Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 462

    Glimt er utvilsomt på andre enden av skalaen i forhold til oss både når det gjelder samhandling filosofi og dristighet. På en normal dag vinner de på Åråsen i neste runde. Dermed blir vår neste kamp mot bunnkollega Godset desto viktigere.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3306

      Opprinnelig skrevet av Dumbo
      Glimt er utvilsomt på andre enden av skalaen i forhold til oss både når det gjelder samhandling filosofi og dristighet. På en normal dag vinner de på Åråsen i neste runde. Dermed blir vår neste kamp mot bunnkollega Godset desto viktigere.
      Styrken til Glimt er raske spillere som mestrer ‘gegenpress’, alt vi suger på. Kan fort bli like stygt som i Bodø i våres.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9359

        Utifra min indre kalkulator har vi 60% sjanse for å rykke ned. Det inkluderer en 20% sjanse for kvalikk, som jeg tar for gitt tapes over 2.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7021

          Godset borte, Ranheim borte, Sarpsborg hjemme, Stabæk hjemme. Søpla hjemme også, forsåvidt.

          Vi avgjør vår egen skjebne. Godsets nestenopphenting mot Odd skremte meg litt. Ranheim er ganske migete å møte på bortebane. Sarpsborg er uavgjort-spesialist, og Stabæk er bedre nå enn de var i vår. Jeg er ikke særlig optimist, nei. Dette blir relativt grusomt, igjen.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3136

            Både Stabæk og Godset kan fortsatt ryke, og jeg hadde gjerne sett det skje. Samtidig er det ingen tvil om at begge har hentet trenere som har løftet lagene såpass mye at jeg dessverre ikke ser det skje. Magefølelsen min sier at Sarp også klarer å grave ut nok til å i det minste unngå direkte nedrykk. Da står det mellom Ranheim, Mjøndalen, Tromsø og oss.

            Hadde alt bært normalt, så burde vi klare oss. Problemet er at på senhøsten er ikke noe normalt, og lag som kjemper mot nedrykk møter lag som ligger i ingenmannsland og bare vil at sesongen skal være over. Det verste som finns er å møte andre nedrykkskandidater, så det er all grunn til å være nervøs.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5091

              Dette blir et rotterace helt inn. Som nevnt over, masse innbyrdes oppgjør.

              Hadde vært fryktelig deilig å fått noen trepoengere tidlig nå, for å slippe den sedvanlige høstangsten. Tror vi trenger 32 poeng for å være sikre på å unngå kvalik.

              Livredd for en siste runde der RBK, uten noe å spille for, taper mot kompis og lillebror Ranheim, og VIF i samme situasjon legger seg mot Mjøndalen, mens vi må slå Sarp for å overleve.
              Last edited by McGuffy; 30.09.2019, 16:54.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4264

                Sitter og ser Mjøndalen bli knust av Viking. Tviler veldig sterkt på at bruntrøyene har noen som helst sjanse til å ta oss igjen. Nøkkelkampen for vår del kommer borte mot Ranheim. Vinner vi der, drister jeg meg til å si at vi nærmest er sikra. At både Ranheim, Mjøndalen og Sarp skal ta 8-9 poeng de siste sju kampene har jeg veldig liten tro på. Tromsø er søppel de og. Generelt vanvittig svak nedre halvdel i år.

                Forhåpentligvis karrer vi til oss en seier til og er helt sikre. 32 poeng bør holde godt mtp alle de innbyrdes oppgjørene som gjenstår i bunnstriden.

                Ikke at en 13. plass vil være i nærheten av godkjent da... Forbanna elendig sesong hvis det blir tilfelle

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2278

                  Nå bør vi satse på å komme oss forbi det bedritne bydelslaget også. Fader at de hanka inn så mange poeng i våres, hvis ikke hadde de seilt rett ned til OBOS

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5914

                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Nå bør vi satse på å komme oss forbi det bedritne bydelslaget også. Fader at de hanka inn så mange poeng i våres, hvis ikke hadde de seilt rett ned til OBOS
                    De kommer til å få ny trener rett før derby og seile på boosten. Deila tåler verken tap eller uavgjort nå.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2278

                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                      De kommer til å få ny trener rett før derby og seile på boosten. Deila tåler verken tap eller uavgjort nå.
                      Tror ikke de har økomomi til det. Men det finnes sikkert en smertegrense. Tåler nok et tap borte mot Odd, men ryker de hjemme mot Stabæk før kampen mot oss kan du fort få rett. 0p inkl mot oss de neste tre så begynner det virkelig å brenne på valle.

                      Som nevnt tidligere skal vi prise oss lykkelige over hvor mange elendige lag det er i ES iår og alle resultatene som har gått vår vei (måtte det fortsette). Vi trenger maks 6p for å være på sikker plass, kanskje holder også med kun 4. Eneste aberet er at alle laga kommer til å være med å kjempe om å unngå nedrykk og kvalikplass. Det kan i og for seg tale til vår fordel også, hvis det ender med at alle slår alle, eller aller helst spiller uavgjort i innbyrdes.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4264

                        Mjøndalen 1-1 Godset. Nok en gavepakke i nedrykksstriden. Nå må vi se å få tatt noen poeng sånn at vi kan pensjonere denne tråden for i år

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3314

                          Slik lagene roter bak oss bør 6 poeng være nok.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2278

                            Det er rett og slett vilt. Laga bak oss vil jo ikke vinne. 3p mot fiskeboyos og så kan en skue over disse laga som kjemper om nedrykk.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              Nå ble det mye jinx på en gang. Ikke gjør meg nervøs.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4376

                                De tre nederste lagene tar under ett poeng i snitt pr kamp. Sånn sett vil det pr nå holde fint med 30 poeng. Dette kan jo selvsagt endre seg, men enn så lenge er jeg ikke fryktelig nervøs. Men en seier nå hadde vært utrolig viktig. Da kan vi så og si legge vekk alt av nedrykksnerver, og ikke minst hadde det vært mye mer behagelig å reise til Marienlyst neste runde med 29 poeng i bagasjen.

                                Akkurat nå tyder det meste på at Sarpsborg, Ranheim og Mjøndalen tar de tre nederste plassene. Tromsø og kanskje Strømsgodset kan også bli ett av de. Sarpsborg har vunnet 3 kamper på et helt kalenderår. Helt krise! Mjøndalen og Ranheim kjemper bra men det blir for lite poeng ut av det.
                                ..................

                                Kommentar

                                • woody
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 374

                                  Lagene bakfra nærmer seg faretruende fort - må bli poeng i dag . . .
                                  woody

                                  Kommentar

                                  • Holterkanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 557

                                    Vi klarer jo ikke noe på siste 1/3 av banen. Skrekkelig svake offensivt, plassen er langt fra sikret ennå
                                    ________________________
                                    TB

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7021

                                      Ranheim borte virker å bli sesongdefinerende for vår del, en skrekkinngytende tanke.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Ranheim borte virker å bli sesongdefinerende for vår del, en skrekkinngytende tanke.
                                        Vi har tidenes mulighet til å punktere dette i neste runde. Ranheim møter Odd og taper mest sannsynlig. Mjøndalen møter Glimt borte og taper mest sannsynlig. Hvis vi skulle slå Godset så har vi 30 poeng og Godset 23 på kvalik med 5 runder igjen. Da er vi sikre.

                                        Men om vi griper den muligheten? Jeg har mine tvil, dessverre.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Stan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 1062

                                          Nei, du sier noe. Lenny parkerer vel bussen i 6-3-1 formasjon på Marienlyst og håper på 1 poeng..

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎