Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4375

    Har vært negativ en god stund og ordentlig bekymret for nedrykksstriden, men spesielt etter kampen i går så føler jeg meg ganske trygg på at dette går greit. Vi har god fotball inne, det har vi bevist nå. Vi kommer helt sikkert til å variere som vanlig. Det kommer sikkert noen flere grusomme tap og prestasjoner, men jeg tror også vi vil få en del fine seire i høst. Lehne Olsen kommer tilbake, Joonas Tamm styrker forsvaret, og det ryktes én, kanskje to, spillere inn i sommer. Så lenge ikke Smarason, Pedersen, Salquist og Maric blir skadet samtidig (vår flaks) så tror jeg heller vi klatrer noen plasser utover høsten.
    ..................

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4207

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Nåja, med ny trener har det kommet en glød og en innsats som vrakgodset ikke har vist tidligere. Mot Sarp i kveld kombinerte de det med masse fysikk og en haug av ufinheter de stort sett kom unna med. De er på mange måter ræva, men samtidig må vi stå opp og ta krigen om vi skal slå dem.
      Nja jo... Gunstig at vi møter dem nå før deres nye trener får satt ordentlig preg på ting.

      Skal selvfølgelig passe oss for å undervurdere, men i dag scoret de to på én avslutning på mål. Særp hadde vel blant annet to i treverket og var det klart beste laget, uten at de strålte de heller. Uavgjort var mildt sagt flatterende

      Dette er et lag vi pdd. bør og skal slå dersom vi skal ha noe i ES å gjøre. Så får vi se. Går sikkert på en skrell

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        Dersom vi er villige til å gå i krigen hver kamp, så er det ingen lag i ES som er uslåelige. Hvis vi ikke er villige til å ta kampen, så kan vi tape mot hvem som helst. Håper bare gutta har forstått dette nå.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2805

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Dersom vi er villige til å gå i krigen hver kamp, så er det ingen lag i ES som er uslåelige. Hvis vi ikke er villige til å ta kampen, så kan vi tape mot hvem som helst. Håper bare gutta har forstått dette nå.
          Isipisi. Bare å sørge for å ha Krogen i førsteoppstillinga til hver kamp.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Dersom vi er villige til å gå i krigen hver kamp, så er det ingen lag i ES som er uslåelige. Hvis vi ikke er villige til å ta kampen, så kan vi tape mot hvem som helst. Håper bare gutta har forstått dette nå.
            Dette må jo ligge i bunn i hver kamp, spesielt i en klubb som i så stor grad legger vekt vekt på innsats og tæl. Det som skiller i en jevn serie er de få som har spisskompetanse til å avgjøre kamper, og i motsetning til flere andre mener jeg vi har ganske mange av dem i denne troppen. Problemet ligger i en passiv mentalitet og en god inngrodd norsk holdning om lagarbeid som går ut over de spillerne som skal være tunga på vektskåla. Til alt overmål ble selv det Krogstad tilfører dette laget lenge oversett.

            Men nå har man forhåpentligvis fått noen svar man ikke lenger kan ignorere, også at Dyer mye mer enn noe annet er en erstatter for Smarason og ikke en sentral midtbanespiller i en 442/4411. Det er bare så himla merkelig at Eurosports eksperter så dette bedre enn Mesfin som tydeligvis hadde Dyer på radaren før Lenny kom inn i LSK- bildet. Og selv om det langtfra er ideelt så er det kanskje smartest å forlenge lånet når Smarason virker så skjør som han gjør.

            Lånet av Tamm må bety at laget nå våger stå høyere i banen, det vil frigjøre de kreative egenskapene til en rekke spillere og etter min mening vil man først da virkelig se hva Ødemarksbakken og de utskjelte nysigneringene kan tilføre oss. Og enda en dimensjon i spillet til det som allerede har vist seg i å være en kjempesignering i Salquist vil bli fremtredende. Vi så det i korte glimt mot Brann, og det kler ham ( og laget) langt bedre i ha ballen i beina på midtstreken enn å stå rett foran Maric klemt halvveis inn i egen kasse.

            Jo bedre dette laget blir på å unngå å bli tvunget til å absorbere press i store perioder, jo bedre resultater vil vi se.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4375

              En liten vurdering av lagene rundt eller under oss på tabellen før høsten:

              Strømsgodset: Har i utgangspunktet en mer enn god nok stall til å unngå nedrykk, men har underprestert lenge nå. Famler litt i blinde og prater mye om denne "Godset fotballen" som eksisterte for 6-7 år siden. Tar stor risiko ved å hente en trener som står for en tilsynelatende annerledes filosofi enn de er vandt til. Kan ende i katastrofe. Griseheldige som tok poeng i Sarpsborg, og har sett minst like skrekkelige ut i de to kampene med ny trener. Har heller ikke like bra økonomi som de har hatt de siste 10 årene. Jeg spår faktisk at dette ender med en av de 3 nederste plassene.

              Stabæk: Ny trener de også, men en som kjenner klubben godt. Kunne neppe funnet noe særlig bedre. Generelt en ganske svak stall og mye ungt. Alt for avhengige av Boli. Men de har faktisk hatt en unik evne til å berge seg såvidt det er. Kan ende med en av de 3 nederste, hvis de ikke såvidt kryper over streken.

              Mjøndalen: Dette går ned. Ligner ganske mye på sesongen de sist var oppe. Mye entusiasme i starten av sesongen som gir en del poeng, men det er veldig tungt å leve på den entusiasmen en hel sesong. Svak stall med veldig lite ekstremkvalitet. I tillegg har de en meget svak keeper i Faye Lund som allerede har rota bort mye poeng. Blir veldig overrasket om de klarer seg. Tipper de ender sist til slutt.

              Ranheim: Jeg er faktisk overrasket over at de holder hodet over vann i år også. Mistet noen av sine beste spillere, men likevel plukker de greit med poeng. Har en bestemt filosofi og holder seg til den, men jeg tipper de kommer til å kjempe der nede til slutt.

              Sarpsborg: Sesongens største negative overraskelse (med rbk). Men de kommer nok til å forsterke i sommer og mest sannsynlig tar de steget vekk fra bunnstriden. De skal likevel passe seg litt, og har nå tre strake bortekamper, blant annet Tromsø og Stabæk. Tar de ikke poeng der så begynner det å se stygt ut.

              Tromsø: Veldig varierende resultater. En ganske svak stall og uheldig med skader på deres beste spiller. Har en trener som står for en bestemt filosofi men er helt hjernedød hvis planen ikke fungerer. Har aldri noen plan b. Skaffet seg utrolig nok tre seire på rad før smellen mot oss, men jeg kan ikke skjønne annet enn at dette blir nedrykkstrid helt inn.

              Lillestrøm: For vår del håper jeg at vi spiller oss vekk fra bunnen så fort som mulig. Har to viktige kamper nå før ferien. Varierer veldig, men har vist at vi kan spille fotball vi også. Får Lehne Olsen tilbake til høsten. Smarason ser ut til å finne formen, endelig. Joonas Tamm kommer til å danne eliteseriens kanskje beste stopperpar med Salquist. I tillegg skal det komme flere. Jeg tror dette skal gå fint for vår del.

              Bunntipset ved sesongslutt;

              10. Kristiansund
              11. Haugesund
              12. Ranheim
              13. Stabæk
              14. Tromsø
              15. Strømsgodset
              16. Mjøndalen
              ..................

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 865

                Ranheim kommer nok til å klare seg greit, forutsatt at de ikke får skade på Reginiussen. Han går litt under radaren i Eliteserien, men er en spiller som leverer bra med målpoeng og er veldig viktig for det offensive spillet til Ranheim. Jeg blir ikke overraska hvis Ranheim klår Rosenborg på hjemmebane senere denne uka.

                Sarpsborg burde komme seg vekk, og ser vel kanskje ut til å ha ting på gang nå. Men gitt hvordan de ikke har fått noe særlig uttelling for overgangene sine før sesongen er det ikke gitt at de klarer å kjøpe seg ut av krise i sommervinduet.

                Tromsø ser egentlig ut som de gjorde i fjor (totalt uberegnelige), og ender nok på trygg plass. De er vant til å være der de er, håndterer nok stresset greit.

                Stabæk kan gå begge veier, det skal bli spennende hvordan Janne Jönsson klarer seg med et ungt og talentfullt lag kontra de relativt solide stallene han disponerte i Stabæk forrige gang og Rosenborg etter det. Og Boli uten Ohi ser ikke ut til å være den samme Boli vi så i fjor.

                Godset ser ut til å være i fritt fall nå, uten noen åpenbare utsikter til forbedring. At de burde være bedre enn de er er nok bare mer stressende enn nyttig. Med mindre det skjer noe dramatisk der så tror de jeg roter seg baklengs ned i OBOS igjen.

                Mjøndalen er vel rett og slett ikke noe bedre enn det de er, og det tviler jeg på at holder.


                Jeg føler meg ganske trygg på at vi klarer oss, men om det blir 7. eller 13. plass er helt bingo. Vi også burde prestere bedre, men det avhenger av at vi kommer oss ut av den litt forknytte greia som stort sett har pågått i år. Hvis laget og treneren bare skjønner at de er gode nok til å kjøre på og spille fotball kan det bli en artig høst, men hvis ikke kan det fort bli mer neglebiting enn jeg setter pris på. Jeg håper at vi kan få en liten rekke med poeng nå sånn at skuldrene kan komme ned og hodet opp. Da kan vi glemme nedrykksmas og heller konse på å ydmyke søpla en gang til i år

                Kommentar

                • hekk
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2019
                  • 219

                  Tror Haugesund fort kan rote seg ned i nedrykksstriden nå også; Wadji er vel trolig suspendert ut sesongen, Stølås er neppe tilbake med det første, og klubben har ikke midler til å hente det de trenger av forsterkninger

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Var i utgangspunktet litt overrasket over signeringen av Tamm, men etter å ha hørt på bakgrunnen for valget så virker det nokså fornuftig. Går nok litt på bekostning av mulighetene til Erik Tobias, men viktigste er at klubben stabiliserer seg nå.
                    Får TLO tilbake på topp fra midten av august, og flere spillere på vei tilbake fra skade nå. så vi begynner å få greit med dekning på de fleste plasser (unntatt spiss).

                    Selv om vi har Moses, så håper jeg vi får inn en spiss til når vinduet åpner. Har ikke trua på at han er den vi kan stole på offensivt. Trenger å vokse litt til.

                    Synes også samspillet Krogstad/Pedersen begynner å komme seg, og må gi honnør til Krogstad for enorm innsats. Er en spiller med potensialet til å bli helt for fansen, type Søgård.
                    Så holder Smara seg skadefri, så kan jeg ikke helt forstå at vi skal klare å rykke ned med dette laget.


                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3308

                      Skal jeg tippe, selv om det er tidlig, så må jeg si Mjøndalen og Stabæk ned. Mjøndalen fordi stallen ikke er god nok, og spesielt på keeperplass sliter de alltid sesong etter sesong, selv om de har vært svært uheldig med skader på keeperne sine. Ikke spesielt gode borte, men solide hjemme. Men det blir ofte litt for mye uavgjort.

                      Stabæk er nok svært avhengig av å beholde Boli. Stabæk er Boli. Uten han ser det steintøft ut. Det ryktes om bud på Børkeeiet og Boli, og forsvinner dem så skal de også fornyes og treffe blink på overgangsfronten. Det er ikke bare å erstatte en spiller som Boli. Så er jeg i tillegg svært usikker på om JJ er den samme treneren som for 10-15 år siden. Er sulten for å lykkes der? Ung stall, og de greide seg i fjor gjennom kvalik, men da hadde de også Ohi. I år tror jeg de tar veien ned.

                      Kvalik står mellom Tromsø og Godset. Godset bør ha en stall til å berge seg, men ser helt skakkjørt ut. Tror det er rimelig 50/50 mellom disse, men slik situasjonen er nå tror jeg Godset havner på kvalik. Mitt tips:

                      12. Ranheim
                      13. Tromsø
                      14. Strømsgodset
                      15. Stabæk
                      16. Mjøndalen

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3269

                        Sier det nok en gang, dersom vi klarer å få laget til å gi 100%, så kan vi slå alle lag i ES. Spørsmålet er hvorvidt konstellasjonen Lennartson/Sundgot har vinnerskallen som skal til for å tenne gutta til den nødvendige innsatsen.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3891

                          Så ble vi rundlurt igjen. Denne tråden kommer til å leve helt til sesongslutt. Total mangel på kollektiv vinnermentalitet i klubben.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Holterkanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 553

                            Vi mangler 5 spillere med tippeliganivå......
                            ________________________
                            TB

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2113

                              Aha, sutregjengen tilbake. Vi rykker ikke ned, steng tråd.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • Gjest

                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                Aha, sutregjengen tilbake. Vi rykker ikke ned, steng tråd.
                                Tapergjengen også, her representert ved DEG!

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2253

                                  Vi får sørge for å fikse det hjemme. Borte (på plast) er vi åpenbart hjelpesløse. Ikke akkuratt gunstige resultater igår, men vinner vi mot Godset er det ikke bare doom&gloom, som føles ette et tap, hvis var hinsides mtp spill&chansèr og bør atter en gang være en påminnelse på at man står på tæra når pipeblåseren gir tut

                                  Kommentar

                                  • Grankanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jun 2018
                                    • 125

                                    Det blir "opprykstråden", kanskje ikke i år, men innen få år om det ikke blir satt i sving drastiske tiltak asap. Faen, for en gjeng med kakespisere.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1199

                                      Om en ser på terminlista for august og september forstår en at søndagens match mot Godset er særdeles viktig å vinne.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4207

                                        Stabæk utligner til 3-3 fem minutter på overtid, og dermed deler de poengene med S08. Vanvittig deilig. Vi får litt pusterom her nå, spesielt dersom Brann og Molde gjør jobben til helga mot de to tidligere nevnte.

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          Perfekte resultater i dag også, selv om Molde prøvde alt dem kunne å rote bort seieren mot Sarp. Vi ender dermed ved halvspilt serie på 10.plass

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎