Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Takk for hjelpen, Molde.

    Start med Sandefjord borte i neste. Lukter tre poeng for Start, men får håpe Sandefjord kan knipe til seg ett poeng der samtidig som vi slår B/G. Da er vi på samme poengsum men med bedre målforskjell.
    Sandefjord begynner å ta form. Ikke nødvendigvis tre sikre poeng for Start, selv om mye tyder i den retning. Skal vi beholde plassen er det opp til oss selv. B/G må slås som første steg. Ser helst at vi tar Godset x2 slik at siste kamp mot KFK blir ubetydelig, men tar ingenting på forskudd. Vi har vist at vi ikke evner å spille fotball etter at vi tar ledelsen. Stabæk hjemme og Ranheim nå sist er de grelleste eksemplene.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2253

      Selvom Start raknet et i målprotokollen igår har de en bra gusto i laget. Dog var det Reka som utmerket seg negativt med å byttet ut AAA. Heldigvis for oss et merkelig og feil bytte. Til FVN sier Forren at han ble imponert over Start og at han mener de har sjanser mot RBK. Viser de samme gutsen mot Sandefjord er det ikke utenkelig med 3p borte der. SIFs siste sjanse røyk i helga og da spørs det om de ikke blir en kasteball resten av sesongen, hvis vil antagelig redde Start.
      Ergo er det først og fremst B/G vi kjemper mot, ev Godset hvis vi slår de borte. Vi ser ikke ut til å få hjelp av værgudene (blir 6-8C imorra). Hadde foretrukket og fått semi'n utsatt slik at vi kunne møtt Godset med blanke kort i serien.

      Nordli har forøvrig et intressant innelgg[1] i RB. Må si meg helt enig. Når spillet ikke sitter får man heller kompensere med intens defensiv kjemping og no-nonsene klareringer i utsatte situasjoner. Bryte opp angrepsspillet til motstanderlaget med pasninger i bakrom slik at de får nesen feil vei. Nordli mener også Sandberg bør få prøve seg i semi'n.

      [1] RB+ (Per M Sødal), 29 okt 2018, https://www.rb.no/lsk/tom-nordlie/el.../s/5-43-913654

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        Sandefjord har nok sett nedrykket en stund, og har hevet seg spillemessig siden sommeren. Tror ikke de blir en kasteball, spesielt ikke mot Godset hvor Høibråten og Ringstad har et par høner å plukke. Også greit å huske Stabæk i sumpa. De virker og noe fortapte. Tror vi må satse på å holde B/G og Stabæk bak oss. Enig i at Start er i vinden, men sjanse mot Bart virker mindre sannsynlig.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5089

          Matchen mot Glimt på mandag er så sinnsykt viktig. Med tap her, så kan vi glemme trygg plass. Enten rett ned, eller kvalik. Selv med seier så ligger vi dårlig an. Godset er på gang nå og kommer til å klare seg greit.

          Som nevnt tidligere, Glimt og Stabæk er de vi må prøve å holde bak oss. Dessverre har Glimt et dovent RBK-lag i siste match. Det blir heller ikke bedre av at Godset kan ha redda plassen før siste runde, og gir da null og niks mot Stabæk foran cupfinalen.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5089

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Sandefjord har nok sett nedrykket en stund, og har hevet seg spillemessig siden sommeren. Tror ikke de blir en kasteball, spesielt ikke mot Godset hvor Høibråten og Ringstad har et par høner å plukke.
            Kjipt at de ikke møter Godset igjen på en stund da. De har Start, Sarpsborg og Molde igjen. De slo Godset for to runder siden.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2253

              Stabæk kan meget vel vinne 2 av de 3 siste. Glimt vil neppe få flere seire. Både bart og vif har underprestert og vil garantert prøve å avslutte med stil. Ergo trenger vi 6p.
              Så kommer paradokset eller kall det gjerne spinnvill spekulasjon, men allikevel reellt utifra en arbeidstagers situasjon. Flere av våre spillere spiller nå i realiteten for exit på Åråsen. Skulle vi klare å beholde plassen vil nok flere bli skyvet ut i kulda før neste sesong. Skulle vi derimot rykke ned vil klubben neppe ha økonomi til å bytte ut store deler av troppen. Høres far fetched ut og noia på høygir, men i praksis vil nok dette bli en realitet for flere (ingen navn nevnt).
              Som en naiv supporter satser jeg på spillerenes stolthet(knis) og lojalitet(haha) til klubben og at de gir 110 for å vinne de to gjenstående hjemmekampene.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3309

                Frykter Ranheim-kampen er den som velter oss i feil retning. Irriterer meg fortsatt grenseløst over tapet og måten det skjedde på. Men når spillerne ikke viser innsats eller spillerglede så er et eventuelt nedrykk fortjent.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4207

                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Frykter Ranheim-kampen er den som velter oss i feil retning. Irriterer meg fortsatt grenseløst over tapet og måten det skjedde på. Men når spillerne ikke viser innsats eller spillerglede så er et eventuelt nedrykk fortjent.
                  Forstår fortsatt ingenting av hva som skjedde her. Gode opplevelser mot de to beste lagene i Norge pdd. + et par ekstremt viktige seire før det. Starter kjempebra mot Ranheim, ja vi får til og med et tidlig mål for sikkert første gang i sesongen. Alt ligger til rette for at vi skal klatre ut av nedrykksstriden. Men neida... Plutselig blir det kollektiv feilkobling og vi lar deltidsspillerne ta fullstendig over. Gir opp alle ambisjoner og går tilbake til Arne-ball med alle elleve godt planta rundt egen 16. Tillater innlegg på innlegg og krysser fingra for at de svært begrensa stopperne våre skal klare å pole unna ... til en Ranheim-spiller på midten som kjører i gang en ny bølge. Skulle vi mot formodning vinne ballen er det milevis fram til målet. Motgiften – høyt og aggressivt press. Alle trenere i eliteserien må vel nå være klare over at vi ikke eier et grunnspill verdt fem øre. To pasninger, og bort med ballen (ja, jeg ser på deg Krogstad).

                  Holdt i ti minutter den taktikken der. Det er visst farlig å gå for tomålsledelse. Er så utilgivelig og feigt, og det forbløffer meg totalt at det går an å plutselig suge så hardt. Faen, så forbanna jeg blir bare av å tenke på makkverket!
                  Last edited by Kanarivogel89; 01.11.2018, 17:03.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3891

                    Start og Godset er flere klasser bedre enn dette LSK-laget. Vi må klamre oss til håpet om at både Glimt og Stabæk er enda mer elendige enn oss i de siste tre kampene. Har vært mye snakk om "den viktigste kampen på mange år" og "kamper som MÅ vinnes" i år, men kampen mot Glimt er en kamp hvor alt annet enn seier betyr nedrykk. Vi taper temmelig sikkert igjen mot Godset i Drammen og poeng i siste kampen mot Kristiansund tror jeg også blir vanskelig.

                    Det er jo som kjent ikke over før det er over, men hvis vi skulle berge plassen enda en gang, er det enda mer på grunn av andres svakheter enn egne styrker enn det har vært tidligere.

                    Uansett hvilken divisjon vi spiller i i 2019, MÅ det nå renskes kraftig ut i stallen. Mange av disse spillerne regelrett pisser på klubben og klubbens motto "GI ALT" når de gang på gang på gang stopper opp og står og ser på at motstanderne upresset får avslutte mot egen keeper. Vi må også få inn spillere med grunnleggende ferdigheter. Det er mer enn menigsløst når Lennartsson må bruke pausa i en semifinale til å fortelle spillerne at de må få opp kvaliteten i pasningsspillet.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      Jeg har kalkulert med 0 poeng til B/G (LSK, VIF og Bart) og og kanskje gavmildt 3 poeng til Stabæk (KBK, Odd og Godset). Godset har jeg kalkulert 4 poeng til (Brann, LSK, Stabæk). Dersom dette slår til ryker Stabæk rett ned og B/G på kvalik. 3 poeng mot B/G er avgjørende, men ikke kritisk. Men jeg vil gjerne slippe at vi går på banen mot Kristiansund med kniven på strupen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        Blir det nedrykk er det en mann
                        som går rakrygget ned i obos, FRODE KIPPE. Håper virkelig at du er klar på mandag

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          Du er en den
                          suverent viktigste spilleren i denne klubben prdd. At krefter i kanarifansen har løftet tvil om deg din venn er et enormt svik. Jeg vet hvem dere er.....

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Glad det
                            snart er over, blod er tjukkere en vann. Frode, vær stolt, uansett. Fy faen så mange ræva spillere du har måttet tåle. Hadde alle vært på ditt nivå hadde vi vært seriemestere hvert år.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9329

                              Opprinnelig skrevet av dollyholly
                              Blir det nedrykk er det en mann
                              som går rakrygget ned i obos, FRODE KIPPE. Håper virkelig at du er klar på mandag
                              Frode Kippe; mannen som gikk rakrygget ned i Obos.

                              :S
                              ​​​​​

                              Kommentar

                              • Lillestein
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Nov 2018
                                • 1

                                Nytt medlem.Takk for at jeg får være med!GM var supermotivert da han kom fra islandsk liga og debuterte borte mot Glimt i 2016 under RK (korriger om jeg tar feil).Han var ikke i toppform da. AE tok over og han scora viktige mål som 2-0 borte mot Stabæk og 1-0 på Ullevaal mot vif. Tonen er nå en annen. Om det er om han ikke får spille eller om det stikker djupere,veit jeg ikke.Men det bekymrer meg. Det blei nevnt i forumet at kfk i siste hjemmekamp ikke blir så enkel som vi skal ha det til.Jeg er helt enig. Jeg trur Stabæk kan flakse til og vinne mot Kristiansund men jeg så en reportasje om klubben før de skulle debutere i Eliteserien.Der sa de bl.a. at,ja vi holder da mål.Vi skal nå klare å matche lag som Lillestrøm o.s.v. Og det verste er,de har rett! Nå har DE sjansen til å sende oss ned på Åråsen. De kommer med masse sjøltillit og kan fort se på seg sjøl som noen "pionerer" som sendte LSK ned en divisjon for første gang på mange tiår.Får inderlig håpe at ting er klart til da,i vår favør.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Ny kamp i nedrykksgjørma i dag. Stabæk - Kristiansund. Deilig med borteseier her, men fornøyd med uavgjort. Da har vi Stabæk bak oss, uansett hvordan det går mot B/G mandag.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2809

                                    Takk til Aliou Coly!

                                    Kommentar

                                    • yeh_boiii
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Feb 2018
                                      • 44

                                      Med seier på mandag burde vi slippe unna direkte nedrykk

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9329

                                        Fint at iaff et av topplaga gidder å opptre kollegialt ovenfor oss tapere i bunnstriden med å ikke legge seg de siste rundene.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1199

                                          KBK omtrent på niva med LSK men viktigheten av en god keeper er det alle bør merke seg etter dagens forestilling

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎