Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2852

    Der har Start vunnet.

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2852

      Men B/G taper i alle fall.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4264

        Skiller tre poeng fra 15. til 11. plass. Dette kommer til å leve helt inn.

        Og jaggu så har nesten S08 klart å rote seg ned i sumpa også. På 10. plass nå etter seks strake tap i ES

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1498

          Bortsett fra at Start vinner så har resultatene gått mye vår vei denne runden. Men vi har neppe råd til å tape de neste tre kampene.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            Blir et par festlige timer her i Bergen. Ihjelfrosset allerede.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2104

              Krogstad brenner nok en mega sjanse.
              Ikke noe nytt. Ellers bra åpning

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3306

                Start tok to poeng mer enn jeg kalkulerte med, og Stabæk tok ett mer. B/G ligger i rute, og vi er et poeng foran skjema. Godset tapte også som forventet, så ting ser ikke for ille ut.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Start tok to poeng mer enn jeg kalkulerte med, og Stabæk tok ett mer. B/G ligger i rute, og vi er et poeng foran skjema. Godset tapte også som forventet, så ting ser ikke for ille ut.
                  For min del var dette en god helg. Start vant omtrent som forventet, mens jeg egentlig hadde forventet hjemmeseier for Stabæk også. Hadde i likhet med deg trua på tap for både Godset og spesielt B/G, som jeg tror blir en av de tre nederste lagene til slutt, og som vi må passere med hjemmekamp mot de på programmet. Vårt poeng i Bergen var noe jeg håpet på, men ikke kalkulerte med.

                  Nå er det en tøff kamp, men et formsvakt rbk som venter. Ingen umulig oppgave, men heller ikke der jeg forventer at plassen skal reddes. Heldigvis har alle de andre konkurrentene også kamper de fort taper poeng i.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3314

                    Neste runde:

                    LSK - RBK: RBK i svak form. Kun 1-1 mot Sandefjord, men har til gjengjeld mye skader. Flere er nok tilbake mot oss neste søndag. Normalt sett er dette en sikker borteseier basert på statistikk siste årene, men tror fort vi kan ta med oss ett poeng her.

                    Ranheim - B/G: Ranheim sterke hjemme. B/G scorer ikke mål lenger og er i elendig form. Mye frustrasjon intern i B/G av det jeg har lest. Normalt en H.

                    Tromsø - Start: TIL hjemme er solid. Men de er fryktelig ustabile om dagen. Start skal ikke undervurderes, og jeg tror de greier seg i år. Normalt vil jeg si en H, men tror mest på U.

                    Stabæk - Brann: Brann halter videre. STB har Boli som kan være det som utgjør hvor Stabæk ender til slutt. Rimelig åpen kamp, men tror Brann trekker det lengste strået. STB ser svake ut defensivt.

                    Sandefjord - Godset: SF spiller bare uavgjort for tiden. Vanskelig å bryte ned. Godset er sorgens kapittel om dagen. Lukter ny uavgjort her.

                    I en vanskelig neste runde tror jeg derfor ingen av lagene rundt oss vinner og sånn sett kommer vi ut i fra disse to kampene mot gullagene med æren i behold. Vi står da igjen med B/G og KBK hjemme, som jeg tror vi kan dra i land 6 poeng. Godset borte blir tøft, men viktig å unngå tap. Ranheim borte kan gå begge veier. Et lag med kun æren å spille for. Sånn sett ser kampprogrammet vårt meget bra ut.

                    Personlig tror jeg B/G kan fort gå rett ned. Jeg blir ikke overrasket hvis Godset er laget som ender på kvalik og jeg tror Stabæk er laget som de må kjempe helt inn med. Start og LSK greier seg.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2278

                      Adegbenro var tilbake i stallen, men det spørs hvor spillerklar han er. Uansett en som passer midtforsvaret vårt dårlig (selvom han er kant). Vi ser ut til å ha snudd marginene på vår side selvom vi brenner alle mors sjanser i kamp etter kamp.
                      Åpenbart hva vi håper i de andre kampene, men våger meg på:
                      TIL-Start H
                      Ranheim-B/G H
                      Stabæk-Brann B
                      SIF-SIF B

                      Har allerede de 3 siste korrekte, og tippet U også i de to neste, og står for det.

                      Glimt på kvalik, Stabæk og Sandefjord ned.



                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2852

                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        Neste runde:

                        LSK - RBK: RBK i svak form. Kun 1-1 mot Sandefjord, men har til gjengjeld mye skader. Flere er nok tilbake mot oss neste søndag. Normalt sett er dette en sikker borteseier basert på statistikk siste årene, men tror fort vi kan ta med oss ett poeng her.
                        Adegbenro fikk et brukbart innhopp mot Sandefjord, det var illevarslende for oss. Den fyren er i stand til å skape mye faenskap mot Rafn/Haaken. Han virka frisk i det korte innhoppet, og får ytterligere ei ekstra uke på seg til å bli frisk fra skaden og komme form igjen. Sannsynligheten for at vi skal få med oss poeng i denne kampen synker dermed med 50 prosent, minst.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Ser dessverre ut som Start har funnet marginene i det siste, og kan fort finne med på å stjele med seg 3 poeng borte mot et formsvakt Tromsø. Ble rundspilt hjemme mot Sarp og tok likevel 3 poeng, forhåpentligvis får vi også med oss noen sånne mot slutten av sesongen.

                          Sandefjord har ikke tapt på 8 kamper, og jeg tror heller ikke de gjør det mot Godset. Godset kan fort for alvor blande seg i bunnen - elendige borte og i år også hjemme med kun 1,1p i snitt.

                          Stabæk-Brann ganske åpen, men dersom Brann får kampen inn i sitt spor tror jeg de vil valse over Stabæk i luftrommet. Bør kunne score 2-3 mål mot seriens dårligste forsvar, men jeg synes de pålangt nær imponerte i går og så slettes ikke ut som et gullag.

                          Tror Ranheim tar Glimt hjemme av den ene grunn at Glimt virker fryktelig svake.

                          Det virker som Glimt og Kristiansund hjemme, samt Godset borte er kampene vi har best sjanser. Jeg tror 32 poeng holder, særlig om vi tar de 6 poengene vi mangler mot Glimt og Godset.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4264

                            I tillegg til Adegbenro, så er vel også Bendtner klar til kampen mot oss? Så fort ubrukelige Søderlund henvises til benken vil nok poengene komme for Bartene. Har absolutt ikke noe tro på poeng i neste kamp

                            Kommentar

                            • Dumbo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 462

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              I tillegg til Adegbenro, så er vel også Bendtner klar til kampen mot oss? Så fort ubrukelige Søderlund henvises til benken vil nok poengene komme for Bartene. Har absolutt ikke noe tro på poeng i neste kamp
                              I tillegg til 8-10 andre spillere som stod over i helgen. Ja, her lukter det ikke poeng fra en revansjelystent RBK.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1462

                                Poeng i Bergen var bonus. Og det ble det! Poeng mot Rbk er bonus. Fasit fåes på Åråsen!
                                Vi må ha fokus på at dette kan og må vi først og fremst ordne selv. Håper riktignok i første omgang at Brann virkelig reiser seg mot Stabæk i begge omganger.

                                Kommentar

                                • Langballa
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2014
                                  • 321

                                  Er ikke Boli ute med karantene for gule kort neste kamp? Isåfall scorer jo ikke Stabæk mål

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4264

                                    Opprinnelig skrevet av Langballa
                                    Er ikke Boli ute med karantene for gule kort neste kamp? Isåfall scorer jo ikke Stabæk mål
                                    Boli står, så vidt jeg kan se, kun med to gule så langt. Første karantene er ved fire gule.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                      I tillegg til 8-10 andre spillere som stod over i helgen. Ja, her lukter det ikke poeng fra en revansjelystent RBK.
                                      Kan jo legge til at Rosenborg aldri slipper seg ned noen prosent mot oss som de gjør mot andre lag innimellom. Dette er en klassiker i norsk fotball og et av de største oppgjørene. De er alltid skjerpa mot oss. Her får vi ikke noe gratis, og tar vi poeng her er det rein bonus. Jeg tenkte etter kampen mot Stabæk at vi skal være sjeleglade dersom vi fortsatt holder oss over streken etter kampene mot Brann og Rosenborg. Foreløpig holder det, så får vi se etter neste match.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2852

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                        Kan jo legge til at Rosenborg aldri slipper seg ned noen prosent mot oss som de gjør mot andre lag innimellom. Dette er en klassiker i norsk fotball og et av de største oppgjørene. De er alltid skjerpa mot oss. Her får vi ikke noe gratis
                                        Du har helt rett, er jeg redd. Det er ikke sjeldent at bartepakket spiller årets beste kamp mot oss, og at spillere ute av form plutselig finner storformen mot oss. Spesielt på Åråsen. På en annen side, det er alt for ofte forekommende at LSK framstår som en gjeng skremte kyllinger når bartepakket står på den andre siden av midtstreken.

                                        Klassikeren i så måte, er 6. august 2916. 0-4 til pause, vi så ut som et forskremt J16-lag. Det snudde i andre omgang, etter at franskmannen kom på bana og hadde bestemt seg for å ta i et tak. Det holdt nesten helt inn. 3-4.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Tror faktisk en tidlig RBK goal kan være gull. Ofte har det laget som helhet droppet da og i den gulljakten de er i nå begynt å skulle trygge 3 poeng. RBK er ikke som de gylne årgangene hvor de bare pøste på og avgjorde matcher tidlig. Vanskelig å snu trenden hvis/om LSK utligner. Og det hadde vært så utrolig deilig å snu en kamp mot RBK. Fuckings drittlei å bli rævpult av trønderpakket på Åråsen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎