Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Snow
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2019
    • 179

    Jeg vil gå så langt å si at pga TLO så er vi der vi er i dag. Hvor mange skudd har han bommet på som en klassespiller av hans kaliber burde ha putta på. Hvor mange offsider har han laget som vi kunne ha fått mål på? Hvor mang sjanser skal han få når han klarer ikke å putte på et postnord lag?
    Dessverre TLO det er ikke så enkelt som du trodde å skrive under for LSK igjen og prioritere familien og bygda hvor du er fra og tro dette skal bli enkelt.
    Last edited by Snow; 21.07.2020, 15:01.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 865

      Opprinnelig skrevet av Snow
      Hvor mang sjanser skal han få når han klarer ikke å putte på et postnord lag?
      Rett skal være rett: SB er like lite et postnord-lag som LSK er et eliteserie-lag.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7004

        Himle med øya alt dere vil: LSK slik vi fremsto i går mot Åsane, da vi skulle slå tilbake etter fadesen mot Stjørdal, er et lag som ikke kommer til å dominere mot noen lag i OBOS. Vi har møtt de antatte bunnlagene Grorud, Hamkam, Sandnes, Stjørdal og Åsane og ingen av de antatte topplagene Tromsø, Ranheim, Kongsvinger, Sogndal og Kåffa, og skal fremdeles spille lokaloppgjør mot miniputtene Ull/Kisa og Strømmen, som kommer til å ofre livet for å slå oss. Vi har 7 poeng på 5 kamper mot presumptiv enkel motstand og spiller verre og verre for hver kamp.
        I august har vi hele sju seriekamper, kamper som kommer svært tett på hverandre etter denne begredelige innledningen på sesongen. Når september starter kan vi sitte virkelig ille i klisteret.

        Dette er terminlista for august (etter kampen mot Jerv fredag 31/7):

        LSK-Sogndal 4.8
        Kåffa-LSK 11.8
        LSK-Ull/Kisa 14.8
        LSK-Raufoss 17.8
        Kongsvinger-LSK 25.8
        LSK-Strømmen 28.8
        Øygarden-LSK 31.8

        Etter disse kampene møter vi Ranheim, Tromsø og Kongsvinger på nytt rett etter hverandre i september. Etter Kongsvinger-møtet 21.9 kan sesongen i det store og hele være avgjort for vår del, da har tabellen satt seg så det er kinkig å komme seg i nevneverdig grad oppover foruten en lang og sammenhengende rekke med seire.

        Jerv vet jeg ikke stort om, men Sogndal er kjipe, og etter den kampen er det Kåffa, et mye bedre lag enn subbet vi har spilt mot hittil. Det kan bli en historisk ydmykelse dersom vi fortsetter å fremstå sånn vi har gjort foreløpig. Kåffa er et godt lag, og vi ser nå igjen at de har truffet bra på signeringene sine i vinter. De er vel så gode som i fjor. Kisa er fremoverrettet og offensive og kommer til å gjøre alt i verden for å ødelegge for oss. Raufoss vet jeg null og niks om. Kongsvinger kjørte rundt med oss i den siste treningskampen før sesongen startet. Strømmen selger bestemora si for å slå oss. Øygarden kan bli Åsane versjon 2 for vår del.

        Den demoraliserte gjengen hengehuer vi sender på banen nå kan fint tape fire av de sju kampene som venter i august. Jeg ser ingen tegn til oppbrettede ermer og alt dette våset klubben prøver å innbille oss foregår på treningsfeltet, derimot pinglete og dårlig samspilte spillere som ikke ønsker å gå foran for laget og vise vei. Torbjørn Kallevåg er den eneste med fremdrift av våre spillere, og forsvaret vi stilte opp med i Bergen i går er en fullstendig katastrofe.

        Vil noen vedde på at det ikke blir panikk og alle mann til livbåtene hvis vi skulle ligge på 12. plass 1. september? Vi kan rykke ned med dette laget.
        Last edited by trigz; 28.07.2020, 08:41.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 553

          Send resonnementet til styret, godt skrevet og dessverre sant......
          ________________________
          TB

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2829

            Det er dessverre større sannsynlighet for nedrykk enn opprykk i år
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Dumbo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2004
              • 456

              Vi holder trolig HamKam bak oss. De virker helt håpløse.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1199

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Himle med øya alt dere vil: LSK slik vi fremsto i går mot Åsane, da vi skulle slå tilbake etter fadesen mot Stjørdal, er et lag som ikke kommer til å dominere mot noen lag i OBOS. Vi har møtt de antatte bunnlagene Grorud, Hamkam, Sandnes, Stjørdal og Åsane og ingen av de antatte topplagene Tromsø, Ranheim, Kongsvinger, Sogndal og Kåffa, og skal fremdeles spille lokaloppgjør mot miniputtene Ull/Kisa og Strømmen, som kommer til å ofre livet for å slå oss. Vi har 7 poeng på 5 kamper mot presumptiv enkel motstand og spiller verre og verre for hver kamp.
                I august har vi hele sju seriekamper, kamper som kommer svært tett på hverandre etter denne begredelige innledningen på sesongen. Når september starter kan vi sitte virkelig ille i klisteret.

                Dette er terminlista for august (etter kampen mot Jerv fredag 31/7):

                LSK-Sogndal 4.8
                Kåffa-LSK 11.8
                LSK-Ull/Kisa 14.8
                LSK-Raufoss 17.8
                Kongsvinger-LSK 25.8
                LSK-Strømmen 28.8
                Øygarden-LSK 31.8

                Etter disse kampene møter vi Ranheim, Tromsø og Kongsvinger på nytt rett etter hverandre i september. Etter Kongsvinger-møtet 21.9 kan sesongen i det store og hele være avgjort for vår del, da har tabellen satt seg så det er kinkig å komme seg i nevneverdig grad oppover foruten en lang og sammenhengende rekke med seire.

                Jerv vet jeg ikke stort om, men Sogndal er kjipe, og etter den kampen er det Kåffa, et mye bedre lag enn subbet vi har spilt mot hittil. Det kan bli en historisk ydmykelse dersom vi fortsetter å fremstå sånn vi har gjort foreløpig. Kåffa er et godt lag, og vi ser nå igjen at de har truffet bra på signeringene sine i vinter. De er vel så gode som i fjor. Kisa er fremoverrettet og offensive og kommer til å gjøre alt i verden for å ødelegge for oss. Raufoss vet jeg null og niks om. Kongsvinger kjørte rundt med oss i den siste treningskampen før sesongen startet. Strømmen selger bestemora si for å slå oss. Øygarden kan bli Åsane versjon 2 for vår del.

                Den demoraliserte gjengen hengehuer vi sender på banen nå kan fint tape fire av de sju kampene som venter i august. Jeg ser ingen tegn til oppbrettede ermer og alt dette våset klubben prøver å innbille oss foregår på treningsfeltet, derimot pinglete og dårlig samspilte spillere som ikke ønsker å gå foran for laget og vise vei. Torbjørn Kallevåg er den eneste med fremdrift av våre spillere, og forsvaret vi stilte opp med i Bergen i går er en fullstendig katastrofe.

                Vil noen vedde på at det ikke blir panikk og alle mann til livbåtene hvis vi skulle ligge på 12. plass 1. september? Vi kan rykke ned med dette laget.
                Må jo lure litt på hvorfor du gidder å bruke tiden din på å skrive all denne dritten om laget du liksom støtter. Er det en terapi for deg? Du er ikke alene dessverre, og jeg undrer hvorfor du og andre både her og på Facebook lirer av seg det ene og det andre faenskapet. Det er greit å være skuffa men det finnes vel grenser? Med dette fraskriver du deg retten til å hylle laget når vi snur denne negative trenden. For det gjør vi.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3120

                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                  Må jo lure litt på hvorfor du gidder å bruke tiden din på å skrive all denne dritten om laget du liksom støtter. Er det en terapi for deg? Du er ikke alene dessverre, og jeg undrer hvorfor du og andre både her og på Facebook lirer av seg det ene og det andre faenskapet. Det er greit å være skuffa men det finnes vel grenser? Med dette fraskriver du deg retten til å hylle laget når vi snur denne negative trenden. For det gjør vi.
                  Er egentlig usikker på hvorfor du kaller dette dritt. Jeg har støtta LSK i tykt og tynt i flere tiår, og slik laget fremstår pr i dag er denne beskrivelsen ganske så presis. Han er ikke engang spesielt negativ i forhold til mange andre som mener at løpet er kjørt. Jeg mener at vi fortsatt har en mulighet til å overleve i OBOS, men det forutsetter at ganske mye må endre seg. Pr i dag er sjansen for å rykke ned større enn sjansen for å rykke opp. Det er ikke hverken dritt eller svartsyn, det er en situasjonsbeskrivelse basert på hva jeg har sett av LSK og andre lag så langt.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7004

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                    Må jo lure litt på hvorfor du gidder å bruke tiden din på å skrive all denne dritten om laget du liksom støtter. Er det en terapi for deg? Du er ikke alene dessverre, og jeg undrer hvorfor du og andre både her og på Facebook lirer av seg det ene og det andre faenskapet. Det er greit å være skuffa men det finnes vel grenser? Med dette fraskriver du deg retten til å hylle laget når vi snur denne negative trenden. For det gjør vi.
                    Tygg lykkepillene dine og fortell deg selv at alt er i orden, for all del.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1199

                      Opprinnelig skrevet av trigz

                      Tygg lykkepillene dine og fortell deg selv at alt er i orden, for all del.
                      Nei, alt er ikke i orden men du er klar over at du rakker ned på andre mennesker? Bare tenk litt på det. På folk som jobber hver jævla dag for å gjøre en god jobb både for seg selv og andre. Akkurat som det du sannsynligvis gjør. Hva får deg til å tro at det er ok å neglisjere og skrive ned og poste alt en har på hjerte? Kunne du tenke deg å jobbe i en bedrift der du vet at flere tusen med argusøyne følger deg, og om du får problemer så vet du at det skrives om deg på diverse forumer på det verste? Ja, forumet er til fordi vi engasjerer oss, men tenk bare på hva du skriver.

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 797

                        Opprinnelig skrevet av fredpet76
                        Kunne du tenke deg å jobbe i en bedrift der du vet at flere tusen med argusøyne følger deg, og om du får problemer så vet du at det skrives om deg på diverse forumer på det verste?
                        Altså, hvis noen av arbeidstakerne i LSK synes det er ille at folk diskuterer prestasjonene deres så få de bare finne seg en annen jobb. Plenty med jobber der ute hvor en kan jobbe helt anonymt uten at noen på forumet vil bry seg. Tar du en jobb som trener, sportslig leder eller fotballspiller så ligger det litt i kortene at folk kommer til å engasjere seg.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2829

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76

                          Nei, alt er ikke i orden men du er klar over at du rakker ned på andre mennesker? Bare tenk litt på det. På folk som jobber hver jævla dag for å gjøre en god jobb både for seg selv og andre. Akkurat som det du sannsynligvis gjør. Hva får deg til å tro at det er ok å neglisjere og skrive ned og poste alt en har på hjerte? Kunne du tenke deg å jobbe i en bedrift der du vet at flere tusen med argusøyne følger deg, og om du får problemer så vet du at det skrives om deg på diverse forumer på det verste? Ja, forumet er til fordi vi engasjerer oss, men tenk bare på hva du skriver.
                          Hvilken virkelighet lever du i egentlig? Det trigz skriver er virkelig så treffsikkert som det kan få blitt. At man faktisk evner å se hva som skjer med klubben sin er da ikke negativitet? Det er fakta! At man ikke tar innover seg hvor ille det er, er faktisk en av grunnene til at vi ligger der vi er. Folk i og rundt klubben har i evigheter lullet seg inn i en tro om at vi fortsatt er storklubben LSK som alle hater å møte og hvor vinnerkulturen sitter i vegga, lengst i toppserien osv. Fotballnorges største myte, ved siden av "dødballaget LSK".

                          Dette er et forum. Meninga med et forum er å kunne legge fram meningene sine og diskutere, uansett om man er positiv eller negativ til det som skjer. Trigz rakker da ikke ned på noen i sitt innlegg. Om man er leder eller spiller i en fotballklubb må man tåle litt dritt. Tåler man ikke det har man ingenting i Lillestrøm å gjøre. Når det er sagt. Spillerne og lederne i klubben har faen ikke fått mer dritt enn de har fortjent for å si det mildt.
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1199

                            Opprinnelig skrevet av bjarmann

                            Hvilken virkelighet lever du i egentlig?
                            Du lever i samme virkelighet som han trigz, så at du synes det er helt ok å skrive hva som helst og skylde på at dette er et forum så må du stå for det. Har ikke tro på at laget blir bedre av den grunn.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3120

                              Opprinnelig skrevet av fredpet76

                              Du lever i samme virkelighet som han trigz, så at du synes det er helt ok å skrive hva som helst og skylde på at dette er et forum så må du stå for det. Har ikke tro på at laget blir bedre av den grunn.
                              Du har et poeng, og jeg er selv en av dem av som synes det kan gå for langt til tider.Når det er sagt så forstår jeg ikke hva det er i inlegget til Trigz som du reagerer så voldsomt på.

                              Han påpeker at:

                              1) Vi har fått en begredelig start på sesongen. (Ok, begredelig er kanskje å ta i, men både i forhold til spill og resultater har det vært langt under forventning).
                              2) Det har blitt verre og verre kamp for kamp. (Ingen kan vel argumentere mot det?)
                              3) Vi har møtt de presumtivt svakeste lagene. (Et faktum. To nyopprykkede lag, et bunnlag og en middelhavsfarer.
                              4) Han påpeker at terminlista ser utfordrende ut. (Vanskelig å argumentere mot. Lokaloppgjør er tricky, og flere av de andre lagene er pr i dag klart bedre enn oss).
                              5) Etter de syv neste kampene påpeker han at Tromsø og Ranheim venter. (Utvilsomt vanskelige kamper).
                              6) Så er han for første gang i nærheten av hets når han kaller laget "demoraliserte hengehuer". (Men seriøst: Er det ikke akkurat slik de fremstår?)
                              7) Så fremstiller han laget som dårlig samspilt. (Lykke til med å finne noen som er uenige i det).
                              8) Så hyller han Kallevåg som den eneste med fremdrift. (Igjen en treffende beskrivelse. Det går stort sett på tvers eller uendelig sakte fremover).
                              9) Så beskriver han forsvaret som en katastrofe. (Ok, kraftig ordbruk, men ingen skivebom. Den innsatsen en spiller som Salquist legger ned fortjener kun utskjelling og beketilværelse).
                              10) Trigz avslutter med å påpeke at dette laget kan rykke ned. (Jeg er helt enig. Vi minner skremmende mye om Fredrikstad. De rykket ned, og var favoritter til å rykke rett opp igjen. Det endte i Post Nord, og der har de blitt siden - tross store budsjetter, mye publikum og navngjetne trenere).

                              Nei, Trigz har kommet med en beskrivelse som er ganske treffende, og selv om prognosene hans er dystre, så er de pr i dag ytterst realistiske. Jo lenger vi klorer oss fast til en overbevisning om at vi er gode, jo større er sannsynligheten for at det går helt galt.

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2082

                                Når en ser hvilken motgang Vi og LSK har hatt siste 10+ årene ( utenom cup triumfen) ,
                                så har likevel LSK-fansen totalt sett vært utrolig lojale , støttende og for det meste posetive vel...

                                Kommentar

                                • Holterkanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 553

                                  I skrivende stund er vi 4 mål unna direkte nedrykk.........
                                  ________________________
                                  TB

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    Klubben står ved et veiskille. Opprykkstoget forlater perrongen og vi må bestemme oss for om vi skal:

                                    - satse på ungdommen, kvitte oss med det mentalt knekte rufset av en førsteellever, sikte oss inn på en plassering midt på tabellen (det er her nivået vårt ligger) og bygge lag i OBOS over de neste årene (riktig svar)

                                    eller

                                    - dure videre med den jævla noldusgjengen som har vært utpå der så langt, hvor halvparten er på utgående kontrakt, i håp om opprykk og risikere konkurs dersom vi feiler (feil svar, men garantert det som kommer til å skje)

                                    Hvis noen hadde fortalt meg at vi skulle ha en rekke på fem kamper uten seier i OBOS så hadde jeg bedt dem ta medisinen sin. Helt totalt uforståelig at det skal være mulig å prestere så svakt gang etter gang. Det ligger en skygge over byen, og det er bare å rive ned alt og begynne på nytt for dette er ikke sunt hverken for min egen eller andre supporteres helse. Eller for spillernes mentale helse for den saks skyld.
                                    Last edited by Kanarivogel89; 04.08.2020, 20:41.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6074

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      - dure videre med den jævla noldusgjengen som har vært utpå der så langt i håp om opprykk (feil svar)
                                      Vi går for den der. Kjør på med de etablerte på utgående kontrakter. Må bare få fininnstilt heksedoktoren vår, ho treffer nok ikke presist nok på energipunktene.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3269

                                        Utrolig at denne tråden må dras frem nok en gang.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 553

                                          Someone with a lot of cash: CAN YOU HEAR ME!!!!!!!!!!!!!!!
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎