Statistikk: Rekorder og kuriositeter om Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

    Opprinnelig skrevet av knut
    Spørsmål.

    Er det én seier vi har de gangene vi har hatt publikumssatninger som i dag?

    Snakker da vierlsk-kamper og kamper med generell tilskuerhjelp fra sponsorer osv.
    Siste jeg husker er Rosenborg hjemme i 2008. 4-2 seier hvor vi sikret tippeligakontrakt.
    Stort sett hver eneste gang LSK hyper en kamp, lover seier og dermed legger mer press på seg selv taper vi.
    Helt tydelig at vi dette LSK laget ikke håndterer press på en veldig bra måte. Kanskje da på tide å slutte å tilføre ekstra press gang etter gang.
    Som Frode sa tidligere i sesongen. Mot de gode lagene føler vi at vi ikke har noe å tape.
    Last edited by caLitri; 25.10.2016, 17:15.
    Gi alt, stå på LSK

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      En liten artig kuriositet hvis vi scorer i hjemmekampen mot Molde: Da har vi faktisk scoret i hver hjemmekamp i år (til tross for begredelig hjemmestatistikk). SIden år 2000 har dette bare skjedd i årene 2005, 2006 og 2010, årganger som kjent preget av mange gode, offensive spillere.

      Kommentar

      • Oddis
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 2744

        Opprinnelig skrevet av Canário
        En liten artig kuriositet hvis vi scorer i hjemmekampen mot Molde: Da har vi faktisk scoret i hver hjemmekamp i år (til tross for begredelig hjemmestatistikk). SIden år 2000 har dette bare skjedd i årene 2005, 2006 og 2010, årganger som kjent preget av mange gode, offensive spillere.
        Ikke veldig rart egentlig. Vi er faktisk det 3. mestscorende laget i Tippeligaen..
        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Canário
          En liten artig kuriositet hvis vi scorer i hjemmekampen mot Molde: Da har vi faktisk scoret i hver hjemmekamp i år (til tross for begredelig hjemmestatistikk). SIden år 2000 har dette bare skjedd i årene 2005, 2006 og 2010, årganger som kjent preget av mange gode, offensive spillere.
          Hvis man skulle tape mot Molde i siste hjemmekamp vil man tangere 7 hjemmetap på en sesong fra 1998, som faktisk var Arne Erlandsen sin første hele sesong som trener i klubben. Den gang var det kun 14 lag i serien, så man hadde noen færre kamper å klare den bragden på enn nå, så den vil vel uansett stå som rekord, selv om vi (gud forby) skulle tangere den i år i antall?

          Kommentar

          • Gjest

            Første sesongen på 10 år hvor de første 3 bortekampene har endt med tap.

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Har vi hatt færre poeng etter 22 kamper (19) noen gang/i moderne tid? Et mareritt av en sesong!

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2809

                Opprinnelig skrevet av Roll75
                Har vi hatt færre poeng etter 22 kamper (19) noen gang/i moderne tid? Et mareritt av en sesong!
                2018: 19p
                2017: 28p (Slutt: 37p / Kvalik 32p / 12. plass.)
                2016: 23p (34p / 31p / 12)
                2015: 28p (44 / 22 / 8)
                2014: 37p (46 / 29 / 5)
                2013: 28p (36 / 31 / 10)
                2012: 24p (39 / 32 / 9)
                2011: 31p (34 / 34 / 13)
                2010: 34p (40 / 27 / 10)
                2009: 26p (37 / 34 / 11) (16 lag)
                2008: 19p (28 / 25 / 12) (14 lag)
                Last edited by Kroktåa; 17.09.2018, 15:19.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2809

                  I 2011 hadde vi dessuten skrekkrekka 0-3-8 på de 11 siste kampene. Det var da vi hadde solgt Ujah og Nosa, BBS var skada, tidenes yngste førsteellever (men ikke spesielt talentfull for det) og en ikke spesielt kompetent trener.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Har vi noengang gått så lenge med kun to målscorere? (Mai)

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                      I 2011 hadde vi dessuten skrekkrekka 0-3-8 på de 11 siste kampene. Det var da vi hadde solgt Ujah og Nosa, BBS var skada, tidenes yngste førsteellever (men ikke spesielt talentfull for det) og en ikke spesielt kompetent trener.
                      Enda var jeg roligere da enn nå, det sier litt.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4375

                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Enda var jeg roligere da enn nå, det sier litt.
                        Samme her. Føler det er så mye som mangler om dagen. Forsvaret er dårligere enn noen gang. Og i mange år så har vi hatt Origi bak der som ikke bare var en ekte klubbspiller og vinnerskalle, men han reddet poeng for oss. Ja, han gjorde det til tross for noen tabber. Knudtzon har alltid vært en bærebjelke som har dratt lasset. Han er ferdig og gir blanke faen. Kippe er et kapittel for seg selv. Er mer til skade for laget i form av idiotiske karantener enn han er til hjelp. Vi har hatt en Bjørn Helge Riise som sto fram når det gjaldt som mest. Hvem har vi nå? Ingen! Det er virkelig ikke en kjeft som går foran. Det nærmeste er en leiesoldat fra Island (en spiller vi heldigvis har.) Jeg vil ha spillere som nekter å tape. Som vil mer enn motstanderen. På død og liv! Det må komme NÅ. De to hjemmekampene som kommer nå er trolig siste håp. Vi må ha minst 4 poeng (3 av de mot Stabæk), men helst 6.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                          2018: 19p
                          2017: 28p (Slutt: 37p / Kvalik 32p / 12. plass.)
                          2016: 23p (34p / 31p / 12)
                          2015: 28p (44 / 22 / 8)
                          2014: 37p (46 / 29 / 5)
                          2013: 28p (36 / 31 / 10)
                          2012: 24p (39 / 32 / 9)
                          2011: 31p (34 / 34 / 13)
                          2010: 34p (40 / 27 / 10)
                          2009: 26p (37 / 34 / 11) (16 lag)
                          2008: 19p (28 / 25 / 12) (14 lag)
                          I følge NIFS.no hadde vi faktisk 25 poeng i 2008 etter 22 kamper. (Vet dog ikke om kamper ble flyttet slik at rekkefølgen kan være en annen enn den grafikken viser). Så i år er det spesielt skremmende!

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Hvem har vi nå? Ingen! Det er virkelig ikke en kjeft som går foran.
                            Her treffer du spikeren på hodet. Jeg husker når alle ungguttene våre løp rundt og så vettskremte ut, så kom Stefan Gislason inn - og jeg vil alltid hevde at det var den signeringen alene som reddet oss. Der hadde du en anfører så det holdt.

                            Eneste lyspunktet jeg ser pr i dag er Pedersen, som har noen av de samme kvalitetene. Gi mannen kapteinsbindet øyeblikkelig, benk umiddelbart enhver som ikke gir 100% og gå i krigen - så har vi fortsatt en sjanse.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2809

                              Opprinnelig skrevet av Roll75

                              I følge NIFS.no hadde vi faktisk 25 poeng i 2008 etter 22 kamper. (Vet dog ikke om kamper ble flyttet slik at rekkefølgen kan være en annen enn den grafikken viser). Så i år er det spesielt skremmende!
                              Du har helt rett. Det var jeg som glemte å justere for at vi spilte 26 kamper, ikke 30.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5089

                                Et delmål i år må være å ikke havne mer en 25 poeng bak Brann. Gjør vi det, så passerer de oss på maratontabellen regnet fra 1949, og dytter oss ned til fjerdeplass.
                                Slår de oss med mer enn 36 poeng, går de også forbi oss på tabellen regnet fra 1963.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5089

                                  Til informasjon: Neste kamp Frode Kippe deltar i, tar han forbi Roar Strand og opp 3.plass på lista over kamper i den øverste divisjonen i Norge. Begge står i dag på 439. Tvilsomt om Roar Strand får flere kamper.
                                  Last edited by McGuffy; 21.08.2019, 02:30.

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5089

                                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Til informasjon: Neste kamp Frode Kippe deltar i, tar han forbi Roar Strand og opp 3.plass på lista over kamper i den øverste divisjonen i Norge. Begge står i dag på 439. Tvilsomt om Roar Strand får flere kamper.
                                    Og der hoppet Frode opp på 3.plass på all time high lista. 440 kamper. Spennende å se hva n'Roar gjør nå?

                                    Kommentar

                                    • banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2018
                                      • 431

                                      Både målforskjellen og poengsummen vi tok i fjor var den dårligste siden vi rykket opp i 1975. Vi havnet på 32 poeng og hadde en målforskjell på -10.
                                      Så langt ligger vi på 29 poeng og har -14 i målforskjell. Så ligger dermed an til ny rekord i negativ forstand både vedrørende målforskjell og poeng!
                                      NB! 3 poeng for seier ble innført i 1987, så har dermed gjort om poengene for seiere fra 1975 til 1987 fra 2 til 3.

                                      PS! Hvis det ikke blir 2 seiere på de to siste kampene har mr. Lennartsson vært involvert i begge de dårligste sesongene til LSK siden opprykket i 1975 både når det gjelder poeng og målforskjell! Gratulerer. All kreditt skal i så tilfelle ikke gå til Lennartsson. Synes også styret, Mesfin, spillerne og flere skal ha sin del av kaka.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 431

                                        Så langt har vi scoret 31 mål på 28 kamper, som gir et snitt på 1,10 pr kamp. Vi har ikke scoret mindre pr kamp siden 1987, hvor det var helt nede i 0,85.
                                        Nest minst scoret vi i fjor, 34 mål på 30 kamper, som gir et målsnitt på 1,13. Scorer vi 3 mål eller mer på de to siste kampene, så unngår vi å ha scoret mindre enn vi har på 32 år altså.
                                        Last edited by banan; 11.11.2019, 17:26.

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2829

                                          Opprinnelig skrevet av banan
                                          Så langt har vi scoret 31 mål på 28 kamper, som gir et snitt på 1,10 pr kamp. Vi har ikke scoret mindre pr kamp siden 1987, hvor det var helt nede i 0,85.
                                          Nest minst scoret vi i fjor, 34 mål på 30 kamper, som gir et målsnitt på 1,13. Scorer vi 3 mål eller mer på de to siste kampene, så unngår vi å ha scoret mindre enn vi har på 32 år altså.
                                          Vennligst legg fram denne statistikken for styret. Kanskje det går opp et lys
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎