Statistikk: Rekorder og kuriositeter om Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 431

    Kan da konstantere at årets lag har satt tre nye rekorder (siden opprykket i 1975):

    Tidenes dårligste poengsum med 30 poeng, altså 1 poeng i snitt per kamp.
    ​​​​
    ​​​​​Tidenes dårligste målforskjell med -15.
    ​​​​​
    Aldri scoret mindre i løpet av en sesong. 32 mål gir et snitt på 1,06 mål pr kamp.

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2082

      Hva med 11 seriekamper på rad uten seier i en sesong da ( i toppserien) , er dette ny rekord ?

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 431

        Opprinnelig skrevet av Playboy1
        Hva med 11 seriekamper på rad uten seier i en sesong da ( i toppserien) , er dette ny rekord ?
        Tangering av 2011, hvor vi også avsluttet sesongen med 11 kamper uten seier. Hvor neste sesong ble innledet med 8 kamper uten seier.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2082

          Opprinnelig skrevet av banan

          Tangering av 2011, hvor vi også avsluttet sesongen med 11 kamper uten seier. Hvor neste sesong ble innledet med 8 kamper uten seier.
          Takk for svar.
          Det var så ille ja i 2011/12 , det hadde jeg fortrengt...

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3120

            Opprinnelig skrevet av Playboy1

            Takk for svar.
            Det var så ille ja i 2011/12 , det hadde jeg fortrengt...
            Jo, men hvis du ser på hva vi hadde av spillere da kontra det vi har nå, så er årets prestasjon langt verre.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 431

              Hvis kvalik regnes som seriekamp så ble det satt ny rekord i går, med 12 kamper på rad uten seier i løpet av en sesong.

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2113

                Når holdt vi nullen sist i to kamper på rad? På nest øverste nivå?
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • hekk
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2019
                  • 219

                  Opprinnelig skrevet av heidar
                  Når holdt vi nullen sist i to kamper på rad? På nest øverste nivå?
                  I seriekamp var det i 2015, runde 24 og 25, der vi spilte 0-0 mot Start og 3-0 mot Mjøndalen. På nest øverste nivå er jeg usikker.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5089

                    Opprinnelig skrevet av heidar
                    Når holdt vi nullen sist i to kamper på rad? På nest øverste nivå?
                    29. september og 6. oktober 1974. Mot Aafk og Moss. Henholdsvis 1-0 hjemme og 0-4 borte.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4207

                      Halvannen kamp på Åråsen uten skudd på mål. Har det skjedd før?

                      Og har noe lag noensinne sluppet inn flere mål enn de har sluppet til målsjanser?

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5089

                        Med fare for å bli fryktelig historieløs: Ble BBS med sitt mål mot KIL, den spilleren med lengst opphold mellom to LSK-mål i seriespill? Gunnar Halle er vel oppe og nikker der? Flere?
                        Last edited by McGuffy; 22.09.2020, 22:19.

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1815

                          Tenkte på Erik Soler, men han hadde kanskje ingen mål i sin siste sesong(?). Morsom «quiz», men her har nok noen som er eldre enn meg fasiten.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1309

                            Veldig interessant spørsmål! Jeg har tenkt litt på om det kan være noen andre kandidater enn Halle og BBS. Jeg var inne på Steinar Pedersen, men han ser ikke ut til å ha scora for fugla i sin første periode. Jan Åge Fjørtoft hadde ikke noen mål i sin siste periode. Her kan det hende jeg har glemt noen.

                            Ifølge det jeg har funnet på kanaripedia scora Gunnar Halle sitt siste mål i den andre perioden hans i LSK 23. Mai 1994, og det første (og eneste?) i den siste perioden 25 august 2002.

                            Det tilsvarer 3016 dager.

                            Björn, på sin side, scora sitt siste mål i den første perioden 20. mai 2012 og sitt første i denne perioden 22. september. Det er 3047 dager.

                            Bjørn har altså hatt en scoringstørke for fugla som varte i 31 dager mer enn Gunnar.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 1918

                              Tenkte at Kenneth Nysæther kunne vært en kandidat, men etter å ha sjekket ser jeg at hans lengste opphold var "bare" 1854 dager, fra 26.07.92 til 23.08.97. Verdt å nevne at begge var mot Brann

                              Tenkte også på gode gamle Goggen (Georg Hammer), men han scoret ikke i sin siste periode på LSK. Han holdt vel derimot rekorden for eldste spiller i kamp for klubben fram til vi leide inn en viss tysker i mål for noen år siden.

                              Kommentar

                              • TomLundby
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 616

                                Ser det nevnes i annen tråd (stallen 2021) noe om største skamplett i LSKs historie. Det framgår ikke helt klart hvem som menes men antagelig Bjørn Bergmann Sigurdarsson(?). Det synes jeg i så tilfelle blir helt feil, men uansett er det en morsom sammenligning. Mine topp 3 skampletter i LSKs historie er 1.Jørgen Lennartson 2. Andre Bergdølmo 3. Even Pellerud. Andre dårlige kandidater jeg kommer på i farta: Owe Rundberg, Romanus Orjinta, Kiesenebner, Ivailo Kirov, Svein Ystenes.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2811

                                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                  Ser det nevnes i annen tråd (stallen 2021) noe om største skamplett i LSKs historie. Det framgår ikke helt klart hvem som menes men antagelig Bjørn Bergmann Sigurdarsson(?). Det synes jeg i så tilfelle blir helt feil, men uansett er det en morsom sammenligning. Mine topp 3 skampletter i LSKs historie er 1.Jørgen Lennartson 2. Andre Bergdølmo 3. Even Pellerud. Andre dårlige kandidater jeg kommer på i farta: Owe Rundberg, Romanus Orjinta, Kiesenebner, Ivailo Kirov, Svein Ystenes.
                                  Tror han siktet til Ajeti.

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 395

                                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                    Ser det nevnes i annen tråd (stallen 2021) noe om største skamplett i LSKs historie. Det framgår ikke helt klart hvem som menes men antagelig Bjørn Bergmann Sigurdarsson(?). Det synes jeg i så tilfelle blir helt feil, men uansett er det en morsom sammenligning. Mine topp 3 skampletter i LSKs historie er 1.Jørgen Lennartson 2. Andre Bergdølmo 3. Even Pellerud. Andre dårlige kandidater jeg kommer på i farta: Owe Rundberg, Romanus Orjinta, Kiesenebner, Ivailo Kirov, Svein Ystenes.
                                    Med tanke på Orjintas tragiske skjebne, burde vi holde ham utenfor en slik diskusjon.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2082

                                      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                      Med tanke på Orjintas tragiske skjebne, burde vi holde ham utenfor en slik diskusjon.
                                      Nå er det kanskje ikke alle som har fått med seg hva som skjedde med han ?
                                      Selv måtte jeg lete frem info nå.

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                        Med tanke på Orjintas tragiske skjebne, burde vi holde ham utenfor en slik diskusjon.
                                        Du mener alle skal strykes som kandidater til skamplettlista når de dør? Jeg er ikke der.

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1309

                                          Opprinnelig skrevet av TomLundby

                                          Du mener alle skal strykes som kandidater til skamplettlista når de dør? Jeg er ikke der.
                                          Orjinta, Kiesenebner og så videre er ikke skampletter i klubbens historie. At de ble hentet var uten tvil dårlige vurderinger sett i ettertid, men bare av sportslige grunner.

                                          Lennartsson, Pellerud, Bergdølmo og han islandske jeg ikke husker navnet på har bragt klubben i vanry i mye større grad enten gjennom å rasere klubben sportslig eller å dolke supporterne i ryggen. Ajeti er et annet kapittel, at han var her reflekterer dårlig på den sportslige ledelsen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎