på andre fronter, med langt høyere innsats. Hvorfor ikke ta den helt ut ?
    Tenkte faktisk på en god gammelags pyramide. Førstemann verver to som kjøper sesongkort mot lovnad om 500 sesongkort selv. disse verver to personer hver,dette gjentas et par ganger hvoretter alle sender sesongkort til førstemann på lista og han strykes etc ad infinitum.. Etter 20 ledd så er åråsen utsolgt hver kamp med 500 heldige tilskuere (hvorav en har 800 plasser og er dagens mann på MArtins). Bra for økonomien og passer Hæggis tilskuervennlige fotball.

    Leave a comment:


  • klippen
    replied
    Opprinnelig skrevet av tullebukk Vis post
    Gjør som Molde , la lokale klubber selge sesongkort og la 50% av salget gå tilbake til egen klubb.
    Er det prosjekt tilhørighet du sikter til? Om så trengs det noen som putter uttalige millioner i potten slik som Røkke gjør gjennom sitt selskap. For hvert solgte sesongkort, gir røkke tilsvarende beløp til den klubben/organisasjonen som personen som har solgt sesongkortet er tilknyttet. Ser vanskelig for meg at det kan skje. Oppsummert kan man vel si at alt er langt lettere med en rik onkel i ryggen.

    Leave a comment:


  • nebbjævel
    replied
    Det bør settes av 52 000 kroner i året til spill på V-75. Klubben har medlemmer som er godt kjent med travmiljøet, som burde kunne gi gode stalltips. Disse kunne utgjøre en egen gamblingkomité. For pengene kan man kjøpe en bong til 1000 kroner hver lørdag. Jeg minner om at gambling ligger i sportens natur. Vi ser det på banen, i styrerommet osv. Styret har bedrevet et langt høyere spill på andre fronter, med langt høyere innsats. Hvorfor ikke ta den helt ut ?

    Leave a comment:


  • tullebukk
    replied
    Gjør som Molde , la lokale klubber selge sesongkort og la 50% av salget gå tilbake til egen klubb.

    Leave a comment:


  • maurakanari
    replied
    Hva med 100-ings pr poeng? Vil heller betale for 40 poeng enn 40 scorede mål, hvis vi allikevel skulle ha sluppet inn 80.

    Leave a comment:


  • Percy Nilegård
    replied
    Dette har vært mye brukt i lavere divisjoner før i tida i alle fall. Da under navnet scoringskontrakter. Da kunne man selv bestemme beløpet, og forpliktet seg til å betale etter endt sesong.

    Leave a comment:


  • Børge
    replied
    Burde vel egentlig blitt plassert i denne posten i stede:

    Opprinnelig skrevet av Børge Vis post
    Opprinnelig skrevet av fjacob82 Vis post
    Ser forøvrig at LSK ber folk bli med i 100-kronersklubben. Hva er dette for noe?
    Som vanlig, har lsk.no svaret

    100club

    Man sponser klubben med kr 100,- pr mål laget scorer.
    Hva med en 100club for privatpersoner?

    Leave a comment:


  • fjacob82
    replied
    Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris Vis post
    Totalpakka må bli bedre og lsk som produkt må promoteres mere. Sentrum må være mere lsk prega, selge effekter diverse steder på senteret eks. Reklame av spillere, terminliste, kampdag må opp og ut der det er folk. Ikke sette opp to små skilt i rundkjøringa ved rælingstunnelen 1 dag før kamp, det tror jeg har minimal effekt. Få til avtaler med spisesteder og puber på kampdag, diverse stands og arrangemang i sentrum på torvet. Når man beveger seg i lillestrøm sentrum så lurer man på om det er kamp idag eller ikke. på tide at de som sitter på åråsen ser utenfor A4 ramma si og skaper en totalpakke som blir interessant for den vanlige personen i gata, arrangemange starter i det man kommer inn i sentrum, de mest ihuga tar turen til Åråsen uansett. Våkn opp lsk.
    Mye av grunnen til at dette ikke skjer pr.d.d. er jo økonomien. Det koster å henge opp LSK flagg i sentrum før hver kamp. Såvidt meg bekjent har de prøvd, men alle her i området skal ha godt betalt for å promotere LSK (spesielt kommunen), og når ikke LSK har penger så blir det lite promotering. Arkel EL som er sponsor tok seg av å henge opp flagg i forfjor som en del av sponsorpakka, og bør få honnør for det.
    så jeg tror at det kun er en gruppe som kan ta "tilbake" Lillestrøm på matchdag, og det er supporterne. Massivt bruk av flagg o.l. i dagene opp mot kamp i området man bor, bruke LSK effekter o.l.

    Leave a comment:


  • Nordby-Kanaris
    replied
    Totalpakka må bli bedre og lsk som produkt må promoteres mere. Sentrum må være mere lsk prega, selge effekter diverse steder på senteret eks. Reklame av spillere, terminliste, kampdag må opp og ut der det er folk. Ikke sette opp to små skilt i rundkjøringa ved rælingstunnelen 1 dag før kamp, det tror jeg har minimal effekt. Få til avtaler med spisesteder og puber på kampdag, diverse stands og arrangemang i sentrum på torvet. Når man beveger seg i lillestrøm sentrum så lurer man på om det er kamp idag eller ikke. på tide at de som sitter på åråsen ser utenfor A4 ramma si og skaper en totalpakke som blir interessant for den vanlige personen i gata, arrangemange starter i det man kommer inn i sentrum, de mest ihuga tar turen til Åråsen uansett. Våkn opp lsk.

    Leave a comment:


  • holmiz
    replied
    Fotballsupportere er en merkelig rase. Her har Sportsklubben arrangert fest år etter år, delt ut lotto-lønninger til en gjeng overbetalte sulliker (jepp, plasseringa de siste årene, for ikke å snakke om cupen sier meg at de er overbetalte), så vil en del bidra enda mer fra sin privatøkonomi til denne galskapen? All honør for både vilje og engasjement, men dette er med rette galskap og minner mest av alt om en religiøs bevegelse uten egne meninger.

    Misforstå meg rett, for meg er det personlig krise og starten på en langvarig depresjon om LSK rykker ned. Men at supporterne skal bidra ytterligere til det økonomiske vanviddet LSK har bedrevet de siste årene, det henger ikke på greip. Var ikke Khaled Mouelhi en stund Norges best betalte fyr født i 1981 med ca 4 mill i året?

    Fun fact: Vi hadde i følge RB.no i fjor et snitt på 5.482 tilskuere. Hadde hver og en av de 5.482 personene bidratt med 500 ekstra i løpet av året, så hadde vi fortsatt mangla ca 1.3 mill på å dekke årslønna lønna til nevnte vinner av lotto.
    Last edited by holmiz; 10.02.2014, 19:58.

    Leave a comment:


  • Uwes disippel
    replied
    Kjøp de to neste hjemmekampene i dag, få tredje hjemmekamp gratis.
    Denne kan enkelt løpe gjennom hele året frem til det er tre hjemmekamper igjen.

    Leave a comment:


  • Folke
    replied
    Opprinnelig skrevet av mrognan Vis post
    Hva om man gir 20 kroner i rabatt på "kamp 2 billett" hvis man kjøper ny billett før man forlater Åråsen på kampdag? (tilsvarende dag 2 billett på Tusenfryd).
    Burde vel gi mer enn det, for er det en ting man har mye av er det ledige seter.. Fylle opp Åråsen må være det mest inntektsbringende av alt!

    Leave a comment:


  • mrognan
    replied
    Opprinnelig skrevet av Totti21 Vis post
    Salg av billett til neste kamp i billettluka når man kjøper billett på kampdag. Bare ved å spørre "ønsker du også billett til neste kamp for å slippe kø" til alle som kjøper billett på kampdag bør kunne sikre flere solgte billetter på impuls til folk som kanskje står over neste kamp ellers pga litt regn eller en annen kamp på TV.
    Hva om man gir 20 kroner i rabatt på "kamp 2 billett" hvis man kjøper ny billett før man forlater Åråsen på kampdag? (tilsvarende dag 2 billett på Tusenfryd).

    Leave a comment:


  • Totti21
    replied
    Salg av billett til neste kamp i billettluka når man kjøper billett på kampdag. Bare ved å spørre "ønsker du også billett til neste kamp for å slippe kø" til alle som kjøper billett på kampdag bør kunne sikre flere solgte billetter på impuls til folk som kanskje står over neste kamp ellers pga litt regn eller en annen kamp på TV.

    Jeg har generelt sett stor tro på at mange kjøper på impuls, og tror man har ett stort potensial igjennom hele helgen på kampdag ved å ha forskjellige billettstands på sentrene og på torvet i Lillestrøm. Det samme gjelder forøvrig med enkelte supportereffekter som f.eks skjerf.

    Ellers er det viktigste å skaffe seg så mange sponsorer og samarbeidspartnere som mulig. Avtaler der man genererer penger til klubben igjennom å handle ett produkt er jo vinn-vinn for begge parter, og bør være mulig å selge inn flere steder. Man skulle jo nesten ikke kunnet gå inn i en butikk i Lillestrøm uten å ha ett "LSK alternativ". De få gangene jeg er på McDonalds kjøper jeg selvsagt LSK Meny, selv om det ikke er mitt førstevalg.

    Leave a comment:


  • fjacob82
    replied
    Opprinnelig skrevet av maurakanari Vis post
    Hva med at martin's gir en krone eller to pr solgte halvliter på kampdag . Heller plusse på medlemsprisen.
    Bør jo dra inn ett par tusen kroner ihvertfall. Alle monner drar...

    Leave a comment:


  • maurakanari
    replied
    Hva med at martin's gir en krone eller to pr solgte halvliter på kampdag . Heller plusse på medlemsprisen.

    Leave a comment:


  • vermu
    replied
    http://www.lsk.no/news/article/1ihx2...et-trenger-deg

    Delta på spørreundersøkelser på internett - LSK panelet.

    Leave a comment:


  • Oldtimer
    replied
    Jeg er medlem i en forening som trykker en strekode i sitt medlemsblad for å gjøre det ekstra enkelt å registrere seg.
    En bagatell, men alle monner drar

    Leave a comment:


  • hthaug
    replied
    Opprinnelig skrevet av vermu Vis post
    I noe som ser ut som en økonomisk krise, trenger LSK all mulig hjelp. Hva kan hver enkelt person bidra med i det daglige for å øke inntektene til klubben? Prøver meg på en liste over konkrete økonomiske "tiltak" og håper noen kan fylle på.

    - Meld deg inn i LSK
    - Kjøp sesongkort
    - Møt opp i LSK hallen på treningskamper
    - Kjøp bursdagsgaver etc i LSK shop
    - Kjøp LSK produkter i butikk - hvis butikk ikke har, spør butikksjef/ butikkarbeider etter produktet.
    - Leie Åråsens fine lokaler ved arrangement (konfirmasjon, 50 årslag etc)
    - Klikk innom lsk.no hver dag
    - Skriv ut hjemme eller hent kampplakater på Åråsen, og heng opp på hjemstedet når TL starter.
    - Prøv å få andre til å gjøre slike tiltak
    Tror man heller må se mer på hvorfor folk ikke allerede gjør det utenom resultatene. Man snakker så mye om Romerike, men hva med Lillestrøm? Kanskje man burde prøve å "ta tilbake" byen litt mer, vise seg litt mer, kuppe by-festen etc. Kanari-fansen kan kanskje bidra til å lage en fest i byen vår. Kanskje man burde ha hatt en Fuglahelg, invitere til storfest ved Skedsmohallen etc? I dag skjer alt på Martins, mens nyheter om både det ene og andre får folk til å vegre seg til å bli med i denne gale gule og svarte gjengen som egentlig ser litt skumle ut. LSK og Kanari-fansen må vinne tilbake hvermansen først og fremst, først da vil folk gjøre mange av tingene i denne lista. LSK har gjemt seg på Åråsen, og samtidig har vi de gråeste lederne vi kunne ha hatt. Det ironiske er at jeg har lagt merke til at LSK holder til på Åråsen, ikke i Lillestrøm.

    Leave a comment:

Working...
X