Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3313

    Opprinnelig skrevet av Totti21

    Ser man på helheten i det som har skjedd under Arne Erlandsen har det vært krisestemning i mine øyne siden tidlig i forrige sesong. Det har ikke skjedd noe utvikling i det hele tatt siden den gang, og det er skremmende. Dessverre skjønte verken klubben eller Arne sitt eget beste etter cupgullet i høst og ga hverandre den verdige avskjeden som da burde kommet. Nå ender vi bare opp i en vanskelig situasjon, der Arne Erlandsen må bli helt avkledd for at klubben skal gjøre de nødvendige grepene. Det synes jeg er synd, men det er dit vi er på vei dessverre.

    Så forsterkes eventuelt problemet om klubben har lagt sportsplanen på is og/eller overlatt alt ansvar til Arne Erlandsen.
    Problemet er at det er vanskelig å skape utvikling med den spillestilen Arne innehar. Jeg tror det rett og slett er umulig og utvikle stilen. Å spille ball i bakrom kan de fleste, uansett nivå og aldersgrupper.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Skuffende sesongåpning både spillemessig og poengmessig med Bodø-kampen som den klart verste i mine øyne. Vi skal ikke dekke oss bak marginer, men det er ikke til å komme bort ifra at vi ikke har hatt disse med oss de siste to kampene:

      - To keepertabber som må regnes som ekstraordinært store mot Sarpsborg gjør det vanskelig å vinne fotballkamper (vi scorer tross alt to mål mot et av seriens beste lag og er best)
      - Snytt for en soleklar straffe i går og nok en svak keeperopptreden påvirker kampen, selv om begge hendelser ikke unnskylder et tap. Isolert skapte vi også flest sjanser i denne.

      Trenden fra fjoråret er at vi slipper inn mange mål relativt til målsjanser i mot - særlig på defensiv dødball er vi svake. Framover har vi blitt vassere, selv om vi fortsatt brenner en del sjanser. 5 mål for på 3 kamper er akseptabelt når to av kampene er borte, men 7 i mot er alt for mange. Vi må stramme opp den defensive strukturen betraktelig for å løfte oss på tabellen. Jeg synes fortsatt laget fremstår langt mer robust enn under det tidligere trenerregimet og er ikke særlig bekymret for et nedrykk da flere lag vil være svakere enn oss over 30 kamper. Skuer man til trenersituasjonen, bør likevel ikke dette være et parameter å måle seg opp mot. Dersom ikke Arne lykkes med å få laget til å prestere stabilt på et betydelig høyere nivå fram mot sommeren bør man starte arbeidet med å lete etter et nytt trenerapparat for 2019. Forhåpentligvis forankret i en sportsplan..
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Joha
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 314

        La oss i alle fall vente til runde 8,9 før vi trekker noen dom om utviklingen i klubben. .
        Helt enig med marginene med seg kunne vi stått med full pott.Jeg sier bare at enten støtter du laget eller ikke er enkelte som er så negative inne her på forumet hjelper ikke og krittisere laget heller for da blir dårligere av all hetsing av spillere og trenere er ikke bare Lsk som sliter det samme gjør Rbk og Enga også

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 799

          Alle lag i eliteserien ville stått med full pott «med marginene med seg».

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2852

            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            Alle lag i eliteserien ville stått med full pott «med marginene med seg».
            Nei. Om vi hadde hatt marginene på vår side, hadde vi stått med fire poeng. 0 i Bodø, 3 på Åråsen og 1 i Kristiansund.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3922

              Suverent at Erlandsen går ut i pressen med det som omtales som "hard kritikk" av Matthew. Det hjelper nok. Siden jeg ikke har tilgang til rb's betalingssider, kan jeg ikke gjengi mer enn overskriften hvor det står at Erlandsen uttaler"Jeg skjønner at han er skuffet. Det er jeg også."
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • lsk_rob
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2016
                • 139

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Suverent at Erlandsen går ut i pressen med det som omtales som "hard kritikk" av Matthew. Det hjelper nok. Siden jeg ikke har tilgang til rb's betalingssider, kan jeg ikke gjengi mer enn overskriften hvor det står at Erlandsen uttaler"Jeg skjønner at han er skuffet. Det er jeg også."
                Matthew selv som kom med akkurat den uttalelsen. Videre om han: "Selv synes han det er vanskelig å sette fingeren på hva som virkelig er problemet.

                – Jeg vet virkelig ikke, så det er vel ikke noe annet svar på det enn hardt arbeid. Spillestilen er klar, det er veldig tydelig hvordan treneren ønsker at vi skal spille. Vi er inne i en dårlig periode nå og er nødt til å korrigere det til neste kamp. Den må vi komme oss ut av. Men det vil løsne. Da vil vi begynne å plukke poeng."

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3134

                  Matthew må tåle å høre det han som alle andre. Om ikke på Charles-nivå, så hadde han en svak kamp sist. Bare å brette opp erma og komme sterkere tilbake.

                  En ting som virkelig forundrer meg, dog. Matthew er veldig flink til å ligge i mellomrommet og få skuddmuligheter når ballen klareres ut av feltet til motstanderen. Han har dessuten et ganske så tungt skudd også. Treff-sikkerheten derimot, er på Støre-nivå. Og da spør jeg: Hvorfor har jeg ikke sett en enste trening hvor Matthew, gjerne sammen med Arild, står og terper denne typen skudd??? Har ikke sett det en eneste gang, og det er for meg totalt uforståelig.

                  Kommentar

                  • Fat P
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jan 2015
                    • 64

                    Opprinnelig skrevet av Joha
                    La oss i alle fall vente til runde 8,9 før vi trekker noen dom om utviklingen i klubben. .
                    Helt enig med marginene med seg kunne vi stått med full pott.Jeg sier bare at enten støtter du laget eller ikke er enkelte som er så negative inne her på forumet hjelper ikke og krittisere laget heller for da blir dårligere av all hetsing av spillere og trenere er ikke bare Lsk som sliter det samme gjør Rbk og Enga også
                    Enig, vi gir ikke opp etter tre runder. Litt stang ut. Likevel MÅ man opp 2-3 hakk mht bl.a defensive "skills", trøkke til mer i duellene, vinne andre-baller, og bedre offensive samhandlinger. Nøkkelord: Spilleglede, "blø for drakta", overskudd og mindre fokus på "nå er vi på VG-TV gitt..."(selv om det er veldig moro å følge...)

                    Kommentar

                    • TomLundby
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 616

                      Opprinnelig skrevet av lsk_rob
                      Matthew:
                      "–Jeg vet virkelig ikke, så det er vel ikke noe annet svar på det enn hardt arbeid. Spillestilen er klar, det er veldig tydelig hvordan treneren ønsker at vi skal spille. Vi er inne i en dårlig periode nå og er nødt til å korrigere det til neste kamp. Den må vi komme oss ut av. Men det vil løsne. Da vil vi begynne å plukke poeng."
                      Det Matthew sier her er en fin, diplomatisk variant av "Trenerns taktikk suger"?

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Skal vi overleve i Eliteserien nok en gang, og ikke minst ta ytterligere steg på tabellen, så må vi dyrke og bygge opp mye av spillet rundt de spillerne vi har som virkelig er på et høyt nivå. Det vil si at veldig mye av spillet bør gå via Matthew og basere seg på at han skal settes opp i gode posisjoner så ofte som mulig. Det er vi ikke i nærheten av en gang, og så lenge det viktigste for Arne Erlandsen er at man har en midtbanespiller som kan sideforskyve defensivt og plukke opp andreballer offensivt, så kan vi like gjerne selge Matthew til Rosenborg eller Molde, og hente inn en type som Håvard Storbæk eller lignende type istedenfor, da han faktisk er bedre på akkurat dette enn Matthew. Man trenger ikke en dyr sportsbil om man skal benytte den som sykkel.

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 871

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Skal vi overleve i Eliteserien nok en gang, og ikke minst ta ytterligere steg på tabellen, så må vi dyrke og bygge opp mye av spillet rundt de spillerne vi har som virkelig er på et høyt nivå. Det vil si at veldig mye av spillet bør gå via Matthew og basere seg på at han skal settes opp i gode posisjoner så ofte som mulig. Det er vi ikke i nærheten av en gang, og så lenge det viktigste for Arne Erlandsen er at man har en midtbanespiller som kan sideforskyve defensivt og plukke opp andreballer offensivt, så kan vi like gjerne selge Matthew til Rosenborg eller Molde, og hente inn en type som Håvard Storbæk eller lignende type istedenfor, da han faktisk er bedre på akkurat dette enn Matthew. Man trenger ikke en dyr sportsbil om man skal benytte den som sykkel.
                          Nå uttalte vel Erlandsen nylig enten til RB eller om det var i et klipp På Innsiden at Matthew skal "være limet med ballen", da han kommenterte at han ikke var fornøyd med prestasjonene hans. Så det virker jo som om intensjonen med Matthew er nærmere det du ønsker enn det du antar.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av OlaG
                            Så det virker jo som om intensjonen med Matthew er nærmere det du ønsker enn det du antar.
                            Det enkleste er å se på det vi gjør på banen. Der har man etter halvannet år med Erlandsen som sjef sett en intensjon som tilsier at man skal spille igjennom midtbanen og Matthew i spesielt stor grad. Da er det i så fall en god del spillere som Erlandsen ikke har nådd ut til med sitt budskap enda, og det er lite trolig da jeg på tross av min misnøye med Erlandsen aldri har tvilt på hans egenskaper til å få inn et budskap hos sine spillere. Hadde man i det minste hatt masse balltap i sine forsøk på å sette opp Matthew rettvendt i mellomrommet, så kunne man jo sagt at det er en intensjon, men at ferdighetene eller utførelsen ikke er god nok.

                            Forøvrig er det jeg hører mest av på "innsiden" fokus på målene vi slipper inn og hvordan vi skal unngå de, kontra hva vi kan gjøre i andre enden av banen. Det er liten tvil om hva som er det viktigste for Arne Erlandsen, og det har han heller aldri lagt skjul på. Det er også helt fair.

                            Kommentar

                            • Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

                              Jeg synes det vi har vist de første 3 kampene er planløst. Det er ikke noe velfungerende kollektiv. Det blir ofte et one man show hvor enkeltspillere innimellom gjør gode prestasjoner. Hva forsvaret vårt angår så er det en kjensgjerning at Keeperne blir usikre når forsvaret ikke fungerer. Jeg sier ikke at det er hele årsaken men vi fungerer dårlig defensivt om dagen. Når vi står høyt så blir vi fullstendig fraløpt. Raske spisser elsker å spille mot trege stoppere. Trodde Marius var raskere enn han faktisk er. Kippe er og blir treg men har fortsatt endel andre gode kvaliteter.
                              Når det er sagt så synes jeg kampen mot S08 var oppløftende. Det bor noe i dette laget men vi må få det ut også på bortebane.
                              Fugla Forever

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1204

                                Vi har jo spilt bra i vinter mot god motstand, så selv om det går litt ræva nå kan vi vel avvente noen måneder med å skrive så mye i denne tråden? Er vel typisk Ola Dunk, der brorparten forøvrig er lei seg for at snøen smelter for da kan men ikke gå på ski, peker ut seriemesteren allerede etter 3 runder?

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  Vi har jo spilt bra i vinter mot god motstand, så selv om det går litt ræva nå kan vi vel avvente noen måneder med å skrive så mye i denne tråden? Er vel typisk Ola Dunk, der brorparten forøvrig er lei seg for at snøen smelter for da kan men ikke gå på ski, peker ut seriemesteren allerede etter 3 runder?
                                  Ja for resultater i treningskamper har tradisjon for å bety mye når serien starter. I treningskampene møtes ofte lag med helt forskjellige forutsetninger ift alt fra hvor de er i treningsopplegget sitt og hva slags utbytte de ønsker å få fra kampene. De har med andre ord null og niks å si for hvordan vi står mot de andre lagene nå.

                                  Hadde man delt ut OL og VM gull i langrenn basert på det man viser i månedene før mesterskap, så hadde Martin Johnsrud Sundby tatt mer enn 0 individuelle mesterskapsgull også. Da betyr det man har gjort resten av året ingenting.

                                  Kommentar

                                  • CFC1976
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2015
                                    • 341

                                    Har spådd at vi kommer til å slite i år:
                                    Liker Lehne Olsen på topp. Han og Erling i tospann kan være meget bra fremover. De kommer til å løpe og rive mange forsvar i filler.

                                    Men ellers...?
                                    Påstår at 4 utlendinger pdd er ikke bra nok for LSK:
                                    Moses... (lukter Bassey fra langt avstand for meg)
                                    De 2 keeperne vi har.
                                    Antonijevic virker som en herlig type, men er ikke bra nok til å danke ut Amundsen, Kippe eller SKM.


                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9359

                                      I rute til nedrykk og hva værre er.


                                      Kommentar

                                      • HolterKanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 1603

                                        Er ikke så fælt å tape en kamp i ny og ne, men det er måten det skjer på (igjen!) som er så bekymringsfullt. Jeg ser INGENTING hos spillerne som tilsier at vi skal snu det her. For en jævla møkkagjeng med primadonnanykker verre enn Christian Gauseth
                                        ***Større baller enn vett***

                                        Kommentar

                                        • ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

                                          Vi har i mange år vært helt avhengig av at de afrikanske spillerene våre har gjort ting alene som gjør at kampene tipper vår vei. Nå har vi ingen matchvinnere fra den kanten heller og da blir vi et dårlig OBOSlag.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎