Hvorfor reiser du, eller reiser du ikke med KFL bussen til bortebane?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Fredenburg91
    replied
    Har vært med på noen bussturer til kamper i nærheten, og det er ikke no stress, men foretrekker tog/fly de gangene tida tillater å dra på bortekamp. Er nok også blant 90-generasjonen som er veldig glad i mest mulig komfort når man er ute på tur.. KFL-buss er et godt alternativ til kamper i nærheten (Sarp, Ullevaal, Drammen, osv.), og det benytter jeg meg av.
    Last edited by Fredenburg91; 02.09.2014, 22:48.

    Leave a comment:


  • knut
    replied
    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    De nye reglene er bra. Men mener at man med fordel kunne ha gått enda litt lenger og forby sprit på bussen.
    Pimping av sprit en søndags morgen, hører jo selv hvor jalla det er.
    Ikke vær helt frigid da.

    Leave a comment:


  • Uwes disippel
    replied
    De nye reglene er bra. Men mener at man med fordel kunne ha gått enda litt lenger og forby sprit på bussen.
    Pimping av sprit en søndags morgen, hører jo selv hvor jalla det er.
    Last edited by Uwes disippel; 01.09.2014, 19:02.

    Leave a comment:


  • Sovekanaris
    replied
    Rølpefylla - At man drikker så jævelig at man tryner ned trappa i bussen eller i gangen. Sovner på kamp etc. For min del er dette blitt et stort problem.
    Kjefting - da snakker jeg om diskusjoner som starter med et smil, men ender med at man regelrett klikker på hverandre. Dette gjelder enkeltpersoner, de samme hver gang.

    Derfor reiser jeg heller med UFC.
    UFC sine bussturer er jævelig hyggelig. Gutter rundt min egen alder, musikk jeg liker og rett og slett en trivelig gjeng.

    Leave a comment:


  • FUGlinho
    replied
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Jeg hadde egentlig klare ambisjoner om å få til dette i alle fall et par ganger i år. Men kombinasjonen av jobb og bosted (Tønsberg) gjør det vanskelig. Det eneste jeg etterlyser i så måte er at man ved alle borteturer setter opp en reiserute hvor man opplyser om noen potensielle stopp der Kanaris utenbys fra kan hoppe på bussen. Det kan godt hende at dette hadde latt seg gjøre uansett med litt eget initiativ.
    Kristiansand og Skien er høyaktuelle turer for oss i Vestfold i så måte.

    Husker vi pleide å plukke opp noen folk på Vinstra på vei til Trondheim på den tiden jeg var med på borteturene.

    Var forøvrig gode tider, da man hadde luksusen av at det var såpass mange med på en del av borteturene at man hadde egen fyllebuss og roligere busser.
    Så lenge det er på ruten vi kjører til bortekampene så er dette null problem. Ta kontakt med oss på mail før avreise så fikser man dette.

    Leave a comment:


  • FUGlinho
    replied
    Nå kommer det nytt turreglement, hvor grisefylla vil bli slått knallhardt ned på. Vi vil ikke lengre tolerere at folk ikke kan drikke ordentlig når de er på tur. Følg med i de neste dagene for mer om dette.
    Last edited by FUGlinho; 27.08.2014, 20:50.

    Leave a comment:


  • Percy Nilegård
    replied
    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Hva mente du egentlig nå, Percy?

    A) Var det "å ta i litt" å påstå at de man plukket opp på Vinstra var folk, eller
    B) De folka man plukket opp på Vinstra er (har) litt å ta i? ;-)
    Svar A!!!

    Leave a comment:


  • joacim
    replied
    Jeg har bare fått med meg en tur med buss i år, og det var Haugesund . Veldig bra opplegg med å kjøre klokken 2 , så man har litt av dagen i Haugesund . En annen ting som var veldig bra var at det var nokk folk til 2 busser så gjengen som kom rett fra Martins fikk sin egen fyllebuss (basert på hvordan folket så ut på diverse stopp , så var det høy gjennomsnittspromille der). Jeg satt på "roligbussen" hvor det gikk med soning , mimring og noen øl. Et lite minus her var at varmeapperatet på bussen hadde hengt seg opp, så det ble grei kok i alle fall på vei hjem. Dette vet jeg ikke om har vedvart eller om det var et enkelt tilfelle. Mange kanaris i Haugesund og en bra gjennomført tur . Nå skal det sies at dette var en lørdagskamp 15.30, noe som er ideelt om man får med seg folk. Da har man søndagen og komme seg etter .


    har vært med på mange turer siden jeg ble med i 07 og har selv vært pæredrita og ikke representabel noen ganger. Uansett så er denne dødsfylla, som går ut på å helle i seg sprit som bare faen gått litt over for meg, og jeg et blitt en komfortbamse som gjerne vil sove og nyte turen. Dette er vanskelig når det er en buss, og alle skAl ha plass, noe som har ført til flere fly en buss turer de siste årene for meg.

    Har dog planer om å bli med til Molde

    Leave a comment:


  • Stray Cat
    replied
    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
    Folk er nok litt å ta i...
    Hva mente du egentlig nå, Percy?

    A) Var det "å ta i litt" å påstå at de man plukket opp på Vinstra var folk, eller
    B) De folka man plukket opp på Vinstra er (har) litt å ta i? ;-)

    Leave a comment:


  • Percy Nilegård
    replied
    Opprinnelig skrevet av Totti21

    Husker vi pleide å plukke opp noen folk på Vinstra på vei til Trondheim på den tiden jeg var med på borteturene.
    Folk er nok litt å ta i...

    Leave a comment:


  • Totti21
    replied
    Jeg hadde egentlig klare ambisjoner om å få til dette i alle fall et par ganger i år. Men kombinasjonen av jobb og bosted (Tønsberg) gjør det vanskelig. Det eneste jeg etterlyser i så måte er at man ved alle borteturer setter opp en reiserute hvor man opplyser om noen potensielle stopp der Kanaris utenbys fra kan hoppe på bussen. Det kan godt hende at dette hadde latt seg gjøre uansett med litt eget initiativ.
    Kristiansand og Skien er høyaktuelle turer for oss i Vestfold i så måte.

    Husker vi pleide å plukke opp noen folk på Vinstra på vei til Trondheim på den tiden jeg var med på borteturene.

    Var forøvrig gode tider, da man hadde luksusen av at det var såpass mange med på en del av borteturene at man hadde egen fyllebuss og roligere busser.

    Leave a comment:


  • Rønnern
    replied
    Nå er det tid som gjør at jeg ikke får vært på så mange bortekamper som jeg ønsker, men av kjipe ting med bussturene så er manglende dass det viktigste for meg. Ellers er det som mange sier, ugunstig å komme til Lillestrøm kl. fire om morgene å måtte ta drosje i hytt og gevær. For min del, bor jeg på Kurland, så heller ikke det er en unnskyldning for meg.

    Fyll på bussen er som oftest ikke et problem for meg..

    Leave a comment:


  • Oldtimer
    replied
    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
    Når det gjelder pris så må vi prise så vi ikke går med stort underskudd på turene. Dvs at jo flere som reiser jo billigere blir det. Vi legger oss så lavt vi kan ut ifra hva vi betaler for buss, og hvor mange vi tror blir med på tur. Koster en buss til Lerkendal 20 000 f.eks. så deler vi det på f.eks. 40 reisende pr buss, så blir prisen 500 kr, noe som egentlig er ganske billig for en tur til Lerkendal. Blir det full buss og vi går i pluss så betyr det billigere tur på neste bortekamp... Iflg vårt budsjett så skal vi gå 50 000 i minus på turene i år, det gjør at vi kan ha lavere priser og større buffer på antall reisende.

    Det med Oslo er et godt innspill. Vi stopper gjerne i Oslo på veien når vi kjører forbi der. Men å starte og avslutte turene der er noe vi evt må se på og høre med vår leverandør. Svaret vi ofte har fått er at det er vanskelig pga hviletid. Da blir det oftere stopp på turene. Samtidig så henter vi utstyr på Åråsen før vi henter folk på bussterminalen, noe som er greit å gjøre med tom buss. MEN, dette er absolutt et godt inspill som vi kan se om vi kan finne løsninger på.
    NB! Drosjeprisene jeg snakker om, synes bussturene er billige!

    Forstår problemene m hviletid, kanskje viktigst å komme hjem, enklere å fikse avreise tror jeg.

    Mange år siden jeg var med, var vel ikke av de fulleste, men husker m gru at vi slapp opp for øl på retur fra nettopp Sogndal!

    Husker også at iallfall en ble nektet å være med fra Lstrøm en gang, så karantene er en god ide

    Leave a comment:


  • _Jonern
    replied
    Ser altså ut som at overdreven fyll er grunnen for mange, kanskje ikke så overraskende. Har aldri skjønt hvorfor folk skal drikke seg pæredritings som om det var siste gang dem drakk. Ikke kommer de inn på pub, og som oftest ikke match. Hva faen er vitsen med å reise da? Klarere regler på drikking bør kanskje være en idè, uten at jeg helt har noe godt forslag på hvordan man skal løse det.


    Togtur hadde vært gull, ja!

    Leave a comment:


  • Langballa
    replied
    husker siste bussturen min til Drammen når jeg måtte bytte sete pga den "fremmede" ved siden av meg spøy ned både sitt og mitt sete Kjipeste turen jeg har hatt, så det blir kun bussing til de nærmeste kampene for meg, ellers flyr/kjører vi

    Leave a comment:


  • Simeone
    replied
    Er det noe håp for at det kan bli en togtur en gang i fremtiden?

    Var noen fantastiske turer til Kristiansand, Fredrikstad og Hamar for en del år siden.

    Leave a comment:


  • FUGlinho
    replied
    Opprinnelig skrevet av Oldtimer
    Ubekvemme tidspunkter kan også gjøre det vanskelig for oss fra Oslo, ikke minst dyrt m dagens drosjepriser!

    Vet ikke om det ville hjelpe med å inkludere Oslo som start/slutt, evt underveis?
    Når det gjelder pris så må vi prise så vi ikke går med stort underskudd på turene. Dvs at jo flere som reiser jo billigere blir det. Vi legger oss så lavt vi kan ut ifra hva vi betaler for buss, og hvor mange vi tror blir med på tur. Koster en buss til Lerkendal 20 000 f.eks. så deler vi det på f.eks. 40 reisende pr buss, så blir prisen 500 kr, noe som egentlig er ganske billig for en tur til Lerkendal. Blir det full buss og vi går i pluss så betyr det billigere tur på neste bortekamp... Iflg vårt budsjett så skal vi gå 50 000 i minus på turene i år, det gjør at vi kan ha lavere priser og større buffer på antall reisende.

    Det med Oslo er et godt innspill. Vi stopper gjerne i Oslo på veien når vi kjører forbi der. Men å starte og avslutte turene der er noe vi evt må se på og høre med vår leverandør. Svaret vi ofte har fått er at det er vanskelig pga hviletid. Da blir det oftere stopp på turene. Samtidig så henter vi utstyr på Åråsen før vi henter folk på bussterminalen, noe som er greit å gjøre med tom buss. MEN, dette er absolutt et godt inspill som vi kan se om vi kan finne løsninger på.

    Leave a comment:


  • Xavi
    replied
    Vi har mulighet å hente i Oslo så lenge ruten tillater det.

    Leave a comment:


  • Oldtimer
    replied
    Opprinnelig skrevet av Superstefan
    Bare kopierte ut fra ditt svar jeg _Jonern, traff meg midt i blinken.
    Ubekvemme tidspunkter kan også gjøre det vanskelig for oss fra Oslo, ikke minst dyrt m dagens drosjepriser!

    Vet ikke om det ville hjelpe med å inkludere Oslo som start/slutt, evt underveis?

    Leave a comment:


  • Xavi
    replied
    Som turansvarlig vil jeg at turen skal være behagelig for majoriteten og ikke at måtte de må hensyn til en par stykker som ikke klarer å styre seg.

    Det med at de som drikker seg alt for beruset kan få karantener evt lengre utestengelse er noe jeg vil gjennomføre med god samvittighet slik at alle på tur får en positiv og flott tur.

    Leave a comment:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎