Kamptråd : vIF - LILLESTRØM. Mandag 27 Juli kl 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

    Defensivt er det godkjent, og det er noe å bygge videre på. Straffe og selvmål er sånt som skjer i litt motgang, men alt i alt er det ikke helt natta.

    Offensivt er det derimot helt blåst, og det tror jeg henger sammen med en midtbane som ikke fungerer. Og det skaper situasjonene som gir mål i mot, i tillegg til at midtbanen ikke skaper en dritt offensivt.

    På et forum som dette må det være lov til å lufte ut frustrasjon over disponeringer/taktikk etter tap mot et lag fra en bydel. Skjønner at man har en plan som ikke nødvendigvis innebærer å spille mot 4-5-1, men kampen avgjøres lenge før dette.

    Vårt største problem: Null kreativitet i midtbaneleddet. Friday viser i dag at han er en god spiss, men hva forventer man at han skal få til helt alene? Samme med Erling. Vi vet han er giftig, men i dag løper han seg tom uten å være i nærheten av ballen omtrent. Feed the Erling!

    Løsning: Få inn et mindre komplisert system som funker med de vi har, eller skaff noen som kan de vi prøver på.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4375

      Helt fullstendig sjanseløst i dag. Trolig den svakeste derbykampen jeg har sett av LSK noensinne. Vi mangler offensive kvaliteter, og innsatsen som et kollektiv var begredelig. Vi er ikke et lag som kjemper sammen. Akkurat nå er vi, sammen med Sandefjord og Mjøndalen, det svakeste laget i Tippeligaen. Skal være glad om vi unngår nedrykk i år, og jeg tror det skal gå greit. Fremtiden derimot ser ikke veldig lys ut.
      ..................

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        Her er det ikke bare formasjoner og spillestil . Vi har gitt bort en haug av spillere som kunne score mål sammen. Se på laget og tell tippeligamål og målgivende . Det er skumlere enn en film om en vaktmester,to jenter på trehjulsykkel og et vinterstengt hotell.

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2501

          Jeg vet ikke hvordan det så ut på TV, men fra tribunen virket Michael Timisela som en veldig god høyreback. Jeg syntes han var god defensivt og følte meg tryggere enn på lenge. Jeg synes heller ikke han sto noe tilbake for Riise i innsats, fart eller driblestyrke og i hvert ikke i pasningssikkerhet.
          Det ble noen misforståelser med Knudtzon, men når de får litt tid sammen, tror jeg det blir knallbra.

          Kommentar

          • Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

            Hater å si det, men Lillestrøm er knapt gode nok til å holde seg i tippeligaen. Etter riise og fofana pakket sekken og forsvant, så er det lite kvalitet igjen i laget. Så nå må vi bare be til de høyere makter og håpe att Mjøndalen og Sandefjord fortsetter å tape. For det blir ikke mange flere 3 poengere med dette laget.

            Kommentar

            • rælingen kanaris
              Kaptein Reketråler
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 1442

              Opprinnelig skrevet av Hexaphim
              Hva er vitsen? På hvilken måte hjelper dette klubben?
              Tjæ. Hakket mer en å ikke være på kampen, ihvertfall
              Custodes
              I med og motgang

              Kommentar

              • Mons
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2013
                • 56

                Dårlig kamp fra begge lag, VIF har marginer med seg og vinner. Møkkakamp, bare å komme seg videre etter dette. Skremmende hvor dårlige vi er.

                Og neste gang vi skal ha røyk som en del av tifoen så må dette gjøres ordentlig. Makan til idioter som setter røykbombene på bakken slik at vi gasser oss selv i hjel. Disse må holdes opp i lufta! Veldig mange rundt der jeg stod slet med å puste og fikk panikk. Jeg er for pyro, men hadde en generelt dårlig og lite hyggelig opplevelse rundt denne situasjonen idag.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Jeg vet ikke hvordan det så ut på TV, men fra tribunen virket Michael Timisela som en veldig god høyreback. Jeg syntes han var god defensivt og følte meg tryggere enn på lenge. Jeg synes heller ikke han sto noe tilbake for Riise i innsats, fart eller driblestyrke og i hvert ikke i pasningssikkerhet.
                  Det ble noen misforståelser med Knudtzon, men når de får litt tid sammen, tror jeg det blir knallbra.
                  Han er god, nest best i dag etter Marius A sammen med Kippe.

                  Kommentar

                  • tonkro
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 334

                    Hvem skal skrike, hoie, gaule og pushe unggutta i garderoben nå som både PVM og Riise er borte? DET er det som skremmer meg mest. Spillerne i seg selv har alle sine gode kvaliteter, men ingen av de gjenværende spillerne har autoritet og "drive", som PVM og Riise hadde. Jada, Kippe er sikkert autoritær nok i seg selv, men han er ikke typen som hoier og skriker, og KREVER 100% innsats etter en begredelig 1.omgang. Runar er heller ikke den som egger opp stemninga mest... Huff, vi trenger forsterkninger asap.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av tonkro
                      Hvem skal skrike, hoie, gaule og pushe unggutta i garderoben nå som både PVM og Riise er borte? DET er det som skremmer meg mest. Spillerne i seg selv har alle sine gode kvaliteter, men ingen av de gjenværende spillerne har autoritet og "drive", som PVM og Riise hadde. Jada, Kippe er sikkert autoritær nok i seg selv, men han er ikke typen som hoier og skriker, og KREVER 100% innsats etter en begredelig 1.omgang. Runar er heller ikke den som egger opp stemninga mest... Huff, vi trenger forsterkninger asap.
                      Tipper Kippe tar i ett tak etter denne kampen.. Ikke veldig morro å tape på Ullevål.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7003

                        Så denne kampen fra VG-svingen, og ble skremt av hvor tannløse og ufarlige vi er. Ikke bare er vi dårlige, men vi har heller ingen som kliner til og iallfall prøver. Det er pent og pyntelig, planløst og totalt ufarlig.

                        Det er nesten utrolig at folk som faktisk lever av å spille fotball, ikke klarer å treffe på mer enn en av tre pasninger. Det er ikke noe mønster i angrepsspillet vårt, det er dårlig bevegelse og tilsynelatende mangel på kommunikasjon.

                        Hvem skal score målene våre? Friday var tung og dårlig, og fungerte absolutt ikke som oppspillspunkt. Knudtzon var ineffektiv på høyresiden, Ringstad usynlig på venstre. Lundemo ser ut til å være totalt ute av form, og Margeirsson er faen meg så dårlig at det er en skam. Spillet går tregt og på tvers og manglet iallfall i dag struktur og plan. Når vi kommer fremover, er det oftere enn ikke slik at man prøver seg en og en.

                        Vi kommer ikke til å vinne mange kamper i høst uten et par kvalitetsforsterkninger. Uheldigvis ser det jo ut til at klubben er så på stålet økonomisk at det ikke er noen grunn til å håpe på det. Men det er kort vei ned, og vi må jo ha ligaens minst farlige angrep. Det sitter langt inne å skrive det, men slik det ser ut akkurat nå tror jeg faktisk vi kommer til å rykke ned.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          2-3 MÅ inn.. Ellers blir det kvalik!

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 865

                            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                            Jeg vet ikke hvordan det så ut på TV, men fra tribunen virket Michael Timisela som en veldig god høyreback. Jeg syntes han var god defensivt og følte meg tryggere enn på lenge. Jeg synes heller ikke han sto noe tilbake for Riise i innsats, fart eller driblestyrke og i hvert ikke i pasningssikkerhet.
                            Det ble noen misforståelser med Knudtzon, men når de får litt tid sammen, tror jeg det blir knallbra.
                            Han hadde fin kontroll bakover, og fikk det islandske stjerneskuddet til å se ut som den 16-åringen med mopedbart han er. Han stoppet også en potensiell kontring "alene" ved å dirigere en eller annen fyr i forsvaret i sikring samtidig som han gikk frem og brøt ballfører.

                            Best av våre i dag i mine øyne.

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              2-3 MÅ inn.. Ellers blir det kvalik!
                              Hvis det vi så i dag var standarden- noe jeg tror vi må regne med - er det ikke sikkert vi behøver å tenke på kvalik engang. Kan ikke helt se for meg hvem vi skal klare å slå med dette spillet..
                              2-3 gode, kreative spillere som er ferdig vare må inn asap!

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3308

                                Bare for å skyte inn: Laget vi stilte i fjor mot Enga på Ullevaal var dette (fet skrift, ja dere skjønner):

                                Origi

                                Ødegaard - Østli - Kippe - Ringstad

                                Palmí - Andersson - Ohi - Fofana

                                PVM

                                Knudtzon

                                * Mjelde kom inn for Ohi
                                ** Høiland kom inn for Knudtzon
                                *** SKM inn for Ringen

                                - Altså, et meget slagkraftig lag med MYE rutine i Østli, Kippe, Ringstad, Andersson, PVM, Palmi, Ohi, Knudtzon og Fofana. Disse har på ett år blitt byttet ut med nye, yngre spillere, der flere fikk sin første debut mot søpla som Bonke, Timisela, Kolstad og Pellegrino. SKM fikk sin første 90 minutter mot søpla. I fjor byttet vi inn med en rutinert Mjelde. I kveld kom Kolstad inn. I fjor byttet vi inn en rutinert drittsekk i Tommy. I dag kom Pelle inn til sitt første derby, en spiller som fortsatt står uten scoring i TL. Vi hadde ikke full benk engang. I tillegg har vi ny trener som ikke har vært med på dette før.

                                Det er kun en poengtering, og jeg beskytter ikke den innsatsen som ble lagt ned i dag, for all del - men vi må faktisk innse at vi stilte med et betydelig svakere lag i år enn i fjor. En utrolig stor forskjell.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Bare for å skyte inn: Laget vi stilte i fjor mot Enga på Ullevaal var dette (fet skrift, ja dere skjønner):

                                  Origi

                                  Ødegaard - Østli - Kippe - Ringstad

                                  Palmí - Andersson - Ohi - Fofana

                                  PVM

                                  Knudtzon

                                  * Mjelde kom inn for Ohi
                                  ** Høiland kom inn for Knudtzon
                                  *** SKM inn for Ringen

                                  - Altså, et meget slagkraftig lag med MYE rutine i Østli, Kippe, Ringstad, Andersson, PVM, Palmi, Ohi, Knudtzon og Fofana. Disse har på ett år blitt byttet ut med nye, yngre spillere, der flere fikk sin første debut mot søpla som Finnur, Bonke, Timisela, Kolstad og Pellegrino. SKM fikk sin første 90 minutter mot søpla. I fjor byttet vi inn med en rutinert Mjelde. I kveld kom Kolstad inn. Vi hadde ikke full benk engang. I tillegg har vi ny trener som ikke har vært med på dette før.

                                  Det er kun en poengtering, og jeg beskytter ikke den innsatsen som ble lagt ned i dag, for all del - men vi må faktisk innse at vi stilte med et betydelig svakere lag i år enn i fjor. En utrolig stor forskjell.
                                  Tristest er vel at Ohi ble kastet på dør.. Akkurat som han var noe dårligere en disse som spiller nå. Østli hadde man fint hatt plass til også. To stk som ble gitt bort og som ikke tjente noe særlig!

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Lillestrøm har hatt en forferdelig spillerlogistikk de siste årene, men klubben har ingen penger og er tvunget til å selge når et bud er høyt nok og handle kjapt. De har ikke råd til å bomme med signeringene heller. Klubben har også måttet kvitte seg med spillere på dyre kontrakter j. mf. lønninger. Det suger å holde med en klubb som ikke har en rik mann som Trøim i ryggen, selv om Per og Per og andre investorer/kreditorer har vært snille med oss.
                                    Last edited by Frode D. Homb; 27.07.2015, 22:54.

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      Skandaløst dårlige mot et dårlig Enga. Flaut og pinlig å se på. Tror vi går not en sikker. Kvalik med dette tragiske spillet. Hva faan skjer i klubben. Snart så jeg sluttet å bry meg.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • Hexaphim
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 2711

                                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                        Tjæ. Hakket mer en å ikke være på kampen, ihvertfall
                                        Jeg er nyoperert, så det var ikke mulig for meg. Men jeg vet i hvert fall med sikkerhet at jeg ikke skaffet LSK bot og potensielt poengtrekk i går.
                                        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Bare for å skyte inn: Laget vi stilte i fjor mot Enga på Ullevaal var dette (fet skrift, ja dere skjønner):

                                          Origi

                                          Ødegaard - Østli - Kippe - Ringstad

                                          Palmí - Andersson - Ohi - Fofana

                                          PVM

                                          Knudtzon

                                          * Mjelde kom inn for Ohi
                                          ** Høiland kom inn for Knudtzon
                                          *** SKM inn for Ringen

                                          - Altså, et meget slagkraftig lag med MYE rutine i Østli, Kippe, Ringstad, Andersson, PVM, Palmi, Ohi, Knudtzon og Fofana. Disse har på ett år blitt byttet ut med nye, yngre spillere, der flere fikk sin første debut mot søpla som Bonke, Timisela, Kolstad og Pellegrino. SKM fikk sin første 90 minutter mot søpla. I fjor byttet vi inn med en rutinert Mjelde. I kveld kom Kolstad inn. I fjor byttet vi inn en rutinert drittsekk i Tommy. I dag kom Pelle inn til sitt første derby, en spiller som fortsatt står uten scoring i TL. Vi hadde ikke full benk engang. I tillegg har vi ny trener som ikke har vært med på dette før.

                                          Det er kun en poengtering, og jeg beskytter ikke den innsatsen som ble lagt ned i dag, for all del - men vi må faktisk innse at vi stilte med et betydelig svakere lag i år enn i fjor. En utrolig stor forskjell.
                                          Ser ikke helt at vi spiller for spiller er så fryktelig svekket hvis man ser bort fra de åpenbare i Fofana og Andersson.
                                          Haglund ble kritisert for at han hvilte Lundemo i denne kampen forrige sesong, mens Amundsen denne sesongen har overgått Østli soleklart.
                                          Timisela ser jaggu ut som et godt kjøp han også, og virker mer solid enn Ødegaard gjorde. Ohi er det vel bare meg av alle her inne som mente hadde en fremtid som sentral midtbane mens de fleste andre mente han sentralt var håpløst.

                                          PVM og Palmi sine målpoeng visste jeg at vi alltid ville savne denne sesongen, noe jeg også skrev ganske mye om når flere her inne uttrykte en slags lettelse over at disse forsvant med sine alt for høye lønninger. PVM har forsåvidt slitt mye med skader denne sesongen og spilt lite fotball, og under Runar K sitt treningsregime er det ingen grunn til å tro at han ikke ville det i LSK også.

                                          Først og fremst må LSK stille med de beste spillerne de faktisk har tilgjengelig, men det vi kan stille i år med en skadefri Johan Andersson og før Fofana ble solgt var etter min mening bedre enn det vi hadde i fjor. Tapet av Fofana er stort, og spesielt fordi laget overhodet ikke henger sammen offensivt og til tider har blitt reddet av hans enkeltprestasjoner.

                                          Min påstand er at en angrepssrekke med Fofana - Friday og EK som vi kunne stille for et par uker siden var norges beste, og det er skremmende hvor lite vi har klart å utnytte de.

                                          Kampen i går er forsåvidt ganske god defensiv som det har vært igjennom stort sett hele sesongen, men fullstendig planløs og tannløs offensivt med alt for få initiativ og helhjertede løp.
                                          Vi lider nok en gang av null kreativitet sentralt, og kaster bort en av våre største ressurser i en statisk rolle bak spissen istedenfor å bruke han sentralt i banen der han kan få ut hele sin kapasitet fordi Runar K sverger til at man skal ha to sittende midtbanespillere som ikke skal bevege seg over midtstreken.
                                          Om det er Bonke eller Finnur som må ut av laget driter jeg egentlig i, men om ikke Runar K evner å se at disse to sammen fungerer like godt som Per Sandberg og Knut Arild Hareide i diskusjoner rundt asylpolitikk, så er det virkelig ikke noe håp for dette laget fremover.

                                          Hva Stian Ringstad gjorde i startelleveren kunne jeg virkelig ikke fatte før kamp og det forbauser meg enda mer etter kamp. Spesielt i en "ny" rolle som ving. Han henger overhodet ikke med i kampen og burde vært tatt av allerede etter 30 minutter om Runar K så samme kamp som meg, eller enda bedre aldri startet på bekostning av Pelle, som faktisk har vist at han kan skape litt på egenhånd, som kunne vært redningen til dette laget i går.

                                          EK som ving? Sikkert en fin tanke, og noe flere her inne har lansert i lang tid. Det tok dog ikke mange minutter før man så at dette også er å skusle bort ferdighetene hans, og forsøket hans på å slå en enkel pasning med yttersiden av høyrefoten som ble 50 meter for lang forteller vel egentlig alt om hvorfor han skal spille i en så lite kompleks rolle som overhodet mulig foran mål, der han kan utnytte styrkene sine.

                                          +++ Marius Amundsen er rett og slett en klassestopper og nå får han jaggu ros for det også. Godt å høre Amund Skiri, som har spilt stopper selv skryte av han. Som han sa; "Amundsen er noe så sjelden som midtstopper som forsvarer seg godt, som er en mangelvare i norsk fotball. God en mot en og god i duellene".
                                          Måten han ufarliggjør en to mot en situasjon etter en av de utallige balltapene til Finnur er det rett og slett landslagsklasse over.
                                          Banens soleklare ener i mine øyne i går.

                                          ++ Michael Timisela er en spiller jeg har vært skeptisk til, da erfaringen med backer som kommer fra gode sesonger i allsvenskan ikke har vært de beste i senere år. Leverer strålende defensivt og kommer på mange fine initiativ på kanten, men blir dessverre sjelden brukt da Friday og EK helst ville føre ballen innover i banen igjen.

                                          + Marius Lundemo begynner å se ut som seg selv og tar umiddelbart tak i midtbanen når han omsider blir flyttet inn sentralt der han hører hjemme via en hengende spissrolle og høyrekanten i 4-4-2. Med han sentralt fra start av og Pellegrino i laget tror jeg denne kampen for kunne endt annerledes.

                                          - Stryk til Runar K i dag for laguttaket og vurderingene som gjøres underveis i kampen. Han klager over manglende alternativer på kantene, men velger allikevel å starte med en back og en spiller som ikke har spilt kant på to år fremfor Pelle og Krogstad/Kolstad/Brædsrød som alle har spilt i denne posisjonen tidligere i år i gode periode for laget.
                                          At kombinasjonen Bonke og Finnur fremdeles får spilletid sammen når vi har med en skadefri Lundemo er på grensen til tjenesteforsømmelse.

                                          Jeg ventet med vilje til å skrive dette innlegget til i dag, da humøret rett etter kamp ville tilsi et langt mindre konstruktivt innlegg enn dette.

                                          At vi holder et elendig vif lag fra store sjanser frem til straffen er sikkert bra for Runar K, men sannheten er at denne kampen burde vi vunnet med en annen inngang og utførelse. Det er ikke spillermaterialet som var forskjellen på lagene i går, men inngangen til kamp, valg av spillere fra start og taktiske vurderinger underveis i kampen.
                                          Last edited by Totti21; 28.07.2015, 07:17.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎