4-3-3, aldri forlat oss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    4-3-3, aldri forlat oss

    Det kribler i magen dagen før kickoff for 2.del av sesongen, men det er en ny type kribling. Dette pga stor forventninger til et type spill som ikke har vært der før. En fint spill med mål,press, gode passninger og sjanser.

    Dette nye spillet er 4-3-3. Alle vet vel åssen det har fungert hos oss etter at vi begynte med det. Her vil jeg derfor liste opp 3 grunner til at dette fungerer såpass bra hos oss og hvorfor vi bør fortsette med det:

    1) Supermann og JP/Mifsud(ønske fra meg): Med vinger som Jp og supermann på banen så er 4-3-3 en velsignelse. Disse to fungerer som 2 spisser og binder opp forsvarere, skaper høyt press og legger nesten ferdigscorra pasninger. Med en spiss som Sundgot med en villig islending kommende bak så skaper dette et veldig trøkk mot mål

    2) Midtbanen vår: I dagens a-stall så har vi mange bra spillere. Med et smart kjøp(robbie) og et nytt system så har vi fått en playmaker på vårt lag. Dette åpner for nye dimmensjoner i vårt spill. Med en pm så kan vi utnytte de 2 andre på en annen måte. Med løping,duellering,scooringer osv har Espen og gylfi skapå en fryktet midtbane. siden Espen løper hakket mer deffensivt så gjør Gylfi det offensivt og alle vet vel åssen det er gått hittil. En annen fordel med 3 sentralt er at vi nå har 3 menn der til å stoppe kontringer og motangrep. Dette gjør at vi for fler kontringer. Den siste tingen jeg vil si om dette er at med 3 på midten så har vi fått fler muligheter til å vri spillet på. Flere som kan få ballen og fler i angrep. For konkret eks på dette, se sammendrag av Lsk-Brann på web-tv på TV2.

    3) Nye kjøp: Med pengene til Berg & co har vi fått nye spillere i stallen. 2 Av disse er Shane(nå tom, men han er på samme måte) og Stoffe. Disse er begge offensive backer som gir oss bedre trykk. Med ovelappinger har dette gjort at vi er fler menn i angrep. Robbie en nå vår playmaker på banen.Dette er jeg klar over at har samme effekt uansett system, men jeg tar det med. Men med fler spillere i stallen er konkuransen om plass i start 11 også øket. Dett har gjort at vi har sultne spiller som banker på døra(Kasey,Berget,Werni,Mifsud osv). Jeg vet at kjøpene ikke er gjort med tanke på 4-3-3, men kjøpene har bidratt til at det funker

    Til sist må jeg også nevne da at Sundgot,Baron,kippe er i en utrolig form nå og bidrar mye.

    Hva syns folket der ute om 4-3-3?? savner noen 4-4-2? Personlig så tror jeg at 4-3-3 er borte for i år, når Powell har fått noen uker på seg.

    La oss alle synge for 4-3-3
    Seriegull 2016!!!
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎