Gary John Martin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3319

    Kan ikke se det var noe galt i de storiene som ligger ute på Instagram-profilen til Gary som viser laget hans feire og drikker øl.

    Kommentar

    • Gjest

      Er bare han av spillerne som fikk sparken etter hendelsen, så er tydelig at hans oppførsel har utmerket seg negativt!

      Håpet at han etter et opphold uten suksess i Belgia skulle vise seg helprofesjonell i England og komme hit gjennomtrent og klar for innsats, så jeg er veldig skuffet over at han presterer å bli kastet ut av klubben.

      Han hadde kontrakt i Lokeren fram til sommeren 2019, men fikk kontrakten terminert. Og nå sparken i York, som er en klubb for amatørspillere på nivå 6 i England, også!
      I mine øyne så blinker varsellampene illrødt!

      Fra å ha store forventninger til Gary Martin så må jeg innrømme at det har snudd, og at jeg er skeptisk til at han har seriøsiteten som skal til for å bli en toppspiller i Eliteserien.

      Kommentar

      • Gjest

        Håper at det også i kontrakten som vi har signert med han ligger en mulighet for å gi han fyken om han ikke oppfører seg som han skal.

        Ifølge en suksessfull forretningsleder så er det bedre å ha en ansatt for lite enn en som gjør en dårlig jobb. Og med tanke på den harde innsatsen og seriøsiteten som ligger i bunn for suksess under Erlandsen, så er jeg redd at en useriøs type kan ha veldig ødeleggende effekt. Også med tanke på at han er eldre enn mesteparten av spillerne på laget og fort kan bli sett opp til. Så håper at han tar seg sammen, og viser tydelig at han ønsker å gjøre sitt beste for klubben.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3319

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4283

            Hehe, er vel bare å vente til han blir observert på kampdag hos Flisbyen til sommeren da.

            Snakk om storm i vannglass (selv om termineringen er helt innafor den)

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2857

              Smaker Sheriff av den...

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7026

                De som lurer på noe, kan jo komme på Martins på fredag. Vi spiller inn live-podcast og har Gary som gjest.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2857

                  Fra Spillertråden til Erling:

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  "Forhåpentlig beholder klubben Erling selv om det er interesse for ham. Jeg har ikke kommet hit for at vi skal selge vår beste spiller"

                  Gary Martin til Romerikes Blad, 22. februar

                  gilbert
                  Way to go, Gary! That's the spirit. We love your attitude!

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2857

                    Meet Gary Lothbrok, the secret son of Ragnar the Brave

                    Kommentar

                    • Wanker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 632

                      Fra https://www.vg.no/spesial/2018/paa-innsiden/
                      "Tatt til side etter trening: – Gary er frustrert: LSK-spissen Gary Martin har vært i dårlig humør denne uken etter at han ble byttet ut i pausen av helgens seriekamp mot Bodø/Glimt. Etter onsdagens trening ville sportssjef Simon Mesfin ta en prat med ham."

                      Han må da se at han sjøl virket litt ute av det mot BG? Å klage på at det "alltid er han" som blir bytta er barnslig.
                      Han må også se at det er 3 spillere som hver for seg kunne fortjent å starte hver kamp, i tillegg til Moses som er "i læra" i år???
                      Når klubben har så god dekning på spissplassen, så kan det kanskje være fordi man frykter å miste Erling.
                      Synes han har vist litt syte-tendenser i hele vinter, og det er ikke bare frustrasjoner over å ikke score som ligger bak.

                      På et par treninger jeg så i vinter, var Gary veldig skarp da de trente med Arild etter fellestreninga. Jeg har tro på at han kan score mye, om man nå klarer å få ballen inn i 16-meter'n.
                      Synd han kaster bort energi på denne måten - og det virker vel mot sin hensikt, siden Arne ikke er den som tolererer for mye visvas.
                      Hunter S. Thompson:

                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av Wanker
                        Fra https://www.vg.no/spesial/2018/paa-innsiden/
                        "Tatt til side etter trening: – Gary er frustrert: LSK-spissen Gary Martin har vært i dårlig humør denne uken etter at han ble byttet ut i pausen av helgens seriekamp mot Bodø/Glimt. Etter onsdagens trening ville sportssjef Simon Mesfin ta en prat med ham."

                        Han må da se at han sjøl virket litt ute av det mot BG? Å klage på at det "alltid er han" som blir bytta er barnslig.
                        Han må også se at det er 3 spillere som hver for seg kunne fortjent å starte hver kamp, i tillegg til Moses som er "i læra" i år???
                        Når klubben har så god dekning på spissplassen, så kan det kanskje være fordi man frykter å miste Erling.
                        Synes han har vist litt syte-tendenser i hele vinter, og det er ikke bare frustrasjoner over å ikke score som ligger bak.

                        På et par treninger jeg så i vinter, var Gary veldig skarp da de trente med Arild etter fellestreninga. Jeg har tro på at han kan score mye, om man nå klarer å få ballen inn i 16-meter'n.
                        Synd han kaster bort energi på denne måten - og det virker vel mot sin hensikt, siden Arne ikke er den som tolererer for mye visvas.
                        For meg er dette veldig avhengig av hvordan man har drillet Gary M i vinter. Hvis man har spilt inn et lag i kamp og på trening med tanke på han i 11'eren, så er det på grensen til amatørmessig om man nå velger å forkaste denne planen etter 45 minutter med dårlig fotball i Bodø, der man like gjerne kunne trukket lodd om hvilke 8 spillere som skulle få 90 min uten at det hadde gjort noen forskjell. Nå ender man altså opp med å bytte posisjon på EK, og sette inn en ny og annerledes spillertype på kanten for han. Det er i overkant drastisk etter en svak bortekamp mot et godt hjemmelag.
                        Når det kommer til at han er misfornøyd med å bli byttet ut, så hadde jeg reagert mer om han ikke hadde fått en reaksjon.

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          Opprinnelig skrevet av Totti21

                          For meg er dette veldig avhengig av hvordan man har drillet Gary M i vinter. Hvis man har spilt inn et lag i kamp og på trening med tanke på han i 11'eren, så er det på grensen til amatørmessig om man nå velger å forkaste denne planen etter 45 minutter med dårlig fotball i Bodø, der man like gjerne kunne trukket lodd om hvilke 8 spillere som skulle få 90 min uten at det hadde gjort noen forskjell. Nå ender man altså opp med å bytte posisjon på EK, og sette inn en ny og annerledes spillertype på kanten for han. Det er i overkant drastisk etter en svak bortekamp mot et godt hjemmelag.
                          Når det kommer til at han er misfornøyd med å bli byttet ut, så hadde jeg reagert mer om han ikke hadde fått en reaksjon.
                          Det som ville vært amatørmessig er å ikke gjøre endringer etter den første omgang vi presterte i Bodø. Vi ble rundspilt etter måkepausa, endringer ble gjort i pausa og de første 30 minuttene i andre omgang kunne vi like gjerne avgjort kampen til vår fordel som at BG skulle ende med alle poengene. Det kalles leder egenskaper, se at ting ikke funker og gjøre endringer for å få resultater. Nå har vi en stall som gjør at vi kan spille på flere strenger avhengig av motstander og hvilke retning kampen tar. Det hjelper ikke å piske den døde hesten...

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av Kay

                            Det som ville vært amatørmessig er å ikke gjøre endringer etter den første omgang vi presterte i Bodø. Vi ble rundspilt etter måkepausa, endringer ble gjort i pausa og de første 30 minuttene i andre omgang kunne vi like gjerne avgjort kampen til vår fordel som at BG skulle ende med alle poengene. Det kalles leder egenskaper, se at ting ikke funker og gjøre endringer for å få resultater.
                            Hvis du leser det jeg skrev en gang til, så kritiserer jeg ikke at det ble gjort bytter i pausen. Det eneste jeg skriver om dette er at jeg støtter Gary M i at han var noe "tilfeldig" offer i form av at han var langt fra den eneste som ikke leverte opp mot sitt beste i den omgang. Det jeg kritiserer er hvis man forkaster det man har trent og drillet laget for igjennom vinteren pga en dårlig omgang i Bodø. Noe jeg også er åpen for at man ikke gjorde, da jeg ikke har sett noen treninger som tilsier at jeg vet om Gary M er drillet som et førstevalg på topp over tid før seriestart, eller om vi har trent mer på å ha en innoverkant som truer bakrom som EK enn en fullstendig annerledes type som SKM. Det vil i så fall være amatørmessig etter mitt syn.
                            Det at man spiller 45 minutter med dårlig fotball mot et lag i en tøff serieåpning er ikke grunn nok til å forandre det man har forberedt seg på over tid. Da har man i så fall kastet bort tiden på alt annet enn tredemølla, men det er vel også omtrent i tråd med det som blir prestert også.

                            Ser man tilbake i tråden her, så var ikke jeg så overbegeistret over at man hentet Gary M, og dempet litt av de 15+ mål forventningene til flere her. Noe jeg ble kritisert for forøvrig, da gud skulle vite at han var "the missing link" i et lag som hadde produsert en haug med store sjanser som vi kun trengte en spiss av kaliberet til Gary M for å omsette til mål...

                            Kommentar

                            • Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

                              Opprinnelig skrevet av Totti21

                              Hvis du leser det jeg skrev en gang til, så kritiserer jeg ikke at det ble gjort bytter i pausen. Det eneste jeg skriver om dette er at jeg støtter Gary M i at han var noe "tilfeldig" offer i form av at han var langt fra den eneste som ikke leverte opp mot sitt beste i den omgang. Det jeg kritiserer er hvis man forkaster det man har trent og drillet laget for igjennom vinteren pga en dårlig omgang i Bodø.
                              Det var vel ikke veldig tilfeldig, GM har vel ikke fullført en eneste kamp siden han kom tilbake, mens de fleste andre på laget var mer eller mindre faste gjennom sist sesong og vant til å ha EK på topp. Det var nok minste motstands vei til å forsøke å endre kamp bilde. Og hvis du har fulgt med litt så har du vel fått med det at GM virker noe forbannet forde han mener han IKKE er ett tilfeldig offer, at det alltid er han som ryker først. Han sa vel også rett ut med en gang etter han var tatt av at han ikke kommer til å starte neste kamp, og da har han ett holdningsproblem. Jeg har trua på at GM kan bli god og viktig for LSK, men har ingen problemer med å forstå at det var han som røk i pausa. Han skulle sansynligvis ikke spille hele kampen uansett, og var vel den endringen med å flytte EK opp på topp som ville medføre minst endring for medspillerne og størst potensiale for å endre kampbilde.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4283

                                Opprinnelig skrevet av Kay

                                Det var vel ikke veldig tilfeldig, GM har vel ikke fullført en eneste kamp siden han kom tilbake, mens de fleste andre på laget var mer eller mindre faste gjennom sist sesong og vant til å ha EK på topp. Det var nok minste motstands vei til å forsøke å endre kamp bilde. Og hvis du har fulgt med litt så har du vel fått med det at GM virker noe forbannet forde han mener han IKKE er ett tilfeldig offer, at det alltid er han som ryker først. Han sa vel også rett ut med en gang etter han var tatt av at han ikke kommer til å starte neste kamp, og da har han ett holdningsproblem. Jeg har trua på at GM kan bli god og viktig for LSK, men har ingen problemer med å forstå at det var han som røk i pausa. Han skulle sansynligvis ikke spille hele kampen uansett, og var vel den endringen med å flytte EK opp på topp som ville medføre minst endring for medspillerne og størst potensiale for å endre kampbilde.
                                Jeg mener dette er så enkelt at det dreier seg om konkurransemennesker som stiller høye krav til seg selv. Hadde heller vært noe galt om han IKKE hadde blitt forbanna etter å ha blitt tatt av til pause. For en fotballspiller på dette nivået er sånne ting ganske ydmykende. Når han så etter sigende blir skrota til neste kamp på bakgrunn av én svak omgang etter å ha vært vår toppscorer i vinter har han all verdens grunn til å være litt misfornøyd og forbanna. Ingen dramatikk her. Blåser snart over
                                Last edited by Kanarivogel89; 15.03.2018, 00:26.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Tror ikke det er veldig uvanlig dette. Forskjellen er at vi supportere faktisk ser hva som skjer, i korte trekk. Dette er jo også en reality, der "drama" selger. Ut i fra de korte glimtene på trening virka det som at GM var positiv ovenfor de andre spillerne på treninga så dette er nok ikke noe problem. Når det gjelder laguttak så synes jeg han fortjener en mulighet til fra start. Han er en målsnik som plutselig dukker opp og scorer så jeg må si at jeg liker å ha han på banen. Man føler at noe kan skje når som helst selvom han ikke alltid er den mest dominerende i banespillet. Forøvrig synes jeg de samme 11 bør få sjansen igjen. Med Ødemarksbakken veldig nære en første ellever.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av Kay
                                    Det var nok minste motstands vei til å forsøke å endre kamp bilde. Og hvis du har fulgt med litt så har du vel fått med det at GM virker noe forbannet forde han mener han IKKE er ett tilfeldig offer, at det alltid er han som ryker først. Han sa vel også rett ut med en gang etter han var tatt av at han ikke kommer til å starte neste kamp, og da har han ett holdningsproblem. Jeg har trua på at GM kan bli god og viktig for LSK, men har ingen problemer med å forstå at det var han som røk i pausa. Han skulle sansynligvis ikke spille hele kampen uansett, og var vel den endringen med å flytte EK opp på topp som ville medføre minst endring for medspillerne og størst potensiale for å endre kampbilde.
                                    Igjen, så har jeg ikke noe problem med at man byttet han ut for å forsøke å komme tilbake i kampen igjen. Det har jeg aldri kritisert. Det er mer den langsiktige tankegangen jeg snakker om, og da mener jeg det blir helt feil å sette han ut av laget og gjøre to posisjonsendringer basert på et så lite grunnlag når oppstillingen til første kamp var basert på et mye tyngre grunnlag igjennom en hel pre-season. Da har jeg mer tillit til den vurderingen man gjorde igjennom de 3 månedene enn det man fikk ut av 45 minutter der kampbildet også endrer seg mye fra det opprinnelige (med eller uten Gary M) basert på at motstanderen var i ledelsen.

                                    Når det kommer til at han ble forbanna, så skulle det jo bare mangle. Han ser jo også ut til å få rett i at han ikke starter neste kamp, så han har vel en magefølelse på at han er en av de minst sikre i laget, og den som oftest vil ofres uansett om man skal jage en scoring eller forsvare en scoring. Så er fotballspillere mennesker de også, så det skulle bare mangle at han ikke får en reaksjon når han blir ofret som den eneste etter en dårlig kollektiv omgang. Men som han selv sier, så er det sånn fotball er.

                                    Så håper og tror jeg for guds skyld ikke "Han skulle sannsynligvis ikke spille hele kampen uansett" ikke stemmer, da det som du sier må gjøres bytter basert på det som skjer ute på banen, og ikke forhåndsplanlagte bytter ala det man gjorde når man var 13 år gammel.
                                    Man vet forøvrig også hva man får i Gary M, og det er ikke en spiller som dropper ned i mellomrom og involverer seg i det oppbyggende spillet, men en spiller som er der ballen detter ned i straffefeltet og setter den i mål. Slike spillere er avhengig av at spillerne rundt de skaper noe for å lykkes, og når man da bytter ut en slik spiller, så er jo det en erkjennelse av at laget ikke klarte dette, og at man heller ville forsøke å få mer kontroll på kampen. Noe som delvis funket.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9364

                                      Må være mer bevisst i reaksjonene sine Gary.

                                      Kommentar

                                      • Kay
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 763

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21

                                        Så håper og tror jeg for guds skyld ikke "Han skulle sannsynligvis ikke spille hele kampen uansett" ikke stemmer, da det som du sier må gjøres bytter basert på det som skjer ute på banen, og ikke forhåndsplanlagte bytter ala det man gjorde når man var 13 år gammel.
                                        Det er nok ofte planlagt på forhånd hvem som skal ut og hvem som skal fullføre, blant annet basert på formen til spillerne. GM har så vidt jeg kan huske ikke fullført noen kamper, så det er ganske åpenbart at han står blant de første i køen når det gjelder bytter. Så kan ting skje som gjør at man endrer på planen. Byttene er nok ikke avtalt på spillermøtet før kampen, men AE har det nok relativt klart i hode hvem han forventer å bruke hele kampen og hvem han regner med å bytte.

                                        At GM blåser ut etter at han er byttet ut er bare positivt, men at han allerede da sier at han ikke spiller neste kamp, og fortsatt "sutrer" 3 dager senere er ikke bra.

                                        Kommentar

                                        • CFC1976
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2015
                                          • 341

                                          Uansett hvor han drar, bør Gary Martin kalles for "Stopp-Start". Det oppsumerer han som spiller.

                                          Se på hans karriere.
                                          Middlesborough, KR, LSK, Belgia, York City, nå igjen i LSK.

                                          Anybody see a pattern here?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎