Start-LSK 19 sept. 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3309

    #61
    Fette elendig

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4375

      #62
      Et poeng er OK. Men føler vi burde vunnet den her. To i metallet og dessverre. Nå skal vi ta Mjøndalen hjemme, da har vi 3 seire og 2 uavgjort på de 5 siste. Men spillet skuffer i dag.
      ..................

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #63
        Forferdelig defensivt og lite inspirerende.
        Defensivt på begge bytter. Tar av Moa?
        Og setter inn en som ikke har bevist noe som helst, og en som ikke er med i neste års planer engang, og er defensivt anlagt.
        Kunne fått mål på flaks, for start var jo helt elendig foran mål.

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          #64
          Hadde god kontroll på start, metallet og årets redning fra Opdal hindret oss 3 poeng. Men uavgjort på bortebane er uansett godkjent.
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #65
            Fornknytt, daft og null kvalitet. Kampen i dag og den mot Sandefjord borte viser hvor fryktelig dårlige man er på å ta initiativ, selv mot de aller dårligste. Vi er fullt på vei tilbake til å blir et utprega kontringslag uten tanke på å styre vår egen skjebne.

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2082

              #66
              + til Bonke, kippe og Ofkir, ellers tamt.
              Skuffende å ikke slå ett svakt Start lag.
              Martin og Knutzon var dem jeg var mest skuffet over av de vi hadde ute på banen.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                #67
                Opprinnelig skrevet av Trooond
                Forferdelig defensivt og lite inspirerende.
                Defensivt på begge bytter. Tar av Moa?
                Og setter inn en som ikke har bevist noe som helst, og en som ikke er med i neste års planer engang, og er defensivt anlagt.
                Kunne fått mål på flaks, for start var jo helt elendig foran mål.
                Arni var jo millimetere i fra å stange inn seiersmålet. Moa hadde ikke helt dagen i dag så det byttet var greit. Finnur inn for Kolstad gjorde at vi flytta Martin opp på kanten og Finnur inn sentralt. Ikke et defensivt bytte, bare litt omrokkeringer. Det vi heller ikke veit er om spillere sliter med småskader/blir slitne etc.

                Byttene i dag er ikke noe spesielt å klage over.
                ..................

                Kommentar

                • zkinny
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2012
                  • 322

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Arni var jo millimetere i fra å stange inn seiersmålet. Moa hadde ikke helt dagen i dag så det byttet var greit. Finnur inn for Kolstad gjorde at vi flytta Martin opp på kanten og Finnur inn sentralt. Ikke et defensivt bytte, bare litt omrokkeringer. Det vi heller ikke veit er om spillere sliter med småskader/blir slitne etc.

                  Byttene i dag er ikke noe spesielt å klage over.
                  Enig Arni må få mere spille tid, han kommer til og bli god....Erling dessverre har brukt opp sine sjanser, Erling burde vært tatt av i stedet for ofkir..

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    #69
                    Har du sett Arni i 2 div, eller på trening?
                    Ikke akkurat til inspirasjon for de andre att han går foran.
                    Men god mulighet i dag, det skal han ha. Hadde han truffet rent med hode, ville den vel gått på innsiden, noe den burde.
                    Finnur sammen med Bonke har vel ikke fungert særlig tidligere, og Martin var direkte dårlig i dag.
                    Det var ikke Moa, så jo, dårlige bytter.

                    Kommentar

                    • runarM
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 565

                      #70
                      Bare ett poeng på bortebane. Faen meg det verste jeg har sett. Ikke sett på Arni. Vi burde herje mot Start. Dårlige bytter. Sett på Arni.Hvorfor scorer vi ikke på sjansene vi setter i stolpen/tverligger? Kanskje man må trene på avslutninger. Sett på en annen spiller jeg bare vet navnet på. Så kan jeg klage etterpå. Jeg har skikkelig greie på fotball, Runar suger. Dårligste kamp ever ass. Vi burde vinne alle kamper.
                      runarM

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        #71
                        Syntes dette var en kamp man kunne satset litt i, mot slutten. Føles som man er fornøyd med Uavgjort mot et bunnlag, igjen.
                        Tar av Moa, som var den beste offensivt.
                        Bytter inn finnur, som ikke akkurat har vært et fyrverkeri offensivt, og spiller mye på tilfeldigheter.
                        Mot et litt bedre lag, hadde dette blitt et klart tap. Om start hadde hatt litt bedre spisser, ville de satt ett mål eller 2.
                        Det positive er vel at det er litt tilfeldig at ikke Friday og Arni putter mål også.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          #72
                          Færre tap enn Viking på medalje men så langt unna. Når skal dette laget avgjøre kamper vi faktisk er best?

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            #73
                            Det er mitt poeng og.
                            Er ikke mye som skal til, før man hadde plukket mye mer poeng.
                            Kanskje bare en liten endring i holdninger. Litt mer selvtillit, og at man kanskje tør ta litt sjanser.
                            Det bor mye i laget.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #74
                              Veldig skuffende. Vi var nærmere seieren enn Start, men hva så? Er det på noen som helst måte godt nok å være hakket bedre enn det for tiden absolutt dårligste laget i ligaen? Bortebane er heller ikke et interessant argument så lenge det er snakk om en god kunstgressbane og null publikum.

                              Det er bare to lag som skaper færre sjanser enn oss i ligaen (Tromsø og Sandefjord). Vi kan ikke basere oss på at den flyten/effektiviteten vi har hatt på egne sjanser så langt i år fortsetter (tredje best sjanseutnyttelse). At vi kun skaper tre (store) sjanser i dag er enda en bekreftelse på at laget ikke fungerer offensivt.

                              I tillegg til dette er vi ikke i nærheten av å klare å holde ballen i laget eller styre kampen på noen måte. Spillestilen blir bare fjernere og fjernere fra Haglunds stil, og selv om jeg personlig liker ganske direkte fotball, er det jo urovekkende at man ikke er i nærheten av å oppfylle lovnaden om å videreføre det Haglund begynte på.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9329

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Spillestilen blir bare fjernere og fjernere fra Haglunds stil, og selv om jeg personlig liker ganske direkte fotball, er det jo urovekkende at man ikke er i nærheten av å oppfylle lovnaden om å videreføre det Haglund begynte på.
                                Haglund tømte nesten Åråsen for tilskuere med på tvers, på tvers, på tvers, tilbake, tilbake, tilbake til keeper.

                                Må ha vært forsnakkelse å prøve å bygge på den skiten der

                                Evt. en høflighetsfrase.

                                Kommentar

                                • Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

                                  #76
                                  Dette var en nedtur etter forrige kamp. Pasningspillet er til tider horribelt, vi burde vi prøvd å styre mye mer.

                                  Ser ikke hvordan Start har noen voldsom hjemmebane fordel, banen er fin og det er ikke akkurat et voldsomt trøkk fra tilskuerene på Sør Arena.

                                  Frusterende å høre når Runar sier at neste kamp skal vi ha mer ball igjen, for da spiller vi hjemme. Det er absolutt ingen grunn til at vi ikke kan spille mot Start borte som vi gjør mot Bodø Glimt hjemme (minus Marius Lundemo).

                                  Dette ligger utelukkende hvordan du tenker inn mot en kamp og i mine øyne hvor begrenset man ser på eget lag og ferdigheter.
                                  Trist og defensivt.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Haglund tømte nesten Åråsen for tilskuere med på tvers, på tvers, på tvers, tilbake, tilbake, tilbake til keeper.

                                    Må ha vært forsnakkelse å prøve å bygge på den skiten der

                                    Evt. en høflighetsfrase.
                                    For det første sier aldri Lars at Haglund sin fotball fenger han spesielt mye personlig, men bare poengterer at Torgeir Bjarmann og klubben har overlatt klubbens videre utvikling til treneren, som står i kontrast til det som ble sagt før han ble ansatt.

                                    For det andre har vi mindre tilskuere i år enn vi hadde i i fjor på tross av at DNB har gitt bort gratisbilletter til to av kampene denne sesongen som i det minste løftet snittet litt igjen. Vi har da altså en negativ tilskuerutvikling etter at Haglund sin på tvers, på tvers, tilbake, tilbake, tilbake til keeper fotball er borte.

                                    Men, nå er det vel målsjanser som fenger publikum iflg flere her inne, og da er årets sesong (4.17 pr kamp) den nest verste, etter 2011 sesongen (4.13 pr.kamp), som vg har oversikt over. Det vil si at det ikke har vært svakere siden før 1997 en gang. Mjøndalen med har skapt flere sjanser enn oss denne sesongen.

                                    Det positive er som sagt at vi for første gang på lang tid er blant lagene med desidert best utnyttelse av sjansene og at vi har keeperen som gjør flest redninger pr.kamp av alle i Tippeligaen. Det gjør at tabellposisjonen på ingen måte gjenspeiler lagprestasjonen denne sesongen, selv om effektive angripere og gode keepere er en viktig del av spillet.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9329

                                      #78
                                      Tilskuersvikten bunner mye ut i førstesesongen til Haglund IMO.

                                      Den fiasko-satsinga med påfølgende på tvers, på tvers, på tvers, tilbake, tilbake, tilbake til keeper drepte mye av interessen.

                                      Håper å trur at det snur seg neste sesong! Men da må også Runar klare å holde oss lenger i køppen. Ffs! Og så trenger vi en som skårer 16-20 mål. Mål er artig, ikke målsjanser.

                                      Og btw, så var ikke innlegget mitt om noe Lars måtte mene om ball. Det var mer en "utblåsning" ovenfor den ubegripelige Haglund-runkinga her inne. Husk at han stakk ved første og beste, etter å ha tjent gode millioner på rævva resultat (som de fleste andre i klubben her, sånn egentlig, før det ble tvunget fram tiltak...).

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4375

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Veldig skuffende. Vi var nærmere seieren enn Start, men hva så? Er det på noen som helst måte godt nok å være hakket bedre enn det for tiden absolutt dårligste laget i ligaen? Bortebane er heller ikke et interessant argument så lenge det er snakk om en god kunstgressbane og null publikum.

                                        Det er bare to lag som skaper færre sjanser enn oss i ligaen (Tromsø og Sandefjord). Vi kan ikke basere oss på at den flyten/effektiviteten vi har hatt på egne sjanser så langt i år fortsetter (tredje best sjanseutnyttelse). At vi kun skaper tre (store) sjanser i dag er enda en bekreftelse på at laget ikke fungerer offensivt.

                                        I tillegg til dette er vi ikke i nærheten av å klare å holde ballen i laget eller styre kampen på noen måte. Spillestilen blir bare fjernere og fjernere fra Haglunds stil, og selv om jeg personlig liker ganske direkte fotball, er det jo urovekkende at man ikke er i nærheten av å oppfylle lovnaden om å videreføre det Haglund begynte på.
                                        Er enig med deg i mye her. Men litt i overkant negativ? Bortebane er bortebane. Det var drøyt 5300 tilskuere på lørdag, omtrent det vi pleier å ligge på. Vil det si at vi ikke pleier å ha noen hjemmefordel heller? Men jeg er selvsagt enig i at vi burde prøve mer også på bortebane. Gode lag gir faen i om det er hjemme eller borte og spiller sitt spill uansett.

                                        Men jeg tror vi må stikke fingeren litt i jorda her. Vi har ikke noe kanonlag vi heller. Hvis vi tar samme tid i fjor så har vi mista PVM, Palmi, Fofana, Riise og Andersson. Kan ta med Magnar Ø og. Hvertfall de 5 første var soleklare førstevalg og nøkkelspillere. Alle disse er erstattet med enge unggutter og vrakgods/gratis spillere. Ta hvilket som helst lag i Tippeligaen, fjern de 5 beste spillera dems, og se om de gjør det noe bedre enn oss. Det tviler jeg sterkt på! Når jeg sier at vi ikke har noe kanonlag, så mener jeg selvsagt akkurat nå. For vi kan få det, hvis vi klarer å holde på de gutta som er her nå. Vi har TL's yngste lag. 9 av de 13 som representerte LSK på lørdag har vært i LSK i kun ett år eller mindre. 7 av dem er 22 år eller yngre. Man kan ikke komme å si at dette er ubetydelig. Ta med at lagets kanskje viktigste spiller, Marius Lundemo, var hjemme med vond rygg på lørdag. Vi møtte et lag som stirrer Obosligaen i hvitøyet, som spilte jubileumskamp, og har fått ny trener (pleier å gi en liten effekt). Allikevel slapp vi dem ikke til mer enn EN skrøpelig målsjanse. Men det er det ingen som nevner?

                                        Skal vi forvente at en gjeng 19-20 åringer leverer stabilt høyt nivå hver helg?

                                        Jeg kan være ganske negativ selv noen ganger, det er jeg helt klar over. Men som regel er det kun når vi blir pissa på eller kløner det til noe jævlig unødvendig. Come on, folkens. 2 seire og 2 uavgjort på de 4 siste. Etter neste match skal vi plusse på en seier til! Vi styrer mot en grei 8.plass. Det var jo ikke en kjeft her inne som forventa noe mer før sesongen uansett, så hvorfor grave seg ned når vi ligger der vi var forventa?
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2253

                                          #80
                                          Jeg synes det var en meget habil bortekamp. Slapp til en målsjanse(var det sjanse? husker ikke, men leser av statsa) mot et lag som er i desperat poengjakt. Start har spilt jevnt med alle topplaga hjemme, men rota det til for seg selv og som en følge av det har de klart å rote seg ned i nedrykkstriden. Pga dette var jeg faktisk ganske sikker på at vi skulle tape, spesielt mtp at de hadde gått på 8 strake tap. Det lå i lufta lang vei at vi kom til å gå på en smell. Ikke noe fyrverkeri av en kamp, det skal jeg innrømme. Og man kan vel si at ettersom vi er på ganske trygg grunn kunne vi gambla mer. Små marginer. Hadde vi satt en eller to av giga-sjansene hadde det vært halleluja-stemning her inne. Hadde vi satsa mye mer offensivt og tapt feks 1-3, vil dommedagsprofetiene haglet. Umulig å gjøre alle til lags. Vi har en relativ solid stat etter forholdene 8-9-7. Synd vi tapte terreng mot (/%7#?%")", og det toget ser dessverre ut til å ha gått. Hadde ikke vært meg imot å passert M?%&" heller, og for en gang skyld tok jeg meg i å heie på RBK på søndag. Guffent, så jeg trenger en skikkelig renselse med Åråsen-tur på lørdag.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎