Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • forzafugla!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 461

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Da går det videre nedover, spesielt med en hovedtrener som sitter på begrensa tid før han har sjikanert og slitt ut alle rundt seg. Nordlie er ikke en fotballtrener, han er en mental coach, og selv han kom til kort med dette mannskapet.
    LSK trenger en mental coach. Spillerne fortjener å bli sjikanert hver eneste dag de neste par årene.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 872

      Opprinnelig skrevet av forzafugla!
      LSK trenger en mental coach. Spillerne fortjener å bli sjikanert hver eneste dag de neste par årene.
      Det er neppe sånn mentale coacher jobber.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4264

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Erfarne spillere må gå foran og vise vei, da kan man ikke ha med mentale vrak som Rafn, Kind Mikalsen og reserver som Haakenstad og Melgalvis. Da går det videre nedover, spesielt med en hovedtrener som sitter på begrensa tid før han har sjikanert og slitt ut alle rundt seg. Nordlie er ikke en fotballtrener, han er en mental coach for nødssituasjoner, og selv han kom til kort med dette mannskapet.
        Jeg er ikke uenig, men det er ikke sånn at vi har massiv dekning heller. Hvem foreslår du at vi setter inn på HB/VB/Venstre midt? Vil ikke tro vi har midler til å hente stort. Klart vi kan kjøre på med juniorer, men det er en begrensning for hvor mange vi skal kaste inn i ilden på en gang. Baccay, Sannes og Knudsen bør alle kunne være i startelleveren neste sesong. Så kan spillere som Tongnoy og Owusu ligge i vannskorpa. På keeperplass har vi vel også noen sterke juniorer?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Mange gode juniorer (Baccay vb, Ranger hb), men ingen selvfølge at klubben plutselig begynner å utnytte seg av dem pga nedrykk. Heller ikke sikkert de blir med en klubb som har gitt dem null tillit ned. Er det forresten sikkert at det blir obos neste sesong? Henger klubben sammen økonomisk, eller kan dette ende med konkurs?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3136

            Det aller viktigste er at vi har en trener som spiller moderne fotball, i kveld så vi litt av hva vi kan i 4-3-3. Får vi trener som er så fundamentalt ulik Lennartsson som det er mulig å komme, så kan vi begynne å bygge mot noe igjen.

            Kommentar

            • Grankanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2018
              • 125

              Hvorfor har det ikke blitt reagert kraftigere på målet til Start, der en supporter er ute å forstyrrer Maric og Salquist? Altså, jeg forstår at sesongen er lang. At vi rykket ned helt fortjent. Men, faktum er at Start mest sannsynlig hadde skort et mål mindre om ikke han tullingen hadde løpt utpå banen. Det var ikke så tydelig på kamera -men for oss som var på Åråsen var det jo ingen tvil i helvetet at banehoppingen hadde alt å si. De hadde jo en supporter innenfor 16-meteren sekunder før målet kom.

              De som sitter på andre klipp i foranledningen til målet enn det ene klippet Eurosport viser, bør spre det asap.
              Vet at NFF ikke vil hjelpe oss ut her, men da får vi ihvertfall vist hvor store konsekvenser det kan få å ha så fundamentalt kunnskapsløse dommere i viktige kamper.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3306

                Nok en ting som irriterer meg er noe Tom sa på Studio Åråsen; at Kippe ikke rakk å byttes inn i tide fordi han måtte ta på seg drakten pluss noe annet. Hvis man er del av plan B, og det er 15 min. igjen av kampen, så burde man sørge for å være klar? Ser det er blitt vanlig at spillere på benken ikke har drakta på seg, men forstår ikke hvorfor dette er blitt en rutine.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 799

                  Sikkert kaldt som faen å sitte der i shorts og t-skjorte, men ikke vet jeg.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9359

                    Tom prata bare piss rundt den situasjonen for å ikke framstå som handlingslamma.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3306

                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                      Sikkert kaldt som faen å sitte der i shorts og t-skjorte, men ikke vet jeg.
                      Man kan da ha på seg drakta under treningsklærne? Er vel ikke nødvendig å trekke på seg drakta først når man skal utpå?
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Nok en ting som irriterer meg er noe Tom sa på Studio Åråsen; at Kippe ikke rakk å byttes inn i tide fordi han måtte ta på seg drakten pluss noe annet. Hvis man er del av plan B, og det er 15 min. igjen av kampen, så burde man sørge for å være klar? Ser det er blitt vanlig at spillere på benken ikke har drakta på seg, men forstår ikke hvorfor dette er blitt en rutine.
                        Helt enig. Kippe inn som 5 stopper, lavt og kompakt siste 20 så hadde vi fint seila inn uten å slippe inn 3 mål. Man var redd for å bruke kippe pga manglende fart, men når vi ikke lenger trenger å score, så er det jo bare å dytte han inn og sette linja lavt. Handlingslamma og lite kynisk av Nordlie, som påstod at trenerteamet var de eneste som skjønte at kampen ikke var over på 4-0.

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          Opprinnelig skrevet av Grankanari
                          Hvorfor har det ikke blitt reagert kraftigere på målet til Start, der en supporter er ute å forstyrrer Maric og Salquist? Altså, jeg forstår at sesongen er lang. At vi rykket ned helt fortjent. Men, faktum er at Start mest sannsynlig hadde skort et mål mindre om ikke han tullingen hadde løpt utpå banen. Det var ikke så tydelig på kamera -men for oss som var på Åråsen var det jo ingen tvil i helvetet at banehoppingen hadde alt å si. De hadde jo en supporter innenfor 16-meteren sekunder før målet kom.

                          De som sitter på andre klipp i foranledningen til målet enn det ene klippet Eurosport viser, bør spre det asap.
                          Vet at NFF ikke vil hjelpe oss ut her, men da får vi ihvertfall vist hvor store konsekvenser det kan få å ha så fundamentalt kunnskapsløse dommere i viktige kamper.
                          https://www.aftenposten.no/sport/fot...en-situasjonen

                          Fortsatt i en mild sjokktilstand, ikke fordi LSK rykka ned, men måte det skjedde på. Mangel på sterke hoder.

                          Nå kan vi senke denne tråden i kista og kjøre opprykkstråden.

                          Kommentar

                          • Kjøttkaka
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2012
                            • 287

                            Opprinnelig skrevet av scages

                            Nå kan vi senke denne tråden i kista og kjøre opprykkstråden.
                            Det går an å rykke ned fra Obos også.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av scages

                              Nå kan vi senke denne tråden i kista og kjøre opprykkstråden.
                              Ikke Jinx det. Langt fra sikkert at dette stemmer.

                              Kommentar

                              • Holterkanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 557

                                Hvor mange poeng trenger vi for å overleve i OBOS tro?
                                ________________________
                                TB

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3136

                                  Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                  Hvor mange poeng trenger vi for å overleve i OBOS tro?
                                  Med et snitt på 1 mål pr kamp kan vi finne ut av det raskere enn noen liker å tenke på.

                                  Kommentar

                                  • Holterkanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 557

                                    Med spillestilen vi har og det vi klarer i boksene så er dette faen ingen «walk in a park»
                                    ________________________
                                    TB

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7020

                                      Først og fremst: HENGEHUENE OG SUTRERNE SOM SENDTE OSS NED, MÅ VEKK FRA KLUBBEN! Ikke for å si "hva var det jeg sa", men dette sa jeg allerede rett etter dommedag i desember. Rensk vekk hele gjengen som rykket ned i fjor. Som gruppe er de moralsk og mentalt knekket. Som gruppe er de allerede brutt ned; de er vant til at ting går til helvete, og de oser syltynn selvtillit og skjør psyke. For deres egen og klubbens del må alle sammen skiftes ut. Dette burde skjedd allerede i vinter. Vi burde kastet Rafn, Mikalsen og Melgalvis, og solgt Krogstad og Lehne Olsen og brukt de 10 (?) millionene vi kunne fått for dem, på et knippe unge, raske!, fremadstormende og optimistiske spillere som ikke er belastet med stigmaet som alltid vil hefte ved disse spillerne.

                                      Det snakkes mye om TLO og at han burde benkes i et par kamper for å sende et signal. Dette er greit nok å mene, men den mest opplagte grunnen til at han er ræva er at Geir Bakke prøver å tvinge runde klosser ned i firkantede hull. Spillerstallen passer ikke til formasjonen. Vi har ikke mannskap til å spille 4-3-3, selv ikke i OBOS, iallfall ikke med den midtbanen han velger gang etter gang.

                                      I stedet må han nå se at vi må bruke en formasjon laget har behersker. Siden vi ikke har andre som kan spille på høyre, mener jeg at 4-4-2 med Gustavsson og TLO blir feil, siden det da blir en ræva nødløsning på høyresiden. 4-2-3-1 med f.eks Kallevåg bak spissen og Krogstad/Matthew sentralt kunne funke bedre. I teorien innebærer det at vi skyver nærmeste midtbanespiller mye nærmere spissen slik at han i stedet for å stusse baller opp i ingenmannsland kan legge den igjen og kombinere, samt at vi enklere bør klare å ha flere i boksen når det slås innlegg. I går var altså TLO alene i 16-meteren mot fire forsvarere ved iallfall fem anledninger etter pause. Jeg er usikker på hva den rette formasjonen for dette mannskapet er, men det er definitivt ikke 4-3-3. Til den formasjonen må vi ha to fremoverrettede indreløpere som er kjappe i beina. Vi har en slik spiller (Kallevåg), to defensive ballfordelere (Mathew og Kairinen) og en grovarbeider og ballvinner uten spesielle kreative evner (Krogstad). Så lenge det tydeligvis ikke er aktuelt å bruke Magnus Knudsen fra start (en spiller som teknisk går langt utenpå de andre midtbanespillerne, og som ikke er preget av traumet nedrykket etterlot hos de spillerne vi fortsatt har som var ansvarlige for den katastrofen) kan Geir Bakke ikke fortsette med en formasjon som ikke fungerer. Jeg ser at han i RB gir uttrykk for at han ikke forstår hva som skjærte seg i går. Det burde skremme noen og enhver hvis han ikke ser at spillerutvalget hans ikke passer til formasjonen.

                                      DET ER KRONISK MANGEL PÅ TEMPO I TROPPEN. Det er vel meningen at vi skal fnyse av Stjørdal, men se på spillet deres de gangene de tok tak i ballen? Det var et teknisk kompetent, spillende og selvsikkert lag med gode relasjoner. Sånn kampen utviklet seg burde de faktisk vunnet mer enn 1-0. De kontret oss i senk med jevnt over mye mer temposterke spillere enn vi har.
                                      Salquist, Kind Mikalsen, Kairinen, Melgalvis, Krogstad og Lehne Olsen mangler fotrapphet, de tre sistnevnte mangler det sårt. Matthew, som har bra tempo i beina, blir for lavt i banen når andreballene skal vinnes.

                                      Men først og fremst må vi fjerne rasket som sendte oss ned i OBOS. Dette kan ikke vente. Melgalvis (og hans reserve, Rafn), Mikalsen, Krogstad, Gustavsson, Moses. Etter det første kvarteret skapte vi nesten ikke en dritt. Etter baklengsmålet og i økende grad utover i andre omgang gjemmer spillere seg ute på banen. Det er lite til ingen bevegelse foran ballfører, få eller ingen gode kombinasjoner. Ballen går sakte. Det er lett å forsvare seg mot oss.

                                      Angrepsrekka i stallen er syltynn. I går hadde vi fire forsvarsspillere på benken og en spiss som ikke har spilt fotball på 1,5 år. Sannes er ikke klar til å starte i OBOS, Mauritz-Hansen er opplagt ikke kampklar enda. Derfor er vi mer eller mindre stuck med TLO inntil noe annet blir signert. I 4-3-3 fungerer ikke han, det forbløffer meg virkelig at trenerduoen ikke ser dette og tar affære. Før så skjer, frykter jeg denne sesongen kommer til å gå fra ille til total avsporing. Vi har hatt en mild sesongstart og ennå ikke møtt noen av de antatte topplagene. Vi skal fremdeles møte Tromsø, Ranheim, Kåffa og Kongsvinger hjemme og borte.

                                      Til slutt, de som mener nivået i OBOS ikke er så forskjellig fra Eliteserien, dette er helt feil. Nivået er mye, mye lavere. Men mot svak motstand som er så temposvakt som dette LSK-laget har OBOS-lagene selvsagt evner som fotballspillere. Det viste Stjørdal i går, og de vant fortjent.

                                      Neste gang er det Åsane. Alt annet enn en overbevisende seier der, så eksploderer denne sesongen for alvor, allerede etter fem runder. Hvem skal score målene våre der, slik vi fremsto i går?
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3136

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Neste gang er det Åsane. Alt annet enn en overbevisende seier der, så eksploderer denne sesongen for alvor, allerede etter fem runder. Hvem skal score målene våre der, slik vi fremsto i går?
                                        Og da snakker vi om et Åsane-lag som i forhold til gårsdagens motstander omstiller raskere, løper fortere og har enda bedre relasjoner. Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men vårt beste håp i den kampen er at Åsane har et mantra om å angripe - alltid og uansett - og at det kan åpne rom for kontringer.
                                        Oh shit, jeg glemte at vi fullstendig mangler hurtighet i laget...

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3306

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          DET ER KRONISK MANGEL PÅ TEMPO I TROPPEN. Det er vel meningen at vi skal fnyse av Stjørdal, men se på spillet deres de gangene de tok tak i ballen? Det var et teknisk kompetent, spillende og selvsikkert lag med gode relasjoner. Sånn kampen utviklet seg burde de faktisk vunnet mer enn 1-0. De kontret oss i senk med jevnt over mye mer temposterke spillere enn vi har.
                                          Salquist, Kind Mikalsen, Kairinen, Melgalvis, Krogstad og Lehne Olsen mangler fotrapphet, de tre sistnevnte mangler det sårt. Matthew, som har bra tempo i beina, blir for lavt i banen når andreballene skal vinnes.

                                          Men først og fremst må vi fjerne rasket som sendte oss ned i OBOS. Dette kan ikke vente. Melgalvis (og hans reserve, Rafn), Mikalsen, Krogstad, Gustavsson, Moses. Etter det første kvarteret skapte vi nesten ikke en dritt. Etter baklengsmålet og i økende grad utover i andre omgang gjemmer spillere seg ute på banen. Det er lite til ingen bevegelse foran ballfører, få eller ingen gode kombinasjoner. Ballen går sakte. Det er lett å forsvare seg mot oss.
                                          Tempomangelen er som du sier veldig tydelig. Melgalvis mangler som du nevner fotrappheten, men kompenserer ofte med helhjertede returløp. Det er dog ikke godt nok, og jeg antar at han er ferdig når kontrakten går ut etter sesongen. Moses var skadet på høsten og var strengt tatt for sjelden på banen i fjor til at jeg gir han noe skyld i nedrykket. Han har vært blant våre bedre til tross for at han har flere steg som må taes i løpet av denne sesongen. Mitt håp er at med Ranger tilbake så vil det skje mer. Han, Knudsen og DG samarbeidet bra i vinter, og jeg håper de kan finne tilbake til det. Spørsmålet er om alle tre får muligheten til å spille sammen. Med en sterk høyreside blir det også lettere for Moses å komme inn i boksen fra motsatt side

                                          En annen ting som mangler i troppen er en leder. Jeg vil påstå at vi ikke har hatt en skikkelig leder siden Kasey Wehrman ga seg. Kippe var en solid frontfigur, men han styrte sjelden/aldri laget. TLO med kapteinsbindet og drakt nr. 10 er bare et trist skue med tanke på tradisjon og historie. Eneste gang han viste litt vilje ble han utestengt etter en kommentar.

                                          Den tredje tingen som mangler er vinnervilje og lagmoral. Vi så mot Ham-Kam at laget kan, men det er på ingen måte en selvfølge. Et av de store styrkene til Bodø/Glimt er farten og viljen til å vinne tilbake ballen når de mister den. Altfor mange bare dasser i returløpene, og det virker som om hverken spillere eller trenere tar tak i det.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎