20.11.15 Kl. 1700 - Cupfinale G16: Brann - Lillestrøm SK - Telenor Arena - nrk.no

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5089

    Kamptråd 20.11.15 Kl. 1700 - Cupfinale G16: Brann - Lillestrøm SK - Telenor Arena - nrk.no

    Kampen sendes på nrk.no.

    Er vel andre enn meg som har mye mer kontroll på G16-laget, men vi får vel se spennende spillere som Emil Ødegaard, Arne Holter og Henrik Kristiansen, som alle har debutert for A-laget.
    Last edited by McGuffy; 20.11.2015, 15:04.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Erik Tobias Sandberg, en av våre beste selv om han er 2000-modell, spilte landskamp (G15) både tirsdag og i går. Starter i dag, men langt fra optimal oppladning. G16-landslagsgutta Holter, Ødegaard og Kristiansen starter også. En annen som starter er Sivert Westerlund, som virker som en veldig bra spiller det lille jeg har sett.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Link for de late: http://www.nrk.no/sport/13.55_-se-al...ler-1.12664175

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Leder 1-0 til pause, mål på corner av høyreback Martin Fløtre. Banen ser helt grusom ut. Altfor glatt og samtidig humpete, spillerne er tydelig ukomfortable. Det har vært en jevn, men veldig rotete omgang.

        Utenom de nevnte spillerne synes jeg spissparet vårt er ganske interessant. William "Svensken" Magnusson har en voldsom fysikk og guts, mens Johannes Kvæbek bruker farten sin til å true bakrom. På venstrekanten har venstrebeinte Herman Lund Halvorsen sett bra ut, med imponerende nærteknikk og fine dragninger.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3308

          #5
          Overkjøring nå. 3-0!

          Kommentar

          • Mingus
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2004
            • 192

            #6
            4-1 nå

            Forøvrig var 3-0 målet til vår egen Loholt Kristiansen en skikkelig perle av en lobb.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              4-1 i kvart, 5-1 i semi og 4-1 i finalen mot tre meget sterke motstandere. Dette er en gyllen årgang, noe som understrekes av at G16-landslaget nesten uten unntak har tre LSK-gutter i startelleveren.

              Kommentar

              • Felt C
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 776

                #8
                Veldig sterkt av LSK og det gror godt i yngres avdeling.
                Til dere som følger dette tettere enn meg.Er det noe hold i påstandene om at LSK opptrer dårlig ovenfor lokale klubber når vi henter talenter?
                En påstand på twitter idag er bl.a utstrakt bruk av FB til rekruttering 13-14 år gamle spillere.Lite ydmykhet er også noe de blir beskyldt for.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2082

                  #9
                  Jeg vet ikke nok til å bekrefte/avkrefte dette.
                  Men en liten stund tilbake hadde RB en sak om dette. da ville først og fremst Fetsund bryte samarbeide med LSK da de følte seg 'utnyttet'.mens det var noen ledere fra andre lokale klubber som ikke hadde hatt de samme problemene. de fleste var enige om at det var naturlig at de beste tenåringene/største talentene havnet i LSK( istede for Enga og Godset BLA) . Men om/når? De også ville hente de nest beste , ville dem stoppe mye av utviklinga og nivået til de resterende spillerne i de lokale klubbene , og det er evt ikke bra?

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                    Jeg vet ikke nok til å bekrefte/avkrefte dette.
                    Men en liten stund tilbake hadde RB en sak om dette. da ville først og fremst Fetsund bryte samarbeide med LSK da de følte seg 'utnyttet'.mens det var noen ledere fra andre lokale klubber som ikke hadde hatt de samme problemene. de fleste var enige om at det var naturlig at de beste tenåringene/største talentene havnet i LSK( istede for Enga og Godset BLA) . Men om/når? De også ville hente de nest beste , ville dem stoppe mye av utviklinga og nivået til de resterende spillerne i de lokale klubbene , og det er evt ikke bra?
                    Jeg kan på generelt grunnlag si at dette er en utfordring for trenere og ledere i attraktive elitelag, da dette i stor grad er foreldrestyrt. Jeg har selv gitt foreldre råd om at spillere burde bli i sine breddeklubber og heller trene med mitt lag i tillegg til sitt eget lags treninger, samt være med på enkelte turneringer istedenfor å melde overgang, men da sett de gå til rivalen istedenfor.
                    Det er ingenting som tilsier at en spiller som går inn i et elitemiljø som 14-15 åring har en større sjanse til å lykkes enn en spiller som dominerer for sin breddeklubb frem til f.eks junioralder før man melder overgang.
                    Faktisk var det en statistikk som sa det stikk motsatte som ble presentert i NTF sitt magasin for et par år siden, som viste at de fleste på a-landslaget de siste tyve årene kom fra breddeklubber og distriktet der de hadde blitt frem til junioralder under trygge omgivelser med sine nærmeste venner fra skole/nabolag før de byttet klubb. Spillere som bytter på et tidligere stadie ender ofte opp med å gå lei eller stagnere.
                    Jeg tror rett og slett man ikke skal undervurdere betydningen av at utvikling kommer som følge av et godt treningsmiljø der timene utenfor den organiserte treningen er den viktigste i de tidlige årene. Dette miljøet bør bevares i nærheten av skole og hjem så lenge som overhodet mulig, og der kommer også de beste spillerne frem. Det er derfor sjelden til det beste for spilleren at man som forelder flytter de bort fra dette miljøet for å vinne noen flere kamper som G16 spiller. I tillegg er det vel få av norges beste G16 lag som har endt opp med å være det samme som juniorlag og enda færre som ender som de beste Tippeligaspillerne.

                    Samtidig forstår jeg fristelsen ved å ta i mot de beste 13-16 åringene i området når foreldrene deres banker på døra, da alternativet som regel er at de går videre til neste klubb om LSK sier nei. Det er derfor i mine øyne, basert på egne erfaringer, foreldrene som har mest skyld for at eliteklubber som LSK ender opp med de største talentene til klubbene i nærområdet alt for tidlig.

                    Overambisiøse foreldre er ungenes verste fiende i mine øyne. En lokal 14-åring vil jo naturligvis synes det være stas å spille i LSK sin drakt uten å tenke på at man da mister de daglige treningene med sine nærmeste venner fra skole og nabolag.

                    Kommentar

                    • glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1251

                      #11
                      LEGGER VED LINKEN FOR DE SOM IKKE HAR SETT DET.
                      Litt om temaet dere diskuterer.


                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎