Den store Intertoto-tråden 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Den store Intertoto-tråden 2006

    LSK mot Intertoto-cupen

    OSLO: Nytt regelverk gir LSK gode sjanser til å skaffe seg plass i UEFA-cupen.

    Av Aslân W.A. Farshchian, 11.01.2006 kl. 16:04


    UTE I EUROPA? Uwe Rösler. Foto: Digitalsport.

    Etter alt å dømme kommer Lillestrøm til å være Norges representant i Intertoto-cupen kommende sommer.

    Klubben må bare ta en siste evaluering av bredden i spillerstallen før de bestemmer seg for å ta plassen i turneringen, som vil gi laget gode muligheter for en plass i den mye gjevere UEFA-cupen til høsten.

    - Alt tyder på at vi tar plassen, sier manager Jan Åge Fjørtoft til Aftenposten Aften.

    Viking neste lag
    Lillestrøm ble nummer fire i eliteserien sist sesong, og får derfor den første muligheten til å takke ja. Dersom LSK takker nei, går turen til laget som ble nummer fem, Viking.

    - Det er flere grunner til at vi vil være med. Først og fremst får vi muligheten til å ta en plass i UEFA-cupen. Samtidig er et det dette vi bygger opp stallen til - spill i Norge og ute i Europa, sier Fjørtoft.

    - I tillegg er Intertoto-cupen lagt om, og vi kommer inn i andre runde. Fra og med 2006 vil det bli flere lag som kommer til UEFA-cupen. Før var det tre, nå er det 11. Sjansene er gode, mener Fjørtoft.

    Daglig leder Frank Grønlund håper den sportslige ledelsen takker ja.

    - Når Rosenborg sier til Jan Åge at de er interessert i å delta om de får sjansen, er det en pekepinn om at dette er en verdifull turnering, mener Grønlund.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Egen kommentar:

    Jeg har lest litt om dette på egenhånd tidligere, på en uoffisiell side som holder på med UEFA-poeng osv, og da kom jeg fram til at LSK mest sannsynlig blir seedet i 2. runde og møter et relativt dårlig lag. Jeg mener å huske at Kalmar var et av de beste lagene vi kunne risikere å møte.

    I 3. runde, om vi går videre fra 2. runde vel og merke, vil vi møte et middels godt lag. F.eks lag nr. 6-7-8 i Frankrike, Tyskland, England, Spania etc.

    Vinner vi her, er vi kvalifisert for 2. kvalifiseringsrunde i UEFA-cupen, der de andre norske lagene kommer inn (såvidt jeg vet). Etter denne kvalifiseringen følger 1. runde, før det er klart for gruppespill.

    En relativt lang vei, men absolutt overkommelig.

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      #3
      Håper virkelig at vi tar denne sjansen. Stiller meg 100% bak Grønlunds uttalelser her, håper bare Fjøra også er enig.

      Regner med at det er flere som er enig med meg...
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Tror 3. runde i Intertoto-cupen er det største hinderet vi må passere. I 2. kval-runde for UEFA-cupen er jeg ganske sikker på at vi kommer til å få enklere motstand enn enn i 3. Intertoto-runde.

        Håper vi skal delta!

        Kommentar

        • Gjest

          #5
          For min egen del regner jeg med at 99% er enig med deg..Ut i fra ovenstående kriterier byr jo intertotoen på maksimalt 4 kamper. Og slår vi ut det dårlige laget vi møter i 2. runde, møter vi forhåpentlighvis et falmende storlag som sliter nede på 8, 9 plass i sin nasjonale liga, som feks Manu eller Real.. Eller kanskje Man City, hadde vært moro for kongen Røsler å få knust sin kult på andre siden av elva..
          Gleder meg så sykt til Europa-turne, er sikker på at gutta kommer til å bite godt fra seg.

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #6
            Opprinnelig skrevet av biggie
            For min egen del regner jeg med at 99% er enig med deg..Ut i fra ovenstående kriterier byr jo intertotoen på maksimalt 4 kamper.
            Jeg tar gjerne rollen som bakstreber her og melder meg inn prosenten av skeptikere. Du får det til å høres ut som den enkleste ting av verden å tilpasse fire kamper til programmet. Det er det ikke. Jeg minner om at intertoto er ment som en pre-season tournament for land fra ligaer som spiller fra august til juni. I fjor gikk kampene i andre og tredje runde 2, 9, 16 og 23 juli. I år gjetter jeg at de pga VM blir forskjøvet iallfall én uke, slik at de går fra 10-30 juli. Vi er ikke akkurat i pre-season i den perioden. Tvert imot har vi følgende tippeligamatcher på den tiden:

            Lyn (B) 16 juli
            Brann (H) 23 juli
            Rosenborg (B) 31 juli
            Viking (B) 6 august

            Ja, vi har en bredere stall enn på lenge, men selv er jeg redd fire ekstra matcher samt to lange reiser på toppen av dette programmet, vil koste mer enn det smaker.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3359

              #7
              Jeg trekker tilbake det jeg sa i fjor om Intertoto-cupen og håper LSK sier ja til en plass!

              UEFA-cup, here we come!

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #8
                Det vil være idioti å si nei takk til dette! LSK ønsker å være en klubb som hvert år spiller ute i europa, da kan vi like godt begynne nå... Et tett kamp-program må vi rett og slett lære oss å takle...

                Kommentar

                • pondus73
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 612

                  #9
                  GO FOR IT!

                  Skulle det bli litt vanskelig utover sommeren og vi merker at det blit litt tett program så er det vel bare å snakke med søte lille reka. Han har vel god nok erfaring i sutring til å kunne hentes inn som konsulent??
                  ------eLSKe-------

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Vi kan vel bare melde på laget, og hvis det skulle vise seg at vi lå svært bra an i Tippeligaen, om vi har et FOR tøft program, eller om gutta er slitne... vel, da stiller vi opp med B-laget - så får det gå som det går.

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      I all elendigheten til Norge i høst var det iallefall et lyspunkt at Norge ikke kom til VM. Fjørtoft sa til RB tdligere i høst:

                      " Terminlista neste år kan bli så trang at spill i Intertoto-cupen blir en umulighet. Kommer Norge til VM kan seriekampene komme så tett på sommeren at det ikke blir plass for noe annet"

                      I år vil 11 lag fra Intertoto bli med i UEFA-cupen. Det spilles tre runder, der vi kommer inn i 2. runde. Vinner vi der, vil vi komme inn i samme runde i UEFA-cupen som cupvinner Molde, noe som kan åpne for en plass i gruppespillet, som tidligere nevnt. Ifjor hadde turneringen med lag som Deportivo, Valencia, Hamburg, Newcastle og Lazio. I tilegg vil turneringen by på attraktive kamper, og god matching.

                      Røsler signaliserte også tidligere at vi måtte ta hensyn til evt VM-deltagelse for Stoffe og Mouheli, men nå som vi nesten har dobbelt dekning på hver plass skulle ikke det være noe problem.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av pondus73
                        Skulle det bli litt vanskelig utover sommeren og vi merker at det blit litt tett program så er det vel bare å snakke med søte lille reka. Han har vel god nok erfaring i sutring til å kunne hentes inn som konsulent??
                        Vi har også mulighter til å flytte kamper til høsten hvis Stoffe og Kiko blir med til VM, men ifølge Grønlund i Aftenposten idag virker ikke det så aktuellt alikevel. VIF blir vel nødt til å trekke laget hvis de skal bruke like mange spaltemeter i avisene på å klage på det "tette" kamp programmet og hvor umenneskelig det var for de stakkars porøse Enga spillerne.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Jeg har lest litt om dette på egenhånd tidligere, på en uoffisiell side som holder på med UEFA-poeng
                          Kan du dele den linken med oss andre Lars.

                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          I 3. runde, ...Vinner vi her, er vi kvalifisert for 2. kvalifiseringsrunde i UEFA-cupen, der de andre norske lagene kommer inn
                          Fjøra skal ha sagt at det holder å vinne 2. Intertoto-runde for å komme inn samme sted som de andre norske, mens Lars mener vi også må gjennom 3.runde først.
                          Hvem har rett? Jeg tipper Lars har rett.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #14
                            Lars har rett.

                            Opprinnelig skrevet av RB i høst
                            Det spilles tre runder, der LSK kommer inn i 2. runde. Vinner kanarifuglene der, vil vi komme inn i samme runde i UEFA-cupen som cupvinner Molde, noe som kan åpne for en plass i gruppespillet.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Jeg er temmelig sikker på at jeg har rett. 3. runde er den siste i Intertoto-cupen, og i denne runden deltar 22 lag. De 11 "vinnerne" av Intertoto-cupen kommer inn i 2. kvalifiseringsrunde i UEFA-cupen.

                              Det har vist seg vanskelig å finne tilbake til nevnte side, men jeg skal fortsette letingen.

                              Om sitatet til Canario fra RB er korrekt, er det RB som roter.

                              Slik er veien til gruppespillet for vår del:

                              2. runde Intertoto
                              3. runde Intertoto
                              2. Kval. runde UEFA-cup
                              1. Runde UEFA-cup
                              Gruppespill UEFA-cup

                              Kommentar

                              • gj
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3359

                                #16
                                http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/ ?

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  #17
                                  Her står det at det er 3 intertotolag som kommer inn i første UEFA-runde, altså kvalikken til gruppespillet. Dette er altså årets retningslinjer...
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Tror ikke det var den siden.

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      #19


                                      Her står det om tre runder i intertoto, så Lars hadde nok rett...
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #20
                                        Ah, fant den:



                                        Siden inneholder visse feil. Viking står oppført som Norges representant i neste års Intertoto-cup, men det er jo feil. Uansett har vi 6,921 poeng, og som dere ser, skal det såvidt holde til å bli seedet i 2. runde i Intertoto-cupen. Siden blir fortløpende oppdatert etter hvordan tabellen ser ut i de forskjellige landene. Ting kan endres ganske fort, men la oss håpe at vi blir seedet i 2. runde.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎