Den store Intertoto-tråden 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Da er serien ferdigspilt i England og Newcastle tok den gjeve 7.plassen som gir mulig Intertotospill mot Fugla.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3359

      Jepp, Newcastle går inn i Intertoto-cupen.

      Offisielt fra Newcastles hjemmeside:

      "That means you'll not just be able to look back on the highlights of a great end to the season here at St. James' Park - but you'll STILL be with us when the players come back in July and start off their European campaign in the Intertoto Cup."



      En avis:
      "Shepherd watched Roeder guide his patched-up side into the Intertoto Cup with a final day victory over Chelsea."

      "Qualification for the Intertoto Cup - Newcastle will face either Norwegian side Lillestrom, Dungannon Swifts of Northern Ireland or Icelanders IBK Keflavik over two legs in July - gives the club a real chance of playing UEFA Cup football next season.

      That may help them in their summer recruitment drive, and to keep the likes of Turkish midfielder Emre within the ranks."



      GoogleNews-søket: http://news.google.com/news?hl=en&ne...nG=Search+News
      Last edited by gj; 08.05.2006, 16:10.

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        sakset fra www.nufc.com :

        Finally, Lillestrom SK qualified along with champions Vålerenga IF (whom we met in the UEFA Cup in 2004) Molde FK, Start Kristiansand and Lyn Oslo.

        Lillestrom come from the town of the same name which is on the outskirts of Oslo towards the main airport.

        They play their home games at the Arasen Stadium and their hard-core fans are nicknamed Kanari-Fansen - not surprisingly they play in yellow shirts.

        We looked set to face Lillestrom in July 2002, only for Bosnian side Zeljeznicar to beat the Norwegians 1-0 home and away to set up a Champions League qualifying tie with Newcastle.

        Former smoggy Jan Aage Fjortoft is the current coach, whilst ex-Newcastle defender Ronny Johnsen appeared for Lillestrom earlier in his career.

        Speaking of the manager's job, United were actually trumped by Lillestrom in 1988, as we sought to replace Will McFaul - Davie Hay turning down the Newcastle job in favour of the Norwegians.

        We got Jim Smith and went down - Hay went to Lillestrom won the league....
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • theriksen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Apr 2005
          • 123

          Opprinnelig skrevet av sparwasser
          Keflavik: http://www.keflavik.is/ (hvis du er stødig i norrønsk, gammal norsk)
          Om du setter gammelnorsk opp mot norrønt vil du finne en rekke store forskjeller. Setter du norrønt opp mot islandsk vil du se at det knapt er noe likt i de to språkene. Myten om at islandsk og norrønt er det samme er rent oppspinn.

          Keflavik og Dungannon Swifts blir vel noe enklere motstand enn hva vi fikk i Zeljeznicar sist vi var i en såpass viktig europeisk fotballturnering. Motstanden i runden deretter er derimot mer oppsiktsvekkende og bør vel by på en kjempetur over til Nord-England, Northumberland, Newcastle, ja nærmere bestemt St. James' Park! Der fotball er religion skal kanarifugler vise seg frem mot engelske fugler. De såkalte "Magpies" eller skjærene som de vel heter på norsk. Åråsen blir steinfullt, St. James' Park blir ikke fylt til randen, men likevel får vi her et oppgjør vi kan se frem til i sommermånedene. Newcastle skal ut av Intertoto! La oss vise Shearer at han valgte feil da han forlot Blackburn.
          Tor H. Eriksen
          Sleeping is a form of art,
          hence am I an artist.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Sendte dem en mail og gjorde dem oppmerksom på forskjellen på managerrollen i Norge og England. Er greit å kunne briefe med Uwe som trener:-)

            Former smoggy Jan Åge Fjørtoft is manager for LSK which in Norway is more of a Director of Football role. Coach is Uwe Rösler, the former Manchester City and Southampton player. Rösler's Assistant is Gunnar Halle, who played for Oldham, Leeds, Bradford and Wolves while ex-Newcastle defender Ronny Johnsen appeared for Lillestrom earlier in his career.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              Opprinnelig skrevet av theriksen
              Om du setter gammelnorsk opp mot norrønt vil du finne en rekke store forskjeller. Setter du norrønt opp mot islandsk vil du se at det knapt er noe likt i de to språkene. Myten om at islandsk og norrønt er det samme er rent oppspinn.
              Endelig en språkdebatt med historiske "røtter" på Kanarifansens debattforum. Det var på tide.

              Det er forskjeller mellom norrøn, gammelnorsk og islandsk. Det har du helt rett i. Likevel påstår jeg at slektskapet mellom språkene - i skriftlig form - er sterkt til stede.

              Samanlikn islandsk (1), norrønt (2) og norsk (3) i desse setningane: 1. Daudur refur etur ekki hænur lengur 2. Daudr refr etr ekki hønur lengr 3. Daud rev et ikkje høner lenger

              Gammalnorsk (ca. 700–ca.1350)

              Norrønt vart snakka og skrive både i Noreg og i dei områda der nordmenn stifta nye samfunn i vikingtida, spesielt Island og Færøyane. Det meste av litteraturen på dette språket vart skrive på Island, i ei form vi kallar gammalislandsk. Gammalnorsk bruker vi om det språket som vart nytta i sjølve Noreg.

              Islandsk (íslenska) høyrer til den vestnordiske greina av dei germanske språka. Skriven islandsk har endra seg lite frå det norrøne skriftspråket, og islendingar kan utan større problem lesa dei gamle sogene, som verka åt Snorre Sturlason. Derimot har islandsk uttale endra seg så mykje at ein islending frå 1200-talet og 1900-talet truleg ville ha store problem med å forstå kvarandre.

              Kilder
              Språkrådet. http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=125
              Islands ambassde. http://www.iceland.org/no/ambassaden/svar/

              Kommentar

              • gj
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3359

                I 'Først og Sist' sist fredag var både språkforsker Arne Torp og forhenværende statsminister på Island, Vigdis Finbogadottir, tilstede i studioet. Torp sa en setning på norrønt (eller var det gammelnorsk?) som
                Finbogadottir ikke forstod noe av, men som hun svarte "hadde jeg lest det ville jeg nok forstått det" til.

                Se også Typisk Norsk (nå tre sesonger) på NRK web-tv for masse språkmoro.

                Beklager avsporingen

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3359

                  Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                  Og her tar vi som vanlig ting på forskudd?
                  Da skal jeg være ekstra slem (!) og informere om følgende hvis LSK makter å slå ut Newcastle.

                  Da venter nemlig et av disse lagene i UEFA cupens 2. kvalikkrunde:

                  * Israel Beitar Jerusalem
                  * Israel Bnei Yehuda Tel Aviv
                  * Ukraine Chornomorets Odessa
                  * Scotland Gretna
                  * Serbia and Montenegro Hajduk Kula
                  * Israel Hapoel Tel-Aviv
                  * Austria Mattersburg
                  * Ukraine Metalurh Zaporizhya
                  * Serbia and Montenegro OFK Belgrade
                  * Serbia and Montenegro Partizan Belgrade
                  * Scotland Rangers
                  * Croatia Rijeka
                  * Russia Rubin Kazan
                  * Croatia Varteks
                  * Poland Wisla Plock
                  Konklusjonen blir altså at på papiret er tredje runde i Intertoto tøffere enn 2. kvalikkrunde i UEFA cup.
                  Flere lag kommer til. Kilde: Wikipedia.org

                  Kommentar

                  • Lanka
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Apr 2006
                    • 24

                    Da bør vi ikke ønske oss Rangers eller Hapoel. De andre lagene er vel litt ukjente, men så er det nettopp slike lag som kan slå de aller beste på en god dag.

                    Newcastle blir nok en vanskelig affære. Men hvis Fugla kommer seg forbi. Daaaaaa er sjansen liten for at vi møter Rangers eller Hapoel. Og da er vi jo så og si i Uefa-cupen Dette er tabelltopp-LSK det er snakk om. Alt er mulig med Uwe ved roret.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7004

                      Jeg vil gjerne ha Gretna fra Skottland i så fall. Pengeklubb som kom inn i det skotske ligasystemet i 2004, feide gjennom skotsk tredjedivisjon med ny poengrekord (typ 120 poeng) og lekte seg gjennom 2. divisjon i år.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        Mange ukoselige reisemål på den lista der. Tur til Polen eller Russland høres ikke så fristende ut. Skottsk eller Østerisk lag håper jeg på NÅR vi slår ut Ncastle

                        PS: En tur til Serbia og Montenegro for å lære Partizan gutta litt tribunekultur hadde ikke vært å forrakte da
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          Mange ukoselige reisemål på den lista der. Tur til Polen eller Russland høres ikke så fristende ut. Skottsk eller Østerisk lag håper jeg på NÅR vi slår ut Ncastle
                          Polen er da et trivelig reisemål med gode flyforbindelser. Rijeka i Kroatia hadde vært en skikkelig badetur.

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Polen er da et trivelig reisemål med gode flyforbindelser. Rijeka i Kroatia hadde vært en skikkelig badetur.
                            Hva med å holde fokus på en kamp om gangen?
                            Synes det begynner å ta av litt igjen, folkens.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Polen er da et trivelig reisemål med gode flyforbindelser. Rijeka i Kroatia hadde vært en skikkelig badetur.
                              Hvor kan jeg kjøpe billetter til denne kampen?

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Mange ukoselige reisemål på den lista der. Tur til Polen eller Russland høres ikke så fristende ut. Skottsk eller Østerisk lag håper jeg på NÅR vi slår ut Ncastle

                                PS: En tur til Serbia og Montenegro for å lære Partizan gutta litt tribunekultur hadde ikke vært å forrakte da
                                Jeg er i Serbia i den perioden, så kamp mot enten Partizan eller OFK Beograd hadde vært perfekt... Er redd Partizan kan bli for gode men, OFK er en motstander vi bør slå greit.

                                Kommentar

                                • Gale Isbre
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 1164

                                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  Er redd Partizan kan bli for gode men, OFK er en motstander vi bør slå greit.
                                  Med tanke på alle de motstanderne vi allerede har "slått ut", så feier vi vel glatt over begge to.

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                                    Med tanke på alle de motstanderne vi allerede har "slått ut", så feier vi vel glatt over begge to.
                                    Så da satser vi på finale i UEFA-cupen neste vår da....

                                    Kommentar

                                    • LasseN
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 1610

                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Så da satser vi på finale i UEFA-cupen neste vår da....
                                      Hvorfor sikte så lavt? CL finale!

                                      Begynner å bli litt Brann tendenser over oss innimellom her (Ja, jeg så smileyen) . Seriemestere før seriestart....need I say more?
                                      LasseN

                                      Kommentar

                                      • Fetsundramp
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2006
                                        • 111

                                        En ting er at mange fans er sikre på å gå videre, verre er det at LSK tydeligvis også regner turen til Island/N-Irland som en transportetappe. Følgende er sakset fra http://www.newcastle.no/nussc/lsk.htm

                                        "NUSSC hadde i dag morges (9. mai) et møte med LSK og i samarbeid med daglig leder i LSK, Frank Grønlund, kommer vi til å lage en fest Newcastle-fans aldri har sett maken til. Hele nord-tribunen er satt av til Newcastle-fans og denne har nå NUSSC enerett på å selge."

                                        Jeg sier bare: Er det mulig Grønlund!
                                        Last edited by Fetsundramp; 12.05.2006, 11:25.
                                        2009 - Året det skal skje!

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          Opprinnelig skrevet av Fetsundramp

                                          "NUSSC hadde i dag morges (9. mai) et møte med LSK og i samarbeid med daglig leder i LSK, Frank Grønlund, kommer vi til å lage en fest Newcastle-fans aldri har sett maken til. Hele nord-tribunen er satt av til Newcastle-fans og denne har nå NUSSC enerett på å selge."

                                          Jeg sier bare: Er det mulig Grønlund!
                                          Støtter Grønlund fullt ut! Her er det bare å begynne å planlegge festen. Dungannon og Keflavik holder vel omtrent samme nivå som Høland. La oss fortsette å diskutere hvem vi skal møte etter Newcastle.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎