Hvorfor reiser du, eller reiser du ikke med KFL bussen til bortebane?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Fra styret Hvorfor reiser du, eller reiser du ikke med KFL bussen til bortebane?

    Som et ledd i at vi i styret ønsker at flere skal reise med våre opplegg er vi ute etter tilbakemeldinger
    Er det ting som er bra? Er det ting som kunne vært endret?
    Vi er ute etter å forbedre opplevelsen og øke antall reisende, men da er vi avhengige av å få litt tilbakemeldinger på hvorfor, evt hvorfor ikke, du reiser med KFL Hva skal evt til for at du skal reise med KFL på borteturer?


    Er grunnen arbeidstid, skole eller lavt engasjement, så skriv gjerne det også


    Fyr løs, ordet er fritt. Alle innspill og forslag vi får blir tatt med i evalueringa
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    #2
    Jeg har vært på alle turene så langt i år. Og en ting er helt sikkert, jeg skjønner hvorfor mange uteblir. Det sinnsyke fyllehælvette som har vært på enkelte av turene er grunn nok til å ikke gidde turer i det heletatt. Og da snakker jeg ikke om at folk tar seg noen pils og synger litt bakerst i bussen. Jeg snakker om sprit og annen kraftig drikke i voldsomme mengder. Man er så drita at man kommer til byen, kommer såvidt inn på stadion, sover gjennom hele kampen og starter på'n igjen på vei tilbake! Hadde det ikke vært for mitt personlige mål om å få med meg alle kampene, så hadde jeg ikke giddi turene mer.
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #3
      For min del, selvom det blir færre og færre turer, så er det tid. Med fly eller egen bil så spares det mange timer og timer er viktig for meg. Dessuten føler jeg selv at jeg har blitt for gammel til den rølpen, som iallfall var tidligere.
      Har sikkert opp mot 100 turer med KFL i treningskamper, cup, serie og Europa, siden jeg ble med i '92 og har nesten kun gode minner fra selve turene. Og jeg anbefaler gjerne bussturene til yngre.

      Det som kunne vært artig, hadde vært en "retro-tur", der folka fra 90' tallet hadde samlet seg på en buss en gang i året. Husker med både gru og glede turen til Høddvoll i øsende regnvær, at jeg satt på kjølebag i midtgangen store deler av veien til Bergen, bortekamp mot Strindheim på Lerkendal med arild bonde i mål, ryktene om bussen til enschede, togtur til Bergen til en semi osv. Det er sant det dem sier, mye var bedre før, men er vel for at da kjente man folk.

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #4
        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        For min del, selvom det blir færre og færre turer, så er det tid. Med fly eller egen bil så spares det mange timer og timer er viktig for meg. Dessuten føler jeg selv at jeg har blitt for gammel til den rølpen, som iallfall var tidligere.
        Har sikkert opp mot 100 turer med KFL i treningskamper, cup, serie og Europa, siden jeg ble med i '92 og har nesten kun gode minner fra selve turene. Og jeg anbefaler gjerne bussturene til yngre.

        Det som kunne vært artig, hadde vært en "retro-tur", der folka fra 90' tallet hadde samlet seg på en buss en gang i året. Husker med både gru og glede turen til Høddvoll i øsende regnvær, at jeg satt på kjølebag i midtgangen store deler av veien til Bergen, bortekamp mot Strindheim på Lerkendal med arild bonde i mål, ryktene om bussen til enschede, togtur til Bergen til en semi osv. Det er sant det dem sier, mye var bedre før, men er vel for at da kjente man folk.
        Retro tur var faktisk planlagt i år, men ble dessverre ikke noe av. Husker ikke helt grunnen, men tror kamptidspunkt og laber interresse var grunnen...
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #5
          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          Retro tur var faktisk planlagt i år, men ble dessverre ikke noe av. Husker ikke helt grunnen, men tror kamptidspunkt og laber interresse var grunnen...
          Den tidsklemma, som jeg trodde var oppspinn for 15 år siden, er høyst reel. Så for mange av de som var med på '90-tallet, er det ofte vanskelig å frigi tid. Andre også selvfølgelig, men de som nærmer seg 40 har oftere eldre barn som skal følges opp.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4375

            #6
            Nå reiser jeg med enten UFC bussen eller fly, men føler det er samme greia for mange; I dag, kontra 7-8 år siden (kanskje litt lenger) så er det veldig enkelt for mange å se matchen på tv. Før var det jo bare hovedkampen man sendte på tv. Resten av kampene ble ikke tv-sendt og man måtte faktisk reise for å få sett match. På mange borteturer er man hjemme langt utpå natta/tidlig om morgenen, og mange er for gamle til å orke en helvetesdag på jobb på mandag, eller klare å ta seg fri. At mange har barn er selvsagt også en grunn. Enda en grunn er at man ikke har fått noe gratis de siste 6-7 åra med tanke på hvordan LSK har gjort det sportslig. Veldig mange har gått lei og falt av. Alt dette, kombinert med at vi hadde storhetstiden rundt 2006, med veldig mange fans i "gunstig alder" for borteturer, gjør at det nå er litt dårligere.

            Eneste konstruktive jeg kan svare på turene til KFL, siden jeg ikke har reist med de på snart 10 år, er at infoen om turene synes jeg har løfta seg bra i år. Opplegget rundt mange av turene ser også veldig bra ut med kurrante priser, så jeg kan ikke skjønne at det skal stå på tilbudet hvertfall.
            ..................

            Kommentar

            • Superstefan
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 2180

              #7
              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              På mange borteturer er man hjemme langt utpå natta/tidlig om morgenen, og mange er for gamle til å orke en helvetesdag på jobb på mandag, eller klare å ta seg fri.
              Bare kopierte ut fra ditt svar jeg _Jonern, traff meg midt i blinken.
              Fotograf Kreativ Kanaris

              KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #8
                Drar på borteturer når jeg er i nærheten og det er ikke på grunn av bekvemmeligheten. :-) Minibussen fra Sandnes så ut som et ormebol med folk ålende rundt overalt på seter og i midtgang, men gikk helt fint. At vi nå faktisk har tilgang på veldig bra busser hvis det er flere reisende er noe som kan spres. Når man kan sitte/sove godt på hjemturen er det faktisk mulig å dra rett på jobb dagen etter.

                Men som SuperT sier; det er utrolig slitsomt å sitte i ni timer på buss med overstadige folk på høyt volum, som har tre ord i vokabularet: Fi..e, pu.e og øl. (gjelder ikke Sandnesturen) Da er det grenser for hvor mange ganger man gidder å dra til f.eks Haugesund i buss. Jo flere folk som blir med, jo større er sjansen for å få en roligbuss.

                Hva tenker dere om eksempelets makt? I perioder hvor deler av kanari-fansens styre ikke setter sine bein ombord i en buss og heller kjører privatbil virker det demotiverenede for oss andre. Mye bedre nå, men noe å tenke på.

                Hvorfor reiser man likevel, da? Jeg drar på arenaer jeg ikke har vært på før og kamper som jeg håper skal bli legendariske. (i tillegg til de som bare er tilfeldigheter) Det er ingenting som bortekamper hvor vi henter litt uventede poeng. Hvor var du da vi snudde kampen i Molde? Jeg var ikke der, men herregud som jeg angrer på det. Tenk om vi- mot alle odds- kan gjenta dette i år? Katta drar til Molde! Stemninga på sånne kamper er utrolig og verd å reise langt for. Dessuten treffer jeg alltid nye hyggelige folk på turene. Det er et bra tilleggsgode.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  #9
                  Tid for synsing:
                  Turtilbudet er i mine øyne bra. Det er sammensatte årsaker til at reisefølget har blitt mindre. Kultur og trender spiller en vesentlig rolle. Grøftefyll som tenderer mot harry og tv-kamper med uforutsigbare kamptidspunkter er nevnt. Tid er og blitt mer hellig i form av prioriteringer. Mulighetene er mange og man lever bare en gang. Tilgangen på "høydepunkter" og adspredelser fra A4 livet er i dag langt flere enn tidligere. Det er ikke lenger sånn at ventetida før neste bortetur til Ålesund om to uker er uutholdelig. En gleder seg kanskje heller til en tur på Anfield. Det er et jævla stort kommersielt apparat som står klar til å tilby oss moro. ( Vi skal jo more oss til døde for å dra en Postman). Hverdagene er blitt generelt mer krevende, nødvendigheten av tilstedeværelse og profesjonalitet er blitt løftet frem i en stadig mer BIfisert verden. (Fuck it). Det er nok mindre aksept for å stille bakfull på en arbeidsplass etter 30 timer på galeien en mandag i dag, enn det var for 10-20 år siden.

                  Andre selvsagte årsaker er at det i dag finnes flere alternativer til å ta seg rundt,-fly er jo blant annet blitt latterlig billig.

                  Jeg tror også generasjonen født fra 1990 og utover er mer opptatt av bekvemmelighet og komfort generelt. Dette er og blir kjernealderen for tur: Ofte fleksible, midt i festivitasalder, mye sult og energi,- mer ork, nye baner å besøke og mange er fortsatt ikke helt etablert. Angående komfort ser en samme tendens innenfor f.eks. ferieturer. Det skal være standard, dulling og minste motstandsvei. Det er jo greit nok det, men hardhuda blir du ikke. Selv har jeg liggi fyllesjuk og jævlig på slubbertrom med spindelvev og kakerlakker i typ Phnom Pehn for 2 dollar natta og i snorkehælvete på 64 mannsdorm på Fiji. Flere født på 70- og tidlig 80 tallet vil kjenne seg igjen.

                  En klar tendens er vel også at yngre i dag ser mot Ultras-kulturen og i så måte velger bort KFLs turalternativer.

                  Tror ikke en kommer utenom pushing for å få med folk på tura. Tror det var lang flere aktive på denne fronten tidligere, AM var jo blant annet manisk i en periode. Men også han har blitt eldre.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9329

                    #10
                    Pushing har fått meg ut av bussa og vekk fra stadion. Orker ikke mas som ikke har fotfeste i virkeligheten, og som med bieffekt fører til at "kvalitet" blir bytta ut med, eller drukner i, kvantitet.

                    Eller har jeg bare utvikla anthropofobi?

                    Kommentar

                    • Superstefan
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 2180

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Eller har jeg bare utvikla anthropofobi?
                      Du har flyttet til Vormsund, så skal vell ikke helt se bort ifra det.
                      Fotograf Kreativ Kanaris

                      KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                      Kommentar

                      • Jørn
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 659

                        #12
                        Reiser med KFL-bussen når jeg er på tur. Prisene og komforten på bussen har jeg ingenting å utsette på, men som flere sier: det er for mye fyll. Såklart, øl er godt, men man trenger ikke helle nedpå i 8 timer hver vei.

                        Jeg blir veldig flau og irritert når vi ankommer motstanderbyen og det inntrykket lokalbefolkningen får av oss er noen alkiser på 45+ som nesten ikke klarer å stå på beina. Fra neste år vil jeg kanskje vurdere andre fremkomstmidler om det fortsetter i den retningen.
                        Trommer er for bønder

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Jørn
                          Reiser med KFL-bussen når jeg er på tur. Prisene og komforten på bussen har jeg ingenting å utsette på, men som flere sier: det er for mye fyll. Såklart, øl er godt, men man trenger ikke helle nedpå i 8 timer hver vei.

                          Jeg blir veldig flau og irritert når vi ankommer motstanderbyen og det inntrykket lokalbefolkningen får av oss er noen alkiser på 45+ som nesten ikke klarer å stå på beina. Fra neste år vil jeg kanskje vurdere andre fremkomstmidler om det fortsetter i den retningen.
                          Det er vårt inntrykk, hvertfall mitt, at dette er det største problemet blant de som velger bort KFL bussene. Vi oppfordrer alltid de som reiser til å drikke med måte. Dette står på billettene mener jeg å huske, samtidig som vi skrev om det i fjorårets årsberetning til årsmøtet i år. Så dette er absolutt noe vi diskuterer og prøver å finne løsninger på.

                          Jeg blir flau selv når jeg ser 50 åringer som er kasta ut fra puben i f.eks Trondheim år etter år, og sitter utafor der og ikke klarer å ta vare på seg selv.

                          Nå bare tenker jeg høyt, men er det en ide å gi karantene hvis man er overstadig beruset? At man må stå over en tur eller to? Vil dette hjelpe?
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • SuperT
                            "Ladyboy"
                            Forumonanist
                            • Mar 2012
                            • 174

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                            Nå bare tenker jeg høyt, men er det en ide å gi karantene hvis man er overstadig beruset? At man må stå over en tur eller to? Vil dette hjelpe?
                            Ja, takk! Veldig gjerne!
                            Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              #15
                              Som turansvarlig vil jeg at turen skal være behagelig for majoriteten og ikke at måtte de må hensyn til en par stykker som ikke klarer å styre seg.

                              Det med at de som drikker seg alt for beruset kan få karantener evt lengre utestengelse er noe jeg vil gjennomføre med god samvittighet slik at alle på tur får en positiv og flott tur.
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Oldtimer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2011
                                • 316

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Superstefan
                                Bare kopierte ut fra ditt svar jeg _Jonern, traff meg midt i blinken.
                                Ubekvemme tidspunkter kan også gjøre det vanskelig for oss fra Oslo, ikke minst dyrt m dagens drosjepriser!

                                Vet ikke om det ville hjelpe med å inkludere Oslo som start/slutt, evt underveis?

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  #17
                                  Vi har mulighet å hente i Oslo så lenge ruten tillater det.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                                    Ubekvemme tidspunkter kan også gjøre det vanskelig for oss fra Oslo, ikke minst dyrt m dagens drosjepriser!

                                    Vet ikke om det ville hjelpe med å inkludere Oslo som start/slutt, evt underveis?
                                    Når det gjelder pris så må vi prise så vi ikke går med stort underskudd på turene. Dvs at jo flere som reiser jo billigere blir det. Vi legger oss så lavt vi kan ut ifra hva vi betaler for buss, og hvor mange vi tror blir med på tur. Koster en buss til Lerkendal 20 000 f.eks. så deler vi det på f.eks. 40 reisende pr buss, så blir prisen 500 kr, noe som egentlig er ganske billig for en tur til Lerkendal. Blir det full buss og vi går i pluss så betyr det billigere tur på neste bortekamp... Iflg vårt budsjett så skal vi gå 50 000 i minus på turene i år, det gjør at vi kan ha lavere priser og større buffer på antall reisende.

                                    Det med Oslo er et godt innspill. Vi stopper gjerne i Oslo på veien når vi kjører forbi der. Men å starte og avslutte turene der er noe vi evt må se på og høre med vår leverandør. Svaret vi ofte har fått er at det er vanskelig pga hviletid. Da blir det oftere stopp på turene. Samtidig så henter vi utstyr på Åråsen før vi henter folk på bussterminalen, noe som er greit å gjøre med tom buss. MEN, dette er absolutt et godt inspill som vi kan se om vi kan finne løsninger på.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

                                      #19
                                      Er det noe håp for at det kan bli en togtur en gang i fremtiden?

                                      Var noen fantastiske turer til Kristiansand, Fredrikstad og Hamar for en del år siden.
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                      Kommentar

                                      • Langballa
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2014
                                        • 321

                                        #20
                                        husker siste bussturen min til Drammen når jeg måtte bytte sete pga den "fremmede" ved siden av meg spøy ned både sitt og mitt sete Kjipeste turen jeg har hatt, så det blir kun bussing til de nærmeste kampene for meg, ellers flyr/kjører vi

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎